abonnement Unibet Coolblue
pi_192205948
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:31 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Zolang er geen letsel is en het een klap is op mijn borst of rug, dan maakt het mij niet zo uit.
[..]

'Een wijf.' Het was wel mijn vriendin gap, niet zomaar een 'wijf.'
[..]

Nooit meer toelaten tot je leven, nooit vergeven.

Dat klinkt mij juist als zwakte. Je kijkt enkel naar het woordje 'slaan.' Het deed niet eens echt zeer, ik ben wel eens door een wesp gestoken omdat ik haar beschermde van eentje, dat deed veel meer pijn.

Een echte man kan ook een beetje incasseren en is flexibel. Als het een vuist op mijn oog was zou ik je gelijk geven maar jij valt nu enkel over het woordje slaan. Ik vind dat jullie overdreven reageren een echte man trekt zich niet zoveel ervan aan en vergeeft ook. Dat is wat het betekend om een man te zijn.
Wijven die slaan zijn geen vrouwen maar wijven. Wordt tijd dat je dat ook in gaat zien :')

En het gaat niet om het incasseren en echte pijn. Het gaat erom dat ze je slaat en dat is totaal disrespectvol. Dat jij dat hier even goed gaat zitten praten geeft wel aan hoe zwak je bent.
pi_192205977
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:37 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Woede maakt iemand blind. Iets dat in onze maatschappij geaccepteerd is. Soms zal een rechter strafvermindering opleggen als het iemand zwart voor de ogen wordt.

Ik snap heel goed wat jullie bedoelen maar jullie doen alsof iemand die boos is handelt met voorbedachte rade of in ieder geval helder van geest is.

Ik denk dat ieder mens uit woede wel eens iets gedaan of gezegd heeft dat niet hoort. Zo heb ik toen ik boos was mijn ouders als kind ook wel eens gezegd dat ik ze maar kut ouders vindt. Moeten ze mij daarom onterven en mij nooit meer willen zien?

Heb een beetje begrip, een beetje compassie en wees de grotere man, zo zie ik het.
Ik ben ook soms heel boos op iemand, en toch hou ik mij dan in om niet die persoon te slaan.
pi_192205981
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:37 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Woede maakt iemand blind. Iets dat in onze maatschappij geaccepteerd is. Soms zal een rechter strafvermindering opleggen als het iemand zwart voor de ogen wordt.
Ik weet niet in wat voor maatschappij jij leeft, maar 9/10 mannen zou het niet pikken als zijn vriendin hem zou slaan.
  zondag 22 maart 2020 @ 14:43:37 #104
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_192205992
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:37 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Het gaat om het hebben van principes, en dat je daar dan achter staat.

Zou jij ook nog steeds bij je vriendin blijven als ze je doodleuk zou vertellen dat ze een avond geleden met een collega heeft staan zoenen omdat ze te veel had gedronken?

Een van m'n beste vrienden is dat een keer overkomen. Die heeft altijd tegen mij gezegd dat als z'n vriendin vreemd zou gaan, dat hij het dan zou uitmaken.

En hij heeft toen daad bij woord gevoegd, want dat doe je als je principles hebt.
Juist maar ik heb die principes van jou bijvoorbeeld niet. Als mijn geliefde mij een klap geeft uit woede even en het brengt geen letsel toe etc, daar heb ik geen principes van. Dat bekijk ik wel case per case.

Als ze stond te zoenen omdat ze teveel gedronken had zou ik dat niet leuk vinden. Dat zuipen deed ze zelf en is haar schuld dan heb ik wel een principe om te zeggen blijf dan maar weg het is over tussen ons. Maar dit is een ander soort vergelijking als zij woedend is of kwaad om iets wat ik gedaan heb, dan speel ik daar een rol in. Als zij zich laat volgieten op een feestje en dan domme dingen doet, dat is niet mijn schuld.

Zou ik haar juist hebben laten zuipen om vervolgens naar de wc te gaan en zoiets gebeurd, dan vind ik het ook wel weer deels mijn schuld. Dan had ik haar niet in die staat alleen moeten laten.

Daar heeft je vriend gelijk in. Dat zou ik ook doen.
Gelieve verwijderen
pi_192206002
Fernweh probeert hier goed te praten dat die werd geslagen door zijn vriendin maar het is niet goed te praten. Diep van binnen weet die dat natuurlijk zelf ook wel maar het is te pijnlijk voor hem om onder ogen te komen.
pi_192206021
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:43 schreef Fernweh het volgende:

[..]
Als ze stond te zoenen omdat ze teveel gedronken had zou ik dat niet leuk vinden. Dat zuipen deed ze zelf en is haar schuld dan heb ik wel een principe om te zeggen blijf dan maar weg het is over tussen ons. Maar dit is een ander soort vergelijking als zij woedend is of kwaad om iets wat ik gedaan heb, dan speel ik daar een rol in. Als zij zich laat volgieten op een feestje en dan domme dingen doet, dat is niet mijn schuld.

Je komt zelf met de wildste vergelijkingen om je kromme verhaal recht te praten en dan veeg je deze vergelijking van tafel? Wie houd je voor de gek?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2020 14:46:04 ]
pi_192206038
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:43 schreef Fernweh het volgende:

[..]
Als ze stond te zoenen omdat ze teveel gedronken had zou ik dat niet leuk vinden. Dat zuipen deed ze zelf en is haar schuld dan heb ik wel een principe om te zeggen blijf dan maar weg het is over tussen ons.
  zondag 22 maart 2020 @ 14:46:39 #108
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_192206055
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:41 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Wijven die slaan zijn geen vrouwen maar wijven. Wordt tijd dat je dat ook in gaat zien :')

En het gaat niet om het incasseren en echte pijn. Het gaat erom dat ze je slaat en dat is totaal disrespectvol. Dat jij dat hier even goed gaat zitten praten geeft wel aan hoe zwak je bent.
Nee ik zie dat niet zo.

Ik praat het niet goed, ik heb er begrip voor en kan me erin verplaatsen. Dat is iets anders.

quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:42 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Ik ben ook soms heel boos op iemand, en toch hou ik mij dan in om niet die persoon te slaan.
Ik ook, maar heb jij nooit uit woede iemand iets gezegd wat pijn doet? Je ouders vroeger of iemand anders? Ben je nooit kortaf tegen iemand geweest die dat niet verdiende etc?

quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:43 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor maatschappij jij leeft, maar 9/10 mannen zou het niet pikken als zijn vriendin hem zou slaan.
Zijn zat mannen die huishoudelijk mishandeld worden en toch blijven bij zo'n vrouw, zelfde als bij mannen. Huiselijk geweld is nooit goed, dat moedig ik ook niet aan. Maar als ik op 2 jaar een keer een klap incasseer dan vind ik dat ik het ook wel ergens verdiend heb. Had misschien bij haar die grens niet moeten overgaan, voor mij leek het niet zo erg wat ik deed, voor haar blijkbaar wel.
Gelieve verwijderen
  zondag 22 maart 2020 @ 14:48:21 #109
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_192206076
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:43 schreef Harlekien het volgende:
Fernweh probeert hier goed te praten dat die werd geslagen door zijn vriendin maar het is niet goed te praten. Diep van binnen weet die dat natuurlijk zelf ook wel maar het is te pijnlijk voor hem om onder ogen te komen.
Nee.

quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:45 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Je komt zelf met de wildste vergelijkingen om je kromme verhaal recht te praten en dan veeg je deze vergelijking van tafel? Wie houd je voor de gek?
Nee dat ze kwaad op mij was had ik een aandeel in.
Dat ze gaat zuipen in de club en met andere gaat zoenen daar heb ik geen aandeel in.

Als jij een man bent van principes etc, gooi je eigen acties ook in de weegschaal en weeg ze af tegenover de acties van de ander.

Toen mijn vriendin me sloeg vond ik dat ik ook een zwaar genoeg aandeel had. Daar gaat het mij om als echte man neem je ook verantwoordelijkheid voor jouw eigen acties, je wijst niet enkel en geeft andere de schuld. Dat is iets wat incels doen.
Gelieve verwijderen
pi_192206078
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:46 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Nee ik zie dat niet zo.

Ik praat het niet goed, ik heb er begrip voor en kan me erin verplaatsen. Dat is iets anders.
[..]

Ik ook, maar heb jij nooit uit woede iemand iets gezegd wat pijn doet? Je ouders vroeger of iemand anders? Ben je nooit kortaf tegen iemand geweest die dat niet verdiende etc?
[..]

Zijn zat mannen die huishoudelijk mishandeld worden en toch blijven bij zo'n vrouw, zelfde als bij mannen. Huiselijk geweld is nooit goed, dat moedig ik ook niet aan. Maar als ik op 2 jaar een keer een klap incasseer dan vind ik dat ik het ook wel ergens verdiend heb. Had misschien bij haar die grens niet moeten overgaan, voor mij leek het niet zo erg wat ik deed, voor haar blijkbaar wel.
Dus je vrouw slaat je en alsnog zoek je de schuld bij jezelf. :')
Je zit het goed te praten, en niet voor ons, maar voor jezelf. Want je weet dat het niet correct is en dat het buiten alle proporties gaat maar toch is dat te pijnlijk om te accepteren. Maar feit blijft, ze heeft je geslagen. Ze heeft 0 respect voor je. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze je heeft verlaten. Ik bedoel, welke vrouw zit nou te wachten op een man die zich laat slaan door haar ?
pi_192206088
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:46 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Nee ik zie dat niet zo.

Ik praat het niet goed, ik heb er begrip voor en kan me erin verplaatsen. Dat is iets anders.
[..]

Ik ook, maar heb jij nooit uit woede iemand iets gezegd wat pijn doet? Je ouders vroeger of iemand anders? Ben je nooit kortaf tegen iemand geweest die dat niet verdiende etc?
[..]

Zijn zat mannen die huishoudelijk mishandeld worden en toch blijven bij zo'n vrouw, zelfde als bij mannen. Huiselijk geweld is nooit goed, dat moedig ik ook niet aan. Maar als ik op 2 jaar een keer een klap incasseer dan vind ik dat ik het ook wel ergens verdiend heb. Had misschien bij haar die grens niet moeten overgaan, voor mij leek het niet zo erg wat ik deed, voor haar blijkbaar wel.
Iets tegen iemand zeggen uit woede is anders dan iemand uit woede slaan.
pi_192206105
Je klinkt als die huisvrouwen die zich keer op keer laten mishandelen door hun man
"Maar ik had het er ook wel naar gemaakt hoor"
Wanneer ze weer met hun blauwe plekken bij de eerste hulp zitten want ze zijn zo onhandig dat ze steeds van de trap donderen.

:')
  zondag 22 maart 2020 @ 14:52:10 #113
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_192206140
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:48 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Dus je vrouw slaat je en alsnog zoek je de schuld bij jezelf. :')
Je zit het goed te praten, en niet voor ons, maar voor jezelf. Want je weet dat het niet correct is en dat het buiten alle proporties gaat maar toch is dat te pijnlijk om te accepteren. Maar feit blijft, ze heeft je geslagen. Ze heeft 0 respect voor je. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze je heeft verlaten. Ik bedoel, welke vrouw zit nou te wachten op een man die zich laat slaan door haar ?
Ja ik heb toch ook een aandeel daarin? Anders zou ze ook niet boos worden.
Nee ik heb er vrede mee, ik zit er niet mee. Ik til er niet zo zwaar aan zoals jij eraan tilt. Misschien vind je het moeilijk om daarmee om te gaan dat iemand een hele andere mening erop na kan hebben of een hele andere levensvisie. Ik schaam mij niet, ik praat er openhartig over. Sowieso kreeg ik toen ik opgroeide en fout zat wel vaker een klap van mijn ouders. Ik trek daar niet zo hard aan.

Jij haalt concepten als respect erbij, maar het is gewoon een onbewaakt moment uit woede, daar moet je niet teveel achter gaan zoeken.
Gelieve verwijderen
  zondag 22 maart 2020 @ 14:52:33 #114
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_192206148
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:49 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Iets tegen iemand zeggen uit woede is anders dan iemand uit woede slaan.
Ik denk dat op dat moment woorden mij meer pijn hadden kunnen doen dan een klap.
Gelieve verwijderen
  zondag 22 maart 2020 @ 14:53:22 #115
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_192206166
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:49 schreef Harlekien het volgende:
Je klinkt als die huisvrouwen die zich keer op keer laten mishandelen door hun man
"Maar ik had het er ook wel naar gemaakt hoor"
Wanneer ze weer met hun blauwe plekken bij de eerste hulp zitten want ze zijn zo onhandig dat ze steeds van de trap donderen.

:')
Nogmaals dat keur ik niet goed en huiselijk geweld is nooit goed. Ik heb het hier over die ene keer dat ik een klap kreeg. Het is nooit structureel geweest verder.

Ook is het zo dat ze me wel vaker pijn toebracht met mijn toestemming, dus misschien was de grens ook lastig te bewaren. Tussen spel en relatie.
Gelieve verwijderen
pi_192206238
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:53 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Nogmaals dat keur ik niet goed en huiselijk geweld is nooit goed. Ik heb het hier over die ene keer dat ik een klap kreeg. Het is nooit structureel geweest verder.

Ook is het zo dat ze me wel vaker pijn toebracht met mijn toestemming, dus misschien was de grens ook lastig te bewaren. Tussen spel en relatie.
Wat voor pijn hebben we het dan over?
pi_192206252
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:52 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Ja ik heb toch ook een aandeel daarin? Anders zou ze ook niet boos worden.
Nee ik heb er vrede mee, ik zit er niet mee. Ik til er niet zo zwaar aan zoals jij eraan tilt. Misschien vind je het moeilijk om daarmee om te gaan dat iemand een hele andere mening erop na kan hebben of een hele andere levensvisie. Ik schaam mij niet, ik praat er openhartig over. Sowieso kreeg ik toen ik opgroeide en fout zat wel vaker een klap van mijn ouders. Ik trek daar niet zo hard aan.

Jij haalt concepten als respect erbij, maar het is gewoon een onbewaakt moment uit woede, daar moet je niet teveel achter gaan zoeken.
Dus je vergelijkt een corrigerende tik van je ouders met een tik van je vriendin? Wat een rare vergelijking. Kijk je net zo op tegen je ex als tegen je ouders? Moet je vriendin je af en toe corrigeren met een tik? Jij vind dat ze dat recht heeft?
  zondag 22 maart 2020 @ 14:58:00 #118
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_192206256
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:56 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Wat voor pijn hebben we het dan over?
Geen zin om een boekje open te doen over mijn hele seksleven, maar dan hebben we het over sm-achtige handelingen.
Gelieve verwijderen
  zondag 22 maart 2020 @ 14:59:54 #119
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_192206289
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:57 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Dus je vergelijkt een corrigerende tik van je ouders met een tik van je vriendin? Wat een rare vergelijking. Kijk je net zo op tegen je ex als tegen je ouders? Moet je vriendin je af en toe corrigeren met een tik? Jij vind dat ze dat recht heeft?
Zeg enkel met mijn ouders verbrak ik ook niet alle contact. Als mijn ouders me mogen slaan, waarom niet mijn vriendin, een vriendin is zo goed als familie. Met mijn zussen stoeide ik ook wel eens waar het misging.

Ze heeft geen vrijbrief maar nogmaals. Als je kijkt naar een relatie dan bestaat die uit twee personen. Zij is de ene kant van de weegschaal en ik de andere. Daar moet balans in zijn, als ik iets verkeerds doe en zij doet iets verkeerds.... Dat wat zij deed zien mensen als vijandig namelijk een klap uitdelen.... Maar ik til er niet zo zwaar aan. Als ik niet fout zat hoefde zij het ook niet te doen.
Gelieve verwijderen
pi_192206317
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:52 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Ik denk dat op dat moment woorden mij meer pijn hadden kunnen doen dan een klap.
Sticks and stones may break my bones, but words can't hurt me.

Ken je dat gezegde niet?
  zondag 22 maart 2020 @ 15:05:38 #121
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_192206401
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:01 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Sticks and stones may break my bones, but words can't hurt me.

Ken je dat gezegde niet?
Ja een walgelijk gezegde. Als woorden geen pijn kunnen doen waarom plegen kinderen dan zelfmoord omdat ze gepest worden? Omdat ze geslagen worden? Of zijn het de woorden die niet juist de pijn doen?

Dat gezegde is wat mij betreft een kut gezegde dat uit een videogame of gears of wars komt waar elke vent zo breed is dat hij een reddingsboot als lijkenkist nodig heeft.

Andere gezegdes:
“Because that saying about sticks and stones is a pack of lies. Unkind words hurt more than anything else. You end up carrying them around in your head, wondering if they’re true. Bruises fade, but self-doubt follows you forever.”
― Kate Lattey, Triple Bar

“Sticks and stones can break your bones but names can never hurt you," and how it's all backwards. Sticks and stones and fists CAN break your bones, but it's the words that break your heart”
― Mia Sheridan, Leo

“Sticks and stones may break my bones but your words were always the hardest.”
― Dominic Riccitello

“Words are dangerous. Hitler didn't gas a single jew, but his words gassed millions.”
― Luis Márquez

“Sticks and stones may break my bones, but I can heal from that. Words can kill, when they break your will, and words you can't take back. - The Malwatch”
― Scaylen Renvac
Gelieve verwijderen
pi_192206413
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:59 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Zeg enkel met mijn ouders verbrak ik ook niet alle contact. Als mijn ouders me mogen slaan, waarom niet mijn vriendin, een vriendin is zo goed als familie. Met mijn zussen stoeide ik ook wel eens waar het misging.
Jij moet wel een troll zijn _O-
  zondag 22 maart 2020 @ 15:07:08 #123
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_192206434
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:06 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Jij moet wel een troll zijn _O-
Ja zet alles wat niet in jouw wereldbeeld past maar weg als troll. Zo doen ze het ook bij de zwarte kousen.
Gelieve verwijderen
  maandag 23 maart 2020 @ 11:19:20 #124
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_192221952
Die chick waar ik het over had is longpatient en sluit zichzelf vanaf vandaag compleet af vd buitenwereld appte ze me


Kut :')
pi_192221972
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 18:46 schreef jigggy het volgende:Ik word hier eenzaam van
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')