abonnement Unibet Coolblue
pi_192351024
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 00:27 schreef PSVCL het volgende:
PSVRonaldo
Zizou
Iniesta
Messi
Ronaldo
Bergkamp
Ronaldhino
Henry
KdB

Die ik heb zien spelen,in willekeurige volgorde
Tragisch dat Zidane pas in post 22 voorbij komt.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  maandag 30 maart 2020 @ 11:00:31 #52
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_192351225
quote:
17s.gif Op maandag 30 maart 2020 02:31 schreef KillemWieft het volgende:
[ afbeelding ]

_O_
Zelfs dat deed ‘ie sierlijk. _O_
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_192351391
quote:
3s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:46 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Tragisch dat Zidane pas in post 22 voorbij komt.
Omdat er wordt gevraagd om de beste speler ooit. Ik denk dat hij in veel top 20 lijstjes wel voorbij komt, maar de beste ooit was hij natuurlijk niet.

Voor mij 'gewoon' Messi. Als ik beelden zie van 'vroeger' dan schrik ik een beetje van het niveau. Vorige week was het EK'88 deels op TV. Fragmenten van Koeman en van Basten waar de bal echt meermaals 5 meter van de voet springt bij een aanname. Ik durf bijna zover te gaan om te zeggen dat die gasten in deze tijd niet eens prof waren geworden :') Ook totaal geen pressie op de bal van de tegenstanders, goede spelers kregen alle ruimte om goed te zijn lijkt het wel. Nee, het niveau is de afgelopen 20 jaar wel (minstens) vervijfvoudigd wat dat betreft.

En Messi is dan toch wel het totaalplaatje. Enige smetje vind ik dat hij alleen bij Barcelona heeft gespeeld, was toch wel benieuwd hoe hij het in de BPL of een andere competitie zou doen.
pi_192351656
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef -XOR- het volgende:
Messi is met zijn statistieken, visie, handelingssnelheid en technische compleetheid en efficiency natuurlijk de beste voetballer ooit, daar kun je moeilijk onderuit, maar hij komt natuurlijk stilistisch niet in de buurt van Maradona. Maradona was een soort Ronaldinho on steroids. Een zorgeloze pleintjesvoetballer die veruit de beste was op de ieder pleintje. Bovendien was hij de beste in een periode met veel meer extreem goede voetballers dan 2010-2020.
Ik denk niet dat je statistieken van nu kunt vergelijken met vroeger. Vroegah had elk team in de grotere competities wel een superster lopen, nu zijn die allemaal verzameld bij de groten van deze wereld. Waardoor het niveauverschil tussen de top en wat daaronder zit veel te groot is geworden.
pi_192351731
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef -XOR- het volgende:
Messi is met zijn statistieken, visie, handelingssnelheid en technische compleetheid en efficiency natuurlijk de beste voetballer ooit, daar kun je moeilijk onderuit, maar hij komt natuurlijk stilistisch niet in de buurt van Maradona. Maradona was een soort Ronaldinho on steroids. Een zorgeloze pleintjesvoetballer die veruit de beste was op de ieder pleintje. Bovendien was hij de beste in een periode met veel meer extreem goede voetballers dan 2010-2020.
Individueel misschien, maar de teams als geheel waren echt vele malen minder dan de huidige teams. Ik moet ook altijd lachen als mensen vol bewondering kijken naar die dribbel van eigen helft, ik denk dat hij in de huidige tijd de 2de verdediger nog niet voorbij was gekomen (even uitgaande van CL niveau). Ik denk ook dat een team als RBL/Liverpool met de huidige spelopvattingen elk willekeurig team van vroeger op een hoopje zou spelen, daar doet een Cruyff/Maradonna niks aan denk ik.
pi_192351801
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:35 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Individueel misschien, maar de teams als geheel waren echt vele malen minder dan de huidige teams. Ik moet ook altijd lachen als mensen vol bewondering kijken naar die dribbel van eigen helft, ik denk dat hij in de huidige tijd de 2de verdediger nog niet voorbij was gekomen (even uitgaande van CL niveau). Ik denk ook dat een team als RBL/Liverpool met de huidige spelopvattingen elk willekeurig team van vroeger op een hoopje zou spelen, daar doet een Cruyff/Maradonna niks aan denk ik.
Je weet niet hoe ver die spelers zich ontwikkeld hadden als ze met de huidige methoden in aanraking waren gekomen. Daarom wat onzinnige vergelijkingen. Je kunt ze beter in hun tijdsgeest zien.
pi_192351831
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:41 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Je weet niet hoe ver die spelers zich ontwikkeld hadden als ze met de huidige methoden in aanraking waren gekomen. Daarom wat onzinnige vergelijkingen. Je kunt ze beter in hun tijdsgeest zien.
Ja, hoe dan? Ik zie spelers die technisch minder verfijnd zijn, ik zie spelers die het hele veld over kunnen dribbelen zonder dat iemand een zichtbare inspanning doet om überhaupt in te grijpen. Hoe kan ik dan zeggen of zo'n iemand beter is dan Messi? Messi wordt elke wedstrijd gedekt door minimaal 3 man en maakt desondanks het verschil. Nee, dit is voor mij echt een no-brainer. Mijn hele top 10 zou trouwens bestaan uit namen van de afgelopen 10/15 jaar.
pi_192351881
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:43 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja, hoe dan? Ik zie spelers die technisch minder verfijnd zijn, ik zie spelers die het hele veld over kunnen dribbelen zonder dat iemand een zichtbare inspanning doet om überhaupt in te grijpen. Hoe kan ik dan zeggen of zo'n iemand beter is dan Messi? Messi wordt elke wedstrijd gedekt door minimaal 3 man en maakt desondanks het verschil. Nee, dit is voor mij echt een no-brainer. Mijn hele top 10 zou trouwens bestaan uit namen van de afgelopen 10/15 jaar.
Dat mag, ik kijk liever naar hoe uitzonderlijk spelers in hun tijd waren. Je weet nooit hoe ver ze gekomen waren als ze de faciliteiten en trainingsmethoden van nu hadden gehad dus is dat wat mij betreft een nogal onzinnige vergelijking.

Je ziet het met andere sporten ook. Koss wordt in schaatsen gezien als misschien de grootste ooit, maar al z'n records zijn wel gebroken naderhand. Omdat je nu ander materiaal, andere faciliteiten, andere trainingsmethoden hebt. Dat doet niet af van de prestatie van Koss.
pi_192351932
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:48 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat mag, ik kijk liever naar hoe uitzonderlijk spelers in hun tijd waren. Je weet nooit hoe ver ze gekomen waren als ze de faciliteiten en trainingsmethoden van nu hadden gehad dus is dat wat mij betreft een nogal onzinnige vergelijking.

Je ziet het met andere sporten ook. Koss wordt in schaatsen gezien als misschien de grootste ooit, maar al z'n records zijn wel gebroken naderhand. Omdat je nu ander materiaal, andere faciliteiten, andere trainingsmethoden hebt. Dat doet niet af van de prestatie van Koss.
Ik snap wat je bedoelt, beetje appels en peren inderdaad. Laat ik het dan anders stellen: ik ben (op basis van de beelden) meer onder de indruk van Messi dan van bijv. Maradonna en Cruyff. Maar goed, slechts mijn mening natuurlijk, er is geen goed of fout.
  maandag 30 maart 2020 @ 11:52:07 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192351953
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:43 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja, hoe dan? Ik zie spelers die technisch minder verfijnd zijn, ik zie spelers die het hele veld over kunnen dribbelen zonder dat iemand een zichtbare inspanning doet om überhaupt in te grijpen. Hoe kan ik dan zeggen of zo'n iemand beter is dan Messi? Messi wordt elke wedstrijd gedekt door minimaal 3 man en maakt desondanks het verschil. Nee, dit is voor mij echt een no-brainer. Mijn hele top 10 zou trouwens bestaan uit namen van de afgelopen 10/15 jaar.
Je kunt spelers uit verschillende tijdsgewrichten niet in absolute zin met elkaar vergelijken. Eddy Merckx zou nu door Ramon Sinkeldam bergop uit het wiel gelost worden. Jesse Owens zou op een Amerikaans universiteitskampioenschap gedegradeerd worden tot koekebakker. Beter is het dus om te kijken hoever spelers nu boven de rest uitsteken, maar het blijft eigenlijk ondoenlijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192354572
De aanslagen op Maradona met name in Spanje waren echt 3x zo erg als tegen Messi. Nu met de strengere arbitrage, camera's en zelfs een VAR is de aanvaller wat meer beschermd.


pi_192354851
quote:
3s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:46 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Tragisch dat Zidane pas in post 22 voorbij komt.
geen verstand van voetbal die ajacieden
pi_192356934
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:11 schreef Plompzakker het volgende:
Frank Demouge
Jos B. _O_
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_192390890
CR7

Slotje.
pi_192390901
Owja,

Maradonna > Messi
pi_192396363
Christiano Ronaldo
  donderdag 2 april 2020 @ 09:50:54 #67
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192406395
Het HGH en steroïden dreumesje Messi is uiteraard de beste ooit.

Cristiano Ronaldo één van de grootsten ooit, maar de originele Ronaldo was op zijn hoogtepunt unieker.

Net zoals dat Maldini tot de allergrootsten hoort maar niet de besten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192406640
Ik zou Cristiano Ronaldo misschien niet de beste noemen, maar waarschijnlijk wel 1 van de effectiefste, de man heeft zo een perfecte functionele techniek, dat is gewoon eng. Messi? Daar zou ik van zeggen dat het waarschijnlijk de attractiefste speler is. Zoals eerder gezegt, je kunt verschillende generaties moeilijk met elkaar vergelijken, is bijvoorbeeld Puskas beter dan Zidane? Daar kun je gewoon niets over zeggen. Messi en Ronaldo? Leuk en aardig maar geen wereldtitel. Giggs? Geweldige voetballer, maar kon namens zijn land nooit iets laten zien. George Best? Hoe goed zou hij zijn geweest zonder drank......

En oja, dan heb je nog een hele categorie waar nauwelijks beelden van zijn, neem bijvoorbeeld Lev Yashin, Abe Lenstra, etc.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192406722
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:50 schreef Klopkoek het volgende:
Het HGH en steroïden dreumesje Messi is uiteraard de beste ooit.

Cristiano Ronaldo één van de grootsten ooit, maar de originele Ronaldo was op zijn hoogtepunt unieker.

Net zoals dat Maldini tot de allergrootsten hoort maar niet de besten.
Leuk van Ronaldo, maar qua stats mag hij de schoenen niet poetsen van CR7. Grofweg 400 wedstrijden en 200 doelpunten tegenover (wederom grofweg) 800 wedstrijden en 600 doelpunten van CR7. CR7 had het totaal aantal doelpunten van Ronaldo Lima al gemaakt toen hij 24 was ofzo :D
  donderdag 2 april 2020 @ 11:24:42 #70
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192407908
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:13 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Leuk van Ronaldo, maar qua stats mag hij de schoenen niet poetsen van CR7. Grofweg 400 wedstrijden en 200 doelpunten tegenover (wederom grofweg) 800 wedstrijden en 600 doelpunten van CR7. CR7 had het totaal aantal doelpunten van Ronaldo Lima al gemaakt toen hij 24 was ofzo :D
De Braziliaan Ronaldo heeft 400 doelpunten in zijn carrière, twee goals in een WK finale (over zijn hoogtepunt heen) en noem maar op. Dit was echt een fenomeen.

Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 2 april 2020 @ 14:08:00 #71
15600 BB-King
Long live the King!
pi_192410984
Misschien wel de 13 grootsten der aarde.

Pele
George Best
Johan Cruijff
Michel Platini
Diego Maradona
Marco van Basten
Roberto Baggio
Romario
René van Rijswijk
Ronaldo
Zinedine Zidane
Cristiano Ronaldo
Lionel Messi
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  donderdag 2 april 2020 @ 15:13:13 #72
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_192412069
quote:
3s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:08 schreef BB-King het volgende:
Misschien wel de 13 grootsten der aarde.

Pele
George Best
Johan Cruijff
Michel Platini
Diego Maradona
Marco van Basten
Roberto Baggio
Romario
René van Rijswijk
Ronaldo
Zinedine Zidane
Cristiano Ronaldo
Lionel Messi
Sorry hoor, maar Ruud > Marco.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_192412301
  donderdag 2 april 2020 @ 15:38:35 #74
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192412521
CR7 beste speler ooit. Heeft alles.
pi_192413235
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:38 schreef Ixnay het volgende:
CR7 beste speler ooit. Heeft alles.
Haha log uit
  FOK!fotograaf donderdag 2 april 2020 @ 19:17:53 #76
842 Zorro
Z
pi_192416202
Jan van Beveren natuurlijk.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_192422000
Robin van Persie is sowieso de beste Nederlandse speler ooit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')