abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:13:04 #26
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192195848
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 20:54 schreef Snikkelbeer het volgende:
Ik ben minder optimistisch. Ik verwacht dat als het normale leven weer terugkomt, we met zijn allen binnen enkele weken weer terugvallen in onze oude patronen.
Ik denk hetzelfde, maar ik zie het juist wel optimistisch.

Niet alles kan "thuiswerkend" gedaan worden. Niet alle werk is kantoorwerk.

Positief is natuurlijk wel datgene wat al in de OP werd genoemd: Het songfestival wat niet doorgaat.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:13:44 #27
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_192195868
Een nieuwe wereld orde.
Alleen nog maar kunnen pinnen.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:18:03 #28
338319 ZarB
Piña colada
pi_192195949
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:13 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik denk hetzelfde, maar ik zie het juist wel optimistisch.

Niet alles kan "thuiswerkend" gedaan worden. Niet alle werk is kantoorwerk.

Positief is natuurlijk wel datgene wat al in de OP werd genoemd: Het songfestival wat niet doorgaat.
En de formule 1.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192195993
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:29 schreef Kalgoorlie het volgende:
Hier zal ook ongetwijfeld een stukje wishful thinking tussen zitten, maargoed hier gaan we:

1. Mensen zullen meer gaan nadenken over of wat zij professioneel doen ook daadwerkelijk enige noodzaak heeft in de maatschappij. FulltimeZuid-Hindoeistische Yoga instructucteurs beseffen dat zij geld kunnen verdienen als de economie als een tierelier draait en iedereen veel geld verdient, waardoor sommige huishoudens geld en tijd hebben voor dat soort ongein, maar dat dit soort banen ook als eerste van de aardbodem geveegd worden zodra het minder gaat.

2. Echte beroepen zullen meer waardering krijgen. Je merkt in een tijd als deze bijvoorbeeld al dat niemand nog met een woord rept over bekende voetballers, leonel messi, die zijn allemaal totaal naar de achtergrond.

3. MEnsen die feitelijk niet zo heel veel kunnen maar wel boven hun stand leefden, worden nu hard geraakt en met beide benen op de grond gezet.
en

quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:25 schreef Joooo-pi het volgende:
ZZP zal minder worden.

Wie bepaalt wat een 'Echt' beroep is? En wat is er mis met ZZP?

Ik vind dit wel een beetje eng eigenlijk. Als iemand een praktijk voor Zuid-Hindoeistische Yoga opricht en dat als ZZP-er, ofwel ondernemer, een succes kan maken vind ik dat lovenswaardig.

Het is net zoals de framing rondom electrische auto's: Je betaalt 8% bijtelling, die overigens over BPM en BTW wordt gerekend.
Vervolgens wordt het door de overheid gepresenteerd als een gesubsidieerde auto (sic) en worden door partijen als de PvdA de berijders zowat uitgemaakt voor crimineel.

Een ZZP-er net zo: De meesten moeten harder werken voor hun geld als de gemiddelde persoon, krijgen geen vakantiedagen en geen doorbetaling bij ziekte.
Nu met de crisis zullen ze de eersten zijn die zonder inkomsten komen.
Maar de echte ondernemers (ik denk de meesten) zullen doorgaan met hun onderneming en zullen ook de personen zijn die de economie weer aan het draaien zullen brengen.
De vakbonden verliezen zieltjes en hebben de ZZP-er weggezet als boeman die misbruik maakt van van alles.
Als ik naar de VS kijk, wordt bevestigd dat vakbonden hard nodig zijn. Ook in Nederland. Dit soort framing en zwartmakerij moeten ze wel echt mee stoppen. Dat staat zo haaks op alles waar ze voor zouden moeten staan.
pi_192196061
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:19 schreef theiz het volgende:

[..]

en
[..]

Wie bepaalt wat een 'Echt' beroep is? En wat is er mis met ZZP?

Ik vind dit wel een beetje eng eigenlijk. Als iemand een praktijk voor Zuid-Hindoeistische Yoga opricht en dat als ZZP-er, ofwel ondernemer, een succes kan maken vind ik dat lovenswaardig.

Het is net zoals de framing rondom electrische auto's: Je betaalt 8% bijtelling, die overigens over BPM en BTW wordt gerekend.
Vervolgens wordt het door de overheid gepresenteerd als een gesubsidieerde auto (sic) en worden door partijen als de PvdA de berijders zowat uitgemaakt voor crimineel.

Een ZZP-er net zo: De meesten moeten harder werken voor hun geld als de gemiddelde persoon, krijgen geen vakantiedagen en geen doorbetaling bij ziekte.
Nu met de crisis zullen ze de eersten zijn die zonder inkomsten komen.
Maar de echte ondernemers (ik denk de meesten) zullen doorgaan met hun onderneming en zullen ook de personen zijn die de economie weer aan het draaien zullen brengen.
De vakbonden verliezen zieltjes en hebben de ZZP-er weggezet als boeman die misbruik maakt van van alles.
Als ik naar de VS kijk, wordt bevestigd dat vakbonden hard nodig zijn. Ook in Nederland. Dit soort framing en zwartmakerij moeten ze wel echt mee stoppen. Dat staat zo haaks op alles waar ze voor zouden moeten staan.
De economie bepaalt wat een echt beroep is.

Er zullen de komende tijd een hoop banen verdwijnen. Ik ben het ermee eens dat de overheid moet helpen om het grootste deel overeind te houden, want anders draait de economie niet.

Maar het topje van de ijsberg is in principe gewoon nutteloos. Die hoeven we niet meer in het zadel te helpen met overheidsfinanciering. Sommige bedrijven/beroepen zijn alleen levensvatbaar als de economie als een tierelier draait. Gaat de economie omlaag, vallen die om. Dat natuurlijk verloop moet niet doorbroken worden door die absolute toplaag middels financiering aan de beademing te houden.
pi_192197390
1. Halsema gaat zich niet verder in haar kop halen om toeristen te weren in Amsterdam
2. Thuiswerken kan prima!
3. Alle graaibelastingen/verhogingen zullen worden geschrapt voor veel ondernemers
4. Huizenmarkt wordt gereset/Huurprijzen van panden naar normale waardes
5. Beslissingen kunnnen sneller worden genomen ipv eindeloze bureaucratie
6. Eendracht maakt macht
7. Luchtvaart wordt ook keihard gereset, met alleen goede gezonde airlines, maw. tickets worden flink duurder.
pi_192197508
Ik hoop een einde aan die dierenmarkten in Azie en Afrika waar ze maar alles eten wat los en vast zit, de bron van alle ellende steeds aanpakken
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192197551
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 00:46 schreef TLC het volgende:
Ik hoop een einde aan die dierenmarkten in Azie en Afrika waar ze maar alles eten wat los en vast zit, de bron van alle ellende steeds aanpakken
Zullen we dan ook eens beginnen aan al die megastallen hier? Want het is wachten op de volgende zoönose-epidemie hoor. (Of antibioticaresistentie... )

Dit keer was het China, maar we zitten hier net zo goed op een tikkende tijdbom.
  Moderator zondag 22 maart 2020 @ 02:32:25 #34
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_192198183
Het eerste weekend / de eerste avond waarop de horeca weer open mag gaat een feestje worden, ik voorspel overal mooie feestjes met veel mensen :Y
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_192199315
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:59 schreef knoopie het volgende:

[..]

Is helaas al aan het gebeuren in Hongarije. Bron
Dat was al een halve dictatuur, net zoals Polen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192199371
Hopelijk voorkomt deze crisis dat er een hoop veel te dure en amper effectieve milieumaatregelen genomen worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192199413
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:43 schreef Gremen het volgende:
Hopelijk stoppen we definitief met handen geven enzo
Dat dus! met vele mensen die zelden hun handen wassen maar die je semi-verplicht een hand moet geven :r :r

Rot op met die vreemde gewoonte/verplichting !
  zondag 22 maart 2020 @ 08:33:00 #38
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192199480
Ik heb deze week thuis gewerkt. Doe in een uurtje meer dan ik normaal per dag doe. Maar moet vanaf maandag weer 40+ uur aanwezig zijn op de zaak. Echt weinig zin in. Voordeel is wel dat mijn vrouw nachtdiensten doet. Dus met een beetje overwerk kan ik haar letterlijk weken ontlopen.
pi_192199538
als het voorbij is, gaan mensen gewoon nog even dubbel los, denk ik...

positief zal zijn, dat we mooi onderzoek gaan krijgen naar het verschil in vervuiling, verspilling, effecten op natuur en noem maar op.

en dat mensen zich even zijn gaan realiseren dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is, het leven. en je vrijheid.

en dat mensen misschien even tot rust komen, verplicht, en dan alleen met hun gedachten ineens niet meer zo blij zijn met hun kutleventjes. en denken; dat moet anders.
pi_192199677
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2020 08:33 schreef borbit het volgende:
Ik heb deze week thuis gewerkt. Doe in een uurtje meer dan ik normaal per dag doe. Maar moet vanaf maandag weer 40+ uur aanwezig zijn op de zaak. Echt weinig zin in. Voordeel is wel dat mijn vrouw nachtdiensten doet. Dus met een beetje overwerk kan ik haar letterlijk weken ontlopen.
Klinkt als een goede relatie :')

Ik denk dat er over een paar weken/maanden een tekort is aan advocaten/mediators om alle stukgelopen relaties te verwerken
pi_192199836
Het virus is wel zo vriendelijk om de jeugd met rust te laten, die krijgt dus de kans om het beter te doen. Ik denk dat er wel een eind komt aan het gesol met dieren in China maar ook elders.
pi_192200013
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 08:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat was al een halve dictatuur, net zoals Polen.
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat Orbán nu de crisis lijkt te misbruiken om het parlement buitenspel te zetten.

In Nederland zie ik dit zo snel nog niet gebeuren, maar het laat wel zien hoe sommigen er misbruik van willen maken.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_192200037
Zijn er al minder woninginbraken? Of criminaliteit in het algemeen?

quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 09:00 schreef
byah het volgende:


[..]

Klinkt als een goede relatie :')

Ik denk dat er over een paar weken/maanden een tekort is aan advocaten/mediators om alle stukgelopen relaties te verwerken
Is dat goed nieuws? :o
pi_192201741
Ik hoop dat het kaf van het koren wordt gescheiden. Met andere woorden, dat de hoofdzaken van de bijzaken worden gescheiden. Dat ingezien wordt met wat voor futiele, triviale dingen we ons eigenlijk dagelijks bezighouden. Genderneutrale toiletten, tandenbleektroep, eiwitshakes en andere zooi promotende 'influencers, zwarte piet discussies, koloniale straatnamen, schadevergoedingen voor te lang wachtende 'vluchtelingen', te weinig vrouwen aan de top, selfiefilters etc etc etc.

Hopelijk opent deze situatie vele ogen; ons hele economische systeem, consumeren tot we er bij neer vallen, winstmaximalisatie, marktwerking in de zorg, materialisme, dieren als producten, alls zou anders moeten.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_192202615
Basisinkomen zal weer in discussie oplaaien. (bied zekerheid zelfs ook in midden crisis)

De thuiswerken is de 1e stap richting in automatisering in de bedrijven.
Dat geldt ook voor de onderwijs. waarvan mogelijk in toekomst bijvoorbeeld 2 van 3 dagen per week thuis kan zelfstandig leren. En andere dagen leert leerlingen weer van sociale dingen.

In Nederland wordt in hoog tempo overal goed tot uitstekend internetsnelheid realiseert. Waardoor iedereen in overal volledig toegang tot internet.

Misschien wordt Nederland wel eerste land in wereld die volledig overgaan tot digitalisering en automatisering. Behalve zorg, veilig en onderwijs beroep.

Maar dat allemaal moet er eerst wel mentaliteit verandering plaatsvinden. En onze gedrang tot werken, werken,werken moet ook loslaten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_192204049
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:53 schreef Captain_Ghost het volgende:

Maar dat allemaal moet er eerst wel mentaliteit verandering plaatsvinden. En onze gedrang tot werken, werken,werken moet ook loslaten.
:Y


Ik werk in de productiesector. De installaties hebben dagelijks onderhoud, inspecties, vervanging en regeling nodig. Dat laatste zou misschien vanuit huis gedaan kunnen worden, maar hele afdelingen, zelfs automation, moeten paraat zijn voor fysieke werkzaamheden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:13:00 #47
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192204285
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:59 schreef blomke het volgende:

[..]

:Y

Ik werk in de productiesector. De installaties hebben dagelijks onderhoud, inspecties, vervanging en regeling nodig. Dat laatste zou misschien vanuit huis gedaan kunnen worden, maar hele afdelingen, zelfs automation, moeten paraat zijn voor fysieke werkzaamheden.
Automation zit bij ons gewoon thuis. Waarom zouden die op locatie moeten zijn?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192204352
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:13 schreef kanovinnie het volgende:
Automation zit bij ons gewoon thuis. Waarom zouden die op locatie moeten zijn?
1) Om aanpassingen in het productieproces, te implementeren.
2) Om samen met de afdeling productie, te controleren of die aanpassingen wel werken.
3) Voor het vervangen van hardware.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 22 maart 2020 @ 13:17:15 #49
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192204375
Hopelijk gaat identity politics nu op een lager pitje, nu blijkt dat de mensheid grotere problemen heeft dan niet-genderneutrale toiletten en zwarte piet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_192204883
Bij Buitenhof het verhaal van het is van alle tijden, niets over dat dit uit China komt - nee want Trump heeft dat gezegd dus mag je dat niet zeggen - en dat in 2003 al een soortgelijk virus uitbrak, SARS 1. Oftewel 2003 en 2020 en allebei China, dat is op de hele evolutie wel erg toevallig. Maar nee hoor, daar mocht niets over gezegd worden.
Ik denk dat andere landen wel genoeg krijgen van China, ik verwacht toch echt wel maatregelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')