quote:
Norine Bisschop (70): ‘Laten we normaal doen, het lot beslist toch’
”We maken ons veel te druk,” zegt Norine Bisschop. Ze vindt de situatie rondom corona heel gek. ”Ineens komt onze premier met allemaal regels. Daar schrikken mensen van. Als je even stilstaat en nadenkt waar al die heisa om te doen is, kom je tot de conclusie dat we allemaal angst hebben om een virusje. Laten we normaal doen. Het lot beslist toch. Als je er vatbaar voor bent, krijg je het virus. Zo simpel is het.” Bisschop is dan ook niet van plan om te stoppen met handen schudden. ”Ik ga toch niet mensen met mijn elleboog of voet groeten? En waarom moeten wij ineens allemaal dingen laten terwijl Rutte gewoon doorgaat met alles? Dat is een verkeerd signaal, vind ik.” De zeventigjarige vraagt zich dan ook af waar de grens ligt. “Wat als de scholen dichtgaan? Hoe ga je dat oplossen voor ouders die geen familie of oppas hebben? En winkels? Ik betaal met contant geld, dat is ook niet hygiënisch toch? Zo kan ik wel doorgaan. Voor mij gaat het allemaal veel te ver. Ik blijf doen wat ik altijd doe. In mei ga ik met vakantie. Dat gaat gewoon door, hoor.”