21ft raceboot, deze was oorspronkelijk voorzien van 2 300PK V6 buitenboordmotoren, (top > 150km/u!) maar word voor Loosdrecht voorzien van een enkele 300PK Johnson. (voor een toch nog respectabele 120 km/u)
zijn er nog andere FOK!kers met leuke bootjes?
[Dit bericht is gewijzigd door extreme op 02-08-2003 15:55]
maareh leuk bootje indeed, en die heb je ook echt??
* MaartenGrendel heeft alleen een rubber roeiboot en vrienden met een kleine zeilboot (Laser)...
en ik zeil ook nog in scoutingvletten (wel NK geweest 3 keer met ons team), dus kom maar op met de opmerkingen
wel een mooie speedboot trouwens, kan je dr ook achter waterskieen?
Als je maar niet zo vervelend gaat doen als al die andere bestuurders die gewoon met 70 dwars door een wedstrijdveld met zeilboten varen, de poepzakken
[Dit bericht is gewijzigd door kepler op 15-01-2003 17:26]
quote:er zat 2 x 300 achter, 600PK dus
Op woensdag 15 januari 2003 17:23 schreef vosss het volgende:
Zet eens vlug die 300pk er weer opmaareh leuk bootje indeed, en die heb je ook echt??
quote:yep, bij alles wat sneller kan dan 20km/u is een vaarbewijs verplicht, zeg maar, als je achter je rubberbootje 10PK hangt, dan moet je al een vaarbewijs hebben.
Op woensdag 15 januari 2003 17:24 schreef MaartenGrendel het volgende:
Leuk bootje! Moet je daar een vaarbewijs voor hebben?* MaartenGrendel heeft alleen een rubber roeiboot en vrienden met een kleine zeilboot (Laser)...
quote:Daarom hebben ze ook van die leuke 9.9 PK motoren waar je wel mee mag varen zonder vaarbewijs
Op woensdag 15 januari 2003 17:25 schreef extreme het volgende:yep, bij alles wat sneller kan dan 20km/u is een vaarbewijs verplicht, zeg maar, als je achter je rubberbootje 10PK hangt, dan moet je al een vaarbewijs hebben.
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 17:21 schreef extreme het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]21ft raceboot, deze was oorspronkelijk voorzien van 2 300PK V6 buitenboordmotoren, (top > 150km/u!) maar word voor Loosdrecht voorzien van een enkele 150PK Mercury V6 Black Max. (voor een toch nog respectabele 85 km/u)
quote:2x een 300 pk V6 blok??
Op woensdag 15 januari 2003 17:25 schreef extreme het volgende:[..]
er zat 2 x 300 achter, 600PK dus
en ja, ik heb 'm echt
[..]yep, bij alles wat sneller kan dan 20km/u is een vaarbewijs verplicht, zeg maar, als je achter je rubberbootje 10PK hangt, dan moet je al een vaarbewijs hebben.
Kortom: Bewijs maar dat die boot van je is. Kan wel iedereen beweren dat ie dat heeft niet dan ?
quote:Die duikboot heb ik ook!
Op woensdag 15 januari 2003 17:34 schreef ByteMe het volgende:
Ja en ik heb thuis een Hummer H1 met voor en achter een Warn Lier.. opgehoogd met BFGoodrich Mud Terrain banden eronder. Luchtsnorkel en 200watt verstralers ;-)Kortom: Bewijs maar dat die boot van je is. Kan wel iedereen beweren dat ie dat heeft niet dan ?
quote:Als hij met 9.9 harder gaat dan 20km/h heb je alsnog een vaarbewijs nodig...
Op woensdag 15 januari 2003 17:28 schreef kepler het volgende:[..]
Daarom hebben ze ook van die leuke 9.9 PK motoren waar je wel mee mag varen zonder vaarbewijs
Het aantal PK heeft helemaal niets met een vaarbewijs te maken.
quote:waarom zou hij moeten bewijzen dat die boot van hem is????
Op woensdag 15 januari 2003 17:34 schreef ByteMe het volgende:
Ja en ik heb thuis een Hummer H1 met voor en achter een Warn Lier.. opgehoogd met BFGoodrich Mud Terrain banden eronder. Luchtsnorkel en 200watt verstralers ;-)Kortom: Bewijs maar dat die boot van je is. Kan wel iedereen beweren dat ie dat heeft niet dan ?
quote:Zoals ik al zei.. iedereen kan dat wel beweren..
Op woensdag 15 januari 2003 17:49 schreef ThaFreak het volgende:[..]
waarom zou hij moeten bewijzen dat die boot van hem is????
quote:Ja oke maar ga je dan bij iedereen vragen als die de waarheid wel spreekt???
Op woensdag 15 januari 2003 17:56 schreef ByteMe het volgende:[..]
Zoals ik al zei.. iedereen kan dat wel beweren..
dat een moderator het zegt hoeft niet meteen voor waarheid gezien te worden of wel ?
Heb je al een tankpasje gehaald, of wordt je gesponsort door $hell
Zeer leuk bootje overigens, waar heb je die gekocht (NL??)
quote:Wat voor boot zeil je?
Op woensdag 15 januari 2003 17:24 schreef Byte_Me het volgende:
Ik heb een echte boot, zo eentje met zeilen weet je wel
quote:Ik ben assistent-havenmeester in Bruinnisse, dus ik weet wel hoe het allemaal zit, maar met een 120pk polyester boot van 18 voet kom je never nooit ana de 80km/h. Een maat van me op de haven heeft een grote zodiac (rubberboot dus) met 90pk 4takt. Die haalt 65km/h. Zon rubber ding weegt geen flikker, dus met zo;n polyboot die een stuk langer en zwaarder is met wat meer peekaas haal je die 80km/h echt niet. Moet je je log een keer schoonmaken
Op woensdag 15 januari 2003 18:00 schreef Oei het volgende:
Ik heb een Bayliner 1800 Capri LS (1999) met maar 120pk, deze gaat dus maar 80 km/u. Die 120pk van mij zuipt al als een gek dus die 2 300PK V6 buitenboordmotoren van jou lusten helemaal wel wat (goed voor de tankpunten!)
quote:Alles boven de 20km/h en boven de 15 meter.
Daarom hebben ze ook van die leuke 9.9 PK motoren waar je wel mee mag varen zonder vaarbewijs
Ik zit heel mn leven al op t water en speel al voor 3,5 jaar assistent havenmeetser, dus don't try to beat me op regeltjes en weetjes over de watersport
quote:aha ok, maar hoe weet jij of je boot 20 km per uur loopt? Op een scoutingvlet gaat dat volgens mij niet harder dan 20 km met 10 (9,9) pk. Dus dan hoef ik geen vaarbewijs of wel?
Op woensdag 15 januari 2003 20:11 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Alles boven de 20km/h en boven de 15 meter.
Ik heb nog een klein zodiac'je met een Mariner 6pk 2cyl, die op 6500rpm loopt, geeft ongeveer 7,5 pk uit. Wil zeggen dat je vaarbewijs nodig hebt. Houd tevens in dat je een brandblusser aan boord moet hebben en de boot met een Y-nummer geregistreerd moet zijn.
Ik zit heel mn leven al op t water en speel al voor 3,5 jaar assistent havenmeetser, dus don't try to beat me op regeltjes en weetjes over de watersport
quote:Nee scoutingvletten halen dat niet.
Op woensdag 15 januari 2003 20:49 schreef kepler het volgende:[..]
aha ok, maar hoe weet jij of je boot 20 km per uur loopt? Op een scoutingvlet gaat dat volgens mij niet harder dan 20 km met 10 (9,9) pk. Dus dan hoef ik geen vaarbewijs of wel?
quote:Ik heb afgelopen seizoen gevaren met een Hammond (Glastron) V1950 met een 188PK V8, verbuikt net zo veel als een viercylinder (tussen de 15 en 20 liter per uur als je een beetje aan het spelen bent)
Op woensdag 15 januari 2003 18:00 schreef Oei het volgende:
Ik heb een Bayliner 1800 Capri LS (1999) met maar 120pk, deze gaat dus maar 80 km/u. Die 120pk van mij zuipt al als een gek dus die 2 300PK V6 buitenboordmotoren van jou lusten helemaal wel wat (goed voor de tankpunten!)
quote:joh...
Op woensdag 15 januari 2003 17:56 schreef ByteMe het volgende:[..]
Zoals ik al zei.. iedereen kan dat wel beweren..
dat een moderator het zegt hoeft niet meteen voor waarheid gezien te worden of wel ?
[Dit bericht is gewijzigd door extreme op 02-08-2003 15:56]
quote:Boegsnelheid van een lelievlet ligt ver onder die 20 km/u. Dus al leg je er een 500pk monster in dan heb je nog geen vaarbewijs nodig. Ik heb heel veel met een lelievlet met 15pk 4takt gevaren en om nu te zeggen dat dat snel gaat... knoop of 4 hooguit schat ik.
Op woensdag 15 januari 2003 20:49 schreef kepler het volgende:[..]
aha ok, maar hoe weet jij of je boot 20 km per uur loopt? Op een scoutingvlet gaat dat volgens mij niet harder dan 20 km met 10 (9,9) pk. Dus dan hoef ik geen vaarbewijs of wel?
quote:Je hebt wel gelijk over die rompsnelheid, maar als je er redelijk wat power achterhangt, gaat ie vanzelf planeren, en dan komt ie wel boven de 20km/h uit. Maar met normale stand van waterlijn haalt ie dat idd nooit.
Op vrijdag 17 januari 2003 20:49 schreef Weurst het volgende:[..]
Boegsnelheid van een lelievlet ligt ver onder die 20 km/u. Dus al leg je er een 500pk monster in dan heb je nog geen vaarbewijs nodig. Ik heb heel veel met een lelievlet met 15pk 4takt gevaren en om nu te zeggen dat dat snel gaat... knoop of 4 hooguit schat ik.
quote:Nice bootje en leuk naam
Op woensdag 15 januari 2003 17:21 schreef extreme het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]21ft raceboot, deze was oorspronkelijk voorzien van 2 300PK V6 buitenboordmotoren, (top > 150km/u!) maar word voor Loosdrecht voorzien van een enkele 150PK Mercury V6 Black Max. (voor een toch nog respectabele 85 km/u)
quote:Ooit een planerende lelievlet gezien dan
Op dinsdag 21 januari 2003 20:09 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Je hebt wel gelijk over die rompsnelheid, maar als je er redelijk wat power achterhangt, gaat ie vanzelf planeren, en dan komt ie wel boven de 20km/h uit. Maar met normale stand van waterlijn haalt ie dat idd nooit.
quote:Rompvorm is er idd niet bepaald optimaal voor
Op woensdag 22 januari 2003 18:45 schreef Weurst het volgende:[..]
Ooit een planerende lelievlet gezien dan
Daar heeft ie een verkeerde rompvorm voor en het gewicht is ook veels te hoog om te kunnen planeren. Bij andere boten die dat wel kunnen heb je gelijk ja.
quote:Klopt ja, mijn kolibri is niet zo heel veel lichter (casco van vlet is even zwaar als kolibri zeilklaar) maar wel veel beter verdeelt (ballast aandeel in de kiel is zo'n 45% ongveer). En die kan wel planeren door zijn vlakkere kont. Net als een J/109, alleen doet die het nog een stuk beter. Een vlet heeft echter zo'n onwijs anti-planeer rompvorm dat het volgens mij onmogelijk is om hem in plané te krijgen (wat wil je voer een geëvolueerde roeiboot uit de binnenvaart). Boven de 5,6 knoop rompsnelheid kom je dan niet, ook al is dat ook nog aardig en moet je best wat zeil voeren om dat al voor elkaar te krijgen. Toch vind ik de velt nog altijd een leuke boot om mee te klooien, veel plezier mee beleeft zelfs met wedstrijdzeilen.
Op woensdag 22 januari 2003 19:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Rompvorm is er idd niet bepaald optimaal voor
Maar gewicht hoeft niets uit te maken, als je maar goed verdeeld (genoeg gewicht voor) dan lukt het wel. Een J/109 planeerd ook nog makkelijk. Maarja dan heb ik het wel over een échte zeilboot
quote:Ahaa een kolibri owner
Op donderdag 23 januari 2003 19:38 schreef Weurst het volgende:[..]
Klopt ja, mijn kolibri is niet zo heel veel lichter (casco van vlet is even zwaar als kolibri zeilklaar) maar wel veel beter verdeelt (ballast aandeel in de kiel is zo'n 45% ongveer). En die kan wel planeren door zijn vlakkere kont. Net als een J/109, alleen doet die het nog een stuk beter. Een vlet heeft echter zo'n onwijs anti-planeer rompvorm dat het volgens mij onmogelijk is om hem in plané te krijgen (wat wil je voer een geëvolueerde roeiboot uit de binnenvaart). Boven de 5,6 knoop rompsnelheid kom je dan niet, ook al is dat ook nog aardig en moet je best wat zeil voeren om dat al voor elkaar te krijgen. Toch vind ik de velt nog altijd een leuke boot om mee te klooien, veel plezier mee beleeft zelfs met wedstrijdzeilen.
quote:met 4pk en een kleine rubberboot haal je de 20km/u al en ben je dus verplicht een vaarbewijs te hebben en registratienummer op de boot aan te brengen
Op woensdag 15 januari 2003 17:43 schreef SwissCom het volgende:[..]
Als hij met 9.9 harder gaat dan 20km/h heb je alsnog een vaarbewijs nodig...
Het aantal PK heeft helemaal niets met een vaarbewijs te maken.
quote:Ja nu wel, alleen nog niet in gezeilt. Alleen nog bezig geweest met opknappen van de Kolibri maar ik hoop haar van de zomer klaar te hebben. Ze was bij een vorige eigenaar door de trailer gezakt en daarna verwaarloost met alle gevolgen van dien... Ik heb maar besloten om haar volledig te restaureren en daar gaat wat tijd in zitten.
Op donderdag 23 januari 2003 19:45 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Ahaa een kolibri ownerleuk speelgoed is dat hè
quote:Mazzelpik
deze Mei begin ik met mijn eigen J/24. Dus ik ga een toffe zomer tegemoetHeb 2 maandjes geleden met windje 7 op westerschelde met J/24 "gezeilt". 't Leek meer op surfen! Dat was echt zó tof, gewoon alleen grootzeiltje met fok, en dan downwind flink planneren. Jezus dat geeft een kick
Hier een mooie foto van een J/105 die bijna planneert:
[afbeelding]
quote:in de scheepvaart zijn sterke motoren hel normaal. Het begint eigenlijk pas bij 100 pk voor motorvaartuigen tot enkele duizenden pk's.
Op donderdag 23 januari 2003 19:57 schreef D-Devil het volgende:
Ik herinner me dit topic :
quote:Tja, ik woon zelf bij omgeving Helmond, dus voor mij is het ook een heel eindje weg, maar in de zomermaanden ben ik assistent havenmeester in Bruinisse aan het grevelingenmeer. Daar ligt de zeilboot van mn pa trouwens ook. Daar kom ik dus erg vaak. Heb daar een hele groep maten zitten die altijd meewillen.
Op donderdag 23 januari 2003 19:56 schreef Weurst het volgende:[..]
Ja nu wel, alleen nog niet in gezeilt. Alleen nog bezig geweest met opknappen van de Kolibri maar ik hoop haar van de zomer klaar te hebben. Ze was bij een vorige eigenaar door de trailer gezakt en daarna verwaarloost met alle gevolgen van dien... Ik heb maar besloten om haar volledig te restaureren en daar gaat wat tijd in zitten.
Zeilen deed ik tot nu toe in mijn open bootje, een Conger 445 (onbekend type, lijkt wat op een 420 maar heeft ook wel weer wat van een FJ) en die gaat in de verkoop als de Kolibri klaar is.
[..]Mazzelpik
leuke bootjes, zeker voor de snelheidmonsters. Alleen voor mij niet te betalen en ik ben meer een solozeiler door gebrek aan zeilende vrienden (in Limburg is zeilen niet zo heel veel beoefdende sport). Ook is het vaarwater hier niet zo geschikt voor die apparaten. Een vriend van mijn heeft een Hobie 18 (gaat ook wel lekker voorruit) en zodra je een beetje op gang begint te komen kun je weer overstag![]()
Daarom heb ik ook die kolibri aangeschaft, kan ik eens wat vaker naar de fijnere watersport gebieden van NL.
quote:Klopt, marine cruisers, state of the art... ettelijke duizenden pk's, zelfs meer dan 100.00
Op donderdag 23 januari 2003 20:01 schreef -roys- het volgende:[..]
in de scheepvaart zijn sterke motoren hel normaal. Het begint eigenlijk pas bij 100 pk voor motorvaartuigen tot enkele duizenden pk's.
Goed voor een topsnelheid van 62,3km/h (digitaal gemeten met GPS) en heel veel waterskiplezier
Nog een klein beetje spuitwerk, en wat werk aan het interieur, dan is 'ie klaar,
we gaan zondag proefvliegen
quote:ik heb nog twee minifotootjes van de europese kampioenschappen,
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:35 schreef GenesiZ het volgende:
Maak een keer een filmpje. Ik ben wel benieuwd hoe zoiets vaart. Met een dikke v8 achterin
toen nog met twee motoren
quote:ONWAAR!
9.9 en boot die daarmee harder gaat dan 20km/u is bootje registreren en vaarbewijs halen!
9.9 heeft geen drol te maken met Nederlandse wetgeving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |