abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:03:15 #126
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192159380
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:05 schreef SQ het volgende:
Nja, ik vind die eisen van scholen dus wel heftig. En dan heb ik maar een kleuter. Ik vind het veel schakelen in zeer korte tijd. Je kunt niet van ouders verwachten dat ze dit direct strak oppakken, iedereen staat nog op zijn kop. En ja, wat is achterstand als alle kinderen in het hele land hetzelfde probleem hebben. Maar goed, dat ben ik.
Ik las gisteren een quote van een kleuterjuf. Als we allemaal langzamer lopen, lopen we gelijk ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:20:17 #127
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192159678
Mijn groep 3 kind zit met lezen en rekenen al op niveau midden/eind groep 4, dus ik geloof het denk ik wel qua achterstand. Juf is niet voor niks een vak waar ze 4 jaar voor heeft geleerd. En ik wil best schoolwerk doen, maar nu even niet. Mijn kind is vooral heel erg boos en ik ben heel moe. Prioriteit is nu even niet huiswerk, maar het weer leuk krijgen met elkaar.
KuikenGuppy
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:21:41 #128
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192159694
ik zou echt heel boos worden als de docent van mijn kind mij gaat vertellen op welke dag ik welke opdracht moet maken echt je zou mijn kontje kunnen kussen.

probeer maar eens 2 kinderen met 1 laptop aan het werk te krijgen, plus alle andere opdrachten te maken in de werkboeken met een kind van 6 en 3 die met elkaar opgescheept zitten en geen kant op kunnen

Het is bij ons overigens gewoon 3 uur aan schoolwerk per dag voor de oudste 2.
(in de beste omstandigheden en dat gaat nu dus niet op)

Ik doe zo mijn best en ik ben geen docent ik ben een moeder en ik roei met de riemen die ik heb.
pi_192159791
Maar tillen jullie niet een beetje zwaar aan die kleuteropdrachten? :@
Ik kan echt meerdere opdrachten bedenken die je kunt interpreteren als ‘iets lekkers bakken’. Samen een taart kleien, een pizza tekenen, vanavond samen koken, een cake baken (met een kant en klaar pak), pannenkoeken eten...
Er staat toch niet bij dat je een drielaagse velvet cake met verschillende vullingen moet bakken?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192159805
Hier lukt het aardig. Ik ben erg te spreken over school van oudste. Die zijn online gaan lesgeven woensdag, hebben besloten om per volgende week kortere lessen te doen. Zetten daarover instructiefilmpjes online. Leuk gedaan en goed opgezet.
Ik vind het wel een uitdaging om vooral de oudste aan het werk te krijgen, maar probeer het ook maar een beetje los te laten.

De jongste heeft een weektaak per dag en doet dat ook wel redelijk serieus. Ik probeer af en toe wat uit te leggen. Beetje jammer dat ze heeft met taal/spelling en dat ook niet mijn sterkste kant is. Dan voel ik me wel een beetje suf...

Maar ik krijg van het geboefte door dat het tijd is voor fruit, dus ik ga aan de catering ;) .
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:33:39 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192159879
Mijn groep 5 kind doet het prima, en dat is ook makkelijk met maar 1 kind, maar ook hier een instortdagje; N en ik hadden om 08.30 uur ruzie over het inruimen van de boodschappen die hij gehaald had; ik wilde ze inruimen (doe ik eigenlijk altijd) en hij vond dat hij dat moest doen :') |:(
Vervolgens was ik pissed off over de You''ll never walk alone versie op Sky Radio en heb ik daarna een koptelefoon gepakt en zit ik bij ieder youtube liedje dat ik op m'n laptop afspeel zo ongeveer te janken :')

Zeker You'll never walk alone en de eerste auditie van Susan Boyle zetten de sluizen open :'( :X :@
Anyhow, komt wel weer goed.... het is alleen een beetje veel met ook nog een appartementje dat moet worden gestoffeerd en dergelijke, ik zat gisteravond letterlijk te janken van de pijn, die ver voorbij de reguliere permanente pijn was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:37:39 #132
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192159927
Kleuteropdrachten? Hier stuurde de juf dus suggesties. Meer was het niet, suggesties en ideeën. Ik heb ze dus vrolijk naast me neer gelegd. Foto's van werkjes zou ik al helemaal niet aan beginnen voor mijn niet-leerplichtige kleuter. Het superlieve filmpje dat de juffen stuurden hebben dan wel weer gekeken natuurlijk.

De groep 3 werkjes proberen we hier wel te doen volgens planning. Nu is zoon prima bij en vindt ie leren in het algemeen leuk, dus dat kost wel energie en begeleiding, maar niet extreem. En mijn voordeel is wel dat ik zelf ook docent ben, dus uitlegstrategieën kan ik wel bedenken.

En verder: kan t niet zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan. Een vriendin van me heeft voor haar kinderen de week 'omgedraaid'. Zij moet werken in de zorg, haar vriend is ook thuis maar moet werken, dus de kinderen hebben woensdag en weekendschool, en twee dagen vrij door de week als zij aan het werk is.
pi_192159972
hier voor de kleuters een lijst met ideeen. staan leuke dingen op en de letters die ze de komende weken zouden behandelen.. Juf had een filmpje voor ze opgenomen, maar is verder druk, want zij is hier degene die nu lesgeeft/opvang speelt voor alle kinderen die wél naar school gaan ivm werk ouders (dat zijn er 5 geloof ik) en ze heeft zelf ook nog kinderen ..
groep 4 heeft een taal en een rekenopdrachtenboekje met voor elke dag een opdracht en nog wat sites om dingen te oefenen. geen druk whatsoever.. heel fijn..
de kinderen vinden ritme wel heel fijn dus afwisselend zijn M en ik juf en meester in de ochtend..
we beginnen met de liedjes van de dagopening.. kleuter heeft besliten dat hij nú gaat leren lezen en schrijven en dat gaat wonderbaarlijk goed en de oudste is ook serieus bezig. en ze zetten ons aan het werk.. want: vandaag is er gymles hoor en wandelen is géén gym..
uren voor werk haal ik niet en M ook niet, maar we maken er maar t beste van en de belngrijke deadlines lijk ik te halen..
(nu hopen dat er geen extreem hoogwater komt want dan heb ik ineens een vitaal beroep:keren waterkwantiteit)..
pi_192160005
https://clubvanrelaxtemoe(...)erwijs-in-23-tweets/
Gedeeld smart is halve smart

Hier is mijn groep 3 kind het er vandaag niet mee eens. Reageert boos naar het scherm jaha moet dat nu bla bla bla ik heb al dictee gemaakt. Waarom moet ik meer dan ean.

Ik ga nu even stofzuigen en daarna verder met rekenen

[ Bericht 2% gewijzigd door F_r op 20-03-2020 11:58:44 ]
pi_192160097
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:07 schreef MaJo het volgende:
Ik herken me totaal niet in deze verhalen :@ nou hebben we natuurlijk nog geen kinderen maar man en ik hebben geen enkel probleem om samen binnen te blijven. We werken ook samen dus dat scheelt een boel ;) Daarnaast zijn wij ook van die bankhangers die in het weekend gemakkelijk het hele weekend thuisblijven :D dus 0 irritaties hier O+

Ik verbaas me wel ontzettend over alle verhalen van irritaties en ruzies enzo :o
Als ik alleen met mijn lief thuis zou zitten, zou ik dat ook makkelijk 100 dagen volhouden. De dynamiek is echt anders als je zelf wil werken en tegelijk je kinderen moet begeleiden. Mijn oudste sport normaal gesproken ook nog 9 uur in de week, dus de energie die hij nu niet kwijt kan, is echt enorm. Plus dat ze het gewoon lastig vinden dat hun dagelijkse structuur weg is (dus gaan ze bokken om alles) en iets aannemen van een juf is makkelijker dan van je moeder. Gevolg: veel explosies en ruzie. Het voelt gewoon als falen op heel veel verschillende levels...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192160118
Ik vind dat helpen bij schoolwerk serieus leuk :@ Maar goed, ik wilde vroeger ook altijd mijn moeder helpen met tentamens nakijken en ik voorzag mijn meegebrachte schoolwerkjes ook altijd nog van extra krullen, stickers, rode pennenstrepen en tips :') En ik vind het een prachtig inkijkje in het hoofd van mijn kind, ik zie zijn faalangst en neiging tot vermijden van spannende dingen maar ook zijn doorzettingsvermogen en hoe hij enorm geconcentreerd zit te lezen een half uur lang. Ik vind het ook heel dierbaar dat allemaal mee te maken.

Maar goed, dat valt of staat ook bij genoeg devices, een kind en een werkgever die me niet op de vingers zit te kijken n ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192160225
Hier beperken we evengoed de schermtijd nog steeds.. het was een halfuur filmpjes kijken nu is er een half uurtje online oefenen bijgekomen.. maar meer doen we niet want ze worden er dan strontchagarijnig van..
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:58:22 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192160234
Ik zit in de luxepositie dat ik echt niks anders te doen heb dan niks zeg maar. Het huishouden (maar daar doe ik nooit heel veel aan, behalve het meest minimale. Het is hier nooit helemaal spik en span) en de was enzo en de kinderen begeleiden, maar die kunnen het grootste deel vrij goed zelf af.
(Dus ook als in ineens wel aan het werk moet zie ik het hier wel doorkabbelen. Tot nu toe heb ik in elke vakantie steeds 2 meldingen tegelijk gehad en de kinders hebben dat ook overleefd. ;) )

F. zit boven in zijn werkkamer opgesloten en volgende week gaat hij wel de hele week naar Amsterdam.

Gek genoeg is hier minder gemopper dan in weken waarin er van alles moet met sport en piano en dit en dat en zus en zo.
Geen idee of het na 3 weken ook nog leuk is, maar voor nu ben ik bijzonder aangenaam verrast over hoe het hier loopt. :o

Normaal eten we ook altijd heel gehaast want er moet gesport worden 's avonds en er is een hoop gejaag, nu eten we gewoon echt bewust met elkaar aan tafel en is daar ook de tijd voor en zijn we ook nog eens allemaal thuis. Echt veel gezelliger! :Y

En dan drink ik niet eens wijn! :o
***
pi_192160340
A zit nu in een videogesprek met 2 vriendinnen biologie te doen.

T moest vanmorgen een opdracht met voorzetsels doen; 10 voorzetsels, 10 verschillende plekken/attributen. We hebben in een deuk gelegen samen.

Verder doen ze allebei, zonder mokken, wat ze moeten doen.
Voordeel van T is dat ze een iPad school zijn en dus al zo goed als alles digitaal doen.
De juffen/meesters maken elke dag een filmpje met iets geks en zo af en toe komt er een uitdaging.
T heeft van de week opgedrukt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192160352
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:58 schreef BE het volgende:
Gek genoeg is hier minder gemopper dan in weken waarin er van alles moet met sport en piano en dit en dat en zus en zo.
Geen idee of het na 3 weken ook nog leuk is, maar voor nu ben ik bijzonder aangenaam verrast over hoe het hier loopt.

Normaal eten we ook altijd heel gehaast want er moet gesport worden 's avonds en er is een hoop gejaag, nu eten we gewoon echt bewust met elkaar aan tafel en is daar ook de tijd voor en zijn we ook nog eens allemaal thuis. Echt veel gezelliger!
Ja, dat herken ik wel. Ik heb normaal behoorlijk wat reistijd, dus ben regelmatig om half 7 thuis, dan is het eten en naar bed, en op andere avonden wordt er gesport. Dat redden we allemaal wel, maar met een hoop planning en voorbereiding (vooruitkoken, tassen 's avonds inpakken, alle kleren klaarleggen etc). Daardoor heb ik vaak een gejaagd gevoel. Omdat het nu allemaal wegvalt en ik om 5 uur mijn laptop uitzet en eten ga koken, ben ik een stuk relaxter en dat heeft zeker wel zijn weerslag op het humeur van kind.

Ik heb 's nachts mijn piekermomenten, lig dan flink te malen. Maar daar heeft zoonlief dan weer geen last van ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 11:32:15 #141
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_192160808
Mijn werk is nu juist drukker. Werk nu bijna fulltime ipv 24 uur. Straks ook weer naar kantoor voor crisisoverleg.

Maar goed, met een beetje pech heb ik in mei geen baan meer en dan heb ik alle tijd om te netflixen, lezen, hobby's de achterstanden van de kinderen aan te pakken.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 11:49:19 #142
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192161125
Ik werk 4x9 en begin altijd vroeg ivm files. Geen reistijd is wel heel even prettig nu. Maar toch werk ik op kantoor efficienter.

Mijn werkgever heeft besloten dat wij wereldwijd allemaal t/m 17 april in ieder geval thuis moeten werken. Dus ongeacht wat de overheid besluit zit ik nog wel even thuis.

@Kyara, dat zou wel echt rot zijn als je contract nu niet verlengd wordt -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 20 maart 2020 @ 11:59:48 #143
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192161342
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:49 schreef laziness het volgende:
Ik werk 4x9 en begin altijd vroeg ivm files. Geen reistijd is wel heel even prettig nu. Maar toch werk ik op kantoor efficienter.

Mijn werkgever heeft besloten dat wij wereldwijd allemaal t/m 17 april in ieder geval thuis moeten werken. Dus ongeacht wat de overheid besluit zit ik nog wel even thuis.
Wij kregen vanmorgen al mail van school met de waarschuwing dat het waarschijnlijk allemaal nog wat langer gaat duren dan de 5 april waarop we weer terug zouden gaan. En dat lijkt me ook erg waarschijnlijk. Meteen maar een gesprekje gehad met jongste, want ze worden geacht vanaf zondag schooluren 'aanwezig' te zijn, en als je normaal na vijf minuten klaar bent en dan verder alles uitdiept in discussies en je bezighoudt met van alles en nog wat, wordt dat waarschijnlijk moeilijk. Maar hij heeft beloofd een 'open mind' te houden. En had al bedacht dat hij in de pauzes kan gaan sporten, en dan tijdens de les kan eten. Lekker wel, die prioriteiten van een zestienjarige ;)

Hier ook gezellig samen eten iedere avond, in plaats van dat jongste vijf of zes avonden per week weg is, normaal gesproken samen met mij. Oudste ontpopt zich als een heel praktische keukenprinses, wat haar zelfvertrouwen voor het op kamers wonen volgend jaar wonderen doet.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:03:32 #144
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192161412
Wauw, ik schrik echt van wat ik hier (als leerkracht) allemaal lees! :o
Wat wordt er een druk gelegd op jullie als ouders en op jullie kinderen. Wat jammer. En wat niet-empathisch.

First things first. Vind eerst maar eens een ritme met elkaar zonder al te veel irritaties.

Gelukkig lees ik ook dames die gepush van de leerkracht naast zich neerleggen (hoewel dat wellicht ook onnodige irritatie en stress met zich meebrengt).

Maar voor wie dat lastig vindt: doe wat goed voelt! En als dat huiswerk niet lukt, so be it. En dat mag je best teruggeven in een net mailtje aan de juf.

Misschien dat die over-enthousiaste leerkrachten (want dat is het denk ik wel, enthousiasme) zelf nog geen kinderen hebben en zich niet kunnen voorstellen dat hun opdrachten voor stress kunnen zorgen??
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:15:47 #145
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192161642
Wij zijn wel blij met de vrije school op dit moment :) we kregen een overzicht van het thema waar ze nu mee bezig zijn (lente en palmpasen) en liedjes die daarbij passen, en suggesties voor activiteiten daarmee. En een overzicht van de doelen voor jonge en oudere kleuters op motorisch/emotioneel/taal/rekenen gebied. Verder konden we een knutselpakketje ophalen voor palmpasentakken. Geen eisen van hoe vaak iets moest worden gedaan.

Alleen jammer dat we verder niets gehoord hebben van de juf; het zou best leuk zijn als ze 1x per dag een live contactmoment zou hebben ofzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:20:40 #146
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192161719
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:32 schreef Kyara het volgende:
Mijn werk is nu juist drukker. Werk nu bijna fulltime ipv 24 uur. Straks ook weer naar kantoor voor crisisoverleg.

Maar goed, met een beetje pech heb ik in mei geen baan meer en dan heb ik alle tijd om te netflixen, lezen, hobby's de achterstanden van de kinderen aan te pakken.
He getsie. Dat zou week heel zuur zijn :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:27:22 #147
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192161820
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:03 schreef Moonah het volgende:
Misschien dat die over-enthousiaste leerkrachten (want dat is het denk ik wel, enthousiasme) zelf nog geen kinderen hebben en zich niet kunnen voorstellen dat hun opdrachten voor stress kunnen zorgen??
Dat, en wat Amaranta ook aanhaalt: niet alle kinderen en hun ouders zijn hetzelfde. Ik zeg echt heel vaak tegen vriendinnen als ze verontwaardigd of aangeslagen door een of andere strenge regel van school: "Maar dat gaat niet over onze kinderen." Hun - en meestal mijn - kinderen doen hun werk wel, en wij zijn de ouders die er ook nog wel een beetje (kom, ze zijn 16, ik doe m'n best om vooral niet alles te volgen) naar omkijken. De strenge regels en de donderpreken zijn er niet voor hun. En een redelijk, begripvol en vriendelijk mailtje geeft dan meestal al een boel duidelijkheid.
pi_192161956
Dat zal wel zuur zijn kyara zijn er signalen dat ze je contact niet verlengen?
pi_192162056
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:28 schreef LeSage het volgende:
Maar tillen jullie niet een beetje zwaar aan die kleuteropdrachten? :@
Ik kan echt meerdere opdrachten bedenken die je kunt interpreteren als ‘iets lekkers bakken’. Samen een taart kleien, een pizza tekenen, vanavond samen koken, een cake baken (met een kant en klaar pak), pannenkoeken eten...
Er staat toch niet bij dat je een drielaagse velvet cake met verschillende vullingen moet bakken?
Het punt is dus dat de opdrachten komen in de vorm van filmpjes met juf in de hoofdrol. In deze was juf met muts en schort in de keuken en was de opdracht “help papa of mama in de keuken vandaag en bak dan samen... iets heeeel lekkers “ (op beeld komt er een taart uit de oven).

Dus mijn kleuter wil exact dat doen: samen bakken. In de keuken. Graag een taart.

Magoed, ik heb nu een pak van die cupecakemix gekocht, moeten enkel water en eieren bij, dat lukt me wel. Bakken en dan samen versieren met glazuur en hagelslag moet ook lukken.

[ Bericht 6% gewijzigd door silliegirl op 20-03-2020 12:53:07 ]
pi_192162111
Het is ook een samenwerking tussen ouders en leerkrachten lijkt mij. Zo kreeg mijn vriendin maandag dus al mailtjes en berichtjes waar het huiswerk en de schema's bleven.
Ze heeft ouders die het liefste een schema hebben die per minuut vertelt wat de kinderen moeten doen en dus ouders die liever de hele dag naar het bos gaan.

Daarnaast is het ook voor leerkrachten voor het eerst dat ze hiermee te maken krijgen. Ik had maandag een lang gesprek met de juf van B bij de deur en zij vertelde dat ze zich heel machteloos voelt. Door van alles aan te bieden, heeft ze het gevoel iets te doen zeg maar.

Maar nogmaals het maakt ook wel uit in welke klas een kind zit en wat er verder speelt. Mijn vriendin heeft meerdere kindjes in de klas die moeite hebben met het niveau, die blijft ze nu ook extra aandacht geven zoveel als kan. Die kan je niet 3 weken aan laten modderen.

Ik ga er ook vanuit dat het langer duurt, waarschijnlijk tot en met de meivakantie. En die weken moeten toch ergens weer ingehaald worden, in ieder geval deels....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')