abonnement Unibet Coolblue
pi_192140693
Ik ben geen risicogroep en ik heb een ijzersterk immuunsysteem dus ik vraag het niet voor mezelf. Als je Corona hebt zeggen ze dat het voelt alsof je verdrinkt. Niet bepaalt een leuke ervaring. Als er geen hoop meer is is het dan mogelijk om euthanasie te laten doen?
pi_192141481
Euthanasie regel je meestal niet heel snel. Ik heb het idee dat corona vrij snel van ziek niet meer te redden naar dood gaat. Zal dus lastig zijn.
pi_192141560
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:20 schreef Tja..1986 het volgende:
Euthanasie regel je meestal niet heel snel. Ik heb het idee dat corona vrij snel van ziek niet meer te redden naar dood gaat. Zal dus lastig zijn.
Dit. Als er plek is op de IC zul je meestal ook aan de beademing liggen en daarvoor word je in slaap gebracht. Dan merk je er ook niks meer van.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192141625
Of palliatieve zorg. Met morfine wordt je benauwdheid ook goed bestreden.
pi_192141661
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 12:35 schreef Benzyl het volgende:
Ik ben geen risicogroep en ik heb een ijzersterk immuunsysteem dus ik vraag het niet voor mezelf. Als je Corona hebt zeggen ze dat het voelt alsof je verdrinkt. Niet bepaalt een leuke ervaring. Als er geen hoop meer is is het dan mogelijk om euthanasie te laten doen?
Zeggen ze? Ik heb dat van 1 persoon gelezen. Die met een vriendengroep in Bad Ischl zat. Wie nog meer?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192141737
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dit. Als er plek is op de IC zul je meestal ook aan de beademing liggen en daarvoor word je in slaap gebracht. Dan merk je er ook niks meer van.
Voor beademing moet je in slaap gebracht worden.
Maar helaas gaat dat twee kanten op: als je in slaap gebracht wordt, moet er ook beademing zijn.

Wat als je niet aan de beademing mag, omdat er geen plek is?
pi_192141802
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 12:35 schreef Benzyl het volgende:
Ik ben geen risicogroep en ik heb een ijzersterk immuunsysteem dus ik vraag het niet voor mezelf. Als je Corona hebt zeggen ze dat het voelt alsof je verdrinkt. Niet bepaalt een leuke ervaring. Als er geen hoop meer is is het dan mogelijk om euthanasie te laten doen?
Dat is de eerste keer dat ik dat gehoord heb. Het enige dat echt bekend is, is dat corona erg vermoeiend kan zijn en dat mensen die al verzwakt zijn aan de beademing moeten omdat de extra last van corona anders teveel is voor hun lichaam.

Euthanasie puur vanwege corona is belachelijk. Dat Italie moeilijke keuzes maakt om mensen op te geven die al extreem verzwakt zijn vanwege ziektes en die toch al snel zouden overlijden, dat begrijp ik dan weer wel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192141815
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:34 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Voor beademing moet je in slaap gebracht worden.
Maar helaas gaat dat twee kanten op: als je in slaap gebracht wordt, moet er ook beademing zijn.

Wat als je niet aan de beademing mag, omdat er geen plek is?
Daarom schreef ik: als er plek is op de IC.....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192142051
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Daarom schreef ik: als er plek is op de IC.....
En als die er niet is, dan zul je uiteindelijk gewoon stikken. Mag je dan een spuitje, om dat niet bewust meer mee te hoeven maken?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
Of palliatieve zorg. Met morfine wordt je benauwdheid ook goed bestreden.
Maar volgens mij zit je dan al heel dicht tegen euthanasie aan. Mag dat dan wel van de wet?

Dit soort dingen zijn bedoeld voor terminale patiënten. En in zo’n geval ben je niet terminaal. Als er wel plek was op de IC had je misschien wel kunnen overleven.

Mag je iemand, die in principe mogelijk nog te redden is, een gevaarlijk hoge dosis morfine toedienen? (legaal gezien)
pi_192142701
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Daarom schreef ik: als er plek is op de IC.....
Er ís plek op de IC...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192142778
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er ís plek op de IC...
Klopt. En laten we dat zo houden. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192142949
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:48 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

En als die er niet is, dan zul je uiteindelijk gewoon stikken. Mag je dan een spuitje, om dat niet bewust meer mee te hoeven maken?
[..]

Maar volgens mij zit je dan al heel dicht tegen euthanasie aan. Mag dat dan wel van de wet?

Dit soort dingen zijn bedoeld voor terminale patiënten. En in zo’n geval ben je niet terminaal. Als er wel plek was op de IC had je misschien wel kunnen overleven.

Mag je iemand, die in principe mogelijk nog te redden is, een gevaarlijk hoge dosis morfine toedienen? (legaal gezien)
Morfine in overdosering natuurlijk niet. 5 mg werkt vaak al erg goed bij kortademigheid.
We zitten niet in de situatie dat er geen IC plekken meer zijn maar niet iedereen wil naar de IC of beademd worden.
pi_192142953
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er ís plek op de IC...
Wel nieuwsgierig wat er dan in het (katholieke) Italie gebeurt. Daar is nu geen plek meer.

quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Klopt. En laten we dat zo houden. ^O^
Een heel goede reden om ons aan die vervelende voorschriften te houden inderdaad :Y
pi_192142973
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
5 mg werkt vaak al erg goed bij kortademigheid.

Dat is fijn om te horen :)
pi_192142989
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:24 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Wel nieuwsgierig wat er dan in het (katholieke) Italie gebeurt. Daar is nu geen plek meer.
In Italië is dan ook veel te laat ingegrepen. In Nederland lijkt dat (vooralsnog) niet zo te zijn.

En Spanje schijnt nog erger te worden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')