abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 maart 2020 @ 11:45:40 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_192139685
Lang verhaal kort 😉
Hoe houden jullie het thuis leuk met jullie pubers in tijden van ophokplicht?

Mijn kinderen krijgen gelukkig veel huiswerk van school, maar tegelijkertijd hebben we te maken met liefdesverdriet, frustratie en verveling en puberteitshormonen.

Tips en hilarische verhalen zijn welkom!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 19 maart 2020 @ 11:47:44 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192139752
Puber hier heeft zich neergelegd bij digitale lessen en pakt het huiswerk prima op gelukkig.

Haar grootste frustratie op het moment is dat de volleybalcompetitie voortijdig beëindigd is en dat ze niet kan gaan trainen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_192141190
X

[ Bericht 100% gewijzigd door arvensis op 19-03-2020 13:06:47 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_192141400
Tussen 9-15 is het hier schooltijd. Telefoon, PlayStation alleen in de pauzes en na schooltijd. Buitenspelen is ook een verplichting....zo komen we de dag aardig door.
  donderdag 19 maart 2020 @ 13:29:27 #5
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192141651
Van te voren duidelijke afspraken gemaakt mbt uitslapen en vrije tijd tussen schoolwerk door. (huiswerk is maar minimaal hier, dus ik verzin er ook wel andere dingetjes naast waar ze mee kan helpen) en haar iets vaker laten facetimen met haar vriendje. Af en toe rondje cruisen in de auto en vooral veel lekker eten incl. series kijken. Verder een bijna 2-jarige in huis die wel voor aardig wat afleiding zorgt natuurlijk :P

Verder zijn wij volgens mij niet zo sociaal en doet het ons niet zoveel.
pi_192145328
Ik had met mijn vijfdeklaspubers tijdens de online mentorles een uiterst gezellig gezamenlijk ontbijt :D

Maar geen pubers thuis.
  donderdag 19 maart 2020 @ 16:36:45 #7
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_192145578
Onze jongste is een topper, 11 jaar, groep 7 en is om negen uur in de ochtend achter de laptop te vinden om al haar huiswerk te doen. Daarnaast zit ze lekker op telefoon/tablet en kijkt ze tv in haar kamer.

De oudste, is 15 jaar, mavo examenjaar en heeft eerst heel de wereld lopen verketteren, waarom kon uitgerekend zij nu niet haar musical uitvoeren en bang dat ze geen examen kan doen. Ook het missen van het examenfeest is heel belangrijk. Dat de rest van de wereld kapot gaat maakt haar minder uit, het gaat vooral om haar verlies in deze. Ook is ze niet aan het schoolwerk te krijgen, ondanks dat ze een laptop van school heeft gekregen. Maar ondertussen wel bang zijn voor haar examen...... rijmt niet echt he ;)
pi_192162630
14 jarige puber, 3 VMBO pakt het echt prima op. Er is veel mailcontact vanuit school. Daarstraks heeft ze een bio PO met 2 klasgenoten gedaan via beeldbellen.
Ze vindt het onwijs klote dat ze niet kan korfballen.
Daarnaast mist ze het hele schoolgebeuren wel, behalve een paar irritante kinderen in de klas.

Prepuber, 10, groep 7, krijgt elke dag een dagtaak op haar iPad. Zitten ook hele leuke opdrachten bij. Vanmorgen erg gelachen met een voorzetsel opdracht.

Ik hoef er gelukkig geen moeite voor te doen ze binnen te houden. Afspreken doen ze niet.
Ze moeten van mij wel elke dag even naar buiten. Meestal gaan we/ze na etenstijd, even een rondje lopen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 13:38:58 #9
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192163151
Wat zijn ze lief he, pubers? O+

Mijn vijftienjarige jongenspuber heeft het het zwaarste. Die traint normaal gesproken minstens vier keer per week en heeft dan nog een wedstrijd of twee. Bij ons zijn ook de sportplaatsen buiten, en dus de basketbalvelden dicht en verboden toegang, dus hij moet andere mogelijkheden vinden. Gelukkig hebben we thuis aardig wat mogelijkheden. Ik geniet stiekem best wel van de rustige avonden zonder geren en gehaast, en met gezellig samen eten.

Zijn school wordt ook lastig: hij moet verplicht op normale schooltijden aan het werk. Normaal werkt hij vijf minuten en besteedt dan de rest van z'n tijd aan kletsen. Vaak ook gericht op het onderwerp hoor, veel diepe discussie met slimme klasgenootjes enzo. Maar dat gaat nu waarschijnlijk voor een groot deel wegvallen. Ik begon er vanmorgen over en zijn eerste reactie was "Yeah... that's gonna suck." Maar hij was het ermee eens dat hij maar manieren moet vinden hoe het wél gaat werken. Ik merk dat het bij hem goed werkt als hij merkt dat ik er ook over nadenk hoe ik hem kan helpen. Grappig genoeg eindigde dat eerder deze week in het afscheren van z'n haar. Daar had hij het al eens over gehad, en ik dacht "nou ja, dan nu maar."

Z'n achttienjarige zus doet eindexamen Internationaal Baccalaureate. Ze heeft de afgelopen twee weken, hoewel ze officieel vakantie hadden, keihard gewerkt en moet er nu een een beetje aan beginnen te wennen dat de tentoonstelling van kunststukken die ze de afgelopen tijd heeft gemaakt voor haar examen waarschijnlijk niet doorgaat. Ze is erg goed, dus dat was haar 'time to shine' geweest en ik vind het erg jammer voor haar. Eind komende week gaat het IB besluiten wat er met de eindexamens in mei gaat gebeuren, en dat is natuurlijk spannend.

Verder zijn ze best wel voorbeeldig. Ik ben al een tijdje redelijk ernstig ziek, en oudste heeft het koken volledig overgenomen. Boodschappen doet ze eens per week met haar vader, en daar heeft ze opvallend veel lol in. Jongste heeft wat meer expliciete hints nodig, maar pubert ook maar mild. Ik probeer maar grenzen aan te blijven geven zoals ik dat normaal zou doen ("He, dit is niet ok."), maar wel met de nodige empathie ("Maar ik snap ook wel dat je er genoeg van hebt."). En ik leer vreselijk goed geen partij te kiezen :P
  zondag 12 april 2020 @ 20:30:34 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_192586025
Ondertussen zijn we alweer een paar weken verder. Mijn kinderen (15 en 17) hopen dat de scholen niet meer open gaan dit jaar. “Veel te gevaarlijk “ zeggen ze.
Hun tijd besteden ze vooral op hun kamer en wat meehelpen met klussen. Dochter schildert het balkon (grote klus) en zoon helpt de tuin toonbaar te maken (komt nooit af 😂).
Nog steeds zo goed als afgesneden van hun vrienden. Het lijkt goed te gaan (geestelijk) , maar hoe beïnvloedt dit hun welzijn op lange termijn?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Licht Ontvlambaar zondag 12 april 2020 @ 22:05:09 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192587925
Puber hier (bijna 16) vindt online les wel prima, mist het contact met klasgenoten niet echt. Ze zou het wel heel jammer vinden als dit schooljaar geen school meer zou zijn, na drie jaar zou de klas nu uit elkaar gaan. Ze zou wel graag echt afscheid nemen, zeg maar...
Verder is het nog steeds vooral het sporten dat ze vreselijk mist.

Ik denk vooralsnog niet dat ze hier mentaal schade aan gaat overhouden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_192593156
Hier een 13-jarige puber (2 Havo-VWO) die de digitale lessen wel heel erg saai vindt. Voetbal mist hij ook wel, maar verder is er voor hem weinig veranderd. Hij heeft vooral online game vrienden....
Onze 10-jarige (groep 7) doet ook heel goed zijn thuiswerk. Ze hebben elke dag voor ongeveer drie uur digitale opdrachten. Hij speelt nog wel met vriendjes (1 op 1) en voornamelijk buiten. Korfbal mist hij wel. Hij vindt het vooral vervelend voor de groep 8 klasgenoten (hij zit in 7/8), die nu ook hoogstwaarschijnlijk niet op kamp gaan en het is maar afwachten of de eindmusical doorgaat (doet zoon ook aan mee).
Ik denk dat ze er beiden niets aan over zullen houden. Alhoewel het zeker voor de oudste wel weer wennen zal worden als hij wel weer naar school moet en meer moet leren voor toetsen.
pi_192593190
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:19 schreef Meimeltje het volgende:
Hier een 13-jarige puber (2 Havo-VWO) die de digitale lessen wel heel erg saai vindt. Voetbal mist hij ook wel, maar verder is er voor hem weinig veranderd. Hij heeft vooral online game vrienden....
Wij zijn nog niet in de leeftijd dat onze kinderen puberen. Maar hoop toch zo dat dit niet hun vermaak word :'(
Vakman pur sang
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 mei 2020 @ 19:45:04 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193211763
Hoe vinden de pubers het dat ze vanaf 2 juni weer (gedeeltelijk) naar school moeten?

Ik vraag me af of het gaat zoals de overheid het bedacht heeft... met de school die vervoer moet regelen, verplicht les en niet alleen toetsmoment/mentorles.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_193232200
Hier gaan ze door met thuisonderwijs (digitale lessen), maar dan met een verkort lesrooster. In de middag wordt dan verwacht dat ze zelfstandig werken.
Wel gaan ze vanaf 2 juni ook inschrijvingen openen voor lessen op school als je extra uitleg wil. Maximaal voor drie lessen per week per leerling inschrijven. En in die weken wel verplicht een keer mentorles.
Ik weet nu al dat mijn zoon dus alleen voor die verplichte mentorles volgende maand naar school gaat. Ze hebben wel twee toetsweken eind juni/ begin juli.
Ben er zelf niet blij mee, maar begrijp ook wel dat het moeilijk is om op school meer te bieden rekening houdend met de 1,5 meter afstand maatregel.
  woensdag 20 mei 2020 @ 22:38:53 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_193232871
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:45 schreef Sjeen het volgende:
Hoe vinden de pubers het dat ze vanaf 2 juni weer (gedeeltelijk) naar school moeten?

Ik vraag me af of het gaat zoals de overheid het bedacht heeft... met de school die vervoer moet regelen, verplicht les en niet alleen toetsmoment/mentorles.
Wij wonen in Duitsland. De kinderen gaan sinds deze week weer naar school: 2 tot 3x per week 4 uurtjes. In ons geval dus met de bus heen (mondkapje op), in de gangen mondkapje op en dan klassikaal les. Na vier uur weer met de bus terug.
Kinderen vinden het volslagen onzinnig. Als het aan hun had gelegen zouden ze pas volgend schooljaar weer terug naar school gaan.
Toetsen zijn vervangen door zware portfolio opdrachten. Er wordt absoluut niet gelapswanst.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_193233338
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 13:38 schreef Gaoxing het volgende:
Wat zijn ze lief he, pubers? O+

Kennelijk liever dan de mods hier, want doodnormale reacties worden verwijderd en dan krijg je ook nog eens een sneer in je dm dat je normaal moet doen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 20 mei 2020 @ 23:10:51 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_193233409
Dat was geen doodnormale reactie en dat weet je zelf ook wel. Mijn dm een sneer noemen, tsja. Ga er verder ook geen discussies om voeren. Bij issues ben je welkom in FB.
disclaimer
pi_193233487
Die reactie was volstrekt normaal. Dat jij het er niet mee eens bent doet daar niets aan af.

En verder bekijk je het maar. Als het zo moet dan hoeft het van mij niet :6
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 mei 2020 @ 08:52:13 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193236456
Opstarten op 8 juni betekent hier dat er voor 4 weken weer iets verzinnen moet worden. Voor de onderbouw zijn er geen proefwerkweken (normaal ook niet), wellicht wel enkele toetsmomenten nog op school maar de meeste docenten gaan afsluiten met opdrachten.
Verder gaan de digitale lessen gewoon door zoals voorheen en zijn er per les 9 leerlingen fysiek aanwezig, per toerbeurt oid. Mits de proef de week daarvoor slaagt.

Ik vind het vrij onzinnig om dit allemaal nog door scholen te laten regelen, maar goed ik vind wel meer onzinnig aan het overheidsbeleid.

De puber hier is ondertussen dolgelukkig dat ze weer twee keer per week mag trainen, al is het dan buiten op een grasveldje.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_193267991
Hier hoeft mijn brugklasser vanaf 2 juni alleen de dinsdagochtend naar school voor mentorles en vakondersteuning. De rest van de week heeft ze online les. Geen toetsweek. Er wordt nog wel getoetst maar met 0-weging.

Ze is blij dat ze haar vriendinnen straks weer ziet. Althans dat hoopt ze, want de klas wordt gesplitst.

Sporten doen ze nu buiten (dansen)

Jongste gaat nu sinds 2 weken 2 dagen per week naar school, de andere dagen huiswerk maken op het chromebook. Gelukkig is er weer voetbaltraining.

Ze hebben er allebei weinig last van, deze coronatijd
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Licht Ontvlambaar maandag 25 mei 2020 @ 16:49:41 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193306264
Vandaag toch wel even een domper hier, sportkamp in augustus is afgelast.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')