abonnement Unibet Coolblue
pi_192133655
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 23:16 schreef FernandoMartinez het volgende:
Mijn moeder is afgelopen weekend overleden, zij hoeft niet wakker te worden in een wereld die gek geworden is. Dat geeft een beetje troost.
Jee, heftig. Gecondoleerd.
Treurig ook dat de uitvaart mogelijk ook anders is dan gehoopt en gewenst.
Sterkte de komende tijd.
pi_192133672
Mijn ervaring:
Mijn moeder, net 70 en met hart- en vaatziekten en een lichte verkoudheid, houdt zich netjes aan de social distancing. Ze gaat alleen 2x per dag naar buiten voor een klein blokje met de hond en houdt dan afstand, verder komt ze niet buiten.
Ook laten wij de hond uit en zetten we de boodschappen voor de deur. Voelt allemaal wel wat raar en moesten er zelfs wat om lachen de eerste keer, maar liever het zekere voor het onzekere.

Mijn vader daarentegen ... is een stuk eigenwijzer. Die is wat jaartjes jonger, maar valt wel in een risicogroep, en gaat gewoon nog vrolijk bij familie en nauwe vrienden op bezoek en naar de winkel. Zijn vrouw helpt daarin ook niet mee denk ik, zij is wat paniekerig en wil graag bij 1 van haar kinderen zijn die het wat moeilijk heeft nu. Begrijp ik ook wel, maar soms denk ik toch 'je neemt wel een risico met mijn pa' :{

Oma en opa zitten vooralsnog (lichamelijk) gezond en wel in het verzorgingstehuis.
  Moderator / Miss SHO donderdag 19 maart 2020 @ 00:13:50 #28
22592 crew  Ole
pi_192133674
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 00:02 schreef kleinvogelijn het volgende:
Mijn moeder is 74, kerngezond, maar ik maak me wel zorgen dat ze het oppikt. Vandaag liep ze nog in de AH rond spitstijd terwijl ik het er maar in probeer te rammen dat het wel degelijk alarmerend is allemaal. Ik heb het idee dat veel ouderen het allemaal maar hysterie vinden.

Vanaf morgen doen mijn broer en ik de boodschappen en zetten we dat bij de voordeur. Ff geen bezoek. Heb nog mondkapjes liggen, die kunnen we allemaal gebruiken als we binnen moeten zijn bij haar. Het is misschien overdreven, maar ik vergeef het mezelf nooit mochten wij haar besmetten.
kwartje valt nog niet. Die van mij zijn nog in de oorlog geboren en opgegroeid met motto ' niet lullen maar poetsen' En zolang je geen 40 graden koorts hebt of kotsend boven de plee hangt niet zeuren. Neem maar een aspirientje en gaan..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  PR en moderator donderdag 19 maart 2020 @ 00:16:46 #29
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192133705
Mijn vader (74) heeft tussen alle corona door nog gewoon kanker, al hopen we dat hij het corona-loos toch nog wel een jaar zal doen :o

Hij is sinds pijnbestraling (natuurlijk precies 3 weken geleden toen deze shit begon) zodanig ziek/zwak/slap dat hij vrijwel alleen nog in bed ligt, en zijn vriendin zit in Noord-Brabant al een paar weken ziek thuis, dus ik split met m'n moeder halve weken om hier op 'm te passen. Hoop dat ik hier überhaupt nog kan komen als ze uiteindelijk toch het OV dichtgooien ;(

Verder hier zo veel mogelijk shit proberen te desinfecteren, gelijk handen wassen bij binnenkomst, en tussen alles door, potje met 70% alcohol desinfecterende handgel regelmatig gebruiken, geen kusjes/knuffels etc. En verder eigenlijk dus ook alleen m'n moeder en ik die hier in huis komen, thuiszorg is afgezegd.
Best vreemd allemaal zo. Sowieso al dat je vader langzaam aan het doodgaan is van kanker, dus die wereld staat al op z'n kop, maar dat dan ook nog eens de wereld daaromheen op z'n kop staat :')

Ook best cru dat je sinds de kanker/chemo enzo eigenlijk al wel weet dat uiteindelijk een longontsteking hem zal vellen, en dat er dan net als het effe slecht gaat er een fucking pandemie losbreekt die een ongeneeslijke longontsteking veroorzaakt :')_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_192133711
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 23:52 schreef Repentless het volgende:
Vader 75, moeder 70. Vader heeft kanker gehad, genezen, maar sinds een paar dagen aan het hoesten en koorts. Van gisteren en vandaag overdag 38,2 naar vanavond 39,5. :{ Gelukkig tot nu toe niet benauwd.

Hij is, afgezien van die kanker, echt nooit ziek. Dus ja, dan trek ik gewoon de conclusie dat hij het coronavirus heeft opgelopen. Hij wordt niet getest, pas als de klachten erger worden. Wat ik natuurlijk niet hoop. De koorts is het lichaam dat hard aan het werk is om te vechten.

Even de vraag hoe het zich ontwikkelt voor nu. Zowel vader als moeder moeten van de dokter zo veel mogelijk binnen blijven de komende twee weken.

Al meerdere malen aangegeven dat wij boodschappen voor ze halen, maar dat deden ze tot nu toe nog steeds zelf. Je kunt ze ook niet dwingen.

Voor wat het waard is: van beide kanten bestaat de familie uit ouwe taaien, die redelijk oud zijn geworden. :) Mijn oma (moeder van mijn vader) is pas 3 jaar geleden overleden, werd 97. Overleefde na haar 90e meerdere jaren op rij dubbele longontstekingen en herstelde gewoon. Ik hou me voor nu maar even aan die gedachte vast. :)
Ook jij sterkte in deze onzekere tijd.
Ik denk met je mee aan de positieve gedachte.
pi_192133761
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 00:16 schreef Moira het volgende:
Mijn vader heeft tussen alle corona door nog gewoon kanker, al hopen we dat hij het corona-loos toch nog wel een jaar zal doen :o

Hij is sinds pijnbestraling (natuurlijk precies 3 weken geleden toen deze shit begon) zodanig ziek/zwak/slap dat hij vrijwel alleen nog in bed ligt, en zijn vriendin zit in Noord-Brabant al een paar weken ziek thuis, dus ik split met m'n moeder halve weken om hier op 'm te passen. Hoop dat ik hier überhaupt nog kan komen als ze uiteindelijk toch het OV dichtgooien ;(

Verder hier zo veel mogelijk shit proberen te desinfecteren, gelijk handen wassen bij binnenkomst, en tussen alles door, potje met 70% alcohol desinfecterende handgel regelmatig gebruiken, geen kusjes/knuffels etc. En verder eigenlijk dus ook alleen m'n moeder en ik die hier in huis komen, thuiszorg is afgezegd.
Best vreemd allemaal zo. Sowieso al dat je vader langzaam aan het doodgaan is van kanker, dus die wereld staat al op z'n kop, maar dat dan ook nog eens de wereld daaromheen op z'n kop staat :')

Ook best cru dat je sinds de kanker/chemo enzo eigenlijk al wel weet dat uiteindelijk een longontsteking hem zal vellen, en dat er dan net als het effe slecht gaat er een fucking pandemie losbreekt die een ongeneeslijke longontsteking veroorzaakt :')_
Jeetje zeg, wat een verhaal ook.
Snap dat het heel cru voelt.

Treed een beetje in herhaling :@ , maar ook jij en je familie veel sterkte.
  donderdag 19 maart 2020 @ 00:22:20 #32
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_192133779
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 00:16 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ook jij sterkte in deze onzekere tijd.
Ik denk met je mee aan de positieve gedachte.
Dank je wel! Ik wens jou en alle anderen dat ook en doe hetzelfde voor jouw vader en moeder en grootouders. :)
  PR en moderator donderdag 19 maart 2020 @ 00:23:52 #33
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192133800
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 00:21 schreef FYazz het volgende:

[..]

Jeetje zeg, wat een verhaal ook.
Snap dat het heel cru voelt.

Treed een beetje in herhaling :@ , maar ook jij en je familie veel sterkte.
Lief, thanks O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 19 maart 2020 @ 00:24:39 #34
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_192133810
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 23:16 schreef FernandoMartinez het volgende:
Mijn moeder is afgelopen weekend overleden, zij hoeft niet wakker te worden in een wereld die gek geworden is. Dat geeft een beetje troost.
Gecondoleerd kerel.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 19 maart 2020 @ 00:27:56 #35
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192133850
2 ouders rond de 80, 1 aan de chemo, maakt het goed. Beide wel. 1 schoonmoeder, hartpatient, overgewicht. Maakt het gelukkig ook goed. We gaan niet langs, gewoon ff niet.

Gecondoleert aan iedereen die een geliefde heeft verloren :*
  Moderator / Miss SHO donderdag 19 maart 2020 @ 00:31:00 #36
22592 crew  Ole
pi_192133882
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 00:27 schreef Stray_cat het volgende:
2 ouders rond de 80, 1 aan de chemo, maakt het goed. Beide wel. 1 schoonmoeder, hartpatient, overgewicht. Maakt het gelukkig ook goed. We gaan niet langs, gewoon ff niet.

Gecondoleert aan iedereen die een geliefde heeft verloren :*
Gaan ze nog wel zelf de deur uit voor boodschappen?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192133890
Mijn vader heeft vandaag de eerste coronapatiënten in behandeling gekregen.
Mijn vader is zelf 60+, hartpatiënt, diabeet en overweight.

Met andere woorden, er komt een crematie aan.
  donderdag 19 maart 2020 @ 00:33:22 #38
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192133901
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 00:31 schreef Ole het volgende:

[..]

Gaan ze nog wel zelf de deur uit voor boodschappen?
Mijn pa wel, dat is een krasse knar, maar hebben uiteraard al aangeboden dat over te nemen. Schoonmoeder heeft 2 dochters die er sowieso altijd zitten, dus komt ook goed.
  donderdag 19 maart 2020 @ 00:34:56 #39
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192133919
quote:
18s.gif Op donderdag 19 maart 2020 00:32 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Mijn vader heeft vandaag de eerste coronapatiënten in behandeling gekregen.
Mijn vader is zelf 60+, hartpatiënt, diabeet en overweight.

Met andere woorden, er komt een crematie aan.
Aii
pi_192135264
Mijn grootouders zijn al jaren dood. Maar goed ook, want anders waren ze nu ergens tussen de 112 en 120 jaar oud...

Mijn ouders zijn 73 en 78 en het gaat - op wat krakende gewrichten na - prima met hen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  donderdag 19 maart 2020 @ 07:19:17 #41
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_192135499
Mijn moeder (67) zit in een verzorgingshuis waar 2 patienten zijn gediagnosticeerd met corona.. Vertoont zelf nu ook klachten, dus ze hebben onderzoek bij GGD aangevraagd. Afwachten dus, wel spannend.
pi_192135599
Mja, beide +/- 70, ze blijven zoveel als mogelijk thuis. En we komen niet meer op bezoek en zij niet hier. Het oppassen op onze kindjes (2 en 5) tot nader order geschrapt.

Boodschappen kan ik niet voor ze doen, wonen op 3 kwartier enkele reis rijden.
  donderdag 19 maart 2020 @ 07:38:15 #43
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192135668
Mijn moeder is vooral bezorgd om haar kinderen. Ze is 74, goed gezond, ze doet wel boodschappen maar blijft zo veel mogelijk binnen ( of in de tuin)
Rest is al sinds lang overleden.
pi_192135887
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 23:16 schreef FernandoMartinez het volgende:
Mijn moeder is afgelopen weekend overleden, zij hoeft niet wakker te worden in een wereld die gek geworden is. Dat geeft een beetje troost.
Ach de wereld is nooit eerder gek geweest of altijd gezond geweest? Laat me niet lachen.
pi_192136289
Mijn pa is zwaar hartpatiënt maar ik mis hem enorm, vraag me af wanneer en of ik hem weer kan zien.

Zelfs als het virus hem niet treft wanneer kan je dan weer een keer op bezoek bij die oudjes? 3 weken? 3 maanden?
blablablabla
pi_192136550
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 00:16 schreef Moira het volgende:
Mijn vader (74) heeft tussen alle corona door nog gewoon kanker, al hopen we dat hij het corona-loos toch nog wel een jaar zal doen
Hier vrijwel hetzelfde, alleen is mijn vader nog een paar jaar ouder. We weten die kanker ook pas net, dus zaten eigenlijk nog midden in het verwerken van die boodschap toen Corona eroverheen kwam. Ze wonen op een uur afstand, dus meer dan videobellen kunnen we nu niet. Gelukkig woont mijn broer dichtbij ze, en die doet nu boodschappen. Verder maken ze nog wel een ommetje, maar blijven verder braaf binnen.

Schoonouders houden zich er ook goed aan. Normaal passen die veel op op onze neefjes en nichtjes, maar dat hebben ze nu stopgezet.
pi_192136607
Mijn mam heeft nog familie die dichtbij woont, voor de rest af en toe een appie op whatsapp en wachten tot de maatregelen terug zijn.
pi_192136621
Mijn welgemeende condoleances aan iedereen die zijn dierbare ouder(s) heeft verloren.
pi_192136686
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:38 schreef Elan het volgende:
Mijn pa is zwaar hartpatiënt maar ik mis hem enorm, vraag me af wanneer en of ik hem weer kan zien.

Zelfs als het virus hem niet treft wanneer kan je dan weer een keer op bezoek bij die oudjes? 3 weken? 3 maanden?
Sterkte. NIemand die het weet.

3 weken / 3 maanden , maar misschien ook 3 jaar.
Love is in the air!
pi_192136701
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 09:04 schreef Ifrane het volgende:
Mijn welgemeende condoleances aan iedereen die zijn dierbare ouder(s) heeft verloren.
Komop, je doet alsof er nu duizenden mensen overlijden.
De teller staat volgens mij nog niet boven de 150 - op een bevolking van 17.000.000

Mensen, plaats het wel even in perspectief. Aan griep gaan meer mensen dood per jaar....
Sterker nog, ook aan verkeersongevallen gaan nog steeds meer mensen dood.
Love is in the air!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')