abonnement Unibet Coolblue
pi_192115899
Ik heb de laatste tijd vaak gelezen dat de katalysator van hybride auto's massaal worden gestolen. Het enige wat ik kon vinden om het tegen te houden is een hellingdetectie alarm installeren.

Nu kan ik alleen bedrijven vinden die klasse 3 alarm installaties installeren. Ik had eerder een simpele autonome (goedkope) alarm in gedachten die helling/beweging detecteert.

Heeft iemand tips voor zoiets?

Edit: andere tips zijn natuurlijk ook welkom. De auto staat gewoon op straat.
pi_192116046
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:04 schreef MML het volgende:
Ik heb de laatste tijd vaak gelezen dat de katalysator van hybride auto's massaal worden gestolen. Het enige wat ik kon vinden om het tegen te houden is een hellingdetectie alarm installeren.

Nu kan ik alleen bedrijven vinden die klasse 3 alarm installaties installeren. Ik had eerder een simpele autonome (goedkope) alarm in gedachten die helling/beweging detecteert.

Heeft iemand tips voor zoiets?

Edit: andere tips zijn natuurlijk ook welkom. De auto staat gewoon op straat.
arduino en een hellingshoeksensor

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 12:11:22 ]
  donderdag 19 maart 2020 @ 06:13:05 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192135186
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:04 schreef MML het volgende:
Ik heb de laatste tijd vaak gelezen dat de katalysator van hybride auto's massaal worden gestolen. Het enige wat ik kon vinden om het tegen te houden is een hellingdetectie alarm installeren.

Nu kan ik alleen bedrijven vinden die klasse 3 alarm installaties installeren. Ik had eerder een simpele autonome (goedkope) alarm in gedachten die helling/beweging detecteert.

Heeft iemand tips voor zoiets?

Edit: andere tips zijn natuurlijk ook welkom. De auto staat gewoon op straat.
linkjes met feiten?

Weet niet of je wel eens hebt gekeken hoe- en waar een katalysator zich bevindt in het uitlaatsysteem, maar das op een brug meestal al een serieuze kloteklus, laat staan op straat.

Als ze hem lossleutelen kun je gewoon de garage een paar hechtjes erop laten zetten, dan wens ik ze er veel plezier mee.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192138351
quote:
linkjes met feiten?

Weet niet of je wel eens hebt gekeken hoe- en waar een katalysator zich bevindt in het uitlaatsysteem, maar das op een brug meestal al een serieuze kloteklus, laat staan op straat.

Als ze hem lossleutelen kun je gewoon de garage een paar hechtjes erop laten zetten, dan wens ik ze er veel plezier mee.
https://nos.nl/l/2327487

Hier is het nieuwste artikel, maar ik heb al een aantal maanden af en toe nieuwsberichten erover gelezen. Blijkbaar duurt het een minuutje bij bepaalde auto's.

Edit: nog betere https://www.autoweek.nl/a(...)tos-sterk-toegenomen
pi_192144863
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:31 schreef MML het volgende:
https://nos.nl/l/2327487

Hier is het nieuwste artikel, maar ik heb al een aantal maanden af en toe nieuwsberichten erover gelezen. Blijkbaar duurt het een minuutje bij bepaalde auto's.

Edit: nog betere https://www.autoweek.nl/a(...)tos-sterk-toegenomen
Laat je niet gek maken door een paar artikelen in een krant.
In zowat iedere katalysator zit 1 of ander edelmetaal (in ieder geval de originele), bij alle merken bij zowel benzine als bij diesel motoren en hybride of niet.
Ik rij al zo'n 30 jaar met 1 of 2 katalysatoren onder mijn auto en er is er nog nooit 1 gestolen.
pi_192145001
Bij een vriend van m'n broer hebben ze het ook onder z'n Prius vandaan gezaagd. Schijnt inderdaad wel een probleem te zijn. Dingen zijn alleen OEM te krijgen en schreeuwend duur.

Mijn oude kat's kan ik ook zo kwijt voor iets van 300 euro. De OEM kat's hebben vaak betere en duurdere materialen in dan aftermarket.
pi_192145655
OEM kat Euro3-norm ¤ 1793,66
Poolse imitatie (JMJ, aftermarket) ¤ 230,00

je zou bijna denken aan lok katalysatoren met zendertjes.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')