abonnement Unibet Coolblue
pi_192114392
https://debatdirect.tweed(...)2b-bc31-041fda55b96f

Heldere uitleg van de man. Paar belangrijke punten:

(Even met wat tweets, omdat de briefing nog bezig is)

1. Iedereen testen is onmogelijk door schaarste
TvanGroningen twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:44:44 Verklaring van Jaap van Dissel (RIVM) over waarom in Nederland niet iedereen getest kan worden: "De testen zijn opgekocht door landen die voorliepen in de uitbraak (Singapore, Italië). Daardoor is in de westerse wereld een tekort aan testen." #coronadebat @rivm reageer retweet
2. Groepsimmuniteit is geen doel op zich
alexanderbakker twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:32:06 Van Dissel over groepsimmuniteit: "Dat is absoluut geen doel op zich. Dat is een beetje framing. Personen zullen nu eenmaal geïnfecteerd worden, ook in landen waar een lockdown is. Overgrote meerderheid zal het zelf weten te bestrijden. Daarna is er afweer tegen herinfectie" reageer retweet
3. Aanpak van NL verschilt niet substantieel van andere landen
irenedekruif twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:27:21 Van Dissel: De term #groepsimmuniteit is nu teveel gekoppeld aan de bestrijding.

Ik zie nauwelijks verschillen met andere landen. reageer retweet
4. Verwacht is dat China gewoon in lockdown moet blijven
tomjanmeeus twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:47:23 Overtuigende uitleg Jaap van Dissel (RIVM) tegen lockdown: het werkt op korte termijn, het vergroot kwetsbaarheid op de lange termijn. Wuhan, zegt hij, is ondanks daling besmettingen nog steeds in lockdown - omdat na opheffing lockdown het virus weer zal toeslaan reageer retweet
5. Sociale isolatie is nog altijd om tijd te rekken.
alexanderbakker twitterde op woensdag 18-03-2020 om 11:05:40 "We moeten tijd kopen tot er een vaccins komt. Groepsimmuniteit is een extra maatregel op andere maatregelen die we al nemen", zegt Van Dissel #coronavirus reageer retweet
6. Verdere maatregelen zijn niet uitgesloten, maar alleen nodig wanneer het volk de adviezen niet of slecht opvolgt.
KoenLinks twitterde op woensdag 18-03-2020 om 11:16:02 Wat Van Dissel net zei, vind ik precies goed aan de NLse koers. Maatregelen niet ver van een lockdown vandaan, maar als mensen bijv. OV nog moeten gebruiken, kan dat. Iets meer ademruimte dan een totale lockdown, zodat we deze situatie, denk ik, ook wat langer kunnen volhouden. reageer retweet
7. In het ergste scenario (niets doen; rode lijn in grafiek hieronder) is de verwachting dat het tot minimaal juli/augustus duurt. Andere scenario's duren dus substantieel langer.
arnedevos twitterde op woensdag 18-03-2020 om 10:57:11 Tijdens Corona briefing Tweede Kamer met Jaap van Dissel (RIVM) wordt duidelijk dat totale #LockdownHolland / #lockdown niet zinvol is. Optie 2 (zie afb.) beste aanpak #coronavirusNederland #coronavirus #coronanl En t/m zeker augustus 2020 moeten we tegen het virus strijden. https://t.co/XTZwF2bSJh reageer retweet
8. Een lockdown is een nóg groter risico op de toekomstige collectieve gezondheid van Nederland.
nrc twitterde op woensdag 18-03-2020 om 11:37:08 ,,Een lockdown heeft schijnbaar voordelen aan het begin", zegt directeur infectieziektenbestrijding van het RIVM Jaap van Dissel, ,,maar als je ermee stopt ben je er net zo gevoelig voor als aan het begin dat het virus weer opduikt." https://t.co/skjDsBqH1f reageer retweet
9. Ook de blauwe lijn (volledige lockdown; zie grafiek hieronder) betekent dat we moeten "blijven drukken", omdat het weer de kop op kan steken. Berichten vanuit China geven aan dat de bevolking nog altijd besmet is en Corona zal als een olievlek over de rest van de wereld verspreiden.


[ Bericht 29% gewijzigd door DireStraits7 op 18-03-2020 11:43:49 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:56:18 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192114431
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
(Even met wat tweets, omdat het debat nog bezig is)
Debat begint pas om 13:00 toch? We kijken nu naar de briefing.
So we just called him Fred
pi_192114441
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:56 schreef Fred het volgende:

[..]

Debat begint pas om 13:00 toch? We kijken nu naar de briefing.
Vandaar de TT, maar ik heb het even aangepast.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192114529
Interessante grafiek:

Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192114584
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Interessante grafiek:

[ afbeelding ]
De tijd hoelang de golven dan gaan duren is wel de vraag.
pi_192114607
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De tijd hoelang de golven dan gaan duren is wel de vraag.
Zeker. Vraag is dus of we allemaal thuis een vaccin af gaan zitten wachten. En tegen welke prijs.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 11:10:04 #7
274204 crew  Mexicanobakker
pi_192114682
Begrijpelijke argumenten. Enige vraag is of je herbesmetting werkelijk weghaalt en hoeveel doden er gaan vallen door een deel van je bevolking 'exposed' te laten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_192114939
Los van het daadwerkelijke effect is het ook wel fijn om te merken dat de media steeds vaker de experts aan het woord laten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192115513
Uitgebreide, verhelderende toelichting.

Geen doekjes voor de mond, eerlijk over onzekerheid en met de nodige academische nuance.

Conclusie: dit wordt een kuttijd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192117819
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Interessante grafiek:

[ afbeelding ]
Linkje? Ik kan em niet zo snel vinden :)
pi_192120619
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:38 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Linkje? Ik kan em niet zo snel vinden :)
Komt uit de presentatie van Jaap van Dissel vanochtend. Deze afbeelding komt uit een tweet van iemand die (vermoedelijk) een screenshot van zijn/haar pc genomen heeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192619236
Is elke dinsdag toch die briefing? Was vanochtend niet, weet iemand wanneer wel? Ik kan er nergens iets over vinden.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_192620615
quote:
super bedankt!
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')