abonnement Unibet Coolblue
pi_192112708
Mooi hoor dit. Binnen een week zijn al onze vrijheden afgenomen en er gaan er nog meer afgenomen worden en leven we opeens in de Sovjet-Unie met rijen voor de deur, lege schappen en de KGB die komt vragen wat je op straat doet.

En let nou maar op, iets waar misbruik van gemaakt KAN worden, GAAT misbruik van gemaakt worden. Virus is onzichtbaar en oncontroleerbaar en ze kunnen naar wens ons weer opsluiten als ze er zin in hebben.

Het komt ze allemaal wel lekker uit, vooral de Macrons, Maduro's etc maar hier zeker ook.

Wen er maar aan, we leven vanaf nu in een dystopische samenleving.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:24:28 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192112725
ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:24:40 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192112730
TR gezet voor de moeite.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192112739
Over een paar maanden heb je je vrijheid weer terug, niet zo aanstellen...
pi_192112765
Het is zeer cynisch gedacht, maar misschien ook wel waar.

De manier waarop macron het heeft afgekondigd, vind ik dan wel weer lijken opee soort wraak. Handig om van de gele hesjes af te komen..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192112778
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:24 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Over een paar maanden heb je je vrijheid weer terug, niet zo aanstellen...
Dat hoopt iedereen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192112783
:')
pi_192112785
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
Mooi hoor dit. Binnen een week zijn al onze vrijheden afgenomen en er gaan er nog meer afgenomen worden en leven we opeens in de Sovjet-Unie met rijen voor de deur, lege schappen en de KGB die komt vragen wat je op straat doet.

En let nou maar op, iets waar misbruik van gemaakt KAN worden, GAAT misbruik van gemaakt worden. Virus is onzichtbaar en oncontroleerbaar en ze kunnen naar wens ons weer opsluiten als ze er zin in hebben.

Het komt ze allemaal wel lekker uit, vooral de Macrons, Maduro's etc maar hier zeker ook.

Wen er maar aan, we leven vanaf nu in een dystopische samenleving.
Als dit lang gaat duren dan ga ik t zeker geloven.
pi_192112814
Bah, kansloos volk als TS is wel echt het laatste waar we op dit moment behoefte aan hebben
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 09:29:06 #10
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_192112819
En wat wil je profeet wilders?
Juist, nog meer lockdown
:') :') :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_192112838
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:28 schreef iScream. het volgende:
Bah, kansloos volk als TS is wel echt het laatste waar we op dit moment behoefte aan hebben
Maar het is toch zo, het komt mensen als Marcron heel goed uit dit. Het lijkt idd nu op de Sovjet unie. En overheden maken altijd misbruik van zulke situaties.
pi_192112856
quote:
Dat hadden mensen ook gezegd als je 2 maanden geleden had verteld dat we in lockdown zouden gaan..
pi_192112873
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:29 schreef Plompzakker het volgende:
En wat wil je profeet wilders?
Juist, nog meer lockdown
:') :') :')
Spreek voor jezelf, ik heb geen profeten.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192112886
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:30 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Maar het is toch zo, het komt mensen als Marcron heel goed uit dit. Het lijkt idd nu op de Sovjet unie. En overheden maken altijd misbruik van zulke situaties.
Exact. Als er misbruik gemaakt kan worden, dan zal het gebeuren.

Mensen die dat niet in zien zijn gewoon dom en/of naïef.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192112907
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:32 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Exact. Als er misbruik gemaakt kan worden, dan zal het gebeuren.

Mensen die dat niet in zien zijn gewoon dom en/of naïef.
Heb nog wel een beetje hoop omdat het leven in Singapore en Hong Kong weer redelijk normaal is.
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:34:09 #16
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_192112922
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:30 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Maar het is toch zo, het komt mensen als Marcron heel goed uit dit. Het lijkt idd nu op de Sovjet unie. En overheden maken altijd misbruik van zulke situaties.
Het gaat om de ondertoon.. Net alsof de overheden van de verschillende landen dit toejuichen. In de ogen van veel mensen kan een overheid NIKS goed doen, elke keuze die ze maken is verkeerd etc etc.
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:35:04 #17
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_192112945
TS heeft wel gelijk. Wanneer hebben we nou ooit zoiets meegemaakt? Nog nooit. En nu opeens in zo'n modern jaar is dit opeens een grote issue? Er klopt hier iets niet en er is sowieso meer aan de hand.
pi_192112970
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:34 schreef iScream. het volgende:

[..]

Het gaat om de ondertoon.. Net alsof de overheden van de verschillende landen dit toejuichen. In de ogen van veel mensen kan een overheid NIKS goed doen, elke keuze die ze maken is verkeerd etc etc.
Nee dat bedoel ik niet eens, ik bedoel dat opportunisme altijd aanwezig is en er altijd misbruik gemaakt gaat worden van dingen als dat kan. Dit is overduidelijk zo'n situatie.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192113009
Alleen vraag ik me af of mensen het heel lang gaan volhouden om zo lang in volledige lockdown te zitten, niet de lockdown wat we hier hebben. De Amerikanen hebben een voordeel die hebben guns om zichzelf te bevrijden mocht dat nodig zijn.
pi_192113037
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:39 schreef weetjewel5 het volgende:
Alleen vraag ik me af of mensen het heel lang gaan volhouden om zo lang in volledige lockdown te zitten, niet de lockdown wat we hier hebben. De Amerikanen hebben een voordeel die hebben guns om zichzelf te bevrijden mocht dat nodig zijn.
Niet, zeker als het weer straks beter wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192113085
TS weet in het land der blinden is de eenoog koning.
No matter what your name is.
pi_192113090
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:42 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gelukkig zit ik al jaren op de schietvereniging. Geeft nu toch een veilig gevoel die 2 dingen thuis.
je hebt een vergunning ervoor dus? wist niet dat dat mogelijk was.
pi_192113136
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:44 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

je hebt een vergunning ervoor dus? wist niet dat dat mogelijk was.
Als je op de schietvereniging zit (moet een bepaalde periode) dan kan je een vergunning aanvragen en krijgen. Dan mag je er 1 kopen en dan moet je langs het politiebureau gaan om die te registreren bij hun. Je moet ook een dubbele kluis hebben (1 voor het wapen, 1 voor de munitie) en je geeft de wout toestemming om onaangekondigd bij je te mogen controleren.

Maar iedere burger die een VOG krijgt voor een wapen kan in principe een wapenvergunning krijgen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:46:51 #24
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_192113139
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:43 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Je zal hier vast wat mensen met guns hebben. maar dat is heel wat anders dan een groot deel van de bevolking die ook nog eens getraind zijn om er mee te schieten. waar ga je hier trainen, 's nachts op een weiland?
Als niemand getraind is hoef jij dat ook niet te zijn.
pi_192113155
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:46 schreef incel het volgende:

[..]

Als niemand getraind is hoef jij dat ook niet te zijn.
de handlangers van de overheid zijn wel getraind.
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:48:17 #26
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_192113173
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:47 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

de handlangers van de overheid zijn wel getraind.
Alsof de overheid dan nog bestaat.
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:50:06 #27
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192113208
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:29 schreef Plompzakker het volgende:
En wat wil je profeet wilders?
Juist, nog meer lockdown
:') :') :')
Wilders is dan ook niet goed bij zijn hoofd.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:50:54 #28
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192113222
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:30 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Maar het is toch zo, het komt mensen als Marcron heel goed uit dit. Het lijkt idd nu op de Sovjet unie. En overheden maken altijd misbruik van zulke situaties.
Precies want de gele hesjes zijn verdreven dat Merkel er slecht op stond in Duitsland is nu vertrokken etc.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192113226
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als je op de schietvereniging zit (moet een bepaalde periode) dan kan je een vergunning aanvragen en krijgen. Dan mag je er 1 kopen en dan moet je langs het politiebureau gaan om die te registreren bij hun. Je moet ook een dubbele kluis hebben (1 voor het wapen, 1 voor de munitie) en je geeft de wout toestemming om onaangekondigd bij je te mogen controleren.

Maar iedere burger die een VOG krijgt voor een wapen kan in principe een wapenvergunning krijgen.
interessant.
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 09:51:16 #30
236264 crew  capricia
pi_192113230
Even uit een ander topic:
quote:
Volgens de Duitse historicus René Schlott moeten Europese burgers zich dringend bezinnen op de vraag hoe ver we in de strijd tegen het virus willen gaan. „Met een adembenemende snelheid, en een verbijsterende bereidheid van de bevolking ermee in te stemmen, worden rechten buiten werking gesteld die over de eeuwen moeizaam zijn bevochten”, schreef hij dinsdag in een vlammend appèl in de Süddeutsche Zeitung. Hij noemde de vrijheid van vergadering, de vrijheid van geloof, het recht op onderwijs en het recht op vrij reizen. Als we niet oppassen, stelt hij, wordt de open samenleving de nek omgedraaid bij de poging haar te redden.

In een telefonische toelichting verzekert Schlott, die verbonden is aan het Leibniz-Zentrum für Zeithistorische Forschung in Potsdam, dat hij de maatregelen van de Europese regeringen niet onzinnig vindt. Maar dat er zo weinig discussie is over de gevolgen op lange termijn baart hem grote zorgen.
COR / Hier wordt geschiedenis geschreven

Hier mag best over gediscussieerd worden.

Maar het idee dat er een groot plan achter zit, ga ik niet in mee.
Als dat de insteek van dit topic wordt, gaat ie naar BNW.
Definitely not CIA
pi_192113243
Iemand heeft Jensen gekeken. _O-
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192113246
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:48 schreef incel het volgende:

[..]

Alsof de overheid dan nog bestaat.
Waarom niet?
pi_192113255
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:51 schreef capricia het volgende:
Even uit een ander topic:
[..]

COR / Hier wordt geschiedenis geschreven

Hier mag best over gediscussieerd worden.

Maar het idee dat er een groot plan achter zit, ga ik niet in mee.
Als dat de insteek van dit topic wordt, gaat ie naar BNW.
Er zit geen groot plan achter. Alleen nu blijkt dat het kan, zal er misbruik van gemaakt gaan worden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192113286
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:51 schreef DireStraits7 het volgende:
Iemand heeft Jensen gekeken. _O-
Het gaat om de ideeën niet om wie t gezegd heeft. Ik heb Jensen niet gezien trouwens.
pi_192113301
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:53 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Het gaat om de ideeën niet om wie t gezegd heeft. Ik heb Jensen niet gezien trouwens.
Jij hebt het topic niet gestart.

En natuurlijk maakt het wel uit wie iets zegt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:58:23 #36
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192113351
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jij hebt het topic niet gestart.

En natuurlijk maakt het wel uit wie iets zegt.
Het maakt inderdaad uit wie iets zegt en wat Jensen zegt geen idee verder.

Maar de overheid is ook vaker twijfelachtig gebleken met cijfers en dingen die ze niet meer weten rapporten die verdwenen zijn.
Dus wie zegt dat ze dit niet maximaal benutten (ik zeg niet dat het virus expres verspreid is).
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192113378
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:51 schreef DireStraits7 het volgende:
Iemand heeft Jensen gekeken. _O-
Jens Baba, woke chad met een maatje meer. Mensen die hem haten zijn gewoon het menselijk bestaan niet waardig _O_
No matter what your name is.
pi_192113380
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:28 schreef iScream. het volgende:
Bah, kansloos volk als TS is wel echt het laatste waar we op dit moment behoefte aan hebben
Maar het is wel wat er gebeurt, dit is echt niet afkomstig van een vleermuis. SARS MERS HIV AIDS EBOLA , ja het komt van dieren maar zonder de mens zn invloed was het nooit bij ons gekomen. Zoek maar op SV40 en poliovaccin en de wetenschapper die dat aan het licht bracht werd verbannen uit het onderzoek maar voorspelde wel een kanker epedemie in de toekomst en dat is waarheid geworden. Iedereen kent wel iemand met kanker, zelfs jonge vrouwen van 30 met borstkanker. Wat klopt er niet
pi_192113434
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:01 schreef funnywell het volgende:

[..]

Maar het is wel wat er gebeurt, dit is echt niet afkomstig van een vleermuis. SARS MERS HIV AIDS EBOLA , ja het komt van dieren maar zonder de mens zn invloed was het nooit bij ons gekomen. Zoek maar op SV40 en poliovaccin en de wetenschapper die dat aan het licht bracht werd verbannen uit het onderzoek maar voorspelde wel een kanker epedemie in de toekomst en dat is waarheid geworden. Iedereen kent wel iemand met kanker, zelfs jonge vrouwen van 30 met borstkanker. Wat klopt er niet
Die hele covid virus versie 19 komt de new world order wel goed uit zeg. china in zijn hemd gezet. gele hesjes de bek gesnoerd. rutte stijgt in aanzien om een beetje gelul. mensen smeken zelf om opgesloten te worden en slaan de buurman alsie alleen de straat oversteekt. Virusdreiging werkt dus beter dan een co2-dreiging. Ik moet het ze nageven briljant _O_
No matter what your name is.
pi_192113435
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En natuurlijk maakt het wel uit wie iets zegt.
Nee het gaat om de argumentatie, niet om de boodschapper. Jij bent als Rob Jetten en Jesse Klaver die tegen Baudets voorstel om de grenzen te sluiten stemmen en daarna klagen dat de grenzen niet gesloten zijn :|W
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192113460
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:05 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee het gaat om de argumentatie, niet om de boodschapper.
En de argumentatie van sommigen is eerder te geloven dan van anderen.

quote:
Jij bent als Rob Jetten en Jesse Klaver die tegen Baudets voorstel om de grenzen te sluiten stemmen en daarna klagen dat de grenzen niet gesloten zijn :|W
:?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192113471
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:51 schreef capricia het volgende:
Even uit een ander topic:
[..]

COR / Hier wordt geschiedenis geschreven

Hier mag best over gediscussieerd worden.

Maar het idee dat er een groot plan achter zit, ga ik niet in mee.
Als dat de insteek van dit topic wordt, gaat ie naar BNW.
Ondertussen mogen onbewezen conspiracytheories over asad en putin zeker wel erg raar van je hoor :{
No matter what your name is.
pi_192113479
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En de argumentatie van sommigen is eerder te geloven dan van anderen.
Dat kan. Maar iets gelijk afschieten (terwijl het gewoon klopt) puur omdat iemand het zegt die jou niet aanstaat, is lachwekkend.
quote:
:?
Dat gebeurde vorige week.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192113501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

(terwijl het gewoon klopt)
Sterke argumentatie.

quote:
puur omdat iemand het zegt die jou niet aanstaat, is lachwekkend.
Bij Jensen kun je er wel vanuit gaan dat het niet klopt hoor. Bij hem zit echt een steekje los.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192113530
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sterke argumentatie.
Als iets klopt en je schiet het af puur omdat de boodschapper je niet aanstaat wel ja.
quote:
Bij Jensen kun je er wel vanuit gaan dat het niet klopt hoor. Bij hem zit echt een steekje los.
Wat zit je nou over Jensen te eikelen? Ik heb het niet over die gast gehad.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192113554

quote:
De nieuwste ster aan het complotfirmament: Robert Jensen, tegenwoordig YouTuber met zijn De Jensen Show, doet het goed op Twitter deze dinsdagmiddag. Jensen waarschuwt dat nu gebeurt waar hij altijd al bang voor was: de overheid neemt al deze drastische maatregelen om de vrijheden van burgers zoveel mogelijk in te perken. Dat zal in de toekomst wel vaker gebeuren: “We zullen voelen hoe het is om onder onderdrukkende maatregelen te leven.” Zonder het nieuwe coronavirus zou het volk deze maatregelen namelijk nooit accepteren.
https://www.parool.nl/wer(...)ver-corona~b1c72387/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192113577
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:11 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als iets klopt en je schiet het af puur omdat de boodschapper je niet aanstaat wel ja.
Als het verleden leert dat de boodschapper een pathetische leugenaar is, lijkt me dat gerechtvaardigd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192113614
Het heeft idd wel wat weg van een soort shock doctrine die er nu doorgevoerd wordt.

Naomi klein heeft daar ooit een boek over geschreven.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Shock_Doctrine

Dit is alleen shock doctrine 3.0
pi_192113732
quote:
Leuk voor jou en hem:
quote:
Het zijn tijdelijke maatregelen, die verschillen van land tot land. Maar in alle gevallen brengen ze niet alleen de verstoring van het dagelijks leven met zich mee, van allerlei gewoontes en vermeende zekerheden, ze maken ook inbreuk op fundamentele vrijheden en de rechten van burgers.

Om het coronavirus te bestrijden trekt de staat meer macht naar zich toe dan in moderne westerse democratieën ooit eerder vertoond is. In één klap is de verhouding tussen staat en burger, om de volksgezondheid te beschermen, veranderd van min of meer evenwichtig tot een sterke dominantie van de staat. Die bepaalt dat de burger van alles niet meer mag.

Goede gronden zijn er zeker voor de maatregel dat de Fransen twee weken binnen moeten blijven. Maar het is ook een maatregel die een breuk markeert met de manier waarop de politieke orde de afgelopen driekwart eeuw in de Europese democratieën heeft gefunctioneerd.

De landsgrenzen, die Merkel in 2015 bij de vluchtelingencrisis niet wilde sluiten, blijken opeens toch deels gesloten te kunnen worden.

Volgens de Duitse historicus René Schlott moeten Europese burgers zich dringend bezinnen op de vraag hoe ver we in de strijd tegen het virus willen gaan. „Met een adembenemende snelheid, en een verbijsterende bereidheid van de bevolking ermee in te stemmen, worden rechten buiten werking gesteld die over de eeuwen moeizaam zijn bevochten”, schreef hij dinsdag in een vlammend appèl in de Süddeutsche Zeitung. Hij noemde de vrijheid van vergadering, de vrijheid van geloof, het recht op onderwijs en het recht op vrij reizen. Als we niet oppassen, stelt hij, wordt de open samenleving de nek omgedraaid bij de poging haar te redden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)UbaLvFYHd91xD2ooDehs

Maar hij zal ook vast wel een 'pathetische leugenaar' zijn. Zie je nou hoe beperkt je blik is als je iets afschiet waarvan je notabene ALLEEN MAAR DACHT dat het van iemand afkomstig is die je niet mag?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192113850
TS heeft wel enigszins gelijk hoor, ergens. Veel westerse leiders zullen hier geen misbruik van maken, maar deze hele situatie is er wel een waar de Poetin's, Maduro's en Erdogan's van de wereld mekans van smullen. :9~

En ja, dat is cynisch. Maar ook wel een beetje waar.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192114056
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:28 schreef Salina het volgende:
TS heeft wel enigszins gelijk hoor, ergens. Veel westerse leiders zullen hier geen misbruik van maken, maar deze hele situatie is er wel een waar de Poetin's, Maduro's en Erdogan's van de wereld mekans van smullen. :9~

En ja, dat is cynisch. Maar ook wel een beetje waar.
Denk alsjeblieft niet dat Europese 'leiders' heilig zijn.
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 10:44:34 #53
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192114188
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:38 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Denk alsjeblieft niet dat Europese 'leiders' heilig zijn.
Nee, maar de oppositie is hier vaak wel wat sterker dan in de landen die hij noemt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_192114257
Stond dit draadje niet in klaagbaak?
No matter what your name is.
pi_192114292
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:44 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Nee, maar de oppositie is hier vaak wel wat sterker dan in de landen die hij noemt.
Ja veel mensen stemmen er op maar partijen als FVD en PVV worden toch juist buitengesloten?
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 10:51:01 #56
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192114330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:49 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Ja veel mensen stemmen er op maar partijen als FVD en PVV worden toch juist buitengesloten?
De oppositie is in dit land (gelukkig) wel meer dan alleen de PVV en FVD. Maar ook Pan-europees gezien is de positie van leiders van bepaalde landen minder absoluut van dan degenen die hij noemde.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_192114405
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:49 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Ja veel mensen stemmen er op maar partijen als FVD en PVV worden toch juist buitengesloten?
Het was toch met name Wilders die weken geleden al een complete lockdown wilde?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192114435
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het was toch met name Wilders die weken geleden al een complete lockdown wilde?
Zou kunnen, ik stem er verder niet op.
pi_192114459
quote:
quote:
Die monopolypositie van een Amerikaanse regeringsinstantie begint volgens de onderzoekers zo langzamerhand op een dictatuur te lijken. Ze leggen die macht liever bij de wereldwijde organisatie WHO.
Stop _O-
No matter what your name is.
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:00:39 #60
490332 Lokfiets
Waar is mijn fiets!?
pi_192114513
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
Mooi hoor dit. Binnen een week zijn al onze vrijheden afgenomen en er gaan er nog meer afgenomen worden en leven we opeens in de Sovjet-Unie met rijen voor de deur, lege schappen en de KGB die komt vragen wat je op straat doet.

En let nou maar op, iets waar misbruik van gemaakt KAN worden, GAAT misbruik van gemaakt worden. Virus is onzichtbaar en oncontroleerbaar en ze kunnen naar wens ons weer opsluiten als ze er zin in hebben.

Het komt ze allemaal wel lekker uit, vooral de Macrons, Maduro's etc maar hier zeker ook.

Wen er maar aan, we leven vanaf nu in een dystopische samenleving.
OK AREA51 NWO
pi_192114530
Titel van het boek had ook niet 1984 moeten zijn maar 2024, maarja hoe moest de schrijver dat weten in de jaren 50
pi_192118699
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:00 schreef Lokfiets het volgende:

[..]

OK AREA51 NWO
Ja man. In omringende landen worden mensen niet steeds meer thuis opgesloten. Allemaal onzin.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 maart 2020 @ 16:23:49 #63
490332 Lokfiets
Waar is mijn fiets!?
pi_192121978
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:13 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja man. In omringende landen worden mensen niet steeds meer thuis opgesloten. Allemaal onzin.
Je hebt helemaal gelijk Dimitri. Ze kwamen net onze buurt dichtspijkeren.
pi_192122044
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:24 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Over een paar maanden heb je je vrijheid weer terug, niet zo aanstellen...
Moet je straks eens zien hoeveel zogenaamd tijdelijke crisismaatregelen in min of meerdere mate gewoon blijvend zijn.
pi_192122131
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:27 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Moet je straks eens zien hoeveel zogenaamd tijdelijke crisismaatregelen in min of meerdere mate gewoon blijvend zijn.
Heb je een voorbeeld van zo'n maatregel?
pi_192122157
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:23 schreef Lokfiets het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk Dimitri. Ze kwamen net onze buurt dichtspijkeren.
Doe maar garpig. In Frankrijk, Italie en Spanje is het al zo.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192122185
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:27 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Moet je straks eens zien hoeveel zogenaamd tijdelijke crisismaatregelen in min of meerdere mate gewoon blijvend zijn.
Dat is het hele probleem. De geschiedenis staat bol van 'tijdelijke nood-maatregelen en macht' om een crisis te beheersen. En rara politiepet: die werden vrijwel nooit zomaar teruggegeven.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192122228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat is het hele probleem. De geschiedenis staat bol van 'tijdelijke nood-maatregelen en macht' om een crisis te beheersen. En rara politiepet: die werden vrijwel nooit zomaar teruggegeven.
dus over een jaar is de situatie nog precies zo of erger wil je nu zeggen? zullen we daar een weddenschap op zetten?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192122240
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dus over een jaar is de situatie nog precies zo of erger wil je nu zeggen? zullen we daar een weddenschap op zetten?
Ik heb geen flauw idee.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192122250
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:31 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld van zo'n maatregel?
Ik verwacht dat het verplicht vaccineren in Denemarken, wat ongetwijfeld gaat overwaaien naar andere landen, iets met cash-betalingen en verschillende overheidsbemoeienissen met de economie, zullen blijven hangen.
pi_192122269
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee.
uh jij zet permanent in de TT...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192122279
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:36 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ik verwacht het verplicht vaccineren in Denemarken, wat ongetwijfeld gaat overwaaien naar andere landen, iets met cash-betalingen en overheidsbemoeienissen met de economie.
Ik sluit het niet uit, ben wel benieuwd of je gelijk gaat krijgen.
pi_192122358
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:37 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Ik sluit het niet uit, ben wel benieuwd of je gelijk gaat krijgen.
het vervelende aan zulke maatregelen is dat mensen er tegen die tijd zo gewend aan zijn dat t niet eens een issue meer is.
pi_192122391
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

uh jij zet permanent in de TT...
Ze kunnen het aan en uitzetten naar wens nu natuurlijk.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192122488
Als ze ons echt willen onderdrukken zouden ze het internet ook wel aan banden leggen. Via internet kan je nog steeds grote groepen mensen mobiliseren, zie applaus voor de zorg van gister. In sommige landen is er veel meer censuur op internet.
pi_192124003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:46 schreef Daboman het volgende:
Als ze ons echt willen onderdrukken zouden ze het internet ook wel aan banden leggen. Via internet kan je nog steeds grote groepen mensen mobiliseren, zie applaus voor de zorg van gister. In sommige landen is er veel meer censuur op internet.
In de VS schijnt Google nu juist ongecensureerde informatie te tonen, wat voorheen verborgen was. Heb het hier geprobeerd maar ik merk er niks van. Op twitter via #googleunlocked zijn een aantal van die voorbeelden te vinden.
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2020 @ 17:52:50 #77
88815 The_Emotion
98.3
pi_192124135
-nee-

[ Bericht 100% gewijzigd door capricia op 20-03-2020 00:47:38 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_192144151
quote:
De gouverneur van de regio Veneto, Luca Zaia, stelde dinsdag nog dat het traceren van de bewegingen van individuen aan de hand van hun mobiele telefoon een “uitstekende oplossing” kan zijn, al gaf hij wel toe dat dit mogelijk een probleem geeft op vlak van privacy.
:X :X :X :X
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192144311
Frankrijk heeft nu al zijn stranden gesloten.....
  donderdag 19 maart 2020 @ 15:26:32 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192144436
Dat hier in Nederland het sociale en economische leven tijdelijk wordt platgegooid is niet zo gek, om het virus in toom te houden zul je toch het aantal intermenselijke contactmomenten wat moeten remmen. TS heeft echter een punt dat we waakzaam moeten zijn aangaande al te verregaande maatregelen. Tijdelijke maatregelen blijken wel vaker permanent. Overheden zijn gek op machtsmiddelen.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 19 maart 2020 @ 15:30:03 #82
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192144516
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:13 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

:X :X :X :X
Dit is ten eerste al een debiele "oplossing" en ten tweede is dit typisch zo'n maatregel die eenmaal ingevoerd niet zo snel meer zal worden teruggedraaid want terrorisme, want zware criminaliteit, want denk om de kinderen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192144544
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dit is ten eerste al een debiele maatregel en ten tweede is dit typisch zo'n maatregel die eenmaal ingevoerd niet zo snel meer zal worden teruggedraaid want terrorisme, want zware criminaliteit, want denk om de kinderen.
Ja exact en dat is nu juist het gevaar van wat er nu gebeurd: alle restricties gaan overboord want 'het dodelijke virus' en beleidsmakers zien hun kansen schoon om te doen wat ze altijd al wilden doen maar niet konden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 19 maart 2020 @ 15:41:12 #84
194233 Friday12
Originele kloon
pi_192144705
Aluhoedje al gemaakt?
  donderdag 19 maart 2020 @ 15:58:41 #85
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192144992
iemand al gevraagd aan een agent of er een lockdown aanstaande is? Ik dus daarnet wel en ik kon dus zien aan z’n blik in de ogen en z’n lichaamshouding dat hij meer in zich had dan het antwoord “ we gaan het zien “ wat hij gaf.
Mai pben rai~!
pi_192147112
quote:
Voor corona is vooral de Wet Publieke Gezondheid relevant. Corona is door de minister aangewezen als een ‘groep A’ bedreiging, net als polio en pokken. Op die wettelijke basis kan de voorzitter van de veiligheidsregio een burger uit z’n huis halen, in een ziekenhuis isoleren en aan medisch onderzoek onderwerpen. Voor een inwendig onderzoek is er apart een machtiging van de rechter nodig. De burgemeester kan ook een behandelend arts dwingen om de gegevens over die patiënt te verstrekken, ter beoordeling van het besmettingsgevaar. Dat mag alleen bij een ernstig gevaar voor de volksgezondheid. Beroepsgeheim, recht op fysieke integriteit, vrijheid van gaan en staan – ook in een rechtsstaat kunnen grondrechten worden opgeschorst.

De burgemeester kan ook quarantaine thuis opleggen. Ik moet er niet aan denken hoe je dat moet controleren, maar op papier kan het. De officier van justitie beoordeelt binnen twee dagen of dat besluit voldoende is onderbouwd. Zo ja, dan vraagt hij de rechter om voortzetting. Die beslist binnen drie dagen. Feitelijk kan de burgemeester met deze procedure dus iedere burger tenminste vijf dagen uit het sociale verkeer nemen. Uiteraard kan de burger de rechter opheffing van isolatie of quarantaine verzoeken, eventueel met een eis van compensatie. Ik zag deze week al advocaten met ‘coronapiket’. Dat hebben ze in Wuhan dan weer niet, vermoed ik.

Folkert Jensma is juridisch commentator. Twitter: @folkertjensma
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rechten-aan-a3994270
pi_192147775
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:58 schreef KNAK het volgende:
iemand al gevraagd aan een agent of er een lockdown aanstaande is? Ik dus daarnet wel en ik kon dus zien aan z’n blik in de ogen en z’n lichaamshouding dat hij meer in zich had dan het antwoord “ we gaan het zien “ wat hij gaf.
ik vraag me af wat agenten van zo'n lockdown vinden.
pi_192150171
quote:
3 UUR GELEDEN
Protest tegen coronamaatregelen in Israël
Honderden Israëliërs protesteerden vandaag tegen de coronamaatregelen van het demissionaire kabinet-Netanyahu. Volgens de demonstranten en oppositiepartijen gaan de maatregelen te ver en zijn ze bovendien ondemocratisch.

Betogers uitten voor het Israëlische parlement hun ongenoegen met mondkapjes om en vanuit toeterende auto's, zag correspondent Ties Brock:

Israël neemt forse maatregelen in de strijd tegen het coronavirus. Zo mag de geheime dienst sinds deze week telefoongegevens van burgers uitlezen om na te gaan wie er mogelijk besmet is geraakt. Daardoor hebben al 400 mensen te horen gekregen dat ze in quarantaine moeten. De maatregel werd buiten het parlement om ingevoerd, en stemmingen in het parlement zijn tot komende maandag geschorst.

In Israël is bij 529 mensen vastgesteld dat ze besmet zijn met het coronavirus. Er is voor zover bekend nog niemand aan de ziekte overleden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)vies-uitgesteld.html
pi_192155303
quote:
Het is nog te vroeg om vast te stellen hoe corona de rechtsstaat zal veranderen. Maar het staat nog te bezien of privacy en de vrijheid om zich te mogen verplaatsen deze gezondheidscrisis ongeschonden zullen overleven. Dat is reden voor waakzaamheid.

Het was verder navrant dat de eerste noodmaatregel die het kabinet vorige week nam het feitelijk sluiten van de asielaanvraagprocedure betrof. En daarmee dus ook van de asielopvang. Dat trof de allerzwaksten. Gevolgd door het grotendeels sluiten van de gerechten, het sterk inperken van arrestaties door politie en vervolgingen door justitie, het intrekken van proefverloven voor gedetineerden en het uitstellen van alle werkstraffen.

Daarmee staat de rechtspleging op een lager pitje. Dat is niet vol te houden. De strafrechtspraak schorsen betekent slachtoffers duperen, criminaliteit tolereren, verdachten voortijdig moeten vrijlaten. Mensen verplicht thuis houden miskent bovendien dat voor velen dat geen veilige omgeving is. Hier dreigt de staat in een kerntaak te gaan falen, wat even desastreus is voor de rechtsstaat als grondrechten schrappen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)isicofactor-a3994359
pi_192155525
Het is inderdaad heel verontrustend hoe snel het allemaal gaat. Wie had je geloofd als je een half jaar geleden had gezegd dat alle evenementen van meer dan 100 mensen afgeschaft zouden worden, alle cafés, restaurants, theaters en sexclubs verplicht dicht zouden moeten, je niet meer naar je werk mag, het verzorgingstehuis niet meer mag bezoeken, reizen naar het buitenland onmogelijk zou worden, schiphol dicht zou gaan, en dat dat allemaal binnen twee weken van kracht zou gaan en dat iedereen het okay zou vinden?

De taliban en IS is zoiets nooit gelukt in al die jaren in ieder geval.
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 00:54:35 #91
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192155556
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
Mooi hoor dit. Binnen een week zijn al onze vrijheden afgenomen en er gaan er nog meer afgenomen worden en leven we opeens in de Sovjet-Unie met rijen voor de deur, lege schappen en de KGB die komt vragen wat je op straat doet.

En let nou maar op, iets waar misbruik van gemaakt KAN worden, GAAT misbruik van gemaakt worden. Virus is onzichtbaar en oncontroleerbaar en ze kunnen naar wens ons weer opsluiten als ze er zin in hebben.

Het komt ze allemaal wel lekker uit, vooral de Macrons, Maduro's etc maar hier zeker ook.

Wen er maar aan, we leven vanaf nu in een dystopische samenleving.
Welke nieuwe wet is er aangenomen in Nederland?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:03:08 #92
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192155592
quote:
99s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:27 schreef Doublepain het volgende:
:')
ben benieuwd of je die emogif ook gaat gebruiken wanneer KGB even een bezoekje brengt langs je huis DP
pi_192155656
De overheid moet hier ingrijpen want je blijft altijd mongolen houden die roepen griepje hurr durr durr
Ik ben onsterfelijk ik lach alles weg en dus zo meerdere mensen kunnen besmetten
I will do what i must !!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:48:06 #94
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192155765
In jouw ogen zal de overheid het nooit goed doen, al zal het je ongetwijfeld pijn doen dat je rechtse idolen voor nog meer lockdown zijn. Sterkte in deze zware tijden. :*
AZ
ALKMAAR
pi_192157600
quote:
Ik sprak gisteren nog een Japanner. Die stuurde me een selfie in een propvol restaurant. Vandaag is het stralend weer daar. En het is een nationale feestdag. Iedereen is buiten. Terrasjes zitten vol.

Geen idee of ze daar nog een klap gaan krijgen, maar ze doen het niet slechter (of beter) dan landen in lockdown, qua gevallen.
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 08:27:56 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192157655
welke vrijheden ben je precies kwijt dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 08:30:30 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192157694
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:15 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ik vraag me af wat agenten van zo'n lockdown vinden.
een deel zit ook gewoon thuis om het risico te spreiden oid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_192158940
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 08:27 schreef sp3c het volgende:
welke vrijheden ben je precies kwijt dan?
Vrijheid van vergadering, demonstratie, reizen om maar eens wat te noemen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192158952
quote:
BT, owner of UK mobile operator EE, is in talks with the government about using its phone location and usage data to monitor whether coronavirus limitation measures such as asking the public to stay at home are working.
https://www.theguardian.c(...)k-coronavirus-effort

:X
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192158964
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welke nieuwe wet is er aangenomen in Nederland?
Geen, dat is nog het ergste. Geen volksvertegenwoordiging die zich erover kan buigen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 09:42:27 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192158970
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Vrijheid van vergadering, demonstratie, reizen om maar eens wat te noemen.
das niet echt verboden allemaal he
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 09:59:46 #102
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192159322
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Geen, dat is nog het ergste. Geen volksvertegenwoordiging die zich erover kan buigen.
Jij bent gewoon echt de perfecte PVV/FvD fanboy he?

Jouw grote voorbeelden willen een lock-down, jouw grote voorbeelden willen verregaande maatregelen en bevoegdheden, jouw grote voorbeelden willen, zodra ze de macht hebben, de volksvertegenwoordiging best buiten spel zetten.

Zelf poepen lukt nog wel? Je hebt vast voldoende wc-papier gehaald.
pi_192159342
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

das niet echt verboden allemaal he
Of het wettelijk verboden is of niet is een technische discussie en eigenlijk niet zo relevant. Waar het om gaat is dat veel dingen praktisch inmiddels erg lastig of onmogelijk zijn (probeer eens het vliegtuig te nemen of een vergunning voor een festival oid te krijgen) en in veel landen word je inmiddels door de politie (of het leger) terug je huis ingeduwd als je je zonder "geldige reden" op straat bevindt.

Nou is dat allemaal natuurlijk met goede reden, maar feit is dat dit ook makkelijk misbruikt kan worden (en zal worden) voor andere doeleinden, en dat veel tijdelijke maatregelen helemaal niet zo tijdelijk zullen zijn. Ik ben bang dat de wereld nooit meer hetzelfde zal zijn, zelfs als corona van de aarde zou verdwijnen. Dit zou best wel eens het begin van het einde van onze open vrije samenleving kunnen zijn. En dat is iets waar we als bevolking wel voor moeten waken.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:17:50 #104
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192159644
De laatste Jensen zegt het allemaal!

_O_
pi_192159659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

das niet echt verboden allemaal he
Absoluut wel.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192159682
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:59 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Jij bent gewoon echt de perfecte PVV/FvD fanboy he?
:|W
Wat lul je nou weer dom? Ik heb die 2 niet in mijn mond genomen.
quote:
Jouw grote voorbeelden willen een lock-down, jouw grote voorbeelden willen verregaande maatregelen en bevoegdheden, jouw grote voorbeelden willen, zodra ze de macht hebben, de volksvertegenwoordiging best buiten spel zetten.
Het zijn mijn grote voorbeelden niet, ik ben geen 12 zoals jij die 'grote voorbeelden' heeft waar hij naar opkijkt. Lekker je Yasser pyjama aan knulletje?
quote:
Zelf poepen lukt nog wel? Je hebt vast voldoende wc-papier gehaald.
Ik tegenstelling tot jou schijt ik niet in een luier nee en heb dus idd WC papier nodig.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192159721
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:17 schreef Bocaj het volgende:
De laatste Jensen zegt het allemaal!

_O_
Ja en al die doden in Italië en de overvolle IC's en crematoria zijn niet echt. OPEN JE OGEN MENSEN!!!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:24:34 #108
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192159740
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja en al die doden in Italië en de overvolle IC's en crematoria zijn niet echt. OPEN JE OGEN MENSEN!!!
Wat een onzin blaat jij uit zeg!
NATUURLIJK is het ECHT!!!!
pi_192159775
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:49 schreef Farenji het volgende:
Het is inderdaad heel verontrustend hoe snel het allemaal gaat. Wie had je geloofd als je een half jaar geleden had gezegd dat alle evenementen van meer dan 100 mensen afgeschaft zouden worden, alle cafés, restaurants, theaters en sexclubs verplicht dicht zouden moeten, je niet meer naar je werk mag, het verzorgingstehuis niet meer mag bezoeken, reizen naar het buitenland onmogelijk zou worden, schiphol dicht zou gaan, en dat dat allemaal binnen twee weken van kracht zou gaan en dat iedereen het okay zou vinden?

De taliban en IS is zoiets nooit gelukt in al die jaren in ieder geval.
Wel één voordeel de grenzen zijn gesloten _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192159807
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja en al die doden in Italië en de overvolle IC's en crematoria zijn niet echt. OPEN JE OGEN MENSEN!!!
Daar gaat het volgens mij niet om (heb deze video niet gezien) maar dat we niet klakkeloos onze fundamentele vrijheden even weg moeten smijten vanwege een crisis. Wat dat betreft kan je boekenkasten vullen met tijdelijke 'crisismaatregelen' die niet tijdelijk bleken te zijn.

quote:
Het is nog te vroeg om vast te stellen hoe corona de rechtsstaat zal veranderen. Maar het staat nog te bezien of privacy en de vrijheid om zich te mogen verplaatsen deze gezondheidscrisis ongeschonden zullen overleven. Dat is reden voor waakzaamheid.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)iByoJqPIduLpESL7WPUI
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192159820
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:26 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wel één voordeel de grenzen zijn gesloten _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Voor een boerenkinkel die nooit z'n boerengat uitkomt en alleen maar loopt te klagen over die enge buutenland'rs kan dat vast een voordeel zijn ja.
pi_192159890
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Daar gaat het volgens mij niet om (heb deze video niet gezien) maar dat we niet klakkeloos onze fundamentele vrijheden even weg moeten smijten vanwege een crisis. Wat dat betreft kan je boekenkasten vullen met tijdelijke 'crisismaatregelen' die niet tijdelijk bleken te zijn.
[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)iByoJqPIduLpESL7WPUI
Inderdaad, zie de"tijdelijke" patriot act in de VS, de "tijdelijke" gevangenis op guantanamo bay, de "tijdelijke" noodtoestand in frankrijk na de aanslagen, het "tijdelijke" verbod op meenemen van vloeistoffen in vliegtuigen, het "tijdelijk" sluiten van pinautomaten ivm plofkraken, etc etc.
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 10:47:36 #113
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192160083
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Geen, dat is nog het ergste. Geen volksvertegenwoordiging die zich erover kan buigen.
Dus er is niet veranderd en de huidige wetgeving bevat allang waar jij ineens zo bang voor bent. En het Parlement heeft meermaals Rutte en de ministers aan de tand gevoeld, of niet? Dus dat is ook gelul.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192160112
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:26 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wel één voordeel de grenzen zijn gesloten _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
zE mOeTe De GrEnSe SlUiTuH11!!

:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_192160119
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:29 schreef Farenji het volgende:

[..]

Voor een boerenkinkel die nooit z'n boerengat uitkomt en alleen maar loopt te klagen over die enge buutenland'rs kan dat vast een voordeel zijn ja.
Niet alleen voor hem maar ook voor mij _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192160123
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus er is niet veranderd en de huidige wetgeving bevat allang waar jij ineens zo bang voor bent. En het Parlement heeft meermaals Rutte en de ministers aan de tand gevoeld, of niet? Dus dat is ook gelul.
Wat begrijp jij niet aan de huidige situatie in NL en vele andere (Europese) landen? De overheden sluiten daar hun eigen burgers op, verbieden bijeenkomsten, willen ze zelfs volgen middels GSM-data. Dat is nogal wat of vindt je van niet?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192160132
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

zE mOeTe De GrEnSe SlUiTuH11!!

:')
Ze zijn gesloten _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192160135
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:34 schreef Farenji het volgende:

[..]

Inderdaad, zie de"tijdelijke" patriot act in de VS, de "tijdelijke" gevangenis op guantanamo bay, de "tijdelijke" noodtoestand in frankrijk na de aanslagen, het "tijdelijke" verbod op meenemen van vloeistoffen in vliegtuigen, het "tijdelijk" sluiten van pinautomaten ivm plofkraken, etc etc.
Juist. En let maar op dat oa contant geld ook niet meer terugkomt als het zeer binnenkort verboden wordt (waar ze al om lopen te gillen nu).
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192160142
Topic naar BNW graag. Wat een onzin.
pi_192160156
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:51 schreef Dejannn het volgende:
Topic naar BNW graag. Wat een onzin.
:|W
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192160184
Ik zou van TS dan ook wel een realistisch scenario willen horen hoe je verspreiding van dit virus beperkt zonder maatregelen.
pi_192160370
Denk niet dat onze regering voor de lol het publieke leven aan banden legt. Rutte verzet zich niet voor niets tegen een totale lockdown.

Deze crisis kost ons ook klauwen met geld. Het is niet iets wat je lange tijd wil volhouden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 20 maart 2020 @ 11:12:48 #123
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_192160459
Ik denk niet dat het kwade opzet is van de overheid (iig niet in Nederland), maar laten we inderdaad er heel alert op zijn dat we alle ingeleverde vrijheden weer terugkrijgen na de crisis.
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 11:18:21 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192160542
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:12 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik denk niet dat het kwade opzet is van de overheid (iig niet in Nederland), maar laten we inderdaad er heel alert op zijn dat we alle ingeleverde vrijheden weer terugkrijgen na de crisis.
Maar dat is het hele punt nu juist, we hebben helemaal geen vrijheden ingeleverd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192160550
Lees net in een ander topic dat de AVG ook niet meer geldt...
  vrijdag 20 maart 2020 @ 11:19:14 #126
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_192160557
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar dat is het hele punt nu juist, we hebben helemaal geen vrijheden ingeleverd.
Jij zat altijd al hele dagen op je zolderkamertje en ging nooit op vakantie?
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 11:20:25 #127
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192160580
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Jij zat altijd al hele dagen op je zolderkamertje en ging nooit op vakantie?
Het is niet verboden om op vakantie te gaan, he? En ik zit nu ook niet op zolder, nooit gezeten ook, ik kan naar buiten wanneer ik wil en als ik naar kantoor zou willen gaan is er niemand die dat wettelijk verbied.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 11:21:36 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192160604
mijn vakantie staat nog maar de reden voor de vakantie is afgelast
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_192160832
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is niet verboden om op vakantie te gaan, he?
De facto wel hoor.
quote:
En ik zit nu ook niet op zolder, nooit gezeten ook, ik kan naar buiten wanneer ik wil en als ik naar kantoor zou willen gaan is er niemand die dat wettelijk verbied.
Nee klopt, maar in bijvoorbeeld Frankrijk, Spanje en Italie is dat wel degelijk zo en de kans is vrij groot dat dat hier ook gaat gebeuren.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 11:36:02 #130
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192160881
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De facto wel hoor.
Nee, dat is niet de facto wel, dat is de facto niet verboden. Als ik nu in een vliegtuig stap naar Zuid-Afrika hindert de overheid mij daar niet aan. Dat is wat "de facto" betekent. Dat het uitermate onverstandig is en afgeraden word maakt het geen verbod.

quote:
Nee klopt, maar in bijvoorbeeld Frankrijk, Spanje en Italie is dat wel degelijk zo en de kans is vrij groot dat dat hier ook gaat gebeuren.
En dat is allemaal mogelijk onder bestaande wetgeving zie "noodtoestand". Niets bijzonders aan, geen samenzwering en niet permanent.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192160900
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:36 schreef Tijger_m het volgende:


En dat is allemaal mogelijk onder bestaande wetgeving zie "noodtoestand". Niets bijzonders aan, geen samenzwering en niet permanent.
Oh ja, net zoals de Franse 'tijdelijke noodtoestand' die al 5 jaar duurt zeker? _O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192160948
jezus wat dom
pi_192161300
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:51 schreef Dejannn het volgende:
Topic naar BNW graag. Wat een onzin.
Dat had je ook gezegd als ik 4 maanden geleden verteld dat Europa nu in lockdown zou zitten.
pi_192161372
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
Lees net in een ander topic dat de AVG ook niet meer geldt...
Bron?
pi_192162564
quote:
quote:
Het is de kern van elke complottheorie. ‘Men’ verzwijgt iets. In de regel zijn er dan drie hoofdrolspelers. De overheid heeft een snood plan, de wetenschap laat zich voor het karretje spannen en de media weten ervan, maar worden van hogerhand gesommeerd te zwijgen.
Het is nog ouder dan de prostitutie en nog trappen we erin.
pi_192162634
quote:
En als er geen andere directe verdachte is, dan is daar altijd nog de farmaceutische industrie.
Dit zijn citaten van een reeds geliquideerd persoon neem ik aan?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 13:24:44 #137
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192162885
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh ja, net zoals de Franse 'tijdelijke noodtoestand' die al 5 jaar duurt zeker? _O-
Vanwege 'terrorisme' en vervolgens de banlieue's ongemoeid laat.

Yeah, right.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192168202
'Locatiedata mag anoniem verzameld worden voor coronabestrijding'
quote:
Europese overheden mogen locatiegegevens van burgers verzamelen en gebruiken om het coronavirus te bestrijden, mits dat anoniem gebeurt. Tegelijkertijd zegt de Nederlandse privacywaakhond dat het wel toeziet op de privacy, maar de bestrijding van het virus voorrang heeft.
pi_192181437
Geen leuke boodschap van Arnon Grunberg:
quote:
Macron nam, anders dan Rutte, in zijn toespraak nadrukkelijk het woord „oorlog” in de mond. De oorlog tegen virussen zal net zo oneindig en net zo onoverwinnelijk zijn als die tegen terrorisme of drugs. Wat blijft is een min of meer permanente noodtoestand, beter gezegd, een reeks van noodtoestanden waarbij controlemechanismen zwaarder wegen dan vrijheden. De bevolking zal nauwelijks protesteren, want zoals Cortés al wist: aan het gevoel van veiligheid kan vrijwel alles worden opgeofferd.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veiligheid-a3994441
pi_192181760
quote:
We hebben nog geen middelen. Geen vaccins en geen goed werkende medicijnen. Tot nu toe kun je een virus dat zo besmettelijk en zo dodelijk is als SARS-CoV-2, het beste bestrijden door onze waarden op de helling te zetten. Een beetje Singapore worden. Politie en leger laten patrouilleren. Mensen testen en isoleren. Hun telefoon uitlezen en een sms versturen naar alle telefoons die de afgelopen 48 uur in de buurt zijn geweest. Al die mensen vorderen zich ook te laten testen, hen desnoods door de politie uit hun huizen te laten sleuren en wanneer ze positief blijken te zijn, ook hen allemaal te verbannen naar een moderne versie van de leprakolonie, weg van familie en vrienden. Hard?

De meest effectieve bestrijding betekent verregaande inbreuk op privacy en individuele vrijheden. Het zou tienduizenden doden schelen. Is dat het waard in oorlogstijden?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)echt-nu-wel-a3994476
pi_192190272
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Prima besluit 👍🏻
"anoniem" :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 13:07 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]


[..]

Het is nog ouder dan de prostitutie en nog trappen we erin.
2 is voldoende voor een complot ten nadele van derde(n). We zien het elke dag overal.
No matter what your name is.
pi_192190342
quote:
En mensen denken dat zulke maatregelen ooit nog worden teruggedraaid.
pi_192190486
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 19:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

En mensen denken dat zulke maatregelen ooit nog worden teruggedraaid.
En mensen denken dat zulke maatregelen nooit eerder stiekem werden gebruikt. ook zoiets.
No matter what your name is.
pi_192190523
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
Mooi hoor dit. Binnen een week zijn al onze vrijheden afgenomen en er gaan er nog meer afgenomen worden en leven we opeens in de Sovjet-Unie met rijen voor de deur, lege schappen en de KGB die komt vragen wat je op straat doet.

En let nou maar op, iets waar misbruik van gemaakt KAN worden, GAAT misbruik van gemaakt worden. Virus is onzichtbaar en oncontroleerbaar en ze kunnen naar wens ons weer opsluiten als ze er zin in hebben.

Het komt ze allemaal wel lekker uit, vooral de Macrons, Maduro's etc maar hier zeker ook.

Wen er maar aan, we leven vanaf nu in een dystopische samenleving.
Wat een bullshit.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_192190670
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh ja, net zoals de Franse 'tijdelijke noodtoestand' die al 5 jaar duurt zeker? _O-
Ondanks die noodtoestand waren er tot voor kort wel wekelijks grote protesten.
Net als dat in Hongkong ook geprotesteerd werd tegen een onderdrukkende regering en dat in Mexico en Saoedi-Arabië vrouwen de straat op gaan voor meer veiligheid en rechten.

Wat ik hiermee wil zeggen.
Ik denk dat het zeker naïef is om blind te vertrouwen op een overheid en vergaande maatregelen voor zoete koek te slikken. Benader dit kritisch en blijf hierover in gesprek (op normale wijze).

Ik denk echter ook dat het naïef van overheden dan wel complotters is om te denken dat wij mensen niet in opstand zullen komen.

De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat een te lange/zware/ongerechtvaardidge onderdrukking uiteindelijk resulteert in een opstand van het volk.
pi_192191077
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 19:24 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wat een bullshit.
vertel, wat klopt er niet aan?
pi_192191106
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 19:30 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ondanks die noodtoestand waren er tot voor kort wel wekelijks grote protesten.
Net als dat in Hongkong ook geprotesteerd werd tegen een onderdrukkende regering en dat in Mexico en Saoedi-Arabië vrouwen de straat op gaan voor meer veiligheid en rechten.

Wat ik hiermee wil zeggen.
Ik denk dat het zeker naïef is om blind te vertrouwen op een overheid en vergaande maatregelen voor zoete koek te slikken. Benader dit kritisch en blijf hierover in gesprek (op normale wijze).

Ik denk echter ook dat het naïef van overheden dan wel complotters is om te denken dat wij mensen niet in opstand zullen komen.

De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat een te lange/zware/ongerechtvaardidge onderdrukking uiteindelijk resulteert in een opstand van het volk.
Maar hoe gaan mensen zich organiseren als je niet de straat op mag? hoe zit die opstand eruit volgens jou?
pi_192191201
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 19:51 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

vertel, wat klopt er niet aan?
Ik vind het paranoide gedrag om zo te denken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_192191275
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 19:52 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Maar hoe gaan mensen zich organiseren als je niet de straat op mag? hoe zit die opstand eruit volgens jou?
Hoe dat er precies uitziet kan ik niet voorspellen.
Dat is volgens mij geheel afhankelijk aan de getroffen maatregelen, de duur hiervan alsook hoe groot de groep is die deze maatregelen niet meer willen, de belangen van voor- en tegenstanders en de hoeveelheid weerstand er wordt geboden tegen de protesten.

Dat mensen zich wel organiseren, wel de straat op gaan terwijl dit niet mag en lak hebben aan regels/overheden is orde van de dag.
Wij mensen als collectief overtreden dagelijks de regels en weten altijd wel een manier te vinden om ons te verenigen of om op enige wijze een vorm van protest te leveren.

Denk aan het Verzet, Gele Hesjes, demonstraties Hongkong alsook terroristische groeperingen en criminele netwerken.
pi_192191330
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:01 schreef FYazz het volgende:

[..]

Denk aan het Verzet, Gele Hesjes, demonstraties Hongkong alsook terroristische groeperingen en criminele netwerken.
Juist die demonstraties gebeuren nu niet meer, althans ik heb vandaag niks gezien over de gele hesjes in frankrijk. Vorige week nog wel.
pi_192191366
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:04 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Juist die demonstraties gebeuren nu niet meer, althans ik heb vandaag niks gezien over de gele hesjes in frankrijk. Vorige week nog wel.
Nu even niet nee. Als dit te lang gaat duren gaan mensen uiteindelijk gewoon de straat weer op of er worden andere creatieve manieren gevonden om samen te protesteren en te ontregelen.

We blijven een eigenwijs ras :P
  zaterdag 21 maart 2020 @ 20:07:00 #153
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192191378
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:34 schreef Farenji het volgende:

[..]

Inderdaad, zie de"tijdelijke" patriot act in de VS, de "tijdelijke" gevangenis op guantanamo bay, de "tijdelijke" noodtoestand in frankrijk na de aanslagen, het "tijdelijke" verbod op meenemen van vloeistoffen in vliegtuigen, het "tijdelijk" sluiten van pinautomaten ivm plofkraken, etc etc.
Inderdaad.
pi_192191401
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:06 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nu even niet nee. Als dit te lang gaat duren gaan mensen uiteindelijk gewoon de straat weer op of er worden andere creatieve manieren gevonden om samen te protesteren en te ontregelen.

We blijven een eigenwijs ras :P
Dan hoop ik wel dat we niet afgesloten worden van het internet, anders wordt t een lastig verhaal.
pi_192191467
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:08 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Dan hoop ik wel dat we niet afgesloten worden van het internet, anders wordt t een lastig verhaal.
Ook dat zal wel meevallen. In landen met strikte censuur verenigen mensen zich ook nog. Tijdens de oorlogen draaide het verzet ook zonder social media.
pi_192191510
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:12 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ook dat zal wel meevallen. In landen met strikte censuur verenigen mensen zich ook nog. Tijdens de oorlogen draaide het verzet ook zonder social media.
ja klopt het is wel mogelijk. maar die mensen zijn er ook goed klaar mee.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 20:17:34 #157
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192191567
Problem, reaction, solution.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192191612
Het is heel gezond om kritisch te zijn maar dit topic vind ik ronduit paranoïde.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 20:22:43 #159
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192191699
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:12 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ook dat zal wel meevallen. In landen met strikte censuur verenigen mensen zich ook nog. Tijdens de oorlogen draaide het verzet ook zonder social media.
Internet is juist de doodsteek geweest voor alle burgerrechten, vrijheid en privacy. Alles wordt gemonitord op het internet, ook met VPN of wat dan ook ben je niet anoniem en al helemaal niet met zo'n gare smartphone.
Door internet worden discussies gestuurd.
Inhoud van wikipedia en youtube worden naar believen 'aangepast', terwijl boeken niet snel herschreven kunnen worden. Elk forum, ook van de samenzweerders, is geinfiltreerd op het net.

Wat niet gecontroleerd kan worden is intermenselijk contact, dus contact zonder gebruik van telefoon, smartphone of internet. En juist dat is nu flink aan banden gelegd.

Alles digitaal is juist de ultieme wensdroom van elke dictatuur.

Als we tijdens WO II internet hadden gehad had het verzet nooit iets kunnen bereiken. Zeker niet zoals nu met massa-camera's, iedereen een smartphone die heimelijk opneemt en afluistert.

Juist wanneer het internet wegvalt en mensen weer naar buiten gaan kan er iets veranderen.

Internet is niet je vriend, internet is de vijand van het volk.

En ja, ze hebben het voor elkaar, want alleen internet is nog beschikbaar nu, vrijwel alle contactmogelijkheden zijn uitgesloten. Zeker in de ons omringende landen waar het nog veel erger is.

Waarom denk je dat er eigenlijk vrijwel nooit meer echte demonstraties plaatsvinden, waarom je eigenlijk alleen maar 'nieuwspraak' uitspraken leest op het internet? Ook op dit forum en ja ook op de BNW-afdeling dat zich uitsluitend met kolder bezighoudt, maar niet de werkelijke problemen aankaart, die ik hier ook niet kan aankaarten, want digitaal ben ik ook gebonden aan de 'nieuwspraak'-regels.

Op het internet kan je namelijk nergens echt vrij discussieren, dat kan alleen nog in de echte wereld.
pi_192191751
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:19 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Het is heel gezond om kritisch te zijn maar dit topic vind ik ronduit paranoïde.
Als je het betrekt op NL dan wel, maar mensen hier kijken naar wat er in Italie en Frankrijk gebeurt dan begint t toch wel op een politiestaat te lijken.
pi_192191981
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Internet is juist de doodsteek geweest voor alle burgerrechten, vrijheid en privacy. Alles wordt gemonitord op het internet, ook met VPN of wat dan ook ben je niet anoniem en al helemaal niet met zo'n gare smartphone.
Door internet worden discussies gestuurd.
Inhoud van wikipedia en youtube worden naar believen 'aangepast', terwijl boeken niet snel herschreven kunnen worden. Elk forum, ook van de samenzweerders, is geinfiltreerd op het net.

Wat niet gecontroleerd kan worden is intermenselijk contact, dus contact zonder gebruik van telefoon, smartphone of internet. En juist dat is nu flink aan banden gelegd.

Alles digitaal is juist de ultieme wensdroom van elke dictatuur.

Als we tijdens WO II internet hadden gehad had het verzet nooit iets kunnen bereiken. Zeker niet zoals nu met massa-camera's, iedereen een smartphone die heimelijk opneemt en afluistert.

Juist wanneer het internet wegvalt en mensen weer naar buiten gaan kan er iets veranderen.

Internet is niet je vriend, internet is de vijand van het volk.

En ja, ze hebben het voor elkaar, want alleen internet is nog beschikbaar nu, vrijwel alle contactmogelijkheden zijn uitgesloten. Zeker in de ons omringende landen waar het nog veel erger is.

Waarom denk je dat er eigenlijk vrijwel nooit meer echte demonstraties plaatsvinden, waarom je eigenlijk alleen maar 'nieuwspraak' uitspraken leest op het internet? Ook op dit forum en ja ook op de BNW-afdeling dat zich uitsluitend met kolder bezighoudt, maar niet de werkelijke problemen aankaart, die ik hier ook niet kan aankaarten, want digitaal ben ik ook gebonden aan de 'nieuwspraak'-regels.

Op het internet kan je namelijk nergens echt vrij discussieren, dat kan alleen nog in de echte wereld.
Prima betoog hoor wat betreft de risico's van internet.

Al heb ik zelf geen enkele kwalificatie over het internet gegeven buiten dat het beschikbaar is.
Ik zeg enkel dat mensen zich altijd zullen blijven verenigen, ook als de middelen daarvoor gering zijn.

Overigens wie bedoel je met "ze".
Wie heeft het nu voor elkaar en vooral met welk doel?

[ Bericht 1% gewijzigd door FYazz op 21-03-2020 20:57:22 ]
pi_192192474
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:25 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Als je het betrekt op NL dan wel, maar mensen hier kijken naar wat er in Italie en Frankrijk gebeurt dan begint t toch wel op een politiestaat te lijken.
Ik zie dat meer als een poging om de verspreiding van het virus af te remmen.

En als je voor die aanpak kiest moet je handhaven indien nodig anders werkt die aanpak niet.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:41:03 #163
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_192195093
Gegevens van providers worden gebruikt om te kijken hoeveel mensen zich nog verplaatsen. Dat zegt genoeg.
  zondag 22 maart 2020 @ 01:33:02 #164
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192197885
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:36 schreef FYazz het volgende:

[..]

Prima betoog hoor wat betreft de risico's van internet.

Al heb ik zelf geen enkele kwalificatie over het internet gegeven buiten dat het beschikbaar is.
Ik zeg enkel dat mensen zich altijd zullen blijven verenigen, ook als de middelen daarvoor gering zijn.

Overigens wie bedoel je met "ze".
Wie heeft het nu voor elkaar en vooral met welk doel?
Ze daarmee bedoel ik de mensen die het echt voor het zeggen hebben in de wereld. Dus niet trekpop Mark Rutte en ook niet trekpop Donald Trump.
pi_192197920
Goed topic. Elk besluit wordt genomen door mensen, mensen maken wel eens fouten en zijn niet altijd even eerlijk over intenties en motivatie. Niets mis mee om kritisch te blijven, juist op de momenten wanneer de belangen het grootst zijn.
pi_192235314
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:59 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Jij bent gewoon echt de perfecte PVV/FvD fanboy he?

Jouw grote voorbeelden willen een lock-down, jouw grote voorbeelden willen verregaande maatregelen en bevoegdheden, jouw grote voorbeelden willen, zodra ze de macht hebben, de volksvertegenwoordiging best buiten spel zetten.

Zelf poepen lukt nog wel? Je hebt vast voldoende wc-papier gehaald.
Wacht erns even ik heb nergens yasir rutte jette en de hele rest van de reutemeteut zien protesteren?
No matter what your name is.
  maandag 23 maart 2020 @ 21:52:54 #168
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192235547
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 21:43 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:

[..]

Wacht erns even ik heb nergens yasir rutte jette en de hele rest van de reutemeteut zien protesteren?
Waartegen protesteren?
  maandag 23 maart 2020 @ 23:21:48 #169
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_192237730
Ik vind het ergens best schokkend hoe makkelijk dit allemaal gaat. Dat wil zeggen de zeer ingrijpende maatregelen in de persoonlijke levenssfeer die van het ene op het andere moment worden ingevoerd en het gemak waarmee mensenrechten worden ingeperkt. Als het gaat om de rechtsorde is het best wel een beetje gek hoe alle mensenrechten en wetgeving opeens worden omgezet naar 'wenselijk' beleid. Juridisch zit er zeker een hoop haken en ogen in, maar dit is de wereld in paniek. Overheden doen eigenlijk ook maar wat en men hoopt dat de ze bij de bevolking genoeg legitimiteit en gezag hebben dat men er naar luistert. Nu er een precedent is gezet, moet je maar hopen dat deze macht in de toekomst niet ter kwade trouw ingezet wordt. Bijzonder intrigerend leesvoer voor juristen, politicologen etc.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_192238028
Stel je voor de overheid zegt: Om onze economie en onze werkgevers te helpen besluiten wij het minimumloon af te schaffen.

Ook hebben wij besloten in verband met de drukte in de ziekenhuizen om een contributie te vragen van 100.000 euro per patiënt.

Voor de VVD zou dit toch geweldig zijn. Ziekenhuizen alleen voor de rijken en de armen nog armer maken. Amerikaanse taferelen:)
pi_192238648
Goedendag, even my 2 cents.

Het overheidsbesluit om de maatschappij zwaar te beperken is irrationeel,onverantwoord,nutteloos,en schadelijker voor de volksgezondheid dan Corona zelf. ik zal dit even toelichten.

UIt Cijfers blijkt dat Corona voor dodelijk is voor personen boven de 50
( https://www.worldometers.(...)ge-sex-demographics/ )

Mensen in leeftijd 18-50 is de kans van sterven ongeveer 1%
In Nederland zijn er b.v. geen mensen onder de 55 gestorven

Leeftijd gegevens van geïnfecteerde met Corona worden niet gepubliceerd, evenals leeftijdsdata van geïnfecteerdendie opgenomenzijn in het ziekenhuis.
(er vanuit gaand dat deze het overleven)

Aannemelijk is dat Corona zich initieel verspreid heeft door (wereld)reizigers, deze groep bestaat vooral uit leeftijd 20-45 . Maar in deze leeftijdscatogerie vallen bijna geen doden,terwijl je zou verwachten dat in deze groep de eerste klappen zouden vallen. Echter de trend is dat later besmette ouderen vooral het haasje zijn.*

Waarom besluit onze regering dan niet logischerwijs om vooral de kwetsbare groep (zieke)ouderen
in quarantaine/lockdown te plaatsen, en verzorgers en ander personeel tijdelijk op locatie te houden.
Zodat de rest van de bevolking de economie draaiend houd!

Het is inmiddels evident dat gemiddeld genomen de leeftijd 18 t/m 50 geen ernstige complicaties krijgt.

Het argument om gecontroleerd en gespreid het virus te laten verlopen zodat er geen tekort komt aan ziekenhuisbedden is logisch, maar is niet van toepassing want er zijn nauwelijks mensen in deze leeftijd in het ziekenhuis. De enkeling die wel naar het ziekenhuis gaat,word na een korte controle vaak ook weer naar huis gestuurd. En terrecht ook.Niet onndig een bed bezet houden.

Het is toch te absurd voor woorden om heel Nederland 2 maanden lam te leggen om een groep 50 plussers te beschermen.

En als dit gedaan word vanuit het oogpunt om mensenlevens te redden, dan mag je daar tegen verzettende instroting van de economie ook niet bepaald bevorderlijk is voor de (geestelijke) gezondheid.

Ook kan je je afvragen of de lockdown uberhaupt zin heeft, er hoeft immers maar 1 persoon geïnfecteerd en ja kan weer op
nieuw beginnen.
Weliswaar met weken tijdwinst,maar gezien het zeer geringe ziekenhuisopnamen van 1250 in relatie tot /50+ inwonersaantal (5 miljoen) = 0.00025%.
Is die tijdwinst verwaarloosbaar.

Dus meer dan 99% van de risico groep 50+,blijft ook na de lockdown een risco groep.
(tenzij er in de komen weken en medicijn komt)

* de groep die sterft aan Corona heeft vaak al andere ziektes/infecties/etc
Ik vraag me oprecht afof alle mensen die sterven daadwerkelijk puur aan corona sterven,ik vermoed dat als je ziekte x hebt + Corona en je sterft,dat je dat geregistreerd word als coronadood, terwijl dat helemaal niet vanzelfsprekend is, wellicht heeft corona het ziekte beeld verergerd of vernselt ,maar dat betekent niet dat je zonder corona het wel overleefd zou hebben.

** waarschijnlijk heb ik en 2 vrienden van mij het al gehad,(1 is pos getest) en behalve een vaag soort kortademigheid en lichte griep heb ik er geen last van gehad. Sterker nog ik had de griep toegedicht aan overmatig alcohol gebruik de dag er voor. De ademhalingsproblemen waren wel bijzonder, ik rook niet,en ik heb nooit nooit nooit last van mijn longen.
Het voelde alsof een gedeelte van mijn longen was afgeschermd met een gaasje,en dat dit gedeelte van mijn longen geen lucht opnam. mijn zuurstof% was ook gemiddeld lager (rond 96%)
x-x
  dinsdag 24 maart 2020 @ 02:06:33 #172
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192239335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:15 schreef blauwzakjecrack het volgende:
Goedendag, even my 2 cents.

Het overheidsbesluit om de maatschappij zwaar te beperken is irrationeel,onverantwoord,nutteloos,en schadelijker voor de volksgezondheid dan Corona zelf. ik zal dit even toelichten.

UIt Cijfers blijkt dat Corona voor dodelijk is voor personen boven de 50
( https://www.worldometers.(...)ge-sex-demographics/ )

Mensen in leeftijd 18-50 is de kans van sterven ongeveer 1%
In Nederland zijn er b.v. geen mensen onder de 55 gestorven

Leeftijd gegevens van geïnfecteerde met Corona worden niet gepubliceerd, evenals leeftijdsdata van geïnfecteerdendie opgenomenzijn in het ziekenhuis.
(er vanuit gaand dat deze het overleven)

Aannemelijk is dat Corona zich initieel verspreid heeft door (wereld)reizigers, deze groep bestaat vooral uit leeftijd 20-45 . Maar in deze leeftijdscatogerie vallen bijna geen doden,terwijl je zou verwachten dat in deze groep de eerste klappen zouden vallen. Echter de trend is dat later besmette ouderen vooral het haasje zijn.*

Waarom besluit onze regering dan niet logischerwijs om vooral de kwetsbare groep (zieke)ouderen
in quarantaine/lockdown te plaatsen, en verzorgers en ander personeel tijdelijk op locatie te houden.
Zodat de rest van de bevolking de economie draaiend houd!

Het is inmiddels evident dat gemiddeld genomen de leeftijd 18 t/m 50 geen ernstige complicaties krijgt.

Het argument om gecontroleerd en gespreid het virus te laten verlopen zodat er geen tekort komt aan ziekenhuisbedden is logisch, maar is niet van toepassing want er zijn nauwelijks mensen in deze leeftijd in het ziekenhuis. De enkeling die wel naar het ziekenhuis gaat,word na een korte controle vaak ook weer naar huis gestuurd. En terrecht ook.Niet onndig een bed bezet houden.

Het is toch te absurd voor woorden om heel Nederland 2 maanden lam te leggen om een groep 50 plussers te beschermen.

En als dit gedaan word vanuit het oogpunt om mensenlevens te redden, dan mag je daar tegen verzettende instroting van de economie ook niet bepaald bevorderlijk is voor de (geestelijke) gezondheid.

Ook kan je je afvragen of de lockdown uberhaupt zin heeft, er hoeft immers maar 1 persoon geïnfecteerd en ja kan weer op
nieuw beginnen.
Weliswaar met weken tijdwinst,maar gezien het zeer geringe ziekenhuisopnamen van 1250 in relatie tot /50+ inwonersaantal (5 miljoen) = 0.00025%.
Is die tijdwinst verwaarloosbaar.

Dus meer dan 99% van de risico groep 50+,blijft ook na de lockdown een risco groep.
(tenzij er in de komen weken en medicijn komt)

* de groep die sterft aan Corona heeft vaak al andere ziektes/infecties/etc
Ik vraag me oprecht afof alle mensen die sterven daadwerkelijk puur aan corona sterven,ik vermoed dat als je ziekte x hebt + Corona en je sterft,dat je dat geregistreerd word als coronadood, terwijl dat helemaal niet vanzelfsprekend is, wellicht heeft corona het ziekte beeld verergerd of vernselt ,maar dat betekent niet dat je zonder corona het wel overleefd zou hebben.

** waarschijnlijk heb ik en 2 vrienden van mij het al gehad,(1 is pos getest) en behalve een vaag soort kortademigheid en lichte griep heb ik er geen last van gehad. Sterker nog ik had de griep toegedicht aan overmatig alcohol gebruik de dag er voor. De ademhalingsproblemen waren wel bijzonder, ik rook niet,en ik heb nooit nooit nooit last van mijn longen.
Het voelde alsof een gedeelte van mijn longen was afgeschermd met een gaasje,en dat dit gedeelte van mijn longen geen lucht opnam. mijn zuurstof% was ook gemiddeld lager (rond 96%)
Eens.
Goed verwoord ook.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 02:50:22 #173
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_192239566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:15 schreef blauwzakjecrack het volgende:
Goedendag, even my 2 cents.

Het overheidsbesluit om de maatschappij zwaar te beperken is irrationeel,onverantwoord,nutteloos,en schadelijker voor de volksgezondheid dan Corona zelf. ik zal dit even toelichten.

UIt Cijfers blijkt dat Corona voor dodelijk is voor personen boven de 50
( https://www.worldometers.(...)ge-sex-demographics/ )

Mensen in leeftijd 18-50 is de kans van sterven ongeveer 1%
In Nederland zijn er b.v. geen mensen onder de 55 gestorven

Leeftijd gegevens van geïnfecteerde met Corona worden niet gepubliceerd, evenals leeftijdsdata van geïnfecteerdendie opgenomenzijn in het ziekenhuis.
(er vanuit gaand dat deze het overleven)

Aannemelijk is dat Corona zich initieel verspreid heeft door (wereld)reizigers, deze groep bestaat vooral uit leeftijd 20-45 . Maar in deze leeftijdscatogerie vallen bijna geen doden,terwijl je zou verwachten dat in deze groep de eerste klappen zouden vallen. Echter de trend is dat later besmette ouderen vooral het haasje zijn.*

Waarom besluit onze regering dan niet logischerwijs om vooral de kwetsbare groep (zieke)ouderen
in quarantaine/lockdown te plaatsen, en verzorgers en ander personeel tijdelijk op locatie te houden.
Zodat de rest van de bevolking de economie draaiend houd!

Het is inmiddels evident dat gemiddeld genomen de leeftijd 18 t/m 50 geen ernstige complicaties krijgt.

Het argument om gecontroleerd en gespreid het virus te laten verlopen zodat er geen tekort komt aan ziekenhuisbedden is logisch, maar is niet van toepassing want er zijn nauwelijks mensen in deze leeftijd in het ziekenhuis. De enkeling die wel naar het ziekenhuis gaat,word na een korte controle vaak ook weer naar huis gestuurd. En terrecht ook.Niet onndig een bed bezet houden.

Het is toch te absurd voor woorden om heel Nederland 2 maanden lam te leggen om een groep 50 plussers te beschermen.

En als dit gedaan word vanuit het oogpunt om mensenlevens te redden, dan mag je daar tegen verzettende instroting van de economie ook niet bepaald bevorderlijk is voor de (geestelijke) gezondheid.

Ook kan je je afvragen of de lockdown uberhaupt zin heeft, er hoeft immers maar 1 persoon geïnfecteerd en ja kan weer op
nieuw beginnen.
Weliswaar met weken tijdwinst,maar gezien het zeer geringe ziekenhuisopnamen van 1250 in relatie tot /50+ inwonersaantal (5 miljoen) = 0.00025%.
Is die tijdwinst verwaarloosbaar.

Dus meer dan 99% van de risico groep 50+,blijft ook na de lockdown een risco groep.
(tenzij er in de komen weken en medicijn komt)

* de groep die sterft aan Corona heeft vaak al andere ziektes/infecties/etc
Ik vraag me oprecht afof alle mensen die sterven daadwerkelijk puur aan corona sterven,ik vermoed dat als je ziekte x hebt + Corona en je sterft,dat je dat geregistreerd word als coronadood, terwijl dat helemaal niet vanzelfsprekend is, wellicht heeft corona het ziekte beeld verergerd of vernselt ,maar dat betekent niet dat je zonder corona het wel overleefd zou hebben.

** waarschijnlijk heb ik en 2 vrienden van mij het al gehad,(1 is pos getest) en behalve een vaag soort kortademigheid en lichte griep heb ik er geen last van gehad. Sterker nog ik had de griep toegedicht aan overmatig alcohol gebruik de dag er voor. De ademhalingsproblemen waren wel bijzonder, ik rook niet,en ik heb nooit nooit nooit last van mijn longen.
Het voelde alsof een gedeelte van mijn longen was afgeschermd met een gaasje,en dat dit gedeelte van mijn longen geen lucht opnam. mijn zuurstof% was ook gemiddeld lager (rond 96%)
Goed punt. Heb er nog niet zo over nagedacht. Waarom inderdaad niet gewoon maatregelen opleggen aan zieke+ouderen en de rest gewoon door laten gaan? Denk dat de maatregelen dan ook beter opgevolgd zouden worden omdat het dan echt om eigenbelang gaat.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 02:58:18 #174
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192239605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 00:15 schreef blauwzakjecrack het volgende:
Het argument om gecontroleerd en gespreid het virus te laten verlopen zodat er geen tekort komt aan ziekenhuisbedden is logisch, maar is niet van toepassing want er zijn nauwelijks mensen in deze leeftijd in het ziekenhuis. De enkeling die wel naar het ziekenhuis gaat,word na een korte controle vaak ook weer naar huis gestuurd. En terrecht ook.Niet onndig een bed bezet houden.
Er zijn juist veel mensen die worden opgenomen. Er wordt gevreesd voor een tekort aan IC-bedden.

quote:
Het is toch te absurd voor woorden om heel Nederland 2 maanden lam te leggen om een groep 50 plussers te beschermen.
Dus als jouw ouder(s) mogelijk allebei het leven verliezen door dit vind je dat prima want economie?

quote:
En als dit gedaan word vanuit het oogpunt om mensenlevens te redden, dan mag je daar tegen verzettende instroting van de economie ook niet bepaald bevorderlijk is voor de (geestelijke) gezondheid.
Nou nou, die paar weken of maanden quarantaine zijn wel de grootste verschrikking die je je kunt bedenken inderdaad.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 02:58:49 #175
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192239608
Alles via het internet.

Internet en telefoon worden getapt in Nederland. Alle dissidenten kunnen dus heel makkelijk worden gevolgd.
VPN en dat soort dingen zijn totaal niet anoniem (eerder het tegenovergestelde, je valt op door het gebruik hiervan).

Alle berichten die de overheid onwelgevallig zijn worden gewist, mensen die iets plaatsen komen op een zwarte lijst, tot de dag ...

Als mensen in het echt kan ontmoeten kan je vrij zijn in je uitspraken. Nu dien ook ik me te houden aan de nieuwspraak, zoveel mogelijk (ik heb er enorme moeite mee). Veel deelnemers op dit forum doen dit ook en overduidelijk noodgedwongen. Je kunt inderdaad niet anders.

Een technocratische politiestaat.
Het boek van 1984 is uitgekomen.

Je dient ook niet alleen de orders van Big Brother uit te voeren en je aan alle voorschriften te houden, je dient Big Brother lief te hebben.


Dit is dus nu en hier.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 03:01:22 #176
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192239618
quote:
Imagination, boots stamping on a human face forever ...
quote:
War is peace
Freedom is slavery
Ignorance is strength
  dinsdag 24 maart 2020 @ 03:16:11 #177
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192239669
quote:
Thoughtcrime is death

Two minutes of daily hate

Junior anti-sex league

2 + 2 = 5

1984 = 2020
  dinsdag 24 maart 2020 @ 03:18:16 #178
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_192239695
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 02:58 schreef Poem_ het volgende:

Er zijn juist veel mensen die worden opgenomen. Er wordt gevreesd voor een tekort aan IC-bedden.
Niet wanneer er maatregelen gelden voor enkel de risicogroep.
quote:
Dus als jouw ouder(s) mogelijk allebei het leven verliezen door dit vind je dat prima want economie?
Die zitten thuis vanwege de voor hen geldende maatregelen
quote:
Nou nou, die paar weken of maanden quarantaine zijn wel de grootste verschrikking die je je kunt bedenken inderdaad.
Nee maar je baan verliezen, je bedrijf failliet zien gaan, je pensioen wat een stuk lager wordt dan verwacht of je huis dat voor een groot deel in waarde daalt is een stuk vervelender dan die paar weken quarantaine.
pi_192239951
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 02:58 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Er zijn juist veel mensen die worden opgenomen. Er wordt gevreesd voor een tekort aan IC-bedden.
[..]
En terrecht. maar jongeren komen dus niet in die bedden.Dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Dus als jouw ouder(s) mogelijk allebei het leven verliezen door dit vind je dat prima want economie?
[..]
Je kan hem ook omdraaien, zou jij het oké vinden om de Nederlandse welvaart en samenleving op te offeren voor jouw 2 ouders?

En is de kwaliteit van leven ook nog wat waard? Ik zie liever mijn ouders dood gaan aan Corona dan levend gevangen in hun woningen gevuld met angst voor een
(tot dus ver) ongeneeselijke ziekte in een ingestorte welvaartmaatschappij. En dan gaan we er gemakshalve even van uit dat ze het niet overleven,maar uitgaande van
de data van het rivm/china/italie/who zullen ze na 2 weken gewoon weer door het park lopen en bingo spelen.

Tevens vergeet je dat het niet een keuze is,ouders of economie. Corona zal,net zoals de spaanse griep een onderdeel worden van de samenleving.
Het is simpelweg zo besmettelijk dat een lockdown de verspreiding weliswaar tijdelijk vertraagt , maar het zorgt er niet voor dat de ziekte er niet meer is.
Van alle Nederlanders en besmette oppervlakken hoeft er maar 1 besmet individu deel te nemen aan de maatschappij en je kan weer opnieuw beginnen met het lamleggen van de maatschappij

[..]
Nou nou, die paar weken of maanden quarantaine zijn wel de grootste verschrikking die je je kunt bedenken inderdaad.
Maanden in quarantaine zitten is niet erg indien het effectief is. persoonlijk is een korte verplichte staycation zeker welkom.
Echter behalve verspreiding remmen heeft de intelligente lockdown geen nut.Nogmaals, zet de zwakke/zieke/ouderen in quarantaine, maar niet de hele samenleving.
De gevolgen van de lamlegging van de samenleving en de economische gevolgen daarvan kunnen/zullen leiden tot verkreupelen van de welvaartsmaatschappij.
Scholen/opleidingen worden niet afgemaakt, geliefden uit het buitenland kunnen elkaar niet zien, ondernemers zitten met stress over de toekomst, arbeids contracten worden opgezegd.
Gezins uitbreidingsplannen liggen stil. Mensen hebben geen inkomsten meer om de huur te betalen.Belastingen zullen worden verhoogd. Voetbal training is afgelast, spotschool is gesloten
Miljoenen investeringen in Festifals down the drain. etc etc. ik denk dat de gevolgen hiervan vele malen onwenselijk en ongezonderr zijn dan de corona doden die toch al ziek oud en kwetsbaar waren.

Feitje. ROKEN 20000 duizend doden per jaar, LEGAAL EN TAXED! Hoe wil je dat beleid rijmen met het corona beleid.
[/quote]
x-x
  dinsdag 24 maart 2020 @ 16:24:23 #180
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192249883
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 04:54 schreef blauwzakjecrack het volgende:
En terrecht. maar jongeren komen dus niet in die bedden.Dus daarvoor hoef je het niet te laten
Ah, je wil Hitler zijn natte droom alsnog werkelijkheid laten worden en ouderen niet eens opnemen? :D

quote:
Je kan hem ook omdraaien, zou jij het oké vinden om de Nederlandse welvaart en samenleving op te offeren voor jouw 2 ouders?
Het gaat niet om 2 ouders. Het gaat om heel veel ouderen en ook de fysiek minder gestelden.

quote:
En is de kwaliteit van leven ook nog wat waard? Ik zie liever mijn ouders dood gaan aan Corona dan levend gevangen in hun woningen gevuld met angst voor een
(tot dus ver) ongeneeselijke ziekte in een ingestorte welvaartmaatschappij.
:')

quote:
Tevens vergeet je dat het niet een keuze is,ouders of economie. Corona zal,net zoals de spaanse griep een onderdeel worden van de samenleving.
Het is simpelweg zo besmettelijk dat een lockdown de verspreiding weliswaar tijdelijk vertraagt , maar het zorgt er niet voor dat de ziekte er niet meer is.
Van alle Nederlanders en besmette oppervlakken hoeft er maar 1 besmet individu deel te nemen aan de maatschappij en je kan weer opnieuw beginnen met het lamleggen van de maatschappij
Het zal even duren voordat dit daadwerkelijk is 'opgelost', ja. Maar om dan maar te zeggen dat we stoppen met behandelen en de ouderen onder ons rustig dood laten gaan is ook weer zo... absurd.

quote:
De gevolgen van de lamlegging van de samenleving en de economische gevolgen daarvan kunnen/zullen leiden tot verkreupelen van de welvaartsmaatschappij.
Ook in jouw scenario is daar sprake van. Of denk je echt dat die half miljoen doden per jaar in dat geval niet voor een flinke economische klap zorgen?

quote:
Scholen/opleidingen worden niet afgemaakt, geliefden uit het buitenland kunnen elkaar niet zien, ondernemers zitten met stress over de toekomst, arbeids contracten worden opgezegd.
Gezins uitbreidingsplannen liggen stil. Mensen hebben geen inkomsten meer om de huur te betalen.Belastingen zullen worden verhoogd. Voetbal training is afgelast, spotschool is gesloten
Miljoenen investeringen in Festifals down the drain. etc etc. ik denk dat de gevolgen hiervan vele malen onwenselijk en ongezonderr zijn dan de corona doden die toch al ziek oud en kwetsbaar waren.
Ok Adolf.

quote:
Feitje. ROKEN 20000 duizend doden per jaar, LEGAAL EN TAXED! Hoe wil je dat beleid rijmen met het corona beleid.
Roken vergelijken met een pandemie... Sterk!
pi_192268625
VodafoneZiggo en KPN willen telecomdata afstaan voor bestrijding corona in EU

quote:
VodafoneZiggo en KPN zijn bereid om metadata af te staan aan Nederlandse en Europese overheden in de strijd tegen het coronavirus. Dat moet wel volgens de richtlijnen gebeuren, zeggen de providers na een oproep van de Europese Commissie.
...

quote:
Breton verheldert tegenover de site dat de gegevens moeten worden gebruikt om in kaart te kunnen brengen welke groepen mensen zich waarheen bewegen. Met zulke data zou het gemakkelijker zijn de verspreiding van het coronavirus bij te houden en mogelijk te bestrijden. Het is niet bekend om welke metadata het gaat.
...

quote:
Verschillende nationale overheden maken gebruik van locatie- en metadata van telecomproviders bij het in kaart brengen van het coronavirus. Dat gebeurt in China en Israël, maar inmiddels ook in Europa in Oostenrijk en Italië. In Nederland gebeurt dat nog niet.
Ben bang dat dit niet teruggedraaid gaat worden als corona is overgewaaid.
pi_192440819
quote:
Corona in de wereld: Hoe in Oost-Europa politici de crisis naar hun hand zetten

Toen de coronacrisis uitbrak, werden in veel Centraal- en Oost-Europese landen snel drastische maatregelen genomen. In Polen, Tsjechië en Slovakije werden al gauw scholen en ook grenzen gesloten. En dat terwijl er nog maar een handvol besmettingen waren geteld. De politiek ondernam actie om het land te beschermen, maar maakt nu in Polen en Hongarije ook gebruik van de situatie om de democratie te ondermijnen.

Paulien Lambert, Lieven Goes
do 02 apr 05:44



Polen: verkiezingen te allen prijze
Sinds vorige week is in Polen een lockdown light van kracht, met maatregelen gelijkaardig aan die van ons: niet noodzakelijke verplaatsingen zijn verboden, alleen om naar de winkel te gaan of te gaan werken mag je naar buiten. Gisteren kondigde premier Mateusz Morawiecki een verstrenging van die maatregelen aan: parken en pleinen worden gesloten, en minderjarigen mogen niet meer naar buiten zonder een volwassene.

Er zijn nu 2420 besmettingen met het coronavirus bekend in het land. 36 mensen zijn overleden, en 1.924 patiënten liggen in het ziekenhuis met Covid-19. Nog eens 171.994 mensen zitten in thuisquarantaine.

Polen die uit het buitenland komen, moeten twee weken in volledige isolatie blijven, niet thuis. Als ze ervoor kiezen om toch in thuisquarantaine te gaan voor twee weken, dan moeten al hun gezinsleden dat ook doen. Er worden voorbereidingen getroffen om ook het leger in te zetten op straat, om ervoor te zorgen dat de maatregelen, vooral met betrekking tot social distancing, worden nageleefd.

Het centrum van Warschau, (bijna) leeg. 31 maart 2020.
Het centrum van Warschau, (bijna) leeg. 31 maart 2020.
AFP or licensors
Ook zal de politie meer controles doen op de thuisquarantaine. De overheid ontwikkelde hier al een applicatie voor: door middel van een selfie moet je meerdere keren per dag bewijzen dat je thuis bent. Je moet ook de locatieservice van je gsm aan laten staan, zodat je via je gps-signaal kan bewijzen dat je thuis bent. Als je niet op tijd reageert, kan de politie aan je deur staan om te controleren of je thuis bent. Polen wil hiermee het systeem van Zuid-Korea nabootsen en de verspreiding van het virus efficiënt bestrijden. Het verschil met Zuid-Korea is wel dat er in Polen lang niet zo veel testen gebeuren.

In de strijd tegen het coronavirus zijn wij kanonnenvlees

Bartosz Fiałek, voorzitter van de doktersvakbond in Polen
Of de gezondheidszorg in Polen voorbereid is op een piek in het aantal patiënten met corona, is een vraagteken. Tijdens de persconferentie dinsdag repte noch de premier, noch de minister van Volksgezondheid met een woord over de situatie in de ziekenhuizen.

De doktersvakbond in Polen trekt aan de alarmbel: "We zijn kanonnenvlees", zei de voorzitter in een interview. Er zijn volgens de vakbond lang niet genoeg mondmaskers, handschoenen en schorten. Een ander probleem is volgens de vakbond dat dokters niet genoeg verdienen, waardoor ze in verschillende ziekenhuizen werken. Op die manier kunnen ze ook het virus verder verspreiden.

Een triagepost voor een ziekenhuis in Warschau, 27 maart 2020.
Een triagepost voor een ziekenhuis in Warschau, 27 maart 2020.
Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
Voor dit artikel gingen we op zoek naar een getuige: een arts of verpleegkundige die wou bevestigen of dit waar was. Zijn er echt zo weinig beschermingsmiddelen of valt de situatie mee? Niemand wou reageren, uit angst voor zijn of haar baan. Vorige week werd in een ziekenhuis in de stad Nowy Targ een vroedvrouw ontslagen, nadat ze op Facebook had gepost dat er niet genoeg mondmaskers en handschoenen waren voor het medisch personeel.

Angelika studeert in Wrocław, een grote stad in het zuidwesten van Polen. Ze is nu thuis, en ze vertelt over de maatregelen en wat ze weet over de situatie in de ziekenhuizen.

Bekijk hier de getuigenis van Angelika en lees voort onder de video:



Een ander belangrijk vraagstuk, waar premier Morawiecki bij zijn toespraak dinsdag niets over zei, zijn de presidentsverkiezingen van 10 mei. Eerder meldde de regering van de rechts-conservatieve partij Recht en Rechtvaardigheid (PiS) dat die gewoon zouden doorgaan, ondanks de epidemie.

In de nacht van 27 op 28 maart werd er in de Sejm, het Poolse parlement, gestemd over een pakket steunmaatregelen voor ondernemers. Daar werd op het laatste moment nog een amendement aan toegevoegd door PiS: tijdens de verkiezingen mogen 65-plussers en mensen die in quarantaine zitten nu vanop afstand stemmen. Nu wil PiS ook nog een nieuw wetsvoorstel indienen, zodat iedereen vanop afstand zal kunnen stemmen. Hoe dat precies in z'n werk zal gaan, is niet duidelijk.

De regering wil de verkiezingen heel graag laten doorgaan, zelfs al gaat dat ten koste van de gezondheid van de burgers

Zuza, student in Polen
Bovendien is de verandering van de kieswetgeving ongrondwettelijk: die mag niet worden veranderd binnen de zes maanden voordat de verkiezingen plaatsvinden. Verder werd het amendement slechts een tiental minuten voor de stemming door PiS ingeleverd, wat ook tegen de regels is.

Interessant is ook dat de regering ondanks alle verregaande maatregelen de noodtoestand nog niet heeft uitgeroepen. Dat zou namelijk betekenen dat de verkiezingen moeten worden uitgesteld. In plaats daarvan koos de regering voor een "staat van epidemie" die volgens juristen geen juridische betekenis heeft.

In 2015 werd Andrzej Duda voor de eerste keer verkozen tot president voor de partij PiS. Volgens de oppositie wil de regering koste wat het kost de verkiezingen doorvoeren, zodat Duda er nog een tweede termijn bij kan doen. Dat denkt ook Zuza, een student uit Polen. "De coronacrisis zal zware economische gevolgen hebben", zegt ze. "PiS beseft dat het daardoor stemmen kan verliezen."

Bekijk hieronder de getuigenis van Zuza, en lees voort onder de video:



Hongarije: noodtoestand geeft regering bijna onbeperkte macht
Naar Hongarije dan. Daar woont Daniel, student in Boedapest. Door de coronacrisis is ook hij naar huis teruggekeerd. Hij woont vlak aan de grens met Slovakije, in de stad Komárom. "Door de coronacrisis heeft Slovakije de grenzen gesloten, voordat Hongarije dat deed. Dat was in het begin een groot probleem voor Hongaren die over de grens werken", vertelt hij.

Maak hieronder kennis met Daniel en lees voort onder de video:



Volgens Daniel zijn de ziekenhuizen in Hongarije niet voorbereid op een grotere uitbraak van het virus. "De gezondheidszorg krijgt een van de laagste percentages van het bbp", vertelt hij. "De mondmaskers waren al uitverkocht in het land, nog voor het virus zelfs in Hongarije geraakt was. In Slovakije is het dragen van een mondmasker verplicht. Dit is een probleem voor de mensen in mijn stad die over de grens werken."

Ook aan onderwijs spendeert de overheid niet genoeg volgens Daniel. De scholen zijn ook in Hongarije gesloten, en daarom moeten de lessen nu digitaal worden gegeven. "Maar leerkrachten zijn daar niet op voorbereid, en de overheid biedt niet genoeg steun", zegt Daniel. "Er komt heel veel druk te liggen op moeders, van wie verwacht wordt dat zij de scholing van hun kinderen op zich nemen."

In Hongarije zijn er nu officieel 525 bevestigde besmettingen met het nieuwe coronavirus. Het dodental staat op 20.

Gezondheidswerkers ontsmetten een voetgangerstunnel in Boedapest, 31 maart 2020.
Gezondheidswerkers ontsmetten een voetgangerstunnel in Boedapest, 31 maart 2020.
AFP or licensors
Maar wat het meeste in de aandacht sprong de voorbije weken, waren niet de ziekenhuizen of de scholen in Hongarije, maar het parlement. Dat keurde maandag een nieuwe wet goed, die ervoor zorgt dat de noodtoestand in Hongarije voor onbepaalde duur geldig blijft. De regering van de extreemrechtse premier Viktor Orbán kan nu ook bij decreet regeren, in principe tot het parlement die bevoegdheid weer opschort. Zij het niet dat de partij van Orbán, Fidesz, een absolute meerderheid heeft in het parlement.

CORONAVIRUS/COVID-19
Hongaarse premier Orban maakt handig gebruik van coronacrisis om macht te verstevigen, Europa reageert bezorgd
di 31 mrt 19:15
Op de beslissing kwam veel reactie, ook uit de Europese Unie. De voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, tweette dat noodmaatregelen proportioneel moeten zijn en niet in strijd met de EU-waarden. Een verwijzing naar de zet van Orbán, waardoor het water tussen Hongarije en de EU nog dieper wordt. Twee jaar geleden startte de EU een sanctieprocedure tegen Hongarije, omdat de regering van Orbán de werking van ngo's zou tegenwerken, de onafhankelijke rechtspraak in het gedrang komt en de vrije media onder druk staan.

De nieuwe noodwetgeving doet over dat laatste ook weer stof opwaaien. Er is namelijk een nieuwe clausule opgenomen over het verspreiden van foute informatie over het virus. Daarvoor kan je nu van 1 tot 5 jaar celstraf krijgen. Critici zien dit als een manier om kritische journalisten het zwijgen op te leggen. Daniel vertelt er meer over.

(Lees voort onder de video.)



Zelf is Orbán niet onder de indruk van de kritiek. De bedoeling was zelfs om de wetgeving al een week eerder goedgekeurd te krijgen, maar de oppositie lag dwars. Die wou dat er een limiet van 90 dagen kwam te staan op de noodtoestand en de straffen voor foute informatie zouden worden geschrapt.

Gisteren zei Orbán in een videoboodschap nog dat de oppositie met haar dwarsliggerij een gevaarlijke situatie had gecreëerd. Zonder de noodtoestand kon de regering namelijk niet alle maatregelen afdwingen. "Maar het lek in onze boot is nu gerepareerd", aldus Orbán.

Fidesz kan elke wet invoeren die het wil. Ze hebben er gewoon twee weken voor nodig

Daniel, student in Hongarije
"In andere landen is het misschien verrassend dat zo’n wet aangenomen wordt, maar het parlement wordt bij ons door sommigen een theater genoemd, omdat het geen enkele invloed meer heeft", zegt Daniel. "Fidesz heeft al tien jaar een absolute meerderheid in het parlement. Ze kunnen elke wet invoeren die ze willen, ze hebben er gewoon twee weken voor nodig."

Premier Viktor Orbán in het parlement op 23 maart 2020.
Premier Viktor Orbán in het parlement op 23 maart 2020.
MTVA - Media Service Support and Asset Management Fund
Slovakije: data om virus in kaart te brengen
In Slovakije viel dinsdag pas de eerste dode door het coronavirus. In het land zijn er nu in totaal 400 besmettingen bekend. De maatregelen die in Slovakije tegen het coronavirus genomen werden, zijn op sommige vlakken wel wat strenger dan bij ons.

Zo is het dragen van een mondmasker buitenshuis verplicht, en moet voor je binnengaat in een winkel of ziekenhuis gemeten worden of je geen koorts hebt. De politie en ook het leger worden ingeschakeld om te controleren of de maatregelen worden nageleefd.

Dat vertelt ook Alexandra. Ze is professor epidemiologie aan de Comeniusuniversiteit in Bratislava. Ze werkt ook bij een lokaal gezondheidsinstituut. Daar contacteert ze mensen die positief getest hebben op het coronavirus. Ze spoort ook mensen op die mogelijk in contact zijn gekomen met coronapatiënten.

Bekijk hieronder de getuigenis van Alexandra en lees voort onder de video:



De politie controleert ook mee of mensen zich houden aan de thuisquarantaine. “Over het algemeen zijn mensen wel gehoorzaam”, zegt Alexandra. Misschien komt dat door ons communistische verleden, mensen zijn nog steeds een beetje bang voor de politie.”

Maar de overheid heeft ook een nieuw plan om het virus in kaart te brengen. Vorige week keurde het parlement een wet goed, waardoor de overheid telefoongegevens van burgers mag gebruiken om te controleren of ze zich aan de quarantainemaatregelen houden.

De wet botste op protest, omdat die een schending van de privacy zou zijn. Als tegemoetkoming is de wet voorlopig van kracht tot 31 december dit jaar en zouden de data enkel beschikbaar gemaakt worden voor het Gezondheids­instituut. De technische details moeten nog uitgewerkt worden.

Zuzana Čaputová, de president van Slovakije, schudt de hand van de kersverse premier Igor Matovič bij de inhuldiging van de nieuwe regering. Eind februari waren er nog parlementsverkiezingen in Slovakije.
Zuzana Čaputová, de president van Slovakije, schudt de hand van de kersverse premier Igor Matovič bij de inhuldiging van de nieuwe regering. Eind februari waren er nog parlementsverkiezingen in Slovakije.
Ook buurland Tsjechië werkt aan zo’n opsporingssysteem voor het virus. Er is al een experiment gebeurd in een van de provincies van het land, waarbij burgers hun toestemming gaven om de locatieservice van hun telefoon en hun bankkaart ter beschikking te stellen.

CORONAVIRUS/COVID-19
Europese landen werken samen aan smartphone-app die waarschuwt voor mogelijke coronabesmetting
wo 01 apr 15:44
Op die manier kan wanneer iemand besmet raakt met het virus, snel nagegaan worden waar die persoon allemaal is geweest, klinkt het bij de initiatiefnemers. President Andrej Babi¨ wil op 12 april het systeem invoeren voor heel Tsjechië. Burgers moeten wel toestemming geven om hun gegevens open te stellen voor de overheid.

Servië: avondklok van 17 uur tot 5 uur
Milica woont in Servië, in de hoofdstad Belgrado. Twee weken geleden werd in Servië al een avondklok ingesteld als maatregel tegen de verspreiding van het coronavirus. Die werd vorige week nog eens verstrengd: in de week mag niemand op straat komen tussen 5 uur ’s avonds en 5 uur ’s morgens. In het weekend moet je binnen blijven tussen 3 uur ’s namiddags en 5 uur ’s morgens.

“Dat is niet simpel”, vertelt Milica, “ik werk, uiteraard van thuis uit nu en moet dus kiezen of ik even naar buiten ga of ik kan lunchen.” Alle winkels zijn ook gesloten om 3 uur in de namiddag, en er mogen maar een klein aantal mensen tegelijk binnen, wat lange wachtrijen oplevert.

Bekijk hieronder de video van Milica en lees daaronder voort:



Net zoals bij ons mag je in Servië niet naar buiten, tenzij het echt nodig is. 65-plussers mogen hun huis helemaal niet verlaten. “Dat is niet evident”, vertelt Milica, “want niet iedereen kan terugvallen op iemand om zijn of haar boodschappen te gaan doen. Vrijwilligers proberen te helpen, maar ze kunnen niet iedereen helpen.”

In Servië zijn 1.060 mensen besmet met het nieuwe coronavirus. 28 mensen zijn er al aan gestorven. Vorige week hielp het leger ook mee om in Belgrado een noodhospitaal op te richten in een evenementenhal. Daar staan nu zo'n 3.000 bedden klaar om een grote golf aan patiënten op te vangen.

Aleksandar Vučić, de president van Servië, riep de noodtoestand uit in het land op 15 maart.
Aleksandar Vučić, de president van Servië, riep de noodtoestand uit in het land op 15 maart.
AFP or licensors
Volgens Milica zijn de maatregelen die de overheid neemt goed, maar de manier waarop er gecommuniceerd wordt zorgt voor paniek. "De president klinkt soms ook meer als een grootmoeder dan als een politicus", zegt ze, "hij praat alsof we kinderen zijn die niet beseffen dat de epidemie een serieuze zaak is, en we daarvoor op het matje worden geroepen."
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-wereld-oost-europa/
  zaterdag 4 april 2020 @ 02:23:56 #183
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192441463
Hoe moet dat dan als je geen smartphone bezit?

Die dingen zijn peperduur en met een oost-europees inkomen kan je echt zo'n apparaat niet bekostigen.

Ik heb ook geen smartphone, ik vind die dingen te ingewikkeld en zeer gebruikersonvriendelijk. Ook wel het altaar van de duivel, de smartphone. :r
pi_192441617
quote:
Inmiddels legt het college op z’n website uit welke vrijheidsrechten het kabinet heeft ingeperkt en waarom dat nu wel mag. Vrijheid van vergadering en betoging, de bewegingsvrijheid, de godsdienstvrijheid, het recht op privéleven, het eigendomsrecht, de toegang tot de rechter en het recht op onderwijs. Sterker nog, het kabinet heeft een plicht om dat te doen. Epidemieën dienen zoveel mogelijk te worden voorkomen, de gezondheid van de bevolking en dus de toegang tot medische zorg dienen gegarandeerd te worden. Zolang die inbreuken op de vrijheid proportioneel zijn en bij wet geregeld, zijn ze gerechtvaardigd. Tegelijk wegen andere mensenrechten nog steeds mee – de vlot ingevoerde gebarentolk bij persconferenties staat voor het recht op informatie voor mensen met een beperking uit een VN verdrag.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-tijdelijk-a3995865

Link naar betreffende website: https://mensenrechten.nl/(...)vragen-en-antwoorden
pi_192441665
quote:
De recente geschiedenis stemt niet gerust. De ervaring na de aanslagen van 11 september 2001 leert dat ook als de crisis al jaren voorbij is, de bijzondere bevoegdheden, controles en vrijheidsbeperkingen blijven bestaan en zelfs het nieuwe normaal worden. De huidige crisis mag geen legitimiteit verschaffen aan een permanente opschorting van vrijheden.

Het is eigen aan noodsituaties dat de staat zijn macht probeert te vergroten. Het haastig invoeren van surveillancetechnologie is helaas niets nieuws. Dat betekent dat politici buitengewoon moeten oppassen. Uitzonderlijke inbreuken op vrijheden moeten gepaard gaan met uitzonderlijke voorzorgsmaatregelen.

De Oxford-onderzoekers deden in hun paper al een zinnige voorzet voor richtlijnen voor het gebruik van contactapps. Het algoritme moet openbaar en testbaar zijn. Een adviesraad, met mensen uit de hele samenleving, moet op het gebruik toezien. Iedereen zou gelijke toegang moeten hebben tot de app. En ook zij benadrukken dat gebruik van zulke verregaande volgapps tijdelijk moet zijn.

Daaraan zou moeten worden toegevoegd dat goed gekeken moet worden naar technische manieren om de privacy-inbreuken te verkleinen. Data moeten worden geanonimiseerd waar mogelijk, zo streng mogelijk versleuteld en beveiligd zijn, en voor de bewaarde gegevens moeten strikte opslagtermijnen gelden. Ook mag het toestemmingsvereiste voor data-opslag van de burger niet zomaar worden geschrapt.

Een grondrecht blijft ook nu, júíst nu, een grondrecht en verdient dus de allerstevigste bescherming. De dystopische massasurveillance, achtervolgapps, vermanende politiedrones en bijbehorende opschorting van vrijheden mogen nooit het nieuwe normaal worden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)maal-worden-a3995859
pi_192442605
Denken dat t ooit teruggedraaid gaat worden :')

pi_192449890
Ik vind het een beetje beetje deprimerend wanneer ik boodschappen ga ahalen. De meeste mensen lopen als makke schaapjes de winkel in en uit wtf. Idereen doet alsof de ander Ebola heeft.
No matter what your name is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')