Cru: ook als ze dood gaan, valt er capaciteit vrij.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:33 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom... Er zullen slachtoffers vallen, en zolang het zorgplafond niet bereikt wordt, gaan er geen mensen 'onnodig' dood doordat ze bij de poort afgewezen worden op leeftijd en comorbiditeit.
Hij zat eerst in Lech, daarna in Indonesië op staatsbezoek. Heel Nederland is toen op wintersport gegaan zonder dat er een oproep was om niet op reis te gaan zonder dringende reden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:31 schreef Qarrad het volgende:
Ben ik de enige die zich het schompus ergert aan de koninklijke familie? Eerst schittert de koning door afwezigheid, daarna gaat ie op wintersportvakantie met de familie terwijl er opgeroepen wordt niet te reizen zonder dringende reden en dus ook niet op vakantie te gaan.
Toen de koning naar Lech ging was er nog niet eens een officieel Oostenrijks geval volgens mij. En die oproep over niet-noodzakelijke reizen geldt pas sinds vorige week ofzo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:31 schreef Qarrad het volgende:
Ben ik de enige die zich het schompus ergert aan de koninklijke familie? Eerst schittert de koning door afwezigheid, daarna gaat ie op wintersportvakantie met de familie terwijl er opgeroepen wordt niet te reizen zonder dringende reden en dus ook niet op vakantie te gaan.
Eens!quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:33 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom... Er zullen slachtoffers vallen, en zolang het zorgplafond niet bereikt wordt, gaan er geen mensen 'onnodig' dood doordat ze bij de poort afgewezen worden op leeftijd en comorbiditeit.
heftig wel zegquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:31 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, ze hebben hem gisteravond nog in een ijsbad gestopt om zijn temperatuur omlaag te krijgen, die was boven de 41
verklaart weer waarom die chinezen met dat chloor (of wat het ook was) de straten aan het ontsmetten waren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:29 schreef mschol het volgende:
vlgens mij heb ik dit al eerder gelezen,maar als dit waar is hebben we een extra uitdaging
https://www.nejm.org/doi/(...)?query=featured_home
[..]
Ja, ik ben ervan geschrokken hoe iemand in 3 dagen tijd zo ziek kan worden door dit virus. Terwijl hij niet eens tot een risicogroep behoort.quote:
Chloor inderdaad. Gebeurt op veel plekken. Geen idee waarom ze dat in Nederland niet doen. Ook hier tweemaal daags tal van karretjes die de hele stad doen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:37 schreef Fukushima het volgende:
[..]
verklaart weer waarom die chinezen met dat chloor (of wat het ook was) de straten aan het ontsmetten waren.
Hoop dat iemand zo vooruitziend geweest is om wat stukken stevig touw te hamsteren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Overheid.
Die jarenlange voortwoekerende bezuinigingsdrift op de zorg, laat nu zij sporen zien.
Fucking te kort aan iets simpels als mondkapjes. Doe even normaal.
Maar wel de 13 overbodige managers lagen van een dikke auto, mooi pak en fijn kantoor voorzien.
Nee, dat rekensommetje gaat nooit kloppen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:38 schreef BarryOSeven het volgende:
17 miljoen mensen
60% daarvan zal Corona oplopen
10,2 miljoen mensen met corona
Als het zorgstelsel het aankan gaat 2% dood.
200000 doden in NL
Als het zorgstelsel het niet aankan gaat het oplopen naar 7% (Zie Italie)
Dan krijgen we te maken met
714000 doden.
Klopt dit rekensommetje?
quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:38 schreef BarryOSeven het volgende:
17 miljoen mensen
200000 doden in NL
714000 doden.
Klopt dit rekensommetje?
Zag al wel cassieres met handschoenen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:33 schreef KingRadler het volgende:
dus als ik zo lees kan je beter handschoenen aan doen in Supermarkt als je producten uit schap gaat halen.
Zou dat misschien de verklaring zijn dat sommige besmet zijn geraakt zonder in directe aanraking met een besmet iemand.
die 2% is volgens mij inmiddels lager naar ongeveer 0,5, desalniettemin blijven het duizendtallenquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:38 schreef BarryOSeven het volgende:
17 miljoen mensen
200000 doden in NL
714000 doden.
Klopt dit rekensommetje?
Snap ik, sterkte iig.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:37 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, ik ben ervan geschrokken hoe iemand in 3 dagen tijd zo ziek kan worden door dit virus. Terwijl hij niet eens tot een risicogroep behoort.
Ik heb het verkeerd gelezen inderdaad. Dacht dat ze nu weer in Lech zaten. Sorry!quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:36 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Toen de koning naar Lech ging was er nog niet eens een officieel Oostenrijks geval volgens mij. En die oproep over niet-noodzakelijke reizen geldt pas sinds vorige week ofzo.
Ik had wel verwacht dat hij iets meer zou doen, maar ik denk dat ze in Indonesië in aanraking zijn geweest met besmette personen (2 ministers die hen rondleidden), waardoor ze in thuisisolatie moeten. Politiek gezien is het handiger om de 'schuld' op Lech af te schuiven,
Italië heeft veel meer ouderen dan wij.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:38 schreef BarryOSeven het volgende:
17 miljoen mensen
200000 doden in NL
714000 doden.
Klopt dit rekensommetje?
Wat klopt er niet aan dan?quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:38 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee, dat rekensommetje gaat nooit kloppen.
Dat het enorme cijfers kunnen worden staat wel vast.
Een half procentje sterft maar aan dit virus?quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:39 schreef Fukushima het volgende:
[..]
die 2% is volgens mij inmiddels lager naar ongeveer 0,5, desalniettemin blijven het duizendtallen
A. Je kan cijfers niet één-op-één extrapolerenquote:
Die ene uit mijn kringen die het heeft is er ook van teruggekomen inmiddels. Die is heel beroerd geweest en nog niet eens in de buurt gekomen van noodzaak tot ziekenhuisopname. Ook gewoon een gezond, jong iemand.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Snap ik, sterkte iig.
Direct ook de reden waarom ik Nederlanders niet snap die dit als extra vakantie zien. Je kunt er enorm ziek van worden.
Niet iedereen wordt getest. Dus de deathrate ligt niet zo hoog waarschijnlijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Een half procentje sterft maar aan dit virus?
Gisteren een post gemaakt met hoe ik het berekend had. Verschilt een beetje en denk/hoop dat die realistischer is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:38 schreef BarryOSeven het volgende:
17 miljoen mensen
200000 doden in NL
714000 doden.
Klopt dit rekensommetje?
in zuidkorea wel, ze testen daar veel meer, dus de CFR zakt danquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat is nog niet zeker, maar het is zeer goed mogelijk dat het zelfs maar 0.001 is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand het Elsevier overzicht van RIVM plaatsen in de OP dan?
Iets zegt mij dat dit niet naar 0 gaat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
geeft GS niet wekelijks de instroom aan, dat zou nu moeten stilvallen inderdaad.
Nee. Die 2% met lager zijn dan 1 als je alle gevallen neemt en die 7% is scheef onder de zwaardere gevallen meer meetellen in de huidige cijfers.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:38 schreef BarryOSeven het volgende:
17 miljoen mensen
200000 doden in NL
714000 doden.
Klopt dit rekensommetje?
Totdat de IC's vol liggen, dan gaat het ineens heel rap omhoog.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:43 schreef raptorix het volgende:
Dat is nog niet zeker, maar het is zeer goed mogelijk dat het zelfs maar 0.001 is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |