abonnement Unibet Coolblue
pi_192110361
Nu men heeft besloten voor de strategie mitigatie, self-quarantaine, #flattenthecurve, en dergelijk te gaan, komt het er op neer dat een leeuwendeel van de bevolking in aanraking moet komen met COVID-19 voor het beoogde 'herd immunity'. Dat zal voor de ene serieuze gevolgen hebben en de ander minder.

Maar, wat is een goed moment om er dan mee in aanraking komen? Het je laten overkomen? Hopen dat je het niet zwaar te pakken gaat krijgen? Kun je je erop voorbereiden? Of kun je het beste maar zoveel mogelijk mensen voorlopig ontwijken?

Ik bedoel dit als een serieuze vraag. Wanneer is het het beste voor jezelf en je sociale gemeenschap om besmet met COVID-19 te raken?
pi_192110371
In principe nu, nu de ziekenhuizen nog capaciteit hebben.
  woensdag 18 maart 2020 @ 02:19:57 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192110389
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:17 schreef Sjemmert het volgende:
In principe nu, nu de ziekenhuizen nog capaciteit hebben.
Dat dus, al zou ik het risico niet nemen, er zijn nog geen mensen gered in Italie op de IC.

Als je helemaal gezond bent en dus ook echt fit, is de kans dat het misgaat klein, maar niet 0.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192110421
Ik zou toch niet nu zeggen, er is nog heel veel onbekend over vanaf en tot wanneer je precies besmettelijk bent, dus als je bewust het virus wilt krijgen moet je ook zeker weten dat je een maand (?) niemand anders gaat aansteken.
pi_192110422
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:17 schreef Sjemmert het volgende:
In principe nu, nu de ziekenhuizen nog capaciteit hebben.
Ik vind van niet. Er zijn teveel vraagtekens. Blijvende longschade? Ben je zeker immuun nadat je het gehad hebt?
Hoe weet je het zeker trouwens wanneer je niet getest wordt.

Als je nu ziek wordt en de incubatietijd mee neemt kom je al in de problemen.

Beste is niet, tot er meer bekend is, er betere behandelmethodes zijn en het liefst een vaccin.
pi_192110442
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:17 schreef Sjemmert het volgende:
In principe nu, nu de ziekenhuizen nog capaciteit hebben.
Dit dus absoluut niet. Nu besmetten betekent dat je over 10 dagen ziek bent en dan liggen de ziekenhuizen vol. En dat proberen we met de maatregelen juist te voorkomen. De piek die er aan zit te komen moet juist afgevlakt worden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_192110445
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vind van niet. Er zijn teveel vraagtekens. Blijvende longschade? Ben je zeker immuun nadat je het gehad hebt?
Hoe weet je het zeker trouwens wanneer je niet getest wordt.

Als je nu ziek wordt en de incubatietijd mee neemt kom je al in de problemen.

Beste is niet, tot er meer bekend is, er betere behandelmethodes zijn en het liefst een vaccin.
Ik ga het sowieso krijgen. Ben nu te werk en gasten komen nog steeds gwn met koorts en hoestend op hun werk. Ander zit al thuis met koorts en keelpijn maar mijn teamleider verwacht dat hij er van de week wel weer is en dit hele gebeuren in april wel weer voorbij zal zijn.
pi_192110468
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:36 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik ga het sowieso krijgen. Ben nu te werk en gasten komen nog steeds gwn met koorts en hoestend op hun werk. Ander zit al thuis met koorts en keelpijn maar mijn teamleider verwacht dat hij er van de week wel weer is en dit hele gebeuren in april wel weer voorbij zal zijn.
Ziekmelden nu, zeggen dat je koorts hebt en zekere voor het onzekere nemen.
Over 2 weken is het hier helaas Italië. Dan moet zelfs zon 'its just a flu bro' manager aan geloven.

Tenzij je de gok wil wagen natuurlijk. Als je jong bent en niet tot de risicogroepen hoort.
Zelfs dan zou ik het zo lang mogelijk uitstellen maar dat weet je zelf het best.
  woensdag 18 maart 2020 @ 02:48:08 #9
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192110503
Een onbekend virus dat de longen mogelijk aantast, dat je opnieuw kan oplopen wanneer je besmet bent geweest en mogelijk nog meer schade achterlaat, dat niet alleen risicogroepen (ouderen/zwakkeren) keihard kan treffen maar ook alles tussen baby en middelbare leeftijd en dat je mogelijk nog andere mensen kan besmetten als je geinfecteerd bent geweest,...

...en Rutte wil dat we als oplossing allemaal Corona omarmen om zo groepsimmuniteit te creeren?

_O-

We gaan als volk een leuke tijd tegemoet als je het moet hebben van dit soort mafklapidioten.
Mai pben rai~!
pi_192110518
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ziekmelden nu, zeggen dat je koorts hebt en zekere voor het onzekere nemen.
Over 2 weken is het hier helaas Italië. Dan moet zelfs zon 'its just a flu bro' manager aan geloven.

Tenzij je de gok wil wagen natuurlijk. Als je jong bent en niet tot de risicogroepen hoort.
Zelfs dan zou ik het zo lang mogelijk uitstellen maar dat weet je zelf het best.
Ik ben net geen 30 dus hopelijk overleef ik het wel. Maar ik deel mijn werkplek met een man of 80 dus wat kan je doen ?
pi_192110561
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:17 schreef Sjemmert het volgende:
In principe nu, nu de ziekenhuizen nog capaciteit hebben.
De longfoto's van ook nog jonge patiënten zouden je moeten weerhouden.
pi_192110582
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:51 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik ben net geen 30 dus hopelijk overleef ik het wel. Maar ik deel mijn werkplek met een man of 80 dus wat kan je doen ?
Niet ontslag maar ziekmelden. Wij groeien exponentieel conform Italie lijn.
Niks om je gezondheid voor op het spel te zetten.

Meest nadelige geval (los van dood) benadeel je jezelf financieel. Maar daar herstel je wel weer van. Beter dan de gezondheid van dierbaren en jezelf riskeren als een titanic orkestspeler terwijl je nog in een reddingsboot kan springen.
pi_192110734
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 03:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Niet ontslag maar ziekmelden. Wij groeien exponentieel conform Italie lijn.
Niks om je gezondheid voor op het spel te zetten.

Meest nadelige geval (los van dood) benadeel je jezelf financieel. Maar daar herstel je wel weer van. Beter dan de gezondheid van dierbaren en jezelf riskeren als een titanic orkestspeler terwijl je nog in een reddingsboot kan springen.
Ik zit op de reddingsboot. De reddingsboot van de economie. :'(

FML

R.i.p. aan de nabestaanden
pi_192110757
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:48 schreef KNAK het volgende:
Een onbekend virus dat de longen mogelijk aantast, dat je opnieuw kan oplopen wanneer je besmet bent geweest en mogelijk nog meer schade achterlaat, dat niet alleen risicogroepen (ouderen/zwakkeren) keihard kan treffen maar ook alles tussen baby en middelbare leeftijd en dat je mogelijk nog andere mensen kan besmetten als je geinfecteerd bent geweest,...

...en Rutte wil dat we als oplossing allemaal Corona omarmen om zo groepsimmuniteit te creeren?

_O-

We gaan als volk een leuke tijd tegemoet als je het moet hebben van dit soort mafklapidioten.
Wat dan? Een totale lockdown (die gaat wel komen nu ikea en de bijenkorf ook sluiten) heeft alleen nut voor het afvlakken van de piek.

Zodra de lockdown weg is komt het weer keihard terug.
  woensdag 18 maart 2020 @ 04:17:06 #15
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192110769
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:48 schreef KNAK het volgende:
Een onbekend virus dat de longen mogelijk aantast, dat je opnieuw kan oplopen wanneer je besmet bent geweest en mogelijk nog meer schade achterlaat, dat niet alleen risicogroepen (ouderen/zwakkeren) keihard kan treffen maar ook alles tussen baby en middelbare leeftijd en dat je mogelijk nog andere mensen kan besmetten als je geinfecteerd bent geweest,...

...en Rutte wil dat we als oplossing allemaal Corona omarmen om zo groepsimmuniteit te creeren?

_O-

We gaan als volk een leuke tijd tegemoet als je het moet hebben van dit soort mafklapidioten.
dit is het, 70.000 doden in NL, door het beleid van Rutte
pi_192111497
Ik wordt liever nu ziek dan heb ik nog beademingsapparatuur
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192112455
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:15 schreef koffiegast het volgende:


Ik bedoel dit als een serieuze vraag. Wanneer is het het beste voor jezelf en je sociale gemeenschap om besmet met COVID-19 te raken?
Dat is er niet. Ook al ga je het uiteindelijk toch wel krijgen, je moet het zo lang mogelijk proberen te vermijden!

Het idee van herd immunity is dat we uiteindelijk immuun raken doordat we allemaal besmet worden. Maar we willen nog steeds dat die verspreiding zo traag mogelijk gaat. Anders kunnen onze IC’s het niet aan.

Waarschijnlijk gaat de verspreiding op dit moment nog steeds veel te snel. Dus lekker thuis blijven, tenzij er expliciet anders geadviseerd wordt door het RIVM.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:17 schreef Sjemmert het volgende:
In principe nu, nu de ziekenhuizen nog capaciteit hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:53 schreef vipergts het volgende:
Ik wordt liever nu ziek dan heb ik nog beademingsapparatuur
Als je besmet raakt bent je niet meteen super ziek, Meestal kom je 2 weken na je besmetting pas op de IC. Denk dat de situatie in de ziekenhuizen er dan heel anders uitziet!!!
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:13:44 #18
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_192112545
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:08 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Dat is er niet. Ook al ga je het uiteindelijk toch wel krijgen, je moet het zo lang mogelijk proberen te vermijden!

Het idee van herd immunity is dat we uiteindelijk immuun raken doordat we allemaal besmet worden. Maar we willen nog steeds dat die verspreiding zo traag mogelijk gaat. Anders kunnen onze IC’s het niet aan.

Waarschijnlijk gaat de verspreiding op dit moment nog steeds veel te snel. Dus lekker thuis blijven, tenzij er expliciet anders geadviseerd wordt door het RIVM.
[..]

[..]

Als je besmet raakt bent je niet meteen super ziek, Meestal kom je 2 weken na je besmetting pas op de IC. Denk dat de situatie in de ziekenhuizen er dan heel anders uitziet!!!
En dan bestaat de kans dat je het later nogmaals krijgt met alle gevolgen van dien.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_192112570
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:36 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik ga het sowieso krijgen. Ben nu te werk en gasten komen nog steeds gwn met koorts en hoestend op hun werk. Ander zit al thuis met koorts en keelpijn maar mijn teamleider verwacht dat hij er van de week wel weer is en dit hele gebeuren in april wel weer voorbij zal zijn.
Dat jullie dit pikken, ik zou linea recta naar huis gaan en zeker die collega's de middelvinger geven met hun 'het is maar een griepje'
pi_192113388
Zou het RIVM ook weten dat er heel veel mensen zijn die het verhaal over herd immunity totaal verkeerd opvatten en denken dat ze juist besmet moeten raken?

Want dit is toch wel een heel serieus probleem. :{

Zie ook dit topic COR / Ga jij nog drinken met vrienden?
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:04:28 #21
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192113425
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:35 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dit dus absoluut niet. Nu besmetten betekent dat je over 10 dagen ziek bent en dan liggen de ziekenhuizen vol. En dat proberen we met de maatregelen juist te voorkomen. De piek die er aan zit te komen moet juist afgevlakt worden.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:05:28 #22
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192113436
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:53 schreef vipergts het volgende:
Ik wordt liever nu ziek dan heb ik nog beademingsapparatuur
Er zit vertraging in he..

Dus nu besmetten is zo met zn allen op de IC. Waar we dat juist proberen te voorkomen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192114323
De komende paar weken gaan er heel veel mensen besmet worden omdat ze eenvoudigweg niet thuis kunnen blijven: zorgpersoneel, politie, winkelmedewerkers, mensen in de infrastructuur.

Die golf moeten we zo klein mogelijk houden, anders kan de zorg het niet meer aan.

Alsjeblieft mensen, als je dat kan, blijf dan thuis. Houd dat bed vrij voor iemand die die keuze niet heeft.
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:08:54 #24
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192115999
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 04:11 schreef BadderAapje het volgende:

[..]

Wat dan? Een totale lockdown (die gaat wel komen nu ikea en de bijenkorf ook sluiten) heeft alleen nut voor het afvlakken van de piek.

Zodra de lockdown weg is komt het weer keihard terug.
Kijk naar landen waar het ernstig is (geweest) en pas dat ook hier toe. Dat je eerst door een dikke laag naïviteit/onbegrip/eigenwijsheid/ongehoorzaamheid/die typisch Nederlandse nuchterheid heen moet, dat moet dan maar. Iedereen werkt mee, of riskeer de gevolgen zoals Italië
/China/Spanje dat nu toepassen.

Probleem is wel dat als je vrijheid inperkt het maar de vraag of je het terugkrijgt, maar das een ander verhaal in een ander topical met een ander onderwerp
Mai pben rai~!
pi_192116035
Die groene top is dus het probleem. Die is nu al te hoog, daar willen we geen extra mensen bij!

COR / Technische briefing Jaap van Dissel
pi_192116126
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:08 schreef KNAK het volgende:

[..]

Kijk naar landen waar het ernstig is (geweest) en pas dat ook hier toe. Dat je eerst door een dikke laag naïviteit/onbegrip/eigenwijsheid/ongehoorzaamheid/die typisch Nederlandse nuchterheid heen moet, dat moet dan maar. Iedereen werkt mee, of riskeer de gevolgen zoals Italië
/China/Spanje dat nu toepassen.

Probleem is wel dat als je vrijheid inperkt het maar de vraag of je het terugkrijgt, maar das een ander verhaal in een ander topical met een ander onderwerp
Bangmakerij van de grootste orde. Kijk naar Hongkong en Singapore met de door hun genomen maatregelen blijft het normale leven nog een beetje doorgaan en toch explodeert het daar niet. ^O^
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:25:49 #27
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192116322
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bangmakerij van de grootste orde. Kijk naar Hongkong en Singapore met de door hun genomen maatregelen blijft het normale leven nog een beetje doorgaan en toch explodeert het daar niet. ^O^
Een goede vriend in Vietnam meldt hetzelfde; alles strak geregeld en iedereen gedisciplineerd. Gevolg is een case of 60 zonder doden. Of er onofficiële cijfers zijn is altijd maar de vraag maar het is lang niet zo explosief als Europa. Neem daarbij de geografische locatie (nabij China) en wekenlange tijd sinds het in dat deel van de wereld tekeer is gegaan, dan kom je uit op een goed resultaat.
Mai pben rai~!
pi_192116368
Maar ik neem aan dat men zich in die landen wel aan de regels houdt. Dus niet tegen alle adviezen in toch gaan socializen en lol trappen, ‘want besmetting is juist goed’.
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:33:53 #29
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192116472
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:28 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Maar ik neem aan dat men zich in die landen wel aan de regels houdt. Dus niet tegen alle adviezen in toch gaan socializen en lol trappen, ‘want besmetting is juist goed’.
Mogelijk dat er voor “besmet elkaar maar” gekozen is op basis van verwachtingen. Wij zijn niet echt het meest gedisciplineerde volk dat er is. We weten alles beter en doen toch wat we willen. Wie gaat ons namelijk tegenhouden? De politie lachen we uit - het leger roept een beetje *pang* *pang*.

Al zou er een lockdown komen zal een groot deel van het volk zich daar niet aan houden (tot het duidelijk wordt in de vorm van menen die daadwerkelijk dood neervallen in de straten)
Mai pben rai~!
pi_192116556
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 04:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dit is het, 70.000 doden in NL, door het beleid van Rutte
Nee, als we zoveel dodelijke slachtoffers mee gaan maken, komt het door een agressief dodelijk virus. Dat icm onze huidige maatschappij heeft dan geresulteerd in zoveel slachtoffers. Daar kun je een beleid(smaker) nooit de schuld van geven..
pi_192116617
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:37 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Nee, als we zoveel dodelijke slachtoffers mee gaan maken, komt het door een agressief dodelijk virus. Dat icm onze huidige maatschappij heeft dan geresulteerd in zoveel slachtoffers. Daar kun je een beleid(smaker) nooit de schuld van geven..
Eens.
pi_192116877
Valt wat voor te zeggen als je jong en gezond bent. Maar ik zou toch wachten tot ze meer behandelmogelijkheden hebben. Je wil ook niet als jong persoon wat overhouden aan je longen voor de rest van je leven. Je kan hopen op milde klachten, maar je weet het niet zeker. En het is lastig te voorspellen wanneer de piek zal zijn.
pi_192117127
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:56 schreef -Straw- het volgende:
Valt wat voor te zeggen als je jong en gezond bent. Maar ik zou toch wachten tot ze meer behandelmogelijkheden hebben. Je wil ook niet als jong persoon wat overhouden aan je longen voor de rest van je leven. Je kan hopen op milde klachten, maar je weet het niet zeker. En het is lastig te voorspellen wanneer de piek zal zijn.
De piek zit er nu wel aan te komen.

Veel mensen waren al besmet voordat we aan sociale onthouding gingen doen. Daarnaast raken er nog meer mensen besmet omdat ze simpelweg niet aan sociale onthouding kunnen doen: verplegers, winkelpersoneel, politie.

Het is nog maar de vraag of ons zorgstelsel die eerste piek aankan.

Dus als je de keuze hebt, blijf dan thuis. Houd dat bed vrij voor iemand die die keuze niet heeft.
pi_192117504
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:09 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

De piek zit er nu wel aan te komen.

Veel mensen waren al besmet voordat we aan sociale onthouding gingen doen. Daarnaast raken er nog meer mensen besmet omdat ze simpelweg niet aan sociale onthouding kunnen doen: verplegers, winkelpersoneel, politie.

Het is nog maar de vraag of ons zorgstelsel die eerste piek aankan.

Dus als je de keuze hebt, blijf dan thuis. Houd dat bed vrij voor iemand die die keuze niet heeft.
Eens. En wat denk je van mensen die het oplopen in de winkel, omdat Jantje alleen maar een beetje hoest maar toch boodschappen doet.
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:26:38 #35
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192117512
Als je er niet dood aan gaat dan kan je er alsnog blijvend longschade aan overhouden dus expres ziek worden lijkt me een dom idee.

Ik heb meer vertrouwen in de strategie van ziek worden vermijden en over 12 maanden hebben we een vaccinatie (zodat je niet meer ziek wordt) en binnen 24 maanden een geneesmiddel (als je toch ziek wordt dan genees je).
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:32:04 #36
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192117632
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Als je er niet dood aan gaat dan kan je er alsnog blijvend longschade aan overhouden dus expres ziek worden lijkt me een dom idee.

Ik heb meer vertrouwen in de strategie van ziek worden vermijden en over 12 maanden hebben we een vaccinatie (zodat je niet meer ziek wordt) en binnen 24 maanden een geneesmiddel (als je toch ziek wordt dan genees je).
dit, en het gros van de mensen snapt niet, dat Rutte dit in bedekte termen heeft gezegd.
pi_192117729
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:26 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Eens. En wat denk je van mensen die het oplopen in de winkel, omdat Jantje alleen maar een beetje hoest maar toch boodschappen doet.
Ik bestel mijn boodschappen zoveel mogelijk online. Zodat ik uit de winkel blijf en de winkel weer veiliger is voor de mensen die niet online kunnen bestellen.
pi_192118169
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:35 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Ik bestel mijn boodschappen zoveel mogelijk online. Zodat ik uit de winkel blijf en de winkel weer veiliger is voor de mensen die niet online kunnen bestellen.
Keek ik ook al naar, maar er waren voor heel maart geen mogelijkheden meer...
pi_192118555
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:15 schreef koffiegast het volgende:
Wanneer is het het beste voor jezelf en je sociale gemeenschap om besmet met COVID-19 te raken?
als er een vaccin is
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 18 maart 2020 @ 14:47:16 #40
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192119587
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:35 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Ik bestel mijn boodschappen zoveel mogelijk online. Zodat ik uit de winkel blijf en de winkel weer veiliger is voor de mensen die niet online kunnen bestellen.
Als je sochtends gaat kom je nadat er savonds/sochtends is schoongemaakt en voordat zieke mensen in de loop van de dag hun virussen hebben rondgesproeid.
pi_192119759
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:47 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Als je sochtends gaat kom je nadat er savonds/sochtends is schoongemaakt en voordat zieke mensen in de loop van de dag hun virussen hebben rondgesproeid.
Liever niet, maar soms heb je geen keus.
pi_192120629
500 ziekenhuismedewerkers in Utrecht en Nijmegen krijgen een vaccinatie tegen TBC omdat dat de weerstand tegen Corona zou versterken. Dat wordt nu onderzocht door 500 andere ziekenhuismedewerkers een placebo te geven. Men weet dus niet of men dus wel of geen TBC vaccinatie krijgt. Ik zou dat maar eerst afwachten.
pi_192121405
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:29 schreef SjefkeMirakel het volgende:
500 ziekenhuismedewerkers in Utrecht en Nijmegen krijgen een vaccinatie tegen TBC omdat dat de weerstand tegen Corona zou versterken. Dat wordt nu onderzocht door 500 andere ziekenhuismedewerkers een placebo te geven. Men weet dus niet of men dus wel of geen TBC vaccinatie krijgt. Ik zou dat maar eerst afwachten.
Nee, ook niet afwachten tot een ‘geschikt moment’. Je moet besmetting zo lang mogelijk proberen te vermijden. De ziekte zal zich toch wel gaan verspreiden, daar hoeven we echt geen extra moeite voor te doen.

De komende paar weken gaan er heel veel mensen besmet worden. Omdat ze eenvoudigweg niet thuis kunnen blijven: zorgpersoneel, politie, winkelmedewerkers, mensen in de infrastructuur. Die golf moeten we zo klein mogelijk houden. Anders kunnen onze IC’s het niet meer aan en zullen er onnodig doden vallen.

Dus als je de keuze hebt, blijf dan thuis. Probeer besmetting te vermijden. Houd dat bed vrij voor iemand die die keuze niet heeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')