abonnement Unibet Coolblue
pi_192107896
Allereerst wil ik mijn verontschuldigingen aanbieden voor de 6 onzintopics die ik hier heb geopend en voor het onheus bejegenen van een moderator.

En voor het feit dat ik het virus tot vandaag niet serieus heb genomen. Het is geen griepje en het blijkt nu dat je als overlever helemaal niet resistent bent. In Japan is een genezen vrouw weer opnieuw ziek geworden.

Ik voelde me vandaag niet lekker en ik mocht gelukkig van mijn werkgever naar huis. Er is een mogelijkheid tot thuiswerken (ik moet wel na werktijd even langsgaan voor wat dingen die ik thuis niet kan doen), maar wanneer gaat Rutte een lock down doen in Nederland?

De World Health Organization zegt dat groepsresistentie heel gevaarlijk is. En ook andere bronnen vermelden dat dit spelen met mensenlevens is. Oké, de economie komt er misschien ongeschonden doorheen, maar is dat honderdduizend doden waard?

Moet Nederland niet gewoon op slot voor de komende twee, drie weken?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:00:19 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192107953
Lockdown heeft ook nadelen. Los daarvan TS beterschap. Ik kom diverse opties tegen. Welke de beste is zou ik niet weten. Gaan we het denk ik achteraf over hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192108138
Lockdown is een middel om de stroom zieken richting ziekenhuis (tijdelijk) in te dammen. Zolang de verwachting is dat de ziekenhuizen de groei patienten aankunnen is een lockdown niet nodig. Het is lastig om in te schatten voor ons of een lockdown noodzakelijk is. Het effect van een lockdown is pas na een dag of 5 (de reguliere incubatietijd) te merken. Zondag lagen er 68 corona patienten op IC's, gister waren het er 96. Vandaag zijn er in Brabant zeker 20 bijgekomen.
De totale IC capaciteit is 1150 in NL, dat kan waarschijnlijk wel iets uitgebreid worden, maar normaliter is 70-80% al bezet. Ook daar kan ruimte gemaakt worden door operaties uit te stellen, en doordat er minder gereisd wordt zullen er ook minder ongelukken zijn, dus dat scheelt ook iets. Hartaanvallen en beroertes gaan wel 'gewoon' door. Mogelijk zijn er zo'n 600 IC plekken, en enkele duizenden plekken voor overige corona patienten. De meeste IC patienten, als ze het overleven, liggen 2-3 weken aan de beademing. Dus met 20-40 patienten erbij per dag, loopt het wel redelijk snel vol. Misschien tegen, of na het weekend in lockdown, gok ik.
pi_192108144
Nu schijnbaar 135 IC opnames. Met ~40 per dag zitten we aan het aan van de week op rond de 250-300. Dat is dan nog maar 5-7 dagen tot de IC's vol zitten (afgezien van of aparte regios al eerder volzitten). Eind van de week lock down lijkt me dus reeel, misschien zelf iets eerder.

[ Bericht 91% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 17-03-2020 23:22:05 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')