abonnement Unibet Coolblue
pi_192105087
Onder de tig Nederlanders die in het buitenland zitten en problemen hebben om tijdig terug te keren zitten vast ook FOK!kers.

Deel hier waar je zit en welk zicht je hebt op terugkeer naar ons kikkerlandje.

Zelf ben ik twee weken terug naar de Canarische eilanden geweest en geen problemen gehad, maar ik lees dat na de noodtoestand die afgekondigd is, bijna alles dicht is en mensen ook niet eerder naar huis komen..
dag
pi_192107804
Ook en tante van me staan met hun camper op een of andere treurige camperplaats bij de Spaanse grens.
Niemand mag erop, niemand mag eraf. En ook al zouden ze de grens over kunnen, Frankrijk komen ze sowieso niet door.

Beetje naïef van ze dat ze vorige week al niet naar huis zijn gekomen na hun twee maanden rondtrekken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192109184
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ook en tante van me staan met hun camper op een of andere treurige camperplaats bij de Spaanse grens.
Niemand mag erop, niemand mag eraf. En ook al zouden ze de grens over kunnen, Frankrijk komen ze sowieso niet door.

Beetje naïef van ze dat ze vorige week al niet naar huis zijn gekomen na hun twee maanden rondtrekken.
Naar huis reizen mag toch wel?
dag
pi_192109298
Ik zit in Midden-Amerika. Meeste mensen hier zitten door KLM vast. Whatsapp/facebook/twitter en telefoon wordt genegeerd. Ambassade zegt: probeer om te boeken (joh, wat een wijs idee) of boek een hotel... verder kunnen ze niks doen. Noodlijn zegt: we kunnen niks doen. Ondertussen lezen wij ook over noodpakketten voor ondernemers e.d., maar onze kosten worden helaas niet vergoed. Zijn bang dat we ook zonder salaris komen te zitten, maar ondertussen wel hoge kosten hebben.
We gaan zien hoe het afloopt.
pi_192109336
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 00:19 schreef lolrofl het volgende:
Ik zit in Midden-Amerika. Meeste mensen hier zitten door KLM vast. Whatsapp/facebook/twitter en telefoon wordt genegeerd. Ambassade zegt: probeer om te boeken (joh, wat een wijs idee) of boek een hotel... verder kunnen ze niks doen. Noodlijn zegt: we kunnen niks doen. Ondertussen lezen wij ook over noodpakketten voor ondernemers e.d., maar onze kosten worden helaas niet vergoed. Zijn bang dat we ook zonder salaris komen te zitten, maar ondertussen wel hoge kosten hebben.
We gaan zien hoe het afloopt.
Waarom zouden ze jullie kosten moeten vergoeden dan?
De klaagbaak is een machine.
pi_192109355
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 00:23 schreef Multivitamine het volgende:

[..]

Waarom zouden ze jullie kosten moeten vergoeden dan?
Omdat ik al terug in NL had moeten zijn. Het is dezelfde vraag als waarom ondernemers een vergoeding moeten krijgen.

Overigens is mijn voornaamste punt dat ik naar NL wil. KLM heeft mij per abuis een keer omgeboekt met een overstap waarvan KLM op het moment van omboeken had kunnen weten dat dit niet door zou gaan... nu blijft het wachten wachten wachten
pi_192110447
Ik zit in Chili. Begin nu langzamerhand wel te twijfelen of ik nog terug kom :')

Ambassade is echt kut qua info. Morgen KLM maar bellen
pi_192110737
Vervelend, maar als je dit na al die weken niet zag aankomen, of mensen die zelfs gewoon nog vertrekken, dan kan ik daar weinig medelijden mee hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192110838
27 februari richting australie vertrokken voor 3 maanden......eens kijken of we terug kunnen komen begin juni en anders blijven we langer.

we gaan wel onze planning aanpassen, geen Melbourne, geen Sydney
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 18 maart 2020 @ 05:42:04 #10
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192110947
er vliegt nog genoeg.
  woensdag 18 maart 2020 @ 05:48:22 #11
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192110953
Moeten vliegtuigen niet blijven vliegen vanwege contracten e.d.?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192110968
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 00:10 schreef Peter het volgende:

[..]

Naar huis reizen mag toch wel?
De meeste landen laten alleen landen van ingezetenen toe. Als je bij de Spaans/Franse grens staat, dan heb je momenteel een probleem, aangezien je geen Frans staatsburger bent.
pi_192113190
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 05:54 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

De meeste landen laten alleen landen van ingezetenen toe. Als je bij de Spaans/Franse grens staat, dan heb je momenteel een probleem, aangezien je geen Frans staatsburger bent.
Is doorreis geen goede reden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192113315
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is doorreis geen goede reden?
Vast wel, maar bewijs dat maar eens.
pi_192113320
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:55 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Vast wel, maar bewijs dat maar eens.
Is je NL paspoort niet genoeg? Desnoods met extra formulier.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192117658
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 04:05 schreef raptorix het volgende:
Vervelend, maar als je dit na al die weken niet zag aankomen, of mensen die zelfs gewoon nog vertrekken, dan kan ik daar weinig medelijden mee hebben.
Er was totaal geen reden om aan te nemen dat dit zou gebeuren. Waar ik zit was pas vlak voor vertrek de eerste besmetting, dus nog niks aan de hand hier. Toen ik uit NL vertrok was er ook nog geen besmetting in NL.
pi_192122148
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is je NL paspoort niet genoeg? Desnoods met extra formulier.
Nee. En terecht, het land zit op lockdown. Dan kan je geen uitzonderingen gaan maken voor 'mensen op doorreis met NL paspoort'.

quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:33 schreef lolrofl het volgende:

[..]

Er was totaal geen reden om aan te nemen dat dit zou gebeuren. Waar ik zit was pas vlak voor vertrek de eerste besmetting, dus nog niks aan de hand hier. Toen ik uit NL vertrok was er ook nog geen besmetting in NL.
Niet? Toch wel hoor, ik zag dit weken geleden al aankomen. Als je even goed nadenkt snap je ook waarom.
pi_192122308
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:32 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Nee. En terecht, het land zit op lockdown. Dan kan je geen uitzonderingen gaan maken voor 'mensen op doorreis met NL paspoort'.
[..]

Niet? Toch wel hoor, ik zag dit weken geleden al aankomen. Als je even goed nadenkt snap je ook waarom.
Fijn dat jij als enige dit vanuit je zolderkamer wel aan zag komen. De experts van het RIVM helaas niet.
Daarnaast zitten er 200.000 (!) Nederlanders vast in het buitenland. Zo goed was het to voorspellen en zo goed is er gewaarschuwd.

[ Bericht 7% gewijzigd door lolrofl op 18-03-2020 16:44:44 ]
pi_192122335
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:32 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Nee. En terecht, het land zit op lockdown. Dan kan je geen uitzonderingen gaan maken voor 'mensen op doorreis met NL paspoort'.
[..]

Dat kan wel en sterker gebeurd ook. Repatriatie is een valide reden in veel andere landen.
quote:
Niet? Toch wel hoor, ik zag dit weken geleden al aankomen. Als je even goed nadenkt snap je ook waarom.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192134430
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:33 schreef lolrofl het volgende:

[..]

Er was totaal geen reden om aan te nemen dat dit zou gebeuren. Waar ik zit was pas vlak voor vertrek de eerste besmetting, dus nog niks aan de hand hier. Toen ik uit NL vertrok was er ook nog geen besmetting in NL.
Toen je vertrok ja, en de afgelopen twee weken? Toen kwam het ene na het andere vlucht verbod, daarnaast al die lui die zo nodig maanden naar verre bestemmingen gaan, want avontuurlijk! Nou joh bij deze, gefeliciteerd met je avontuur, nu weer op eigen pootjes staan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192139510
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 01:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Toen je vertrok ja, en de afgelopen twee weken? Toen kwam het ene na het andere vlucht verbod, daarnaast al die lui die zo nodig maanden naar verre bestemmingen gaan, want avontuurlijk! Nou joh bij deze, gefeliciteerd met je avontuur, nu weer op eigen pootjes staan.
Och och och, een jaloerse zolderkamerfokker.
  donderdag 19 maart 2020 @ 11:47:26 #22
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192139742
Ik zit momenteel vast in Hong Kong. Zou eigenlijk naar Canada gaan (working holiday visa). Maar toen ik 2 dagen voor vertrek hoorde dat alle beurzen (waar ik zou moeten werken) zouden worden gecancelled heb ik mijn vlucht geannuleerd.

Gelukkig zit ik bij mijn vriendin en haar ouders. Daarom zijn mijn kosten vrij laag. Maar loop helaas toch een hoop geld mis, maar gezondheid is belangrijker in deze tijden. Werk vinden in HK is niet makkelijk, maar we doen ons best.

Ik bekijk hoe de situatie in Canada/Europa zich ontwikkeld en van daaruit beslissen. Gezien het lage aantal cases in Hong Kong zit ik hier een stuk veiliger dan Europa.

[ Bericht 2% gewijzigd door Maikuuul op 19-03-2020 12:20:20 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192139984
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:47 schreef Maikuuul het volgende:
Ik zit momenteel vast in Hong Kong. Zou eigenlijk naar Canada gaan (working holiday visa). Maar toen ik 2 dagen voor vertrek hoorde dat alle beurzen (waar ik zou moeten werken) zouden worden gecancelled heb ik mijn vlucht geannuleerd.

Gelukkig zit ik bij mijn vriendin en haar schoonouders. Daarom zijn mijn kosten vrij laag. Maar loop helaas toch een hoop geld mis, maar gezondheid is belangrijker in deze tijden. Werk vinden in HK is niet makkelijk, maar we doen ons best.

Ik bekijk hoe de situatie in Canada/Europa zich ontwikkeld en van daaruit beslissen. Gezien het lage aantal cases in Hong Kong zit ik hier een stuk veiliger dan Europa.
Jullie zitten dus bij jouw ouders?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192140313
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ook en tante van me staan met hun camper op een of andere treurige camperplaats bij de Spaanse grens.
Niemand mag erop, niemand mag eraf. En ook al zouden ze de grens over kunnen, Frankrijk komen ze sowieso niet door.

Beetje naïef van ze dat ze vorige week al niet naar huis zijn gekomen na hun twee maanden rondtrekken.
Babyboomers zeker?
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:21:24 #25
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192140452
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Jullie zitten dus bij jouw ouders?
:D foutje. Haar ouders dus ;)
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')