abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:20:59 #1
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_192092893
Kan iemand mij dat uitleggen op het niveau dat een Wilders stemmer het zou begrijpen?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:22:24 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192092923
Op Netflix staat de serie "Er was eens.... de mens"

Hiermee heb ik m'n dochters van 7 en 9 laten zien hoe het werkt.
And so is the past
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:24:25 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_192092974
Een klein machientje dat een ander organisme nodig heeft om zich voort te planten.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:28:35 #4
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_192093065
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:24 schreef BasEnAad het volgende:
Een klein machientje dat een ander organisme nodig heeft om zich voort te planten.
Wat is het doel? En je noemt het een machientje. Betekent het dat het niet leeft?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:37:08 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_192093275
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:28 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Wat is het doel? En je noemt het een machientje. Betekent het dat het niet leeft?
Het doel is zichzelf kopiëren/overleven. Daarvoor heeft het een cel nodig van een gastheer. Het virus kan zichzelf niet voortplanten maar kan een menselijke cel wel daartoe de opdracht geven door het DNA in de cel te verwisselen met zijn eigen DNA/RNA. Een virus leeft niet nee, het kan zelfstandig niet voortplanten en een virus heeft ook geen stofwisseling.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:38:37 #6
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_192093317
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het doel is zichzelf kopiëren/overleven. Daarvoor heeft het een cel nodig van een gastheer. Het virus kan zichzelf niet voortplanten maar kan een menselijke cel wel daartoe de opdracht geven door het DNA in de cel te verwisselen met zijn eigen DNA/RNA. Een virus leeft niet nee, het kan zelfstandig niet voortplanten en een virus heeft ook geen stofwisseling.
Maar waarom wil het zichzelf kopiëren? En als het niet leeft kan je niet spreken van overleven?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_192101412
Een virus is een kleine, besmettelijke, organische structuur, dat zich alleen kan voortplanten in de levende cellen van organismen. Virussen kunnen alle levensvormen besmetten, zowel dieren als planten, maar ook micro-organismen zoals bacteriën. Een virus is een klein deeltje dat bestaat uit erfelijk materiaal, verpakt in een eiwitmantel. De diameter van een virusdeeltje varieert tussen de 20 en 300 nanometer. Hierdoor is een virus niet met een gewone microscoop te zien. Dat kan wel met een elektronenmicroscoop.

Virussen hebben geen eigen voortplantingsapparaat. Ze hebben ook geen eigen stofwisseling. Virussen zijn volledig afhankelijk van organismen. Een virus voldoet daarom niet aan alle gebruikelijke criteria voor de definitie van leven.

Virussen kunnen zich wel vermenigvuldigen via een gastheer. Ook zijn virussen van generatie op generatie, onderhevig aan genetische verandering. Daarmee kunnen virussen ook evolueren.

Een individueel volledig virusdeeltje wordt ook wel virion genoemd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Virus_(biologie)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192101426
Virussen: levend of niet?

Er is meer wetenschappelijk onderzoek nodig naar het al of niet levend zijn van virussen, hieronder volgen enkele pro- en contra-argumenten.

(A) Bewijzen dat een virus niet leeft:

(1a) Een levend organisme moet voldoen aan 7 criteria om te worden beschouwd als een levend organisme, namelijk: Homeostase, organisatie, metabolisme, groei, aanpassingen, prikkelbaarheid (reacties op de omgeving) en voortplanting. Virussen voldoen maar aan 5 van deze criteria.[11]
(2a) Virussen zijn buiten een gastheercel inactief. Gedurende deze tijd buiten een gastheercel wordt er geen biologische activiteit waargenomen.[12]
(3a) Virussen zijn afhankelijk van de stofwisseling van de gastheercel.
(4a) Virussen hebben een levende cel nodig om zich te vermenigvuldigen en te overleven.
(5a) Virussen zijn niet-cellulair.
(6a) Virussen hebben geen stofwisseling.

(B) Bewijzen dat een virus leeft:

(1b) Een virus doet aan endocytose.
(2b) Wanneer virussen de gastheercel binnenkomen, wordt het viraal nucleïnezuur actief. Het virus is echter afhankelijk van de stofwisseling van de cel.
(3b) Vanuit medisch standpunt worden virussen als levend gezien omdat zij pathogeen kunnen zijn en infectie en ziekte bij de mens veroorzaken.
(4b) "Veel organismen hebben andere organismen nodig om in leven te blijven, waaronder bacteriën die in cellen leven," stelt onderzoeker Arshan Nasir. Dit spreekt tegen dat virussen niet-levend zouden zijn omdat ze een cel nodig hebben om te overleven.[13]
(5b) "Het mimivirus heeft daarentegen wel een soort van stofwisseling."
(6b) "Het mimivirus onderscheidt zich van andere virussen door zijn grote genoom. Daarnaast codeert het virus voor bepaalde producten die niet eerder bij een ander virus zijn waargenomen gecodeerd te zijn. Zo bezit het mimivirus genen die coderen voor nucleotide- en aminozuursynthese. Dit zijn genen die zelfs bepaalde intracellulaire bacteriën niet hebben.", dit is bewijs voor het leven van mimivirussen.
(7b) Virussen zijn onderhevig aan evolutie.
(8b) Dit bewijs steunt op het bewijs dat virussen kunnen evolueren [zie (7b)], een virus die bacteriofagen aanvalt is in staat het immuunsysteem van de bacteriofaag te deactiveren en zelf het immuunsysteem overnemen. Verdere studies moeten nog onderzoeken hoe die bacteriofaag dat kon.[14]
(9b) Dit bewijs steunt op het bewijs dat virussen kunnen evolueren [zie (7b)]. Evolueren kan twee contexten hebben. Context 1 is al besproken in (8b). De andere context is dat virussen evolueren omdat sommige (enorm snel) muteren (namelijk, de erfelijke eigenschappen van het genoom veranderen).[11]

(C) Overige relevante informatie:

(1c) Brian WJ Mahy van de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) heeft gezegd: "Virussen leiden een soort ‘geleend leven’.", omdat ze afhankelijk zijn van een externe gastheercel maar toch biologische activiteit vertonen in een gastheercel.
(2c) "Virussen zijn parasieten die niet op hun eentje kunnen leven, maar een gastheercel nodig hebben om te overleven."

Er is nog geen sluitende definitie van leven, zodat er nog niet gezegd kan worden of virussen leven. Daartoe is er meer wetenschappelijk onderzoek nodig – zowel naar virussen als naar een betere definitie van leven.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Virus_(biologie)#Virussen:_levend_of_niet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192101479
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:38 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Maar waarom wil het zichzelf kopiëren? En als het niet leeft kan je niet spreken van overleven?
Dit zijn woordspelletjes. Wij mensen (sommige dan) vinden dat het virus niet leeft en wij mensen vinden dat levende wezens willen overleven....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:37:26 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192101508
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit zijn woordspelletjes. Wij mensen vinden dat het virus niet leeft en wij mensen vinden dat levende wezens willen overleven....
Vinden? Wetenschap is in principe feitelijk. Vinden daar heb je bijvoorbeeld een Wilders voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192101516
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Vinden? Wetenschap is in principe feitelijk.
de definitie van leven is gewoon een keuze.... niks wetenschappelijks aan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:38:44 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192101531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de definitie van leven is gewoon een keuze.... niks wetenschappelijks aan.
Nee meer een mening. De definitie van wat leven is enz staat al eeuwen ter discussie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:39:49 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192101551
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:38 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Maar waarom wil het zichzelf kopiëren? En als het niet leeft kan je niet spreken van overleven?
het wil eigenlijk niks. Het gebeurd gewoon. Het is een stukje DNA (of RNA) wat interactie aangaat met onze cellen.

Hoe het ontstaan is ooit, is een beetje onduidelijk. Het is eigenlijk een complexe chemische reactie. Sommige wetenschappers denken dat virussen eerder bestonden dan de rest van het leven op aarde. Dat het eigenlijk de voorlopers zijn van complexere (levende) organismen.

Maar andere wetenschappers denken weer dat het stukjes DNA/RNA zijn die ooit per ongeluk losgeschoten zijn bij celdeling in een bestaand organisme.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192101593
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

het wil eigenlijk niks. Het gebeurd gewoon. Het is een stukje DNA (of RNA) wat interactie aangaat met onze cellen.

Hoe het ontstaan is ooit, is een beetje onduidelijk. Het is eigenlijk een complexe chemische reactie. Sommige wetenschappers denken dat virussen eerder bestonden dan de rest van het leven op aarde. Dat het eigenlijk de voorlopers zijn van complexere (levende) organismen.

Maar andere wetenschappers denken weer dat het stukjes DNA/RNA zijn die ooit per ongeluk losgeschoten zijn bij celdeling in een bestaand organisme.
zoals het overgrote deel van de dieren hebben ze niet de keuze om zichzelf voort te planten. Gelukkig ook maar, want voor het overgrote deel van de dieren is het helemaal geen pretje.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:43:10 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192101627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

zoals het overgrote deel van de dieren hebben ze niet de keuze om zichzelf voort te planten. Gelukkig ook maar, want voor het overgrote deel van de dieren is het helemaal geen pretje.
Imo is de keuze van een virus net zo nihil als de keuze die suiker heeft om op te lossen in je thee. Suiker kan ook niet opeens besluiten om vandaag eens niet op te lossen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:43:30 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192101636
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

zoals het overgrote deel van de dieren hebben ze niet de keuze om zichzelf voort te planten. Gelukkig ook maar, want voor het overgrote deel van de dieren is het helemaal geen pretje.
Een virus heeft dit soort overwegingen niet. In de basis dringt het een cel binnen met de boodschap maak meer van mij.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192101637
Dit vind ik ook wel interessant aangezien ik hier zeer weinig kennis over bezit :).

Wat ik mij vooral afvraag, gezien het feit dat een virus dus niet leeft, waarom wil het zichzelf dan voortplanten? En virus kan verder vrij weinig, dus het is niet zo dat het met zich voorplanten kan verbeteren of vergroten? Het lijkt allemaal enorm doelloos. Uiteindelijk kan een gastheer waarin het virus zich bevind sterven, en ik neem aan dat het virus dan zelf ook sterft. Al met al, vrij nutteloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 18:43:50 ]
pi_192101676
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:43 schreef Dejannn het volgende:
Dit vind ik ook wel interessant aangezien ik hier zeer weinig kennis over bezit :).

Wat ik mij vooral afvraag, gezien het feit dat een virus dus niet leeft, waarom wil het zichzelf dan voortplanten? En virus kan verder vrij weinig, dus het is niet zo dat het met zich voorplanten kan verbeteren of vergroten? Het lijkt allemaal enorm doelloos. Uiteindelijk kan een gastheer waarin het virus zich bevind sterven, en ik neem aan dat het virus dan zelf ook sterft. Al met al, vrij nutteloos.
zoals hierboven al beschreven kan je het vergelijken met het oplossen van suiker in water. Suiker kan niet opeens beslissen om niet op te lossen in zuiver water... zo kan een virus niet zelf beslissen om zich niet voort te planten.
Zo kan een pen ook niet beslissen om niet te vallen als je deze loslaat op een hoogte.

Daarnaast is er geen consensus of een virus leeft of niet.

Eigenlijk geldt dit ook voor veel dieren. Ook zij hebben geen keuze om zich niet voort te planten. Ze moeten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:45:55 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192101693
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:43 schreef Dejannn het volgende:
Dit vind ik ook wel interessant aangezien ik hier zeer weinig kennis over bezit :).

Wat ik mij vooral afvraag, gezien het feit dat een virus dus niet leeft, waarom wil het zichzelf dan voortplanten? En virus kan verder vrij weinig, dus het is niet zo dat het met zich voorplanten kan verbeteren of vergroten? Het lijkt allemaal enorm doelloos. Uiteindelijk kan een gastheer waarin het virus zich bevind sterven, en ik neem aan dat het virus dan zelf ook sterft. Al met al, vrij nutteloos.
Wat een virus eigenlijk doet is en cel herprogrammeren om meer van zichzelf te maken. Dat doet het in de basis door te knippen en plakken in het DNA van een cel en daar RNA in te zetten. Verder is er altijd wel een organisme dat immuun is en de gastheer is via wie het virus verspreid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:47:07 #20
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_192101719
Tja 'nutteloos'. Je kunt mensen ook nutteloos noemen. Dat is meer filosofie. Nuttigheid is geen voorwaarde voor leven, wat nuttigheid dan ook mag wezen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:48:44 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192101762
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:43 schreef Dejannn het volgende:
Dit vind ik ook wel interessant aangezien ik hier zeer weinig kennis over bezit :).

Wat ik mij vooral afvraag, gezien het feit dat een virus dus niet leeft, waarom wil het zichzelf dan voortplanten? En virus kan verder vrij weinig, dus het is niet zo dat het met zich voorplanten kan verbeteren of vergroten? Het lijkt allemaal enorm doelloos. Uiteindelijk kan een gastheer waarin het virus zich bevind sterven, en ik neem aan dat het virus dan zelf ook sterft. Al met al, vrij nutteloos.
Je kan het bijna letterlijk vergelijken met een computer virus wat zich verspreid. Heeft voor het virus geen doel verder. Het is een stukje code wat elke keer uitgevoerd wordt. 1 keer, 100 keer 10 miljard keer, maakt niet uit. Het is alleen kut dat in dat proces je cellen kapot gaan. Maar een virus 'weet' dat niet. Het weet niet dat het zijn host kapot maakt net zo min als dat een computervirus niet 'weet' dat hij je computer sloopt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:48:47 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192101765
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:47 schreef BasEnAad het volgende:
Tja 'nutteloos'. Je kunt mensen ook nutteloos noemen. Dat is meer filosofie. Nuttigheid is geen voorwaarde voor leven, wat nuttigheid dan ook mag wezen.
Weer een mening dus. Wat jij nuttig denkt te vinden daar denken anderen weer anders over.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:50:02 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192101798
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Weer een mening dus. Wat jij nuttig denkt te vinden daar denken anderen weer anders over.
Daarom is dat ook meer filosofie. Dat zegt hij ook.

Ik moet het nut van de mens trouwens nog vinden. De mensheid zelf heeft verder geen nut in het universum, zo lijkt het. Maar dat betekend niet dat je bestaan perse zinloos is natuurlijk.

Maargoed hier is geen goed antwoord in mogelijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:52:20 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192101851
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je kan het bijna letterlijk vergelijken met een computer virus wat zich verspreid. Heeft voor het virus geen doel verder. Het is een stukje code wat elke keer uitgevoerd wordt. 1 keer, 100 keer 10 miljard keer, maakt niet uit. Het is alleen kut dat in dat proces je cellen kapot gaan. Maar een virus 'weet' dat niet. Het weet niet dat het zijn host kapot maakt net zo min als dat een computervirus niet 'weet' dat hij je computer sloopt.
Precies maar dan met het verschil dat er een paar computers zijn die tegen het virus kunnen. En waar dan weer het zich vanuit kan verspreiden. Bij het ebola virus bijvoorbeeld een vleermuis.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192101859
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Daarom is dat ook meer filosofie. Dat zegt hij ook.

Ik moet het nut van de mens trouwens nog vinden. De mensheid zelf heeft verder geen nut in het universum, zo lijkt het. Maar dat betekend niet dat je bestaan perse zinloos is natuurlijk.

Maargoed hier is geen goed antwoord in mogelijk.
voordat je het woord nut of nuttig definitieert heeft hierover schrijven inderdaad geen zin :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192101886
Virussen hebben trouwens invloed gehad op de evolutie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:55:06 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192101918
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik moet het nut van de mens trouwens nog vinden. De mensheid zelf heeft verder geen nut in het universum
Weer een mening en aan wie buiten een mens kan je dat dan vervolgens binnen de context van het universum vragen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:56:16 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192101945
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
Virussen hebben trouwens invloed gehad op de evolutie.
Daar is discussie over. Virussen zouden mogelijk nuttige mutaties veroorzaakt hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:57:38 #29
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192101984
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Weer een mening en aan wie buiten een mens kan je dat dan vervolgens binnen de context van het universum vragen?
Niemand. Maar das mijn mening ;)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:58:43 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192102021
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Niemand. Maar das mijn mening ;)
Ik zou dat eerder als arrogantie beschouwen maar ook dat is een mening. :P Feitelijk is weer dat de wetenschap planeten vindt waar mogelijk leven is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192102042
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou dat eerder als arrogantie beschouwen maar ook dat is een mening. :P
Zo is het oolk een mening of een virus leeft of niet O-)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:59:43 #32
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192102044
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou dat eerder als arrogantie beschouwen maar ook dat is een mening. :P
Wat is jouw mening dan? Dat er wel iemand is aan wie we het kunnen vragen?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:00:12 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192102059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zo is het oolk een mening of een virus leeft of niet O-)
Nee dat is weer wetenschap.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:00:52 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192102074
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat is jouw mening dan? Dat er wel iemand is aan wie we het kunnen vragen?
Wellicht wel. Maar dat is dan weer meer SF. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192102087
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee dat is weer wetenschap.
de definitie geven van leven is geen wetenschap.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:07:13 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192102218
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de definitie geven van leven is geen wetenschap.
Wat is DNA dan niet een van de belangrijkste wetenschappelijke ontdekkingen van de vorige eeuw? DNA is de boek van het leven. Universeel van een bacterie tot een dinosaurus en de mens. Wat tot op heden de definitie is van elk levend wezen met dus als uitzondering het virus.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 17-03-2020 19:19:12 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192102409
Ik kan iedereen aanraden om "Hidden life of the Cell" te kijken.
Erg goede bbc documentaire.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:22:07 #38
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192102561
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Virussen: ....
Je hebt Prof. Dr. Henkius en Drs. Ir. Ingridus voor ogen, niet de PVV stemmer uit de OP.

Een virus is een kutterig klein ding. Als het gebruik maakt van je lichaam, kan je lichaam zich verweren. Dat voel je als "ziek".
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:29:30 #39
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192102748
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:38 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Maar waarom wil het zichzelf kopiëren?
Het gebeurt gewoon. Alle virussen die dat niet wilden hebben het niet overleefd en zijn afgevallen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:58:40 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192103586
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je hebt Prof. Dr. Henkius en Drs. Ir. Ingridus voor ogen, niet de PVV stemmer uit de OP.

Een virus is een kutterig klein ding. Als het gebruik maakt van je lichaam, kan je lichaam zich verweren. Dat voel je als "ziek".
Koorts dus wat ik nu even ga meten. Want ook een bacterie wat groter maar ook kutterig kan dit veroorzaken. 36.7. :)
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')