quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:17 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon dat ooit het nageslacht kan zeggen, toen in 2020, het leek zo heftig maar liep het ook met een sisser af. Dat zal nu ook vast gebeuren.Paniek .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die britten zaten er naast met hun berekeningen, dat "herd immunity" werkt niet bij dit virusquote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Het gaat niet met een sisser aflopen. Het gaat ronduit kut worden. En over een jaar denk ik dat er nog maar weinig families zijn die niet minstens 1 iemand verloren hebben aan COVID-19.
Ben er ook bang voorquote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Het gaat niet met een sisser aflopen. Het gaat ronduit kut worden. En over een jaar denk ik dat er nog maar weinig families zijn die niet minstens 1 iemand verloren hebben aan COVID-19.
Dat dus! sowieso weten wij op dit moment gewoon nog te weinig over dit virus om maar even klakkeloos op dat herd immunity over te schakelenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die britten zaten er naast met hun berekeningen, dat "herd immunity" werkt niet bij dit virus
Bah, gingen de cijfers daar maar eens omlaag. Een sprankje hoop.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
27980 totaal
2158 dood
1851 in IC
11025 in ziekenhuis
gisteren was het:
24747 totaal
1809 dood
1672 in IC
9663 in ziekenhuis
25 jaar aan griepprikken, de natuur neemt eens even wraak.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:20 schreef kwiwi het volgende:
Wat ik me ineens afvraag: Vroeger, toen de medische wereld nog niet zo ver was, overleden de zwakkeren in de samenleving bij uitbraak van ziektes. Nu proberen we ze met man en macht te redden. Resulteert dat over het algeheel niet in een verzwakking van de gezondheid in de samenleving in de toekomst?
Ik zeg niet dat we iedereen maar dood moeten laten gaan, maar vroeg me dit gewoon af.
Ja en daar is de lockdown ingesteldquote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:23 schreef mootie het volgende:
[..]
Bah, gingen de cijfers daar maar eens omlaag. Een sprankje hoop.
een mutatie en we zijn fuckedquote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:23 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Dat dus! sowieso weten wij op dit moment gewoon nog te weinig over dit virus om maar even klakkeloos op dat herd immunity over te schakelen
Heb ik nooit in geloofd en mijn 89-jarige moeder ook niet, ze heeft elke griepepidemie de afgelopen decennia doorgestaan. Nu pas maak ik me zorgen, ben full-time mantelzorger en moet morgen naar de supermarkt voor haar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
25 jaar aan griepprikken, de natuur neemt eens even wraak.
Yep, Nederland speelt nu op dit moment Ruttische roulette.quote:
Wat is save dan?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:30 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Yep, Nederland speelt nu op dit moment Ruttische roulette.
En ik, ik heb hier even geen goed gevoel bij. Sowieso niet bij dat corona maar dit wat Nederland nu doet kan hele ernstige gevolgen hebben, speel dan liever save dan alles op het spel zetten
Heb je daar meer info over?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die britten zaten er naast met hun berekeningen, dat "herd immunity" werkt niet bij dit virus
Breed testen, zieken in een vroeg stadium detecteren en behandelen, maximale social distancing. Maar eigenlijk ben je door gepruts van RIVM, GGD's en Rutte III voor op safe spelen al veel te laat. Dat was enkele weken geleden nog goed mogelijk was de wil er geweest.quote:
En dan komt er toerist met virus langs en het hele gedoe begint weer opnieuw,quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Breed testen, zieken in een vroeg stadium detecteren en behandelen, maximale social distancing. Maar eigenlijk ben je door gepruts van RIVM, GGD's en Rutte III voor op safe spelen al veel te laat. Dat was enkele weken geleden nog goed mogelijk was de wil er geweest.
En dan heb je verplichte quarantaines.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:36 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
En dan komt er toerist met virus langs en het hele gedoe begint weer opnieuw,
En wie gaat dat handhaven?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En dan heb je verplichte quarantaines.
Ja echt save spelen is er niet bij. maar doel meer op wat andere landen nu op dit moment ook doen, de lockdown, in de hoop dat virus wat meer te leren kennen, het verloop, het hopelijk kunnen uitstellen dat er een straks een vaccinatie is die een hoop zorgen wegneemt?quote:
Probleem in deze situatie is dat niemand weet wat exact de beste oplossing is. Dat zal pas naderhand blijken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:40 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Ja echt save spelen is er niet bij. maar doel meer op wat andere landen nu op dit moment ook doen, de lockdown, in de hoop dat virus wat meer te leren kennen, het verloop, het hopelijk kunnen uitstellen dat er een straks een vacinatie is die een hoop zorgen wegneemt?
Zucht nu even diep.ik weet niet meer waar ik op hoop, weet wel dat dit alles mij een hoop angst en onrust geeft.
Morgen wakker worden en it was all a bad dream ( was maar waar!)
Ah dus je loze Facebook termen als Ruttisch roulette komen gewoon voort uit angst en niks rationeels.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:40 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Ja echt save spelen is er niet bij. maar doel meer op wat andere landen nu op dit moment ook doen, de lockdown, in de hoop dat virus wat meer te leren kennen, het verloop, het hopelijk kunnen uitstellen dat er een straks een vacinatie is die een hoop zorgen wegneemt?
Zucht nu even diep.ik weet niet meer waar ik op hoop, weet wel dat dit alles mij een hoop angst en onrust geeft.
DIt gaat wel even duren en er gaan zeer waarschijnlijk mensen sneuvelen die in gunstige omstandigheden nog meer tijd hadden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:40 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Fair point.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn de meeste gevallen van polio door het vaccin veroorzaakt.
2018: 104 gevallen van cVDPV (vaccine-derived poliovirus) tegenover 33 gevallen van WPV (wild poliovirus).
Dat dus en daarin vind ik dat ons kabinet beslissingen neemt heftige gevolgen kunnen krijgenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Probleem in deze situatie is dat niemand weet wat exact de beste oplossing is. Dat zal pas naderhand blijken.
Thanks.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.irishtimes.co(...)9-response-1.4204562
COR / De gok van "herd immunity"
Volgens mij begrijp je zijn punt niet. Het andere scenario kan net zo goed heftige gevolgen met zich meebrengenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:46 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Dat dus en daarin vind ik dat ons kabinet beslissingen neemt heftige gevolgen kunnen krijgen
Nou genoeg mensen hier wisten precies waar carnaval (dat anders dan "expert" Jaap van Dissel meende evident niet in kleine kring gevierd wordt) op zou uitlopen en ook het resultaat van voorjaarsvakanties naar toeristenoorden, forenzen/volgepakt openbaar vervoer en scholen liet zich erg gemakkelijk raden: brede, oncontroleerbare verspreiding.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:48 schreef DonDruiper het volgende:
Alsof Rutte en co even het leven van duizenden mensen op het spel wil zetten.
Echt - dit is een unieke situatie voor iedereen en niemand weet hoe en waar dit gaat eindigen.
Oww gaan die ook al rond op FB, had hem zelf gevonden toen ik even een typefout maakte haha ;-)quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ah dus je loze Facebook termen als Ruttisch roulette komen gewoon voort uit angst en niks rationeels.
Straks een vaccinatie? Waar heb je het over. Voor 2021 krijg je geen vaccin te zien hoor
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:43 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
DIt gaat wel even duren en er gaan zeer waarschijnlijk mensen sneuvelen die in gunstige omstandigheden nog meer tijd hadden.
Dus je hoopt op een complete lockdown van 1.5 jaar? Heb je enig idee wat voor ontwrichting dat met zich mee zal brengen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:51 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
En ik weet dat een vaccin niet even er zo is, daarom hoop ik juist op een lockdown
Carnaval is elk jaar goed voor de verspreiding van virussen, dit jaar was er een nieuwe waar het afweer systeem van mensen nog aan moet wennen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou genoeg mensen hier wisten precies waar carnaval (dat anders dan "expert" Jaap van Dissel meende evident niet in kleine kring gevierd wordt) op zou uitlopen en ook het resultaat van voorjaarsvakanties, forenzen/volgepakt openbaar vervoer liet zich erg gemakkelijk raden: brede, oncontroleerbare verspreiding.
De enigen die dit kennelijk niet konden zien aankomen waren de onnozelaars bij het RIVM en de schapen die daar blind achteraan huppelen.![]()
Oww ik begrijp zijn punt zeker wel maar we zijn nu op een punt geraakt dat we een draaischijf zijn met de bull in de focus. Had liever gezien dat wij een draaischrijf waren met een eerlijke verdeling voor wij bij de bull zijnquote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je zijn punt niet. Het andere scenario kan net zo goed heftige gevolgen met zich meebrengen
Nou nee, dit keer was er na de perfecte storm van de gefaalde quarantaine van Wuhan met kort daarop Chinees nieuwjaar en de massale mondiale volksbewegingen daaromtrent een pandemie van een superbesmettelijke SARS variant met een lange incubatietijd op handen en had uit die geschiedenis door zelfuitgeroepen experts lering getrokken moeten worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:54 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Carnaval is elk jaar goed voor de verspreiding van virussen, dit jaar was er een nieuwe waar het afweer systeem van mensen nog aan moet wennen.
Herd immunity zal minstens de helft, 8,5 miljoen ziek maken. 80% licht ziek, 2 % kritiek ziek. Betekend 400.000 enstig kritiek. ........hoe kan de zorg dit aan?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:48 schreef DonDruiper het volgende:
Alsof Rutte en co even het leven van duizenden mensen op het spel wil zetten.
Echt - dit is een unieke situatie voor iedereen en niemand weet hoe en waar dit gaat eindigen.
Zullen we samen film gaan maken?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee, dit keer was er na de perfecte storm van de gefaalde quarantaine van Wuhan met kort daarop Chinees nieuwjaar en de massale mondiale volksbewegingen daaromtrent een pandemie van een superbesmettelijke SARS variant met een lange incubatietijd op handen en had uit die geschiedenis door zelfuitgeroepen experts lering getrokken moeten worden.
Dat het RIVM stelde dat SARS-CoV-2 hier niet zou komen omdat er geen directe vluchten vanuit Wuhan naar Nederland zouden gaan is te bespottelijk voor woorden. Compleet ondenkbaar dat op een dergelijk instituut met zo'n taakstelling/verantwoordelijkheid op dat niveau gedacht wordt.![]()
Alsof je naar een satire sketch aan het kijken bent, die berg ongelooflijk domme onzin die daar vandaan komt.![]()
![]()
Ja I know mar ik denk persoonlijk dat die maatregel van nu ook te ver gaande gevolgen zal hebben die wij niet meer onder controle zullen hebbenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus je hoopt op een complete lockdown van 1.5 jaar? Heb je enig idee wat voor ontwrichting dat met zich mee zal brengen?
170.000*quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:59 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Herd immunity zal minstens de helft, 8,5 miljoen ziek maken. 80% liche ziek, 2 % kritiek ziek. Betekend 400.000 enstig kritiek. ........hoe kan de zorg dit aan?
typefoutje van mij, moest zijn 5% ziekquote:
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 03:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ben je een vrouw en zie je eruit als Kim Kardashian ten tijde van de Ray J tape?
Gaat 'm niet worden die film.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 03:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ben je een vrouw en zie je eruit als Kim Kardashian ten tijde van de Ray J tape?
De werkelijke percentages liggen waarschijnlijk lager omdat men in Italië en Wuhan de meeste gevallen niet opmerkte. 80.000 kritieke gevallen lijkt een realistische schatting, wat nog steeds veel te veel is..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 02:59 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Herd immunity zal minstens de helft, 8,5 miljoen ziek maken. 80% licht ziek, 2 % kritiek ziek. Betekend 400.000 enstig kritiek. ........hoe kan de zorg dit aan?
Hope so maar wat je zegt alles in % is teveelquote:Op dinsdag 17 maart 2020 03:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De werkelijke percentages liggen waarschijnlijk lager omdat men in Italië en Wuhan de meeste gevallen niet opmerkte. 80.000 kritieke gevallen lijkt een realistische schatting, wat nog steeds veel te veel is..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |