abonnement Unibet Coolblue
pi_192363395
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Misschien ook een goede tip voor TS, mik vooral niet te hoog.
Als je ontmaagd wilt worden op de korte termijn mik dan maar vooral omlaag.
En met nadruk daarop. Vrouwen voelen zich ook altijd erg ge-eigend en recht hebbende op meer. Maar dan zijzelf eigenlijk waard zijn. Dit aspect wordt gek genoeg altijd onderbelicht. Alsof alleen mannen te hoog mikken en dus schuld hebben aan het alleen zijn.

Een gelijke vinden voor sex dit gaat ts nooit lukken. Hier durf ik geld op in te zetten. Dat meisje is namelijk zelf al lang geen maagd meer natuurlijk.
No matter what your name is.
pi_192363632
We zijn bijna 5 jaar verder en in die tussentijd heb ik echt wel actie ondernomen. Ik heb veel geld weten te sparen voor mijn ''offensief'', welke ik pas medio 2018 kon uitvoeren. Sinds dien heb ik duidelijk stappen gezet maar met onvoldoende resultaat. Geld is nu voorlopig op. Ik zal opnieuw moeten sparen en moeten bedenken hoe ik dit ga aanpakken zonder veel geld kwijt te moeten zijn aan PUA training.

Ik sta zeker wel open voor advies maar ik zie niet in hoe een sportschool en werk mij kan helpen om succesvol met vrouwen te worden.

Ik vind het ook niet fair dat jullie mij overal de schuld van geven terwijl vrouwen hier ook een aandeel in hebben. De eisen en wensen liggen tegenwoordig zo hoog dat er nou eenmaal een groep leftovers is die overblijven. Jan Latten heeft hier een mooi artikel over geschreven, het tegenwoordig als man veel moeilijker is om aan de vrouw te komen dan vroeger.
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 23:46:06 #253
5428 crew  miss_sly
pi_192363738
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:36 schreef osodevo het volgende:
We zijn bijna 5 jaar verder en in die tussentijd heb ik echt wel actie ondernomen. Ik heb veel geld weten te sparen voor mijn ''offensief'', welke ik pas medio 2018 kon uitvoeren. Sinds dien heb ik duidelijk stappen gezet maar met onvoldoende resultaat. Geld is nu voorlopig op. Ik zal opnieuw moeten sparen en moeten bedenken hoe ik dit ga aanpakken zonder veel geld kwijt te moeten zijn aan PUA training.

Ik sta zeker wel open voor advies maar ik zie niet in hoe een sportschool en werk mij kan helpen om succesvol met vrouwen te worden.

Ik vind het ook niet fair dat jullie mij overal de schuld van geven terwijl vrouwen hier ook een aandeel in hebben. De eisen en wensen liggen tegenwoordig zo hoog dat er nou eenmaal een groep leftovers is die overblijven. Jan Latten heeft hier een mooi artikel over geschreven, het tegenwoordig als man veel moeilijker is om aan de vrouw te komen dan vroeger.
Sport kun je nog over twisten, maar er zitten heel weinig vrouwen te wachten op een man van 30+ zonder werk. Zonder uitdaging in zijn leven. Zonder de mogelijkheid op een redelijke manier in zijn eigen onderhoud te voorzien. Zonder onderwerpen van gesprek en een leeg leven waar niets over te zeggen valt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192363752
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:01 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Hoe heeft hij het dan aangepakt? Vast niet met PUA trainingen?

De mindset van TS begrijp ik ergens ook wel, alleen was ik 17 toen ik die had en ben ik aan mijzelf gaan werken ipv World of Warcraft spelen en fappen toen ik doorkreeg dat je er niet gelukkiger van wordt door gefrustreerd op je zolderkamer te zitten.
Hij zit er juist nu in, in die mindset, vroeger minder, toen was ie ietwat zelfverzekerder. Hij kijkt ook vaak die PUA-achtige video's op youtube.

In het verleden kwamen de vrouwen op zijn pad via sociale contacten. Maar nooit echte versierskills gehad.
pi_192363794
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:15 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik zet toch mijn vraagtekens of naar de sportschool gaan en fulltime te werken mij ineens wel succes geeft bij vrouwen. Ik weet dat bijvoorbeeld Deezertje dat ook gedaan heeft en dat heeft hem ook geen Don Juan gemaakt.

PUA training is echt geen shortcut, het is best zwaar... dat ik steeds opzoek ben naar een quick fix komt meer doordat het leermateriaal zo complex is. Je moet ineens zoveel ballen omhoog houden en dan ook het hoofd koel houden. Dat is moeilijk wanneer je in de kroeg of discotheek staat en je moet presteren.
Werk en sport maken je zelfverzekerder en door biochemische werking sterker. Denk aan doelen behalen en trots zijn op jezelf (endorfine), meer testosteron produceren (door sport), meer aandacht krijgen vanwege je fysieke conditie, focus hebben op andere zaken dan seks...
pi_192363795
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Sport kun je nog over twisten, maar er zitten heel weinig vrouwen te wachten op een man van 30+ zonder werk. Zonder uitdaging in zijn leven. Zonder de mogelijkheid op een redelijke manier in zijn eigen onderhoud te voorzien. Zonder onderwerpen van gesprek en een leeg leven waar niets over te zeggen valt.
Klinkt heel politiek correct en vooruitsrevend van die vrouwen waar jij het over hebt. Maar ondertussen scoor je als man pas echt goed als je een wasbordje bezit (ook zonder verdere eigen leven).
No matter what your name is.
pi_192363851
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:50 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:

[..]

Klinkt heel politiek correct en vooruitsrevend van die vrouwen waar jij het over hebt. Maar ondertussen scoor je als man pas echt goed als je een wasbordje bezit (ook zonder verdere eigen leven).
Onzin.
pi_192363852
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:50 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:

[..]

Klinkt heel politiek correct en vooruitsrevend van die vrouwen waar jij het over hebt. Maar ondertussen scoor je als man pas echt goed als je een wasbordje bezit (ook zonder verdere eigen leven).
Inderdaad. Met de beach boy look nemen je kansen op ONS/FWB aanzienlijk toe.
  maandag 30 maart 2020 @ 23:54:16 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192363856
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:36 schreef osodevo het volgende:
We zijn bijna 5 jaar verder en in die tussentijd heb ik echt wel actie ondernomen. Ik heb veel geld weten te sparen voor mijn ''offensief'', welke ik pas medio 2018 kon uitvoeren. Sinds dien heb ik duidelijk stappen gezet maar met onvoldoende resultaat. Geld is nu voorlopig op. Ik zal opnieuw moeten sparen en moeten bedenken hoe ik dit ga aanpakken zonder veel geld kwijt te moeten zijn aan PUA training.

Ik sta zeker wel open voor advies maar ik zie niet in hoe een sportschool en werk mij kan helpen om succesvol met vrouwen te worden.

Ik vind het ook niet fair dat jullie mij overal de schuld van geven terwijl vrouwen hier ook een aandeel in hebben. De eisen en wensen liggen tegenwoordig zo hoog dat er nou eenmaal een groep leftovers is die overblijven. Jan Latten heeft hier een mooi artikel over geschreven, het tegenwoordig als man veel moeilijker is om aan de vrouw te komen dan vroeger.
Vind je het echt zo veeleisend dat vrouwen niet op een man zitten te wachten die niet voor zichzelf kan zorgen?
pi_192363880
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:50 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Werk en sport maken je zelfverzekerder en door biochemische werking sterker. Denk aan doelen behalen en trots zijn op jezelf (endorfine), meer testosteron produceren (door sport), meer aandacht krijgen vanwege je fysieke conditie, focus hebben op andere zaken dan seks...
Dat laatste gaat je als man niet lukken. Je denkt altijd aan sex. Alles wat je doet is om vrouwen te behagen. Je studie en inkomen, auto, woning. Om er als beste keuze uit de verf te komen zeg maar.

Dit is wat vrouwen eigenlijk zelf ook bedoelen met je moet een eigen leven hebben en een eigen woning bla bla. Daar komt het volgens mij op neer.
No matter what your name is.
pi_192363901
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:53 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Inderdaad. Met de beach boy look nemen je kansen op ONS/FWB aanzienlijk toe.
Volgens mij zijn ons/fwb altijd een opstap naar een relatie. En vaak is het gelijk raak. ons en fwb zijn zeg maar een try-out relatie.
No matter what your name is.
pi_192363938
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:57 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ons/fwb altijd een opstap naar een relatie. En vaak is het gelijk raak. ons en fwb zijn zeg maar een try-out relatie.
Nahhh.
pi_192363955
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:55 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:

[..]

Dat laatste gaat je als man niet lukken. Je denkt altijd aan sex. Alles wat je doet is om vrouwen te behagen. Je studie en inkomen, auto, woning. Om er als beste keuze uit de verf te komen zeg maar.
Het gaat om de bewuste gedachte, niet de achterliggende oerdrift. En ja, dan is seks niet altijd in je gedachten.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 00:02:27 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192363957
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:55 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:

[..]

Dat laatste gaat je als man niet lukken. Je denkt altijd aan sex. Alles wat je doet is om vrouwen te behagen. Je studie en inkomen, auto, woning. Om er als beste keuze uit de verf te komen zeg maar.

Dit is wat vrouwen eigenlijk zelf ook bedoelen met je moet een eigen leven hebben en een eigen woning bla bla. Daar komt het volgens mij op neer.
Mij lukt het prima om niet met seks bezig te zijn.

Alleen maar seks is ook een beetje eenheidsworst namelijk
  dinsdag 31 maart 2020 @ 01:08:39 #265
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192364473
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:36 schreef osodevo het volgende:
Ik sta zeker wel open voor advies maar ik zie niet in hoe een sportschool en werk mij kan helpen om succesvol met vrouwen te worden.
Vertel ons dan. Waarom zou een vrouw voor jou kiezen, ipv voor de man naast je aan de bar die misschien geen PUA truukjes heeft geleerd maar gewoon even wil ontspannen na een week werken en daarom ook veel ontspanner oogt - itt jou, die neukvlees opzoekt omdat hij vanavond MOET scoren?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 01:19:34 #266
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192364537
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:50 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:

[..]

Klinkt heel politiek correct en vooruitsrevend van die vrouwen waar jij het over hebt. Maar ondertussen scoor je als man pas echt goed als je een wasbordje bezit (ook zonder verdere eigen leven).
Welnee, vrouwen zitten niet echt te wachten op een man die ijdeler is dan zij zelf. Uitzonderingen daargelaten.
pi_192365268
quote:
Goede video. Vooral dat incels te snel opgeven. En dan bedoel ik niet met pua cursussen volgen maar met zich proberen in te leven in vrouwen. Ook over dat pessimisme, het lijkt daarmee wel alsof het nog tieners zijn, want zo dacht ik ook toen ik nog 15 was. Oké ik denk nu niet helemaal het tegenovergestelde, maar ik vind dat ik wel vooruit ben gegaan.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 31 maart 2020 @ 05:01:33 #268
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192365576
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:15 schreef osodevo het volgende:

PUA training is echt geen shortcut, het is best zwaar... dat ik steeds opzoek ben naar een quick fix komt meer doordat het leermateriaal zo complex is. Je moet ineens zoveel ballen omhoog houden en dan ook het hoofd koel houden. Dat is moeilijk wanneer je in de kroeg of discotheek staat en je moet presteren.
Gewone mensen gaan naar kroeg of discotheek om zich te ontspannen en te amuseren, ff chillen. Dat is de sleutel tot succes bij vrouwen. Vrouwen zijn namelijk niet achterlijk en merken het verschil wel tussen iemand die chill is en iemand die alleen maar een wijf wil scoren om te neuken. Tenzij ze helemaal radeloos zijn en een beurt willen, meestal niet de Stacys, gaan ze liever voor de chille guys. Bijvoorbeeld omdat ze daar wat moeite voor moeten doen, wat zeg maar de menselijke paringsdans is: je charmes laten zien aan elkaar, elkaar aantrekken, afstoten, reacties peilen, nog eens proberen tot je zeker weet dat er een reactie is en dan de echte move maken.
Jij laat in je gedrag ("ik moet presteren") bij voorbaat al weten dat je haar gat wilt vullen, daar is voor haar dus geen lol meer aan, nog afgezien van het feit dat het creep-gedrag is. Bij de hoeren werkt dat wel, dat is hun werk daar betaal je voor.

Het hele punt van sportschool en werk is, naast gezondheid, geld en zelfvertrouwen, dat je daar ook vrouwen kunt ontmoeten met wie je ongedwongen (dus zonder prestatiedrang) kunt praten en dat je misschien ooit zult begrijpen dat er rondom die kut een mens zit die menselijk behandeld wil worden.
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 09:02:09 #269
5428 crew  miss_sly
pi_192366838
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:50 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:

[..]

Klinkt heel politiek correct en vooruitsrevend van die vrouwen waar jij het over hebt. Maar ondertussen scoor je als man pas echt goed als je een wasbordje bezit (ook zonder verdere eigen leven).
Oneens. Ik denk dat er best veel vrouwen zijn waarvoor dat een heel mooie bijkomstigheid is (ik ben er niet dol op, moet ik zeggen), maar het is geen reden om voor iemand te gaan, als hij verder niet interessant en leuk is en je er geen fijn gesprek mee kunt voeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:05:53 #270
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_192367661
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:15 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik zet toch mijn vraagtekens of naar de sportschool gaan en fulltime te werken mij ineens wel succes geeft bij vrouwen. Ik weet dat bijvoorbeeld Deezertje dat ook gedaan heeft en dat heeft hem ook geen Don Juan gemaakt.

PUA training is echt geen shortcut, het is best zwaar... dat ik steeds opzoek ben naar een quick fix komt meer doordat het leermateriaal zo complex is. Je moet ineens zoveel ballen omhoog houden en dan ook het hoofd koel houden. Dat is moeilijk wanneer je in de kroeg of discotheek staat en je moet presteren.
Je weet dat je nooit een Don Juan gaat worden?
Je kan beter inzetten op gewoon normaal. Dat je af en toe een leuke meid kan scoren en op ten duur een fijne relatie kan krijgen.

Sportschool is een goed idee omdat je er gewoonweg beter uit gaat zien erdoor. En je komt onder de mensen.
Werk is een goed idee omdat je je beter gaat voelen over jezelf erdoor en onder de mensen komt.

Zat andere dingen die je in plaats van die twee kan doen, maar zie je de gemene deler ervan?
Je beter gaan voelen over jezelf en onder de mensen komen.
En dan niet alleen in het uitgaansleven, maar gewoon normale sociale contacten. Wat meer dan enkel oppervlakkig in het voorbij gaan.

Jij wil in een rechte lijn van a naar b. Dat gaat niet werken. Jij moet lussen gaan maken, daar ga je die meid tegen komen die jou ook wil. Nu mis je die omdat je met oogkleppen op enkel strak naar die b kijkt waar je zo nooit gaat komen.

Je bent te beperkt in wat je doet. Je vist enkel in de lang leve de lol vijver. Waar jij niet op je best bent. Dat moge wel duidelijk zijn inmiddels, je loopt namelijk al jaren tegen een muur aan.

Verander je strategie. Ga dingen opzoeken waar jij meer tot je recht komt. Waar jij je beter voelt en waar ook vrouwen zijn.
Waar contact maken makkelijker en meer ontspannen is. Waar het minder geeft als je eventjes wat stiller bent of verlegen.
Waar jij meer van jezelf kan laten zien ipv geforceerd probeert te voldoen aan wat je niet bent.

Ga werken, haal de stress weg van elk dubbeltje om moeten draaien.
Zoek een hobby, iets wat je leuk vindt en je onder de mensen brengt.
Voel je beter over en met jezelf, dat maakt het zoveel makkelijker om contact te maken.

Je bent al jaren bezig met dingen die aan je vreten, je alleen maar slechter over jezelf laten voelen. Gun het jezelf om nu eens in te zetten op gelukkiger worden.
Het lijkt alleen maar een omweg, maar het is de snelste weg naar succes.
Hou op met een dak proberen te bouwen terwijl je nog niet eens een fundament hebt gelegd. Dat werkt niet.

Je mist een fundament, daarom blijft alles in elkaar storten. Werk aan dat fundament, dat is wat je gaat helpen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_192368221
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Je weet dat je nooit een Don Juan gaat worden?
Je kan beter inzetten op gewoon normaal. Dat je af en toe een leuke meid kan scoren en op ten duur een fijne relatie kan krijgen.

Sportschool is een goed idee omdat je er gewoonweg beter uit gaat zien erdoor. En je komt onder de mensen.
Werk is een goed idee omdat je je beter gaat voelen over jezelf erdoor en onder de mensen komt.

Zat andere dingen die je in plaats van die twee kan doen, maar zie je de gemene deler ervan?
Je beter gaan voelen over jezelf en onder de mensen komen.
En dan niet alleen in het uitgaansleven, maar gewoon normale sociale contacten. Wat meer dan enkel oppervlakkig in het voorbij gaan.

Jij wil in een rechte lijn van a naar b. Dat gaat niet werken. Jij moet lussen gaan maken, daar ga je die meid tegen komen die jou ook wil. Nu mis je die omdat je met oogkleppen op enkel strak naar die b kijkt waar je zo nooit gaat komen.

Je bent te beperkt in wat je doet. Je vist enkel in de lang leve de lol vijver. Waar jij niet op je best bent. Dat moge wel duidelijk zijn inmiddels, je loopt namelijk al jaren tegen een muur aan.

Verander je strategie. Ga dingen opzoeken waar jij meer tot je recht komt. Waar jij je beter voelt en waar ook vrouwen zijn.
Waar contact maken makkelijker en meer ontspannen is. Waar het minder geeft als je eventjes wat stiller bent of verlegen.
Waar jij meer van jezelf kan laten zien ipv geforceerd probeert te voldoen aan wat je niet bent.

Ga werken, haal de stress weg van elk dubbeltje om moeten draaien.
Zoek een hobby, iets wat je leuk vindt en je onder de mensen brengt.
Voel je beter over en met jezelf, dat maakt het zoveel makkelijker om contact te maken.

Je bent al jaren bezig met dingen die aan je vreten, je alleen maar slechter over jezelf laten voelen. Gun het jezelf om nu eens in te zetten op gelukkiger worden.
Het lijkt alleen maar een omweg, maar het is de snelste weg naar succes.
Hou op met een dak proberen te bouwen terwijl je nog niet eens een fundament hebt gelegd. Dat werkt niet.

Je mist een fundament, daarom blijft alles in elkaar storten. Werk aan dat fundament, dat is wat je gaat helpen.
Ja maar even los daarvan. Wat is de intentie waarmee hij een meid wil scoren? Omdat hij een player wil zijn, niet omdat hij de meid echt interessant vindt, wat ze is even inwisselbaar voor hem als andere mooie 18-25 jarige vrouwen. En omdat ik niet mag generaliseren dat alle mannen zo'n mindset hebben, zijn er dus blijkbaar genoeg mannen die een vrouw niet enkel als een verbetering van de masturbatie en prestatietrofee zien. Dus vraag mij dan af, los van de focus van de TS of wat hij bereikt heeft in zijn leven, waarom een vrouw dan in godsnaam voor een man met de intentie van hem zou kiezen ipv voor een andere man. Ja, of hij moet vrouwen op hun mate van narcisme + seksverslaving uitkiezen, maar dat doet hij dus niet, want hij filtert op leeftijd en uiterlijk.

Zo lang een man zo is: https://thenarcissisticli(...)-the-narcissist/amp/
Gaat geen meid hem willen of het moet op basis zijn van bedriegerij, maar dat ontdekken meiden op gegeven moment echt wel tenzij ze zelf zo narcistisch zijn dat hij hen überhaupt niets kan schelen en ze hem zelf ook alleen maar gebruiken.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 31-03-2020 10:52:50 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:54:30 #272
8369 speknek
Another day another slay
pi_192368382
Ja OP heeft een ideaalbeeld van hoe zijn leven moet zijn, die niet strookt met hoe zijn leven is, dat zorgt voor de wrevel. Het is nu dat hij jonge hertjes aan zijn paal wil rijgen ookal is hij een oudere werkloze autist, maar het had in principe alles kunnen zijn. Dat ie op zijn dertigste nog steeds bezig is astronaut te worden ookal is hij voor elke psychologische keuring gezakt. Eens moet je gaan reflecteren en wat anders doen. Leven gaat om acceptatie en adaptatie. Wat moeilijk is omdat we maar een leven hebben, en we nooit alles kunnen hebben dat we begeren, maar het is zoals het is.

Hey OP, ik ben hoogopgeleid, rijk en knap. Hertjes sliden in mijn DMs zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Toch heb ik nooit gescharreld. Ben gewoon met mijn eerste echte vriendin getrouwd. Mijn laycount is eentje hoger dan die van jou, maar ik zit er niet mee. Het is zoals het is. Accepteren en adapteren. Ga wat van de rest van je leven maken. Je bent geen player en gaat het nooit worden, zoek een leuke relatie met iemand van je eigen leeftijd die dezelfde interesses heeft als jij (nee niet de interesse dat ze de juiste strategie aan het zoeken is om zoveel mogelijk mannen te kunnen bespelen).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:59:04 #273
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_192368467
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:44 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja maar even los daarvan. Wat is de intentie waarmee hij een meid wil scoren? Omdat hij een player wil zijn, niet omdat hij de meid echt interessant vindt, wat ze is even inwisselbaar voor hem als andere mooie 18-25 jarige vrouwen. En omdat ik niet mag generaliseren dat alle mannen zo'n mindset hebben, zijn er dus blijkbaar genoeg mannen die een vrouw niet enkel als een verbetering van de masturbatie en prestatietrofee zien. Dus vraag mij dan af, los van de focus van de TS of wat hij bereikt heeft in zijn leven, waarom een vrouw dan in godsnaam voor een man met de intentie van hem zou kiezen ipv voor een andere man. Ja, of hij moet vrouwen op hun mate van narcisme + seksverslaving uitkiezen, maar dat doet hij dus niet, want hij filtert op leeftijd en uiterlijk.
Eerlijk is eerlijk. Ik snap echt niet waarom de ts zijn geld niet uitgegeven heeft aan hoeren.
Hij wil 'lekkers' neuken en niets meer dan dat. Dan zou dat ideaal zijn voor hem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_192368541
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:54 schreef speknek het volgende:
Ja OP heeft een ideaalbeeld van hoe zijn leven moet zijn, die niet strookt met hoe zijn leven is, dat zorgt voor de wrevel. Het is nu dat hij jonge hertjes aan zijn paal wil rijgen ookal is hij een oudere werkloze autist, maar het had in principe alles kunnen zijn. Dat ie op zijn dertigste nog steeds bezig is astronaut te worden ookal is hij voor elke psychologische keuring gezakt. Eens moet je gaan reflecteren en wat anders doen. Leven gaat om acceptatie en adaptatie. Wat moeilijk is omdat we maar een leven hebben, en we nooit alles kunnen hebben dat we begeren, maar het is zoals het is.

Hey OP, ik ben hoogopgeleid, rijk en knap. Hertjes sliden in mijn DMs zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Toch heb ik nooit gescharreld. Ben gewoon met mijn eerste echte vriendin getrouwd. Mijn laycount is eentje hoger dan die van jou, maar ik zit er niet mee. Het is zoals het is. Accepteren en adapteren. Ga wat van de rest van je leven maken. Je bent geen player en gaat het nooit worden, zoek een leuke relatie met iemand van je eigen leeftijd die dezelfde interesses heeft als jij (nee niet de interesse dat ze de juiste strategie aan het zoeken is om zoveel mogelijk mannen te kunnen bespelen).
Haha ja idd ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Eerlijk is eerlijk. Ik snap echt niet waarom de ts zijn geld niet uitgegeven heeft aan hoeren.
Hij wil 'lekkers' neuken en niets meer dan dat. Dan zou dat ideaal zijn voor hem.
Ja, daar snap ik ook niets van! Het zou de meest fatsoenlijke keuze in zijn geval zijn. Maar, daar is hij op 1 of andere duistere reden te trots voor. Dat snap ik niet, dat incels willen dat het vanuit de kant van 18-25 jarige fotomodellen wederzijds is, en dan verontwaardigd worden wanneer mensen sportschool oid opperen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:12:42 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192368719
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk. Ik snap echt niet waarom de ts zijn geld niet uitgegeven heeft aan hoeren.
Hij wil 'lekkers' neuken en niets meer dan dat. Dan zou dat ideaal zijn voor hem.
Dat is niet zo ingewikkeld. Een hoer doet het slechts uit zakelijke motieven. Hij wil graag dat die vrouwen hem begeren.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:16:39 #276
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_192368777
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is niet zo ingewikkeld. Een hoer doet het slechts uit zakelijke motieven. Hij wil graag dat die vrouwen hem begeren.
En dat gaat hij niet krijgen zolang hij geen enkele interesse heeft in die ander.

Dat is het verschil tussen 'players' en de ts. Die 'players' geven iig het tijdelijke gevoel geinterreseerd te zijn.
Die leggen hun aandacht op die ander. Steken daar moeite in.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 11:16:57 #277
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192368785
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is niet zo ingewikkeld. Een hoer doet het slechts uit zakelijke motieven. Hij wil graag dat die vrouwen hem begeren.
Ja, en dat wil hij bereiken door PUA shit te doen, oftewel, door trucjes uit te halen waar zo doorheen geprikt wordt omdát het een trucje is. Een trucje dat hij dan ook nog eens niet onder de knie heeft.

Samenvattend komt het er op neer dat hij exact hetzelfde probeert te doen als jaren geleden, namelijk een shortcut naar pussy, en alle adviezen etc worden genegeerd. Dat blijkt want elk topic is hetzelfde, maar heeft een andere titel.

Er hoeft dus, als dit topic vol is, geen vervolg te komen.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:20:00 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192368834
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, en dat wil hij bereiken door PUA shit te doen, oftewel, door trucjes uit te halen waar zo doorheen geprikt wordt omdát het een trucje is. Een trucje dat hij dan ook nog eens niet onder de knie heeft.

Samenvattend komt het er op neer dat hij exact hetzelfde probeert te doen als jaren geleden, namelijk een shortcut naar pussy, en alle adviezen etc worden genegeerd. Dat blijkt want elk topic is hetzelfde, maar heeft een andere titel.

Er hoeft dus, als dit topic vol is, geen vervolg te komen.
Doet me een beetje aan de strips van grootvizier Iznogoedt denken :D
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 11:20:44 #279
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192368852
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Doet me een beetje aan de strips van grootvizier Iznogoedt denken :D
W....wat?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192368878
Conclusie TS is een Johny Bravo zonder een goed lichaam en zonder de kloten om een vrouw aan te spreken.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:34:50 #281
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192369056
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk. Ik snap echt niet waarom de ts zijn geld niet uitgegeven heeft aan hoeren.
Hij wil 'lekkers' neuken en niets meer dan dat. Dan zou dat ideaal zijn voor hem.
Omdat het dan niet telt, hij wil ook een stukje psychologische erkenning, dat de vrouw hem ook wil.

Helaas is hij er nog niet achter dat hij de vrouw in kwestie dan ook wat te bieden moet hebben.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:36:14 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192369078
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

W....wat?
Oh een stripheld die steeds opnieuw probeert de macht in het Sultanaat te grijpen met een of andere truuk en steeds mislukt het weer, en dat ieder avontuur opnieuw. Waarbij zijn vaste knecht hem steeds weer probeert te waarschuwen voor zijn kansloze plannen.

  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 11:38:26 #283
5428 crew  miss_sly
pi_192369108
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:34 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Omdat het dan niet telt, hij wil ook een stukje psychologische erkenning, dat de vrouw hem ook wil.

Helaas is hij er nog niet achter dat hij de vrouw in kwestie dan ook wat te bieden moet hebben.
Inderdaad.

TS, waarom wil je een mooie jonge meid van een jaar of 20? Wat is het dat zij je kan bieden dat een andere, oudere, minder mooie, minder slanke, minder perfecte vrouw je niet kan geven?

Extrapoleer dat nu eens naar jezelf: wat kun jij zo'n meisje bieden waarom ze jou zou willen? Ben je knap, goed gekleed, interessant, sociaal, gezellig in de omgang, heb je leuke verhalen, kun je goed gesprekken voeren? Niet alles uit dat rijtje is nodig, maar wat uit dat rijtje heb jij te bieden waarom ze jou zou kiezen? Misschien ben ik iets vergeten en heb je een andere 'asset' waarom je een goede keus voor dat meisje zou zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:53:39 #284
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192369344
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Inderdaad.

TS, waarom wil je een mooie jonge meid van een jaar of 20? Wat is het dat zij je kan bieden dat een andere, oudere, minder mooie, minder slanke, minder perfecte vrouw je niet kan geven?

Extrapoleer dat nu eens naar jezelf: wat kun jij zo'n meisje bieden waarom ze jou zou willen? Ben je knap, goed gekleed, interessant, sociaal, gezellig in de omgang, heb je leuke verhalen, kun je goed gesprekken voeren? Niet alles uit dat rijtje is nodig, maar wat uit dat rijtje heb jij te bieden waarom ze jou zou kiezen? Misschien ben ik iets vergeten en heb je een andere 'asset' waarom je een goede keus voor dat meisje zou zijn?
Probleem is dat hij dat niet heeft - hij is FFS werkloos en heeft geen zelfstandige woonruimte. Diep van binnen weet hij heel goed dat hij een vrouw niets te bieden heeft, alleen probeert hij dat te compenseren door PUA trucjes in plaats van aan zichzelf te werken om een vrouw iets te bieden te hebben.

De tips van 'ga aan jezelf werken, zoek een baan, ga naar de sportschool' lijken echter niet aan te slaan, en ik vraag mij oprecht af waarom - worst case scenario werkt hij 5 jaar aan zichzelf en heeft hij nog steeds geen pussy, maar heeft hij wel een baan, zelfstandige woonruimte, geld en een gezond en fit lichaam en voelt hij zich ook psychisch en mentaal beter. What's to lose?

Waarom posten we deze shit eigenlijk, dit wordt al jarenlang gepost, maar hij doet er niets mee.
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 11:57:59 #285
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192369418
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:53 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Probleem is dat hij dat niet heeft - hij is FFS werkloos en heeft geen zelfstandige woonruimte. Diep van binnen weet hij heel goed dat hij een vrouw niets te bieden heeft, alleen probeert hij dat te compenseren door PUA trucjes in plaats van aan zichzelf te werken om een vrouw iets te bieden te hebben.

De tips van 'ga aan jezelf werken, zoek een baan, ga naar de sportschool' lijken echter niet aan te slaan, en ik vraag mij oprecht af waarom - worst case scenario werkt hij 5 jaar aan zichzelf en heeft hij nog steeds geen pussy, maar heeft hij wel een baan, zelfstandige woonruimte, geld en een gezond en fit lichaam en voelt hij zich ook psychisch en mentaal beter. What's to lose?

Waarom posten we deze shit eigenlijk, dit wordt al jarenlang gepost, maar hij doet er niets mee.
Dat is dan ook de reden waarom er geen vervolg komt op dit topic.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 31 maart 2020 @ 12:38:58 #286
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_192370073
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

............. Maar die was zo aantrekkelijk/geil omdat het een (geestelijk) uitgezwaarde man was. En geen man die geestelijk nog een jongetje was.

......... maar als hij die uitgezwaarde mannelijkheid niet op tafel kan leggen zal mijn interesse niet verder reiken dan leuk om te zien in het voorbij gaan.
Weet niet waar jij vandaan komt maar ik ken dat woord of begrip uitgezwaard niet.

Eerste regel .... en geestelijk uitgezwaarde man. Lichamelijk utgezwaard kan ik mij nog iets bij voorstellen, ben zelf ook op de grens van net te zwaar zijn.

Tweede regel is nog aparter; zijn utgezwaarde mannelijkheid op tafel leggen.
Bedoel je daarmee "swaffelen" ? Moet hij een een zware penis op tafel leggen?

:? :? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 31-03-2020 13:05:19 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:11:52 #287
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_192370695
Als het allemaal waar is wat hij schrijft, hoe kan hij van dat beetje weekgeld een sportschool betalen?
Dan zou de oplossing zijn, en is tevens een van de andere hier geboden oplossingen, een baan zoeken / nemen. En dus geld verdienen.
Maar als je met een cv aankomt met een gat van 5 of meer jaren niet gewerkt, dan is je kans op een baan, zeker in deze corona crisis, gewoon nihil.
Zou eens met maatschappelijk werk praten over of en hoe je in aanmerking kunt komen, je kunt aanmelden, voor werk via de Wet Sociale Werkvoorziening. Kan zijn dat dat tegenwoordig een andere naam heeft, maar ze zullen wel begrijpen wat je bedoelt.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:42:55 #288
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192371246
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:11 schreef LeesFoknl het volgende:
Als het allemaal waar is wat hij schrijft, hoe kan hij van dat beetje weekgeld een sportschool betalen?
Dan zou de oplossing zijn, en is tevens een van de andere hier geboden oplossingen, een baan zoeken / nemen. En dus geld verdienen.
Maar als je met een cv aankomt met een gat van 5 of meer jaren niet gewerkt, dan is je kans op een baan, zeker in deze corona crisis, gewoon nihil.
Zou eens met maatschappelijk werk praten over of en hoe je in aanmerking kunt komen, je kunt aanmelden, voor werk via de Wet Sociale Werkvoorziening. Kan zijn dat dat tegenwoordig een andere naam heeft, maar ze zullen wel begrijpen wat je bedoelt.
Doet ie maar een thuis workout. Filmpjes zat op YouTube. Moeten "wij" nu ook omdat de sportscholen dicht zijn. Beetje discipline hebben.

Je knapt er iig van op en je lichaam wordt er ook beter van (al heeft een sportschool natuurlijk meer en duurdere spullen liggen voor als je dat beetje extra groei wilt).
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:47:43 #289
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_192371338
En in de sportschool heb je contact met mensen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:03:29 #290
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_192372714
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:38 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Weet niet waar jij vandaan komt maar ik ken dat woord of begrip uitgezwaard niet.

Eerste regel .... en geestelijk uitgezwaarde man. Lichamelijk utgezwaard kan ik mij nog iets bij voorstellen, ben zelf ook op de grens van net te zwaar zijn.

Tweede regel is nog aparter; zijn utgezwaarde mannelijkheid op tafel leggen.
Bedoel je daarmee "swaffelen" ? Moet hij een een zware penis op tafel leggen?

:? :? :?
Geestelijke stabiliteit. Geestelijke volwassenheid.
Volgroeid zijn, mentaal dan in deze.
Meiden die op oudere mannen vallen willen een man, geen ventje.

De ts is boos/treurig dat hij zijn jeugd gemist heeft en wil dat inhalen.
Dat kan niet. Hij kan enkel wat maken van zijn leven nu en hoe sneller hij dat in gaat zien, hoe beter het voor hem is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_192373089
@osodevo ben je er nog. ik kwam een tim veninga tegen op newtube. Volgens mij geeft hij pua-tips daar kun je vast wat mee. Is gratis.

Hij praat ook drie kwartier over incels in een van zijn videos.
No matter what your name is.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:40:43 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192373262
Ik ga denk ik ook maar PUA filmpjes maken. Ook al werkt het voor geen meter. Die incels blijven het toch wel kopen _O_
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:37:22 #293
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192374015
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:11 schreef LeesFoknl het volgende:
Als het allemaal waar is wat hij schrijft, hoe kan hij van dat beetje weekgeld een sportschool betalen?
Dan zou de oplossing zijn, en is tevens een van de andere hier geboden oplossingen, een baan zoeken / nemen. En dus geld verdienen.
Maar als je met een cv aankomt met een gat van 5 of meer jaren niet gewerkt, dan is je kans op een baan, zeker in deze corona crisis, gewoon nihil.
Zou eens met maatschappelijk werk praten over of en hoe je in aanmerking kunt komen, je kunt aanmelden, voor werk via de Wet Sociale Werkvoorziening. Kan zijn dat dat tegenwoordig een andere naam heeft, maar ze zullen wel begrijpen wat je bedoelt.
Gewoon wandelen, fietsen en als de corona voorbij is van openbare trainingstoestellen gebruik maken, of een trimbaan.
pi_192375510
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:36 schreef osodevo het volgende:
We zijn bijna 5 jaar verder en in die tussentijd heb ik echt wel actie ondernomen. Ik heb veel geld weten te sparen voor mijn ''offensief'', welke ik pas medio 2018 kon uitvoeren. Sinds dien heb ik duidelijk stappen gezet maar met onvoldoende resultaat. Geld is nu voorlopig op. Ik zal opnieuw moeten sparen en moeten bedenken hoe ik dit ga aanpakken zonder veel geld kwijt te moeten zijn aan PUA training.

Ik sta zeker wel open voor advies maar ik zie niet in hoe een sportschool en werk mij kan helpen om succesvol met vrouwen te worden.

Ik vind het ook niet fair dat jullie mij overal de schuld van geven terwijl vrouwen hier ook een aandeel in hebben. De eisen en wensen liggen tegenwoordig zo hoog dat er nou eenmaal een groep leftovers is die overblijven. Jan Latten heeft hier een mooi artikel over geschreven, het tegenwoordig als man veel moeilijker is om aan de vrouw te komen dan vroeger.
Ook dat is in de afgelopen 5 jaar al ik weet niet hoe vaak uitgelegd.
pi_192381453
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:11 schreef LeesFoknl het volgende:
Als het allemaal waar is wat hij schrijft, hoe kan hij van dat beetje weekgeld een sportschool betalen?
Dan zou de oplossing zijn, en is tevens een van de andere hier geboden oplossingen, een baan zoeken / nemen. En dus geld verdienen.
Maar als je met een cv aankomt met een gat van 5 of meer jaren niet gewerkt, dan is je kans op een baan, zeker in deze corona crisis, gewoon nihil.
Zou eens met maatschappelijk werk praten over of en hoe je in aanmerking kunt komen, je kunt aanmelden, voor werk via de Wet Sociale Werkvoorziening. Kan zijn dat dat tegenwoordig een andere naam heeft, maar ze zullen wel begrijpen wat je bedoelt.
Sporten kun je overal man. :')
Tegenwoordig allerlei openbare sportparken, sommige abo's zijn maar 15 euro pm, tweedehands gewichten en materiaal kost ook geen drol. DIY kun je ook van alles maken voor een paar euro. Geen poep praten aub.
pi_192381908
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:41 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Sporten kun je overal man. :')
Tegenwoordig allerlei openbare sportparken, sommige abo's zijn maar 15 euro pm, tweedehands gewichten en materiaal kost ook geen drol. DIY kun je ook van alles maken voor een paar euro. Geen poep praten aub.
Ja en zelfs zonder materiaal kun je al sporten. Squaten, opdrukken etc in de woonkamer is gratis
pi_192383249
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:05 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ook dat is in de afgelopen 5 jaar al ik weet niet hoe vaak uitgelegd.
Deezertje had daar toch geen geen succes?
pi_192384841
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:13 schreef osodevo het volgende:

[..]

Deezertje had daar toch geen geen succes?
Omdat ie er na drie trainingen ofzo weer mee ophield ja.
Het werkt echt (en met 'het' bedoel ik zelfverzekerder worden), je moet alleen geen wonderen verwachten binnen twee weken. Die cheat codes waar jij al jaren naar opzoek bent bestaan gewoon niet.
  woensdag 1 april 2020 @ 08:22:57 #299
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192384977
Zeg @osodevo , Kluun , Zomaar een Chinees, wie je ook bent.

Heeft er in die 4 jaar tijd jou nog nooit iemand een PM gestuurd van Fok! Die wel eens een pilsje met je zou willen drinken?

Wat hebje daar vervolgens mee gedaan? Lijkt me makkelijker om irl je verhaal te doen en vrienden maken dan enkel op een forum. Of spreek je wel eens met vrienden af?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192386507
Osedovo is een trol in de zin dat hij niets van anderen wil aannemen. Hij wil alleen maar cheats en hacks vinden, net zoals elke gefrustreerde kleuter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')