abonnement Unibet Coolblue
pi_192073595
Ik zie dat dit nu veel wordt gedeeld op Facebook:
https://www.facebook.com/(...)6403?hc_location=ufi
Op ongeveer 2 minuten heeft ze het erover dat er een verbod is op wandelen en joggen in de openbare ruimte.

Sommige mensen in Nederland laten na het zien van dit filmpje hun hond al niet eens meer fatsoenlijk uit. :')
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:20 schreef Chia het volgende:

[..]

En dat filmpje van die blonde vrouw in Italië die zegt dat we allemaal binnen moeten blijven zie ik ook nog steeds voorbij komen (terwijl ze zelf buiten filmpt, lol). :')

Dat er in eerste instantie te laks is omgegaan met het beperken van menselijk contact betekent niet ineens dat iedereen binnen opsluiten ook daadwerkelijk effectief is. Het is belangrijker dat mensen zich realiseren dat ze afstand moeten houden. En mensen zullen toch hun hond gaan uitlaten en dergelijke.
Toen ik het gisteren hier vroeg was iedereen het er nog wel over eens dat buiten wandelen enz. op zich nog wel moet kunnen.
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2020 15:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Zou geen probleem moeten zijn, gewon handen wassen zou moeten werken.. Het is niet dat je iedereen knuffelt op straat
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 15:49 schreef Tris het volgende:

[..]

Dit snap ik dus ook niet. Een wandeling waarbij er ruime afstand is moet toch gewoon kunnen?
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 15:49 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Moet toch geen probleem zijn? Tenzij je daar massaal met het OV naartoe gaat of letterlijk besmet bent met Corona en eigenlijk je huis niet uit mag.
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 15:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Kan weinig kwaad, zolang jet niet met honderden op een vierkante meter gaat staan. Vooral op het strand niet, want het is dan ook niet dat je dingen aanraakt of onderhoest waar weer anderen aan komen te zitten.
Maar ondertussen blijft de maatschappelijke druk om meer en hardere maatregelen wel toenemen. Zouden wij ook naar een soort huisarrestsituatie gaan? Omdat mensen te dom zijn elkaar in de buitenlucht voldoende te ontwijken en wel volop samen komen?

Het RIVM zegt dit er vooralsnog over:
quote:
Waarom heeft het geen nut een lock-down in te voeren in Nederland?

Een volledig verbod om de straat op te gaan heeft geen meerwaarde. Weliswaar kan het nieuwe coronavirus zich dan nog minder gemakkelijk verspreiden, maar ook niemand bouwt dan immuniteit op tegen de ziekte. Aangezien de ziekte wereldwijd verspreid is, is de kans groot dat na het opheffen van een lock-down veel mensen alsnog tegelijk ziek in een korte periode worden. Met een lock-down stel je dus vooral het moment uit dat er veel mensen tegelijkertijd ziek worden, en dat willen we niet.

https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden#aanpak
pi_192075190

:')

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2020 17:00:37 ]
pi_192076613
Ik moet toch naar buiten om mijn hond uit te laten. Dus ik ga gewoon.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  maandag 16 maart 2020 @ 18:01:07 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_192076654
Je moet soberso niet te veel luisteren naar maatschappelijke druk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')