abonnement Unibet Coolblue
pi_192067778
In dit topic verzamelen we initiatieven waarmee je eventueel kunt helpen.

Wil je wat nuttigs doen met je tijd, geef je bv op om eenzame ouderen/zieken thuis een luisterend oor te bieden.
Er is een enorme behoefte aan mensen die anderen willen bellen.

Zie bv:
www.kro-ncrv.nl/corona

Voeg hier gerust andere corona hulpacties toe, boodschappen hulp, oppas, kookhulp, honden uitlaten etc.

En heb je al mensen geholpen deel hier je ervaring.

Heb me net opgegeven als bel Miep en ga zo even bij wat oudere buren vragen of ze hulp nodig hebben.

[ Bericht 17% gewijzigd door Greys op 16-03-2020 18:16:49 ]
pi_192069480
@Filosoofert: Succes en ik ben benieuwd 👍
pi_192074690
quote:
Mooi initiatief en goed topic @TS!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 maart 2020 @ 17:14:22 #7
163650 Greys
pi_192075530
TT is aangepast, ik ga even kijken of deze met dat andere hulptopic samengevoegd kan!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Forum Admin maandag 16 maart 2020 @ 18:01:43 #8
35723 crew  GGMM
pi_192076664
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2020 17:14 schreef Greys het volgende:
TT is aangepast, ik ga even kijken of deze met dat andere hulptopic samengevoegd kan!
Ik heb het onherstelbaar verkloot :'( :@

Ik heb hier de posts nog wel, maar die zijn nu weg :@

quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
Stel nou, je hebt momenteel toch ff tijd over en je bent niet ziek (mentaal niet meegerekend). Desondanks wil je graag een steentje bijdragen ten einde het werk te verlichten voor degenen die hier nu zo druk mee bezig zijn.

Waar zou je dan het beste terecht kunnen?
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:02 schreef SeLang het volgende:
Dat vroeg ik mij idd ook al af. Hier (Engeland) gaan ze alle 70-plussers binnenkort voor maandenlang isoleren. Ik wil bijvoorbeeld best boodschappen doen voor wat mensen die in isolatie zitten, als dat helpt.
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ja zoiets bijvoorbeeld, of hand en spandiensten verrichten voor een ziekenhuis o.i.d. Volgens mij zijn er bepaalde beroepsgroepen die onevenredig veel gewicht krijgen te verwerken op zo'n moment.
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:07 schreef SeLang het volgende:
Aan de andere kant moet je als onbetaalde vrijwilliger ook weer oppassen dat je geen mogelijke betaalde baantjes inpikt van mensen die door de crisis hun baan zijn kwijtgeraakt en de inkomsten nodig hebben.
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:13 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Vandaar ook de vraag; waar ligt de grootste druk. Wie is er echt mee geholpen, waar kun je terecht?
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik ben hier ook in geïnteresseerd. Dacht zelf aan faciliteren (voorraden aanvullen enzo)

@:Kyran zou dat zonder zorgachtergrond mogelijk zijn ? Dus geen zorgtechnische klusjes. En hoe zou je dit kunnen aanpakken?
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

ETZ in Tilburg had een tijd geleden een oproep gedaan voor hulp. Die is nu gesloten, omdat er heel veel animo voor was. Ik denk dat het wel mogelijk is ja, maar dan moeten de ziekenhuizen daar eerst voor oproepen.

Er zijn altijd wel wat klussen te bedenken die je kan uitvoeren zonder een achtergrond in de zorg (bijv. beddenvervoer). Als wij in het UMCU ooit zoiets nodig hebben zal ik dat hiet zeker melden.

Wel tof dat jullie dat willen doen ^O^
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

^O^ @:SebbeSwensje
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
Danku, ik zal even zoeken bij verschillende lokale zorginstellingen.
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je kunt een FB groep in je buurt zoeken of maken: #coronahulp <plaatsnaam>
Mijn stad heeft er sinds vandaag ook een. Nu vooral een plek waar aanbod en informatie gedeeld wordt en weinig vraag (doelgroep is ook niet echt digitaal natuurlijk) maar inmiddels weten lokale organisatie die hulp nodig hebben hem ook te vinden.
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:31 schreef ZarB het volgende:
Als ik google "hulp corona [woonplaats]" krijg ik al wat hits in de goede richting. Gemeentes richten vooral lokaal iets op.
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:24 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Ik ben off the grid.
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heb niet het idee dat het hier in de regio nou echt een dingetje is ofzo.
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 16:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
NL doet verzamelt ook allerlei initiatieven.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 maart 2020 @ 18:06:25 #9
163650 Greys
pi_192076766
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 18:01 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik heb het onherstelbaar verkloot :'( :@

Ik heb hier de posts nog wel, maar die zijn nu weg :@

We maken allemaal weleens een foutje @GGMM (en ik nog vaker dan anderen _O- )

Dit is al prima opgelost zo. Dan gaan we hier verder. Geen zorgen. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Forum Admin maandag 16 maart 2020 @ 18:07:31 #10
35723 crew  GGMM
pi_192076791
Ik log maar even uit voor vandaag.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 maart 2020 @ 18:19:23 #11
163650 Greys
pi_192077033
Mijn achterbuur van 91 nam eindelijk m'n aangeboden hulp aan (hij durft inmiddels zelf niet meer naar de supermarkt) en wilde graag dit uit de winkel:



Heb hem net z'n spullen gebracht, het geld terug gegeven (volgende keer mag ie betalen, dit was nog voor al z'n narcissen en tomaten en zelfgemaakte kerststukjes die ik elk jaar krijg O+ ) en heb de hele tas naast z'n 4 dingetjes volgepropt met gehakt, eieren, mandarijnen, kaas, boter, broodbeleg, chocola enzo. Hij ging nog net niet huilen. (En ik ook :') ). Netjes aangebeld, neergezet, twee meter achteruit en toen ging de deur open, dus geen zorgen.

Als jullie een echt hele ouwe guppie in de straat hebben gooi dan evt een briefje met je telnr door de bus voor als ze niet naar de winkel durven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192077192
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 18:19 schreef Greys het volgende:
Mijn achterbuur van 91 nam eindelijk m'n aangeboden hulp aan (hij durft inmiddels zelf niet meer naar de supermarkt) en wilde graag dit uit de winkel:

[ afbeelding ]

Heb hem net z'n spullen gebracht, het geld terug gegeven (volgende keer mag ie betalen, dit was nog voor al z'n narcissen en tomaten en zelfgemaakte kerststukjes die ik elk jaar krijg O+ ) en heb de hele tas naast z'n 4 dingetjes volgepropt met gehakt, eieren, mandarijnen, kaas, boter, broodbeleg, chocola enzo. Hij ging nog net niet huilen. (En ik ook :') ). Netjes aangebeld, neergezet, twee meter achteruit en toen ging de deur open, dus geen zorgen.

Als jullie een echt hele ouwe guppie in de straat hebben gooi dan evt een briefje met je telnr door de bus voor als ze niet naar de winkel durven.
Hoe oud moet de gup zijn? Mijn buurmeneer is ergens in de 70.
Ach, ik zal het hem gewoon maar eens vragen.
pi_192077337
quote:
9s.gif Op maandag 16 maart 2020 18:07 schreef GGMM het volgende:
Ik log maar even uit voor vandaag.
We maken allemaal fouten :) voel je niet bezwaard.
pi_192077368
Aangemeld voor Ready2Help overigens _O_ ernstig genoeg dat er een pandemie nodig is om er überhaupt over na te denken.
pi_192077382
Wat mooi dat je de achter buurman zo hebt kunnen helpen Greys. Heel ontroerend om te lezen en je foto te zien.


Zo triest voor deze mensen die door corona nog eenzamer worden.

Mijn buurtjes hadden geen hulp nodig, zij hebben kinderen die ondersteunen.

Wacht nog op een bericht van KRO-NCRV wanneer ik mijn luisterend oor kan bieden.
pi_192077442
@mootie gewoon even aanbellen of idd briefje door de brievenbus.
pi_192077564
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 18:19 schreef Greys het volgende:
Mijn achterbuur van 91 nam eindelijk m'n aangeboden hulp aan (hij durft inmiddels zelf niet meer naar de supermarkt) en wilde graag dit uit de winkel:

[ afbeelding ]

Heb hem net z'n spullen gebracht, het geld terug gegeven (volgende keer mag ie betalen, dit was nog voor al z'n narcissen en tomaten en zelfgemaakte kerststukjes die ik elk jaar krijg O+ ) en heb de hele tas naast z'n 4 dingetjes volgepropt met gehakt, eieren, mandarijnen, kaas, boter, broodbeleg, chocola enzo. Hij ging nog net niet huilen. (En ik ook :') ). Netjes aangebeld, neergezet, twee meter achteruit en toen ging de deur open, dus geen zorgen.

Als jullie een echt hele ouwe guppie in de straat hebben gooi dan evt een briefje met je telnr door de bus voor als ze niet naar de winkel durven.
Heb ik vorige week ook bij mijn buurvrouw van 85 gedaan. Kreeg een uurtje daarna haar dochter half huilend aan de telefoon. Wat lief en bedankt en zo. Het is nu nog niet nodig omdat de familie nog kan helpen maar je weet maar nooit.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192082131
quote:
9s.gif Op maandag 16 maart 2020 18:07 schreef GGMM het volgende:
Ik log maar even uit voor vandaag.
Kijk eens wat ik hier vond? DEF / Luchtverkeersleider #15
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:56:58 #19
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_192108986
In sommige plaatsen zijn activiteitencentrum/ inloophuizen waar normaal s avonds gegeten wordt op zoek naar mensen die de maaltijden willen bezorgen.
En heel andere hulp, in sommige asiels is tekort aan mensen door ziekte of doordat kinderen niet meer naar school gaan. Je kunt altijd vragen of ze op zoek zijn naar hondenuitlaters (of iets anders) De rondjes voor de hondjes worden vaak steeds korter als er meer werkzaamheden zijn binnen. Als je van lopen met honden houdt, is dit best een fijne manier van hulp? Weinig contact met mensen, buiten, in beweging.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 18:17:48 #20
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192124790
UMC Utrecht vraagt nu ook hulp. Zowel wij, als medewerkers, als externen kunnen zich aanmelden om ingezet te worden bij allerlei verschillende dingen.

https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis/helpen-extern
pi_192125029
In mijn gemeente heeft een welzijnsorganisatie een centraal telefoonnummer geopend voor hulpvragen en aanbod O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192126154
Echt mooi al die verschillende initiatieven. Echter ligt daar ook de uitdaging om de mensen met elkaar te matchen.

Maandag heb ik me aangemeld bij enkele organisaties en sites, maar tot nu toe nog geen enkele reactie gehad.
pi_192130496
Niet echt hulp, maar ik heb vandaag een stapel wenskaarten gekocht en naar vrienden en familie gestuurd. We zien elkaar nu natuurlijk minder en een kaartje sturen leek me wel gezellig. Lekker ouderwets! :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192140666
Voor vrijwilligers en oud-zorgmedewerkers:

https://www.extrahandenvoordezorg.nl
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192141526
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:53 schreef Felixa het volgende:
Niet echt hulp, maar ik heb vandaag een stapel wenskaarten gekocht en naar vrienden en familie gestuurd. We zien elkaar nu natuurlijk minder en een kaartje sturen leek me wel gezellig. Lekker ouderwets! :)
Dubbel gevoel. Hartstikke lief natuurlijk, maar zo moeten postbezorgers op, nog meer adressen stoppen.
Ik zou zoiets reserveren voor mensen die je niet digitaal kunt bereiken met een kaartje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')