abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 maart 2020 @ 11:30:59 #26
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192068351
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 10:55 schreef Kaji het volgende:

[..]

De sluiting van de scholen werd vanuit infectiebestrijding bijvoorbeeld niet wetenschappelijk ondersteund, maar kwam puur door een onprettig gevoel bij veel ouders en het feit dat veel personeel zich (preventief) ziek meldde.

Ik hoor ook al mensen roepen dat 'iedereen gewoon binnen moet blijven'. Straks word je al raar aangekeken (of erger) als je naar buiten gaat, ook al blijf je bij anderen uit de buurt.
Hoe gaan die mensen jou raar aankijken, als ze zelf binnen zitten?
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:13 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Fair enough, maar dat zijn vooralsnog enkele gevallen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil het best aannemen, maar ik heb nog geen grote berichtgeving gezien over dat het net zo gevaarlijk is voor "jongere" mensen.
Tussen net zo gevaarlijk en ongevaarlijk zit nog een heel groot grijs gebied natuurlijk.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ps://duckduckgo.com/
pi_192068409
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:30 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]

Tussen net zo gevaarlijk en ongevaarlijk zit nog een heel groot grijs gebied natuurlijk.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ps://duckduckgo.com/
Bedankt voor de link, ik ga me even inlezen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 16 maart 2020 @ 11:39:51 #28
37248 BertV
Handgemaakt
pi_192068545
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:02 schreef SwaPore het volgende:
Nou ja, eindelijk hebben wij als mens een gezamenlijk vijand (virus) en is de drang voor een oorlog tegen elkander minder.
Je hebt een positief wereld/mensbeeld, daar kan ik niks van zeggen. :P
Hoe heftiger de bedreiging, hoe kleiner de kring gaat worden.
EU > nationaal > provinciaal > stedelijk > familie > gezin

Wat schampten gisteren al de stap "provinciaal" waarbij provincies ineens de beslissing maakte om de scholen te sluiten.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 16 maart 2020 @ 11:41:05 #29
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_192068569
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja maar dat is geen antwoord op mijn vraag.

Jij zegt dat het sluiten van scholen niet wetenschappelijk onderbouwt is. Ik heb daar mijn twijfels bij. De motivatie van minister Slob staat daar helemaal los van.
Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord. Ik bedoelde dat het besluit van het kabinet niet werd gemotiveerd door een wetenschappelijk advies (terwijl het eerdere besluit op donderdag wel mede was ingegeven door het RIVM), maar dat ze er min of meer toe gedwongen werden door de maatschappelijk omstandigheden. Er was onder medische experts een meningsverschil (tussen RIVM en FMS).
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_192073020
Dat je sterft als je een gezonde jongere is natuurlijk zeer klein maar dan heb je nog de vraag wat doet het met je op langere termijn? Waarom zou je het risico willen lopen dat straks een aantal % van de bevolking permanente longbeschadiging heeft?
  maandag 16 maart 2020 @ 16:12:18 #31
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_192074103
Ik zie dit eigenlijk nog niet echt gebeuren.
Tot nu toe zie ik vooral voordelen, dat mensen alles een beetje relativeren, dat hijgerige is er een beetje vanaf, die prestatiedrang. Dat overheden eens met de burger meedenken, dat is echt ongekend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')