abonnement Unibet Coolblue
pi_192064756
We mogen niet meer sporten bij de verenigingen.
Onze (zwem) vereniging laat weten dat de contributie gewoon betaald moet worden omdat de huur al betaald is.
Aan de ene kant is dat logisch, aan de andere kant vind ik het zonde van het geld. Hoe denken jullie hierover?
  maandag 16 maart 2020 @ 07:55:09 #2
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192064796
Dat geld had je anders ook niet meer gehad en als iedereen z'n geld terug zou moeten krijgen gaan er veel zaken omvallen en zou je dus straks helemaal niet meer kunnen sporten

Wat kost dat zwemmen per maand?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 maart 2020 @ 07:56:39 #3
426493 crew  PippenScottie
pi_192064813
quote:
19s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:51 schreef Martinous het volgende:
We mogen niet meer sporten bij de verenigingen.
Onze (zwem) vereniging laat weten dat de contributie gewoon betaald moet worden omdat de huur al betaald is.
Aan de ene kant is dat logisch, aan de andere kant vind ik het zonde van het geld. Hoe denken jullie hierover?
Niet zo zeuren., shit happens.
Mensen die hierover zeiken zijn het vervelendst van iedereen.
pi_192064825
29 EU per maand.

Je hebt ook gelijk, misschien ben ik meer zuur dat ik er niet meer naar toe kan
pi_192064832
Ik heb diverse mailtjes gezien waar meteen over financiën wordt gesproken en dan met name over het niet teruggeven van geld.

Ik vraag mij af of dit zomaar mag. Er wordt geen dienst geleverd maar wel cashen? Dat is toch absurd?

Mijn sportschool liet bvdirect weten dat geld terug niet mogelijk is en opschuiving van dagen ook niet. Zit er hard aan te denken om te storneren.
hardcoholic
pi_192064839
Alsof zo'n vereniging het al niet zwaar genoeg heeft nu.
pi_192064857
Sportclubs hebben als het goed is in hun contracten/algemene voorwaarden staan dat als ze moeten sluiten door overmacht of calamiteiten dat dat geen reden is om contributie niet te betalen. En dit is hun ook maar opgelegd en dus overmacht. Daarnaast is het wel echt heel Nederlands om nu gelijk te gaan kijken waar je allemaal eventueel incasso’s terug kan gaan trekken omdat je er een paar welen geen gebruik van kan maken. Erg marginaal. Je maakt er ook allerlei bedrijven mee kapot die het nu al erg moeilijk hebben. Maargoed, de mens is tegenwoordig zo egoïstisch als maar zijn kan.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2020 07:59:45 ]
pi_192064861
De ondernemers verliezen tonnen en jij gaat piepen over tientjes?
pi_192064867
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:57 schreef Remco het volgende:
Alsof zo'n vereniging het al niet zwaar genoeg heeft nu.
En waarom zou ik daarvoor moeten betalen?
hardcoholic
pi_192064874
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:00 schreef Ferdii het volgende:

[..]

En waarom zou ik daarvoor moeten betalen?
Om ervoor te zorgen dat als deze ellende voorbij is je wel weer lekker kan sporten.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 maart 2020 @ 08:00:59 #11
426493 crew  PippenScottie
pi_192064875
Ik kan mijn geld nergens aan uitgeven deze maand en hou bakken over. ^O^
pi_192064876
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:00 schreef Ferdii het volgende:

[..]

En waarom zou ik daarvoor moeten betalen?
Zeer sociaal van je!
pi_192064878
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:59 schreef Mr.Ping het volgende:
De ondernemers verliezen tonnen en jij gaat piepen over tientjes?
Die ondernemer heeft ook tijden lang flink verdient. Nu is het even wat minder en moet een ander het maar oplossen? Vreemde beredenering...
hardcoholic
pi_192064885
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:57 schreef Ferdii het volgende:
Ik heb diverse mailtjes gezien waar meteen over financiën wordt gesproken en dan met name over het niet teruggeven van geld.

Ik vraag mij af of dit zomaar mag. Er wordt geen dienst geleverd maar wel cashen? Dat is toch absurd?

Mijn sportschool liet bvdirect weten dat geld terug niet mogelijk is en opschuiving van dagen ook niet. Zit er hard aan te denken om te storneren.
Alsof verenigingen en bedrijven komende tijd zwaar aan het cashen zijn.
pi_192064899
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:01 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Zeer sociaal van je!
Gaat mij niet zozeer over mijn lokale sportclubje die ik ook zonder aanwezig te zijn wil sponseren. Maar meer de commerciële ketens etc
hardcoholic
pi_192064904
quote:
19s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:51 schreef Martinous het volgende:
We mogen niet meer sporten bij de verenigingen.
Onze (zwem) vereniging laat weten dat de contributie gewoon betaald moet worden omdat de huur al betaald is.
Aan de ene kant is dat logisch, aan de andere kant vind ik het zonde van het geld. Hoe denken jullie hierover?
Wees niet zo egoïstisch. Dit is een crisis,logisch dat je dit geld niet terugkrijgt.
pi_192064913
Bijvoorbeeld een sportschool, moet wel huur en lease van apparatuur blijven betalen maar mist opbrengsten van nieuwe inschrijvingen en randverkoop als sportdrankjes e.d. of mensen die per les betalen. Daar hoef je niet jaloers op te zijn komende weken hoor.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2020 08:03:45 ]
pi_192064915
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:01 schreef Silven het volgende:

[..]

Alsof verenigingen en bedrijven komende tijd zwaar aan het cashen zijn.
Nu niet nee, maar de afgelopen jaren is er zat de zakken van de eigenaren ingevlogen.

Dit is nou precies wat ondernemers risico inhoudt.
hardcoholic
pi_192064927
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:59 schreef Mr.Ping het volgende:
De ondernemers verliezen tonnen en jij gaat piepen over tientjes?
Misschien nog iets der verduidelijking; de berichtgeving laat ook te wensen over vanuit de vereniging. Er komt een soort statement dat je naar je geld kan fluiten. Die vorm van communicatie komt dan een beetje rauw waardoor ik dan denk ja hey! Ik kan niet sporten en ik moet er wel voor betalen. Dus zoals ik al zei; ik ben er gewoon zuur over dat ik niet kan sporten. Uiteraard wil ik niet dat er bedrijven omvallen.

Wel opvallend hoe snel bedrijven in de problemen komen bij deze ontwikkelingen
pi_192064948
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:04 schreef Martinous het volgende:

[..]

Misschien nog iets der verduidelijking; de berichtgeving laat ook te wensen over vanuit de vereniging. Er komt een soort statement dat je naar je geld kan fluiten. Die vorm van communicatie komt dan een beetje rauw waardoor ik dan denk ja hey! Ik kan niet sporten en ik moet er wel voor betalen. Dus zoals ik al zei; ik ben er gewoon zuur over dat ik niet kan sporten. Uiteraard wil ik niet dat er bedrijven omvallen.

Wel opvallend hoe snel bedrijven in de problemen komen bij deze ontwikkelingen
Dat komt door hoe enorm veel belastingen er betaald worden en de hoeveelheid concurrentie van grote ketens. Je wordt met de meeste ondernemingen in het MKB niet uitgesproken rijk meer.
pi_192066917
Verenigen zou ik niet over zeuren. Sportscholen zou ik anders vinden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 16 maart 2020 @ 10:55:28 #22
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192067726
Ik ga er vanuit dat je dat soort abonnementen niet betaalt met je laatste centen in de maand. Het is dus een luxe-product en je kunt het denk ik prima missen. Anders ga je maar hardlopen buiten en wat oefeningen doen op basis van YouTube filmpjes. Is gratis.

Juist in geval van verenigingen en sportscholen zou ik dan juist even niet moeilijk doen om dat geld. Kijk, als je nu een halfjaar niet kan sporten snap ik het, maar een maandje (misschien 2) zou voor mij echt geen probleem zijn. Ik heb een gezellige sportschool, krijg prima begeleiding, tof personeel en er is een hardwerkende franchisenemer die nu wel kan janken om wat er gebeurt. Vaak hebben die zelf ook al een wurgcontract met hoge huur. Natuurlijk is dat ook hun risico.

Laatste wat ik wil is door mijn gezeik om niks (joh 60 euro, nounou) die mensen het laatste zetje te geven. Als dat al mogelijk is, misschien hebben ze igv overmacht het recht om contributie te behouden. Het is ook jouw sportclub hè?

Maar zat Nederlanders die de komende weken gaan stampvoeten ja :N
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_192067761
Het is een vereniging. Jij bent lid van de vereniging. Zonder jou en andere leden, is er geen vereniging, de vereniging maakt geen winst.

Elke vergelijking met een commerciële partij gaan helemaal mank. Niet doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')