abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 maart 2020 @ 06:29:32 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192064183
Ervaar je door het Corona-virus een gevoel van stress, of valt het nog wel mee bij je?

Ik voel zelf wel zo'n raar gevoel van onbehagen. Hoofdpijn is me gewoonlijk onbekend.

Dit was één voordeel van de jaren waarin ik nog niks om het nieuws gaf (9/11 heb ik amper 'beleefd'): dat struisvogelgedrag was lekker rustig voor de geest.
pi_192064186
Nergens last van. Grote kans dat je het gaat krijgen dat corona. My body is ready!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 maart 2020 @ 06:39:15 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192064210
Vooral een soort van fascinatie en interesse in hoe bizar dit hele gebeuren is, maar stress niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192064216
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:39 schreef heywoodu het volgende:
Vooral een soort van fascinatie en interesse in hoe bizar dit hele gebeuren is, maar stress niet.
Precies dit.


En wat meer druk tijdens het werk, maar dat is prima.
pi_192064219
Ja.
pi_192064222
In verbijsterde fascinatie kijken ik toe hoe de geschiedenis zich ontvouwt
pi_192064235
Het is een beetje als met 911 ik had die dag maar tot 10 uur school dus voordat de eerste omlaag ging zat ik voor de tv en de rest van de dag gefascineerd toegekeken.
pi_192064418
Ja. Vind 't eng. Bang om het onder de leden te hebben zonder dat je het door hebt. En dus bang dat je het doorgegeven hebt zonder door te hebben. Hypochonder. Ja voel me goed verder.

En ook in afwachting van een uitspraak over sollicitatie, waarvan ik vermoed dat het virus ook z'n impact op gaat hebben. -O-
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192064439
Ja, enorme last van. Al langdurig psychiatrisch patiënt.
Gelukkig met een kanjer van een man aan mijn zij.

Op dit moment vind ik het lezen van de berichten op dit forum wel prettig. Als je maar goed weet te filteren geeft het toch een vorm van rust.
Normaal hou ik erg van breien en haken maar daar ben ik een beetje in 'bevroren' en heb totaal geen concentratie.
Gamen op de playstation geeft ook goede afleiding.
pi_192064448
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:29 schreef Eightyone het volgende:
Ervaar je door het Corona-virus een gevoel van stress, of valt het nog wel mee bij je?

Ik voel zelf wel zo'n raar gevoel van onbehagen. Hoofdpijn is me gewoonlijk onbekend.

Dit was één voordeel van de jaren waarin ik nog niks om het nieuws gaf (9/11 heb ik amper 'beleefd'): dat struisvogelgedrag was lekker rustig voor de geest.
Niet persé stress maar wel een vreemd gevoel van wat er nog komen gaat.
Dat was met 9/11 wel anders, dat waren toen vooral veiligheidsmaatregelen op openbare plekken en misschien ook wat meer angst dat het ook hier kon gebeuren. Maar wat ik me kan herinneren ging alles verder gewoon door zoals altijd. Dat is nu totaal anders.
pi_192064453
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:29 schreef Eightyone het volgende:
Ervaar je door het Corona-virus een gevoel van stress, of valt het nog wel mee bij je?

Ik voel zelf wel zo'n raar gevoel van onbehagen. Hoofdpijn is me gewoonlijk onbekend.

Dit was één voordeel van de jaren waarin ik nog niks om het nieuws gaf (9/11 heb ik amper 'beleefd'): dat struisvogelgedrag was lekker rustig voor de geest.
Ik ervaar er juist enorm veel rust door. Het is lekker rustig overal en alles gaat een versnelling lager. De druk en sleur van het alledaagse leven is weg. Ik geniet enorm van deze tijden. Zeker als ik na het werk lekker thuiskom. Zou het ook absoluut niet erg vinden als ik het zou krijgen. Even uitzieken en daarna imuun. :)

Ohja en ik ben wel een redelijke ramptoerist dus ik geniet wel van wat er nu allemaal gebeurd. Zoveel heisa en paniek overal, veel overtrokken reacties. Alsof de wereld in brand staat. Ik volg de media dan ook graag deze dagen.

En het is deze ochtend heerlijk rustig in de bus en de trein! 👍🏼👍🏼👍🏼

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2020 07:24:46 ]
pi_192064458
0.

Je krijgt het toch wel. Doe t dan tegelijk goed met een glimlach.
  maandag 16 maart 2020 @ 07:22:29 #13
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_192064466
Stress niet. Ben er wel onbewust constant mee bezig waardoor er weinig uit m’n handen komt. Komt ook door de onzekerheid die er nog heerst (hoe erg, hoe lang etc)
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_192064469
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
0.

Je krijgt het toch wel. Doe t dan tegelijk goed met een glimlach.
Veel mensen denken zo, "ik krijg het toch wel" en denken er daarna vanaf te zijn.
:N
pi_192064496
quote:
99s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:22 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Veel mensen denken zo, "ik krijg het toch wel" en denken er daarna vanaf te zijn.
:N
Ergste geval niet.
Milde geval wel.
En mss heb je er 0 last van terwijl je het wel hebt.

En gelukkig zijn die laatste 2 categorietjes het grootst.

Je houdt het niet buiten de deur hoor. Nog geen coronaatje zien aanbellen.
pi_192064662
Het kan best zijn dat je Corona gehad hebt zonder het te weten.
Het lijkt vooral op een stevige verkoudheid met een hoest die lang blijft. Aangezien heel Nederland hoest in de winter is het lastig te zeggen van is dit Corona of niet.
Ook is Corona al langer in Nederland, langer dan dat we feitelijk weten. Er vliegt hier van alles binnen uit allerlei landen via Schiphol.
Misschien ben je bij de huisarts geweest in december met aanhoudend hoesten en heeft de dokter het bronchitis genoemd terwijl het eigenlijk Corona was.
Dus ja er nu stress van hebben.. nee. Je kan het namelijk ook al gehad hebben,
Stress voor ouderen en zwakkeren. Beetje wel. Juist vooral degenen die afhankelijk zijn van zorg.
Zorgverleners die buitenstaanders de toegang ontzeggen vanwege de Corona maar wel je bejaarde of ernstig zieke familie al hoestend en proestend staan te verzorgen. Snap je hem al?
Mensen in de zorg moeten toch werken ondanks hun eigen ziekte en de graadmeter om niet te komen werken is koorts.
En dat vind ik eng.
Nou kan je wel zeggen maar bij een griepgolf sterven er ook oude mensen, maar die krijgen normaal gesproken hun jaarlijkse griepprik en is de sterfte toch minder.
We gaan het wel zien en uitzitten. Het is niet anders.
pi_192064721
Ik vind de hele situatie best een mentale uitdaging. Ik vind nieuwe, onbekende dingen sowieso vaak onbehagelijk. Ik houd gewoon van voorspelbaarheid en regelmaat. Ben er ook van geschrokken, hoe snel het leven op zijn kop kan staan. Voor het virus zelf ben ik niet bang, wel voor chaos.
pi_192065147
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:29 schreef Eightyone het volgende:
Ervaar je door het Corona-virus een gevoel van stress, of valt het nog wel mee bij je?

Ik voel zelf wel zo'n raar gevoel van onbehagen. Hoofdpijn is me gewoonlijk onbekend.

Dit was één voordeel van de jaren waarin ik nog niks om het nieuws gaf (9/11 heb ik amper 'beleefd'): dat struisvogelgedrag was lekker rustig voor de geest.
Ik ervaar ook een gevoel van onbehagen. zoiets van " dit gaat volledig uit de hand lopen."

Ja, in sommige landen loopt het al volledig uit de hand.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192065242
Ik heb er ook wel een onbehaaglijk gevoel bij. Niet zo zeer voor mezelf, maar nu ik een kleine heb merk ik dat ik toch meer bezorgd ben. Bovendien is er een reële kans dat de kleine één van zijn opa's of oma's gaat verliezen. Dus ik probeer vooral alles zo normaal mogelijk te houden thuis, en veel te FaceTimen met de opa's en oma's.
  maandag 16 maart 2020 @ 08:28:46 #20
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_192065289
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:42 schreef quirina het volgende:
Het kan best zijn dat je Corona gehad hebt zonder het te weten.
Het lijkt vooral op een stevige verkoudheid met een hoest die lang blijft. Aangezien heel Nederland hoest in de winter is het lastig te zeggen van is dit Corona of niet.
Ook is Corona al langer in Nederland, langer dan dat we feitelijk weten. Er vliegt hier van alles binnen uit allerlei landen via Schiphol.
Misschien ben je bij de huisarts geweest in december met aanhoudend hoesten en heeft de dokter het bronchitis genoemd terwijl het eigenlijk Corona was.
Hmm, ik heb wel sinds half december ruim 2 maanden een hoest gehad (en m'n luchtwegen zijn nog steeds niet helemaal tot rust gekomen). Vond ik wel bizar lang. Ook rond de jaarwisseling anderhalve week echt ziek geweest met griep- en verkoudheidachtige klachten. Maar lijkt me toch sterk dat dit corona was, dan zouden er toch al veel eerder mensen aan overleden moeten zijn.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_192065345
Ik ervaar behoorlijk wat stress. Dat komt omdat ik nog een huis moet verkopen. Ik ga verder niet op de details in, dat heb ik al veelvuldig gedaan in diverse topics.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 16 maart 2020 @ 08:32:32 #22
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192065354
Niet echt stress. Ik vind het feit dat de hele maatschappij nu even een versnelling terug gaat eigenlijk wel rustgevend. Maar ik ben alleen, dus hoef niets te regelen verder qua kinderen etc. Ik kan makkelijker schakelen zeg maar, zonder echte consequenties. Dus ik heb makkelijk praten... Alleen dat 3 weken thuis hangen is me wat gortig 😂.

Verder lees ik wel mee op het forum, maar heb ik de TV nagenoeg niet aan staan. Dat wordt overkill en bezorgt je misschien juist wel wat paniek terwijl dat (mits gezond) niet nodig is.

Vind het wel interessant om te zien hoe dit verloopt. Het is voor iedereen nieuw en zo snel gegaan. Surrealistisch.

Wie weet brengt het uiteindelijk nog wat goeds :Y
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_192065420
Ik merk dat ik er best wel onrustig van word. Ik ben nogal een piekeraar van nature.

Waar doe ik goed aan;
Kan ik nog wel met een gerust hart naar een kledingzaak of naar de supermarkt.
Is het wel slim om met mijn nieuwe functie in een ziekenhuis te gaan starten per 1 april.
Moet ik me zorgen maken nu de buurman wel heel erg dicht bij me stond gisteren.
Kan ik nog wel naar mijn moeder van 74: ik ben als de dood dat ik haar aansteek mocht ik het hebben.
Kan zij nog wel iemand op bezoek laten komen thuis.
Moeten we ons voorbereiden op Italiaanse toestanden waarbij gekozen wordt wie behandeld wordt en wie niet...
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_192065441
Ik heb momenteel aardig wat stress. Ik was net op de terugweg van een burnout, dus momenteel komt alles ongefilterd binnen.

Zeker nu vanochtend binnen een uur al het uitzendpersoneel al naar huis gestuurd is...
pi_192065443
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:42 schreef quirina het volgende:
Het kan best zijn dat je Corona gehad hebt zonder het te weten.
Het lijkt vooral op een stevige verkoudheid met een hoest die lang blijft. Aangezien heel Nederland hoest in de winter is het lastig te zeggen van is dit Corona of niet.
Ook is Corona al langer in Nederland, langer dan dat we feitelijk weten. Er vliegt hier van alles binnen uit allerlei landen via Schiphol.
Misschien ben je bij de huisarts geweest in december met aanhoudend hoesten en heeft de dokter het bronchitis genoemd terwijl het eigenlijk Corona was.
Dus ja er nu stress van hebben.. nee. Je kan het namelijk ook al gehad hebben,
Stress voor ouderen en zwakkeren. Beetje wel. Juist vooral degenen die afhankelijk zijn van zorg.
Zorgverleners die buitenstaanders de toegang ontzeggen vanwege de Corona maar wel je bejaarde of ernstig zieke familie al hoestend en proestend staan te verzorgen. Snap je hem al?
Mensen in de zorg moeten toch werken ondanks hun eigen ziekte en de graadmeter om niet te komen werken is koorts.
En dat vind ik eng.
Nou kan je wel zeggen maar bij een griepgolf sterven er ook oude mensen, maar die krijgen normaal gesproken hun jaarlijkse griepprik en is de sterfte toch minder.
We gaan het wel zien en uitzitten. Het is niet anders.
Was corona hier al in december dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')