SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
[ Bericht 2% gewijzigd door -Chakotay- op 15-03-2020 23:36:12 ]![]()
heb je genoeg doekoes?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik was sinds een paar jaar bezig om ergens een goedkoop stuk land te kopen in Oost of Noord Europa en daar zelf een klein huis op te bouwen, een soort eigen toevluchtsoord. Maar heb het elke keer uitgesteld.![]()
Gewetensvraag.
Partner is verpleegkundige en zorgt as we speak voor het eerst voor Corona patienten.
Onze kids ( 5 maanden en 2,5 jaar ) gaan normaal naar Opa en Oma als wij werken. Opa en Oma zitten in een risico groep.
Kan ik op basis hiervan wanneer zij werkt thuiswerken verlangen?
Het besmettingsgevaar van partner is aanwezig en ik wil Opa en Oma niet ziek (of erger) maken door ons. Of is dit niet zwaarwegend genoeg als wij zelf geen klachten hebben![]()
Dat snap ik ook niet, dan is Nederland ook niet echt dicht, alleen de horeca is dichtquote:Op zondag 15 maart 2020 22:39 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Blijft voor mij vreemd om horeca en dergelijke dicht te doen, maar winkels officieel open te laten. Ben benieuwd of dat nog gaat veranderen.
Echt dicht is zoals in Spanje, waar je zelfs de straat niet meer op mag![]()
Vechtpartij bij de Jumbo voor melk ofzoiets.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:43 schreef Kyran het volgende:
Ik denk echt niet dat wij ons zorgen moeten maken over supermarkten en/of voedsel. Zelfs in Italië hebben de supermarkten gewoon genoeg voorraad en daar zaten ze veel verder in de shit.
Gewoon rustig blijven en niet zo belachelijk gaan hamsteren.
https://www.facebook.com/655730722/posts/10156721203110723/![]()
Die hoop lijkt helaas niet terecht te zijn. In Singapore en Iran is het niet bepaald koud nu.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:45 schreef Middelpunt het volgende:
Zijn er nog ergens bronnen te vinden met goede onderbouwing of we kunnen verwachten dat het met de stijging van de temperatuur wel/niet gaat helpen om de verspreiding te stoppen?
Ik hoor steeds meer mensen die daar hun hoop op vestigen (hopelijk terecht)And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Ruinerwold een optie?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik was sinds een paar jaar bezig om ergens een goedkoop stuk land te kopen in Oost of Noord Europa en daar zelf een klein huis op te bouwen, een soort eigen toevluchtsoord. Maar heb het elke keer uitgesteld.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Wat is precies je vraag? Ik zou de kids niet naar opa en oma sturen.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:47 schreef _The_General_ het volgende:
Gewetensvraag.
Partner is verpleegkundige en zorgt as we speak voor het eerst voor Corona patienten.
Onze kids ( 5 maanden en 2,5 jaar ) gaan normaal naar Opa en Oma als wij werken. Opa en Oma zitten in een risico groep.
Het besmettingsgevaar van partner is aanwezig en ik wil Opa en Oma niet ziek (of erger) maken door ons. Of is dit niet zwaarwegend genoeg als wij zelf geen klachten hebbenzie email 27 oktober![]()
Morgen zullen wel heel veel debieltjes naar de Ikea gaan. Of lekker gaan shoppen in winkelcentra
Paar dagen sluit rutte en co dat ook.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Als er echt een zwaardere variant rondwaart, dan zal dit hier ook niet lang meer duren.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:47 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet, dan is Nederland ook niet echt dicht, alleen de horeca is dicht
Echt dicht is zoals in Spanje, waar je zelfs de straat niet meer op magCheck it out![]()
Iran en zijn zorgsysteemquote:Op zondag 15 maart 2020 22:48 schreef Revanches het volgende:
[..]
Die hoop lijkt helaas niet terecht te zijn. In Singapore en Iran is het niet bepaald koud nu.![]()
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ik zit met een rode kop het nieuws te volgen. Bizar dit, het allerergste is dat niemand een inschatting kan maken van wat er gaat gebeuren. Wat een ramp.![]()
Niet voor een stuk land+vrijstaand huis in Nederland.quote:Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Sowieso thuiswerken afdwingen. Voor jezelf, voor je kinderen, opa & oma en voor haar.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:47 schreef _The_General_ het volgende:
Gewetensvraag.
Het besmettingsgevaar van partner is aanwezig en ik wil Opa en Oma niet ziek (of erger) maken door ons. Of is dit niet zwaarwegend genoeg als wij zelf geen klachten hebben![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Daar ben ik het mee eens hoor. Heb zelf de afgelopen twee/drie weken steeds een beetje meer ingekocht, dus heb vooral een voorraad om niet naar buiten te moeten tijdens drukke periodes etc.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:46 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Onzin. Heb het liever in huis dan ziek weg te moeten. Als er genoeg is, is dit ook geen probleem.
Ik bedoel meer dat het echt niet nodig is om WC-papier voor twee jaar in te slaan en 100 potten bonen op voorraad te hebben. Een voorraadje voor een week of twee/drie is nooit mis![]()
![]()
Ja, ik moet zeggen dat ik ook wel lekker op pad wil.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:48 schreef RubenSosa het volgende:
Morgen zullen wel heel veel debieltjes naar de Ikea gaan. Of lekker gaan shoppen in winkelcentra
Paar dagen sluit rutte en co dat ook.![]()
Kheb al sinds een week of 2 een ander soort gevoel in m'n lichaam, vermoedelijk wegens dit virus.
Een soort gevoel van onzekerheid en vanzelfsprekendheid tegelijk.
Iemand anders vergelijkbaar?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Singapore heeft het wel aardig onder controle in elk geval.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:48 schreef Revanches het volgende:
[..]
Die hoop lijkt helaas niet terecht te zijn. In Singapore en Iran is het niet bepaald koud nu.![]()
Kan dit virus ook in je lichaam zitten en weggaan zonder dat je er ooit van gemerkt hebt ?"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Nu al?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:50 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja, ik moet zeggen dat ik ook wel lekker op pad wil.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
quote:
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Waarom zou je een tuincentrum of parfumerie nu dichtgooien?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:47 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet, dan is Nederland ook niet echt dicht, alleen de horeca is dicht
Echt dicht is zoals in Spanje, waar je zelfs de straat niet meer op magThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Forum Opties Forumhop: Hop naar: