abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 maart 2020 @ 20:48:24 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192057428
Voor ouders met een vitaal beroep of werken aa een vitaal proces, is er kinderopvang. De rest van de werkende ouders moet zelf voor opvang zorgen.


De lijst met cruciale beroepsgroepen:

Zorg, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen
Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens
Openbaar vervoer
Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst
Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel, etcetera.
Vervoer van afval en vuilnis
Kinderopvang
Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt
Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard)
Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincie en gemeente)
Bepaalde processen zijn zo belangrijk voor de samenleving dat uitval of verstoring tot ernstige ontwrichting kan leiden. In Nederland zijn zo'n honderd bedrijven aangemerkt als 'vitaal'.

Dit zijn sectoren met vitale processen:

Landelijk transport en distributie elektriciteit
Regionale distributie
Gasproductie, landelijk transport en distributie
Regionale distributie
Olievoorziening
Internet en datadiensten
ICT/Telecom
Internettoegang en dataverkeer
Spraakdienst en SMS
Plaats- en tijdsbepaling middels GNSS
Drinkwatervoorziening
Drinkwater
Keren en beheren waterkwantiteit
Vlucht- en vliegtuigafhandeling
Scheepvaartafwikkeling
Grootschalige productie/verwerking en/of opslag (petro)chemische stoffen
Opslag, productie en verwerking nucleair materiaal
Toonbankbetalingsverkeer
Massaal giraal betalingsverkeer
Hoogwaardig betalingsverkeer tussen banken
Effectenverkeer
Communicatie met en tussen hulpdiensten middels 112 en C2000
Inzet politie
Basisregistraties personen en organisaties B Digitale overheids-processen
Interconnectiviteit (transactie-infrastructuur voor informatie uit basisregistraties)
Elektronisch berichtenverkeer en informatieverschaffing aan burgers
Identificatie en authenticatie van burgers en bedrijven
Inzet defensie

[ Bericht 3% gewijzigd door Aventura op 15-03-2020 21:36:11 ]
pi_192057448
Krijg net te horen dat allebei de ouders een cruciaal beroep moeten hebben voordat dit opgaat - ergens wel logisch maar wel jammer
pi_192057466
Check, meerdere zelfs :@
So we just called him Fred too
  zondag 15 maart 2020 @ 20:51:03 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192057484
Ik twijfel. Ik werk bij een bank aan een proces /applicatie die 80% van onze klanten gebruikt.
pi_192057502
ja zorg, ik voel mij ineens belangrijk *O* nu echter de passende beloning nog :7 :{w
hardcoholic
pi_192058186
Jup, zowel mn partner als ik :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192058236
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:49 schreef Underdoggy het volgende:
Krijg net te horen dat allebei de ouders een cruciaal beroep moeten hebben voordat dit opgaat - ergens wel logisch maar wel jammer
Ja vond één ouder met vitaal beroep ook wel voldoende.
  zondag 15 maart 2020 @ 21:24:04 #8
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192058327
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:49 schreef Underdoggy het volgende:
Krijg net te horen dat allebei de ouders een cruciaal beroep moeten hebben voordat dit opgaat - ergens wel logisch maar wel jammer
Voordat wat opgaat!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_192058368
Ik heb een vitaal beroep. Maar ik weet niet of mijn man daaronder valt. Hij werkt als security engineer (internet beveiliging bij bijvoorbeeld ook gemeentes, scholen en ziekenhuizen). Op basis van die tweede lijst zou ik zeggen van wel, maar hoe kun je dat zeker weten?

Super onhandig dat het zo onduidelijk is, want ik draai nu elke dag (inclusief weekend) crisisdiensten ivm corona en mijn man kan niet altijd thuiswerken. Maar school begon meteen te zeuren omdat niet zeker is of mijn man onder de cruciale processen valt |:(
  zondag 15 maart 2020 @ 21:26:28 #10
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192058387
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:24 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Voordat wat opgaat!?
Recht op kinderopvang terwijl scholen en kdv gesloten zijn
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 15 maart 2020 @ 21:29:30 #11
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_192058452
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:48 schreef Aventura het volgende:
Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt

Internet en datadiensten
ICT/Telecom
Internettoegang en dataverkeer
Check *)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 21:34:56 #12
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_192058578
Ja
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 15 maart 2020 @ 21:36:37 #13
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192058623
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:26 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Recht op kinderopvang terwijl scholen en kdv gesloten zijn
Ah, okay. Bedant voor de info

Over vitaal belang gesproken: Opperhoofd van FOK! mag ook wel op de lijst. Zijn servers zijn nu al het roken :( (wat me een beetje verbaast, want een tijdje terug hadden we drie keer zo veel bezoekers op de site)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_192058631
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:34 schreef Aventura het volgende:

[..]

Voor mensen met kinderen is het wellicht handig om te kunnen praten over de minder duidelijke definities.
Zeker!

Ik heb overigens net toch toestemming van school gekregen,ondanks dat ik aangaf niet zeker te weten of man ook onder de cruciale processen valt.

Heel fijn, toch twee dagen naar school. De rest kan man opvangen met thuiswerken gelukkig.
pi_192058636
Ja als zzp'er
  zondag 15 maart 2020 @ 21:39:33 #16
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192058681
Via boink (belangenvereniging ouders van kinderen in kinderopvang)

quote:
Veelgestelde vragen over gesloten kinderopvang i.v.m. coronavirus.

De maatregelen rondom het coronavirus raken ook de kinderopvangsector. Hieronder vindt u de meestgestelde vragen met antwoorden van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Mag mijn kind naar de kinderopvang/gastouder?

De kinderopvang en gastouderopvang gaan dicht tot en met 6 april 2020. Kinderen van wie de ouders in cruciale beroepsgroepen, kunnen in principe op de eigen kinderopvang of bij de eigen gastouder terecht.

Wanneer werk ik in een cruciale beroepsgroep?

Kijk op https://www.boink.info/nieuws/lijst-cruciale-beroepen voor een overzicht van de cruciale beroepen.

Wat als ik in een cruciale beroepsgroep werk, maar mijn partner niet?

Als u uw kind thuis kunt opvangen, is het verzoek dit te doen. Als dit echt niet lukt, kunt u een beroep doen op de school of kinderopvang.

Mijn kind blijft vanaf 16 maart verplicht thuis, moet ik wel blijven betalen voor opvang?

Ja, dus :

- Betaal de factuur voor opvang zoals u dat altijd doet.
- Pas niets aan bij de Belastingdienst voor uw kinderopvangtoeslag, zo houdt u uw recht op opvang en de toeslag en wordt deze doorbetaald.
- U hoeft geen wijzigingen door te geven of uw kinderopvang stop te zetten.

Moet ik nog naar mijn werk als mijn kinderen niet meer naar de opvang kunnen?

Opvang is alleen beschikbaar voor kinderen met ouders in cruciale beroepsgroepen. Als u niet tot deze beroepsgroepen behoort. is het dringende advies om als het kan thuis te werken tot en met 6 april 2020.

Mijn kind is morgen welkom op school, maar is er ook BSO?

Uw kind is morgen welkom op school als u werkt in een cruciale beroepsgroep. Als uw kind normaliter gebruik maakt van BSO, kan deze maandag in principe op de BSO terecht. We raden u aan om contact op te nemen met uw BSO.

Ik werk in een cruciale beroepsgroep en mijn kind gaat normaliter naar de kinderopvang, maar heeft nu milde gezondheidsklachten (niezen, keelpijn, loopneus, licht hoesten, verhoging tot 38 graden). Mag ik mijn kind toch brengen?

Nee, uw kind mag niet naar de opvang. Als de klachten verergeren neem dan telefonisch contact op met uw huisarts.

Ik ben pedagogisch medewerker. Moet ik morgen naar mijn werk?

Neem contact op met uw werkgever of u nodig bent op werk. Dit geldt ook voor overige vragen. In principe is de kinderopvang open voor kinderen van mensen die werken in cruciale beroepsgroepen. De kinderopvang behoort daar ook toe.

Wie bepaalt welke kinderen toegelaten worden tot school en kinderopvang?

Als kinderen thuis kunnen worden opgevangen, is het verzoek aan ouders om dit te doen. School en kinderopvang zijn nu bedoeld voor de opvang van kinderen van ouders die werken in cruciale beroepsgroepen.

Waar kan ik terecht voor vragen?

Kinderopvangorganisaties en ouders kunnen terecht op www.rijksoverheid.nl. Op deze website staat de meest actuele informatie. Kinderopvangorganisaties kunnen daarnaast terecht op www.veranderingenkinderopvang.nl. Ook kunnen zij zich richten tot hun brancheorganisaties. Het ministerie van SZW is in nauw contact met brancheorganisaties (waaronder BOinK) over de vragen die bij kinderopvangorganisaties leven.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 15 maart 2020 @ 21:40:37 #17
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192058703
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:36 schreef Manusje_v_a het volgende:

[..]

Zeker!

Ik heb overigens net toch toestemming van school gekregen,ondanks dat ik aangaf niet zeker te weten of man ook onder de cruciale processen valt.

Heel fijn, toch twee dagen naar school. De rest kan man opvangen met thuiswerken gelukkig.
Communiceert jullie school nu al met de ouders? Ik weet dit nog maar een paar uur. Ik ga vanaf morgen dan maar eens bellen.
  zondag 15 maart 2020 @ 21:50:14 #18
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192058889
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Check *)
Dat kunnen ze toch nooit zo breed bedoeld hebben?

ICT is toch veel te breed. Genoeg bullshit jobs in ICT-land, laat ik het zo stellen. Als die allemaal op hun strepen gaan staan bij het KDV morgen...

Ik ga er niet bij staan iig.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 15 maart 2020 @ 21:52:37 #19
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_192058935
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:50 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Dat kunnen ze toch nooit zo breed bedoeld hebben?

ICT is toch veel te breed. Genoeg bullshit jobs in ICT-land, laat ik het zo stellen. Als die allemaal op hun strepen gaan staan bij het KDV morgen...

Ik ga er niet bij staan iig.
ICT is veel te breed, maar het gaat me vooral om het overige.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 15 maart 2020 @ 21:54:34 #20
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192058972
Wat ik me afvraag, wij hebben beiden een vitaal beroep, dus recht op doorlopen van de opvang. Echter heb ik in deze situatie mijn kind liever gewoon thuis om risico's te verkleinen. Echter met de peuter thuis komt er van werken natuurlijk minder terecht (we kunnen wel beiden deels thuis werken). Zou mijn werkgever van mij kunnen "eisen" om toch mijn gebruikelijke uren te werken (en dus die opvang te gebruiken) of om verlof op te nemen om voor ons zoontje te kunnen zorgen?

Het voelt namelijk een beetje alsof ik er gebruik van moet maken omdat het kan, maar ik vind het geen veilige, gezonde situatie dus liever niet (of zo min mogelijk).

Iemand nog goede ideeën voor n werkbare constructie?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192059032
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:54 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat ik me afvraag, wij hebben beiden een vitaal beroep, dus recht op doorlopen van de opvang. Echter heb ik in deze situatie mijn kind liever gewoon thuis om risico's te verkleinen. Echter met de peuter thuis komt er van werken natuurlijk minder terecht (we kunnen wel beiden deels thuis werken). Zou mijn werkgever van mij kunnen "eisen" om toch mijn gebruikelijke uren te werken (en dus die opvang te gebruiken) of om verlof op te nemen om voor ons zoontje te kunnen zorgen?

Het voelt namelijk een beetje alsof ik er gebruik van moet maken omdat het kan, maar ik vind het geen veilige, gezonde situatie dus liever niet (of zo min mogelijk).

Iemand nog goede ideeën voor n werkbare constructie?
Geen idee wat een werkgever kan eisen. Misschien (al is het niet gezellig) met je partner een soort wisseluren afspreken? Jij werkt van 7 tot 15, hij past op. Hij werkt van 15 tot 23 uur, jij past op. Niet ideaal en niet leuk, maar als werken echt niet lukt...
pi_192059049
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:40 schreef Aventura het volgende:

[..]

Communiceert jullie school nu al met de ouders? Ik weet dit nog maar een paar uur. Ik ga vanaf morgen dan maar eens bellen.
Ja, kleine school en met dit soort dingen altijd heel snel en korte lijntjes ^O^
  zondag 15 maart 2020 @ 22:02:02 #23
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192059124
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:54 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat ik me afvraag, wij hebben beiden een vitaal beroep, dus recht op doorlopen van de opvang. Echter heb ik in deze situatie mijn kind liever gewoon thuis om risico's te verkleinen. Echter met de peuter thuis komt er van werken natuurlijk minder terecht (we kunnen wel beiden deels thuis werken). Zou mijn werkgever van mij kunnen "eisen" om toch mijn gebruikelijke uren te werken (en dus die opvang te gebruiken) of om verlof op te nemen om voor ons zoontje te kunnen zorgen?

Het voelt namelijk een beetje alsof ik er gebruik van moet maken omdat het kan, maar ik vind het geen veilige, gezonde situatie dus liever niet (of zo min mogelijk).

Iemand nog goede ideeën voor n werkbare constructie?
Zeg dat je kind ziek is.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192059154
Er staat bij ons heel duidelijk dat het alleen geldt als:
- beide ouders in een cruciale beroepsgroep werken
- geen van beide ouders thuis kan werken
- de opvang op geen enkele andere manier geregeld kan worden

dus ik zou denken dat je werkgever niet echt kan mopperen als je je kindje thuis houdt...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 15 maart 2020 @ 22:05:12 #25
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192059177
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:02 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Zeg dat je kind ziek is.
En dan, zorgverlof?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 15 maart 2020 @ 22:06:57 #26
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192059210
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:04 schreef tombolafan het volgende:
Er staat bij ons heel duidelijk dat het alleen geldt als:
- beide ouders in een cruciale beroepsgroep werken
- geen van beide ouders thuis kan werken
- de opvang op geen enkele andere manier geregeld kan worden

dus ik zou denken dat je werkgever niet echt kan mopperen als je je kindje thuis houdt...
Ja maar dan wordt het dus echt thuiswerken en vrijwel niks gedaan krijgen (2 uur ipv 8,5 uur).. als ze daarmee genoegen nemen is dat prima :P dat is op de dagen dat partner er niet ook is uiteraard.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192059283
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:06 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja maar dan wordt het dus echt thuiswerken en vrijwel niks gedaan krijgen (2 uur ipv 8,5 uur).. als ze daarmee genoegen nemen is dat prima :P
Dan is je beroep niet zo vitaal als je denkt misschien :+

Maar sowieso, schuiven met je werkuren, delen met partner en dan kan je heus wel meer dan 2 uur werken toch? je reistijd heb je ook al niet
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192059284
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Check *)
Zelfde hier
pi_192059307
Ja ik heb een cruciaal beroep in de IT, maar wil ik dat mijn kind risico loopt op de opvang?
  zondag 15 maart 2020 @ 22:12:54 #30
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_192059331
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:06 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja maar dan wordt het dus echt thuiswerken en vrijwel niks gedaan krijgen (2 uur ipv 8,5 uur).. als ze daarmee genoegen nemen is dat prima :P dat is op de dagen dat partner er niet ook is uiteraard.
Wij werken ook beide in een vitale sector (zorg en politie). Ik werk thuis en heb besloten regulier bereikbaar te zijn (ik verwacht veel begrip over gillende kinderen 😂) en mijn uren verder zoveel mogelijk aan te passen aan de werkvoorraad en te verdelen over dag- en avonduren. M.a.w. Ik vind het mijn verantwoordelijkheid om ook wat in de avond te compenseren voor productiviteitsverlies overdag. Ik krijg immers ook gewoon volledig salaris aan het einde van de maand :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 15 maart 2020 @ 22:14:02 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192059357
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:11 schreef Isane het volgende:
Ja ik heb een cruciaal beroep in de IT, maar wil ik dat mijn kind risico loopt op de opvang?
In die situatie, beiden een vitaal beroep en je houdt je kind thuis, moet je dan wel de opvang betalen?

Niet dat dat een beslissende factor zou zijn, maar vroeg het me af.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 15 maart 2020 @ 22:16:09 #32
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192059388
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

In die situatie, beiden een vitaal beroep en je houdt je kind thuis, moet je dan wel de opvang betalen?

Niet dat dat een beslissende factor zou zijn, maar vroeg het me af.
Betalen moet je sowieso :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192059416
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

In die situatie, beiden een vitaal beroep en je houdt je kind thuis, moet je dan wel de opvang betalen?

Niet dat dat een beslissende factor zou zijn, maar vroeg het me af.
Over financiële zaken is nog niks gezegd. Financieel is het geen issue gelukkig.

We houden ons kind wel thuis, geen risico lopen :)
  zondag 15 maart 2020 @ 22:21:04 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192059503
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:16 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Betalen moet je sowieso :Y
Dat is niet wat ik begreep.

Geen opvang aangeboden, geen dienst geleverd, niet betalen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 15 maart 2020 @ 22:22:00 #35
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192059516
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:17 schreef Isane het volgende:

[..]

Over financiële zaken is nog niks gezegd. Financieel is het geen issue gelukkig.

We houden ons kind wel thuis, geen risico lopen :)
Verstandig! Zou iedereen ook moeten doen, als het enigszins mogelijk is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 maart 2020 @ 22:29:01 #36
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192059673
Ik heb volgens het lijstje een cruciaal beroep :D
Maar op morgen na werk ik verder thuis.
Mijn communicatietaken kan ik voldoende doen via mijn laptop en telefoon
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_192059922
Zelf wel,partner niet.
Dus die zou nu volgens die regels maar drie weken thuis moeten zitten.
Kut besluit.
pi_192059976
Wel ict maar zou het zelf niet vitaal kenmerken iig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 15 maart 2020 @ 22:47:28 #39
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192060145
Ik heb een vitaal beroep, mijn man niet. Hij werkt thuis, kind blijft ook thuis.
Hij kan inloggen voor schoolwerk, digitale boeken lenen bij de bibliotheek en hij heeft de instructie gekregen zijn vader zo goed mogelijk te laten werken.

En dan hoop ik ondertussen niet besmet te raken op mijn werk. :P
pi_192060163
Niets ten nadele van alle ICT-ers hier, maar de OP mist wat cruciale informatie bij het tweede lijstje:

quote:
Voor Nederland gelden altijd al bedrijven die processen hebben die zijn aangemerkt als vitaal. Ook als je een onmisbare functie vervult ten behoeve van een van deze vitale processen, kun je een beroep doen op de opvang. Het gaat om circa 100 bedrijven die hier al van op de hoogte zijn.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)ciale-beroepsgroepen
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 22:48:24 #41
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192060174
Overheid maar niet vitaal. Dus nee.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_192060204
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:11 schreef Isane het volgende:
Ja ik heb een cruciaal beroep in de IT, maar wil ik dat mijn kind risico loopt op de opvang?
Denk niet dat er zoveel gezinnen zijn waarbij beide ouders een vitaal beroep hebben, dus kan zomaar zijn dat je kind de enige is, dan loopt hij/zij niet zoveel gevaar toch?
pi_192060269
Volgens mij hoorde ik dat ze op RTL4 zeiden dat iedereen de opvang moet blijven doorbetalen, immers worden de toeslag ook doorbetaald.
  zondag 15 maart 2020 @ 22:53:27 #44
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192060316
quote:
3s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:51 schreef Cactus1 het volgende:
Volgens mij hoorde ik dat ze op RTL4 zeiden dat iedereen de opvang moet blijven doorbetalen, immers worden de toeslag ook doorbetaald.
Dat en je hebt die uren ingekocht, het personeel moet worden betaald (ook al kan het niet werken) ect :Y

De hele begroting is gebaseerd op dat inkomen, pand moet gewoon betaald blijven worden ect.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 15 maart 2020 @ 22:54:37 #45
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192060342
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:49 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Denk niet dat er zoveel gezinnen zijn waarbij beide ouders een vitaal beroep hebben, dus kan zomaar zijn dat je kind de enige is, dan loopt hij/zij niet zoveel gevaar toch?
Die lijst is onwijs lang :D een verpleegkundige en een koeienvoerfabrikant kunnen samen ook vitaal zijn :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192060401
quote:
3s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:51 schreef Cactus1 het volgende:
Volgens mij hoorde ik dat ze op RTL4 zeiden dat iedereen de opvang moet blijven doorbetalen, immers worden de toeslag ook doorbetaald.
Je gaat toch niet betalen voor een dienst die niet geleverd wordt.
De toeslag verrekenen ze maar met de aangifte van 2020.
pi_192060499
Ik denk dat mensen echt onderschaten welke beroepen allemaal cruciaal zijn hoor.
pi_192060514
Als ICT-nerd zit ik dus goed! Ohnee, want ik heb toch geen vrouw en kinderen... -O-
Totaal aantal coronadoden in heel China in de afgelopen 3 maanden: 3100
Totaal aantal griepdoden in Nederland in de winter van 2017/2018: 9400
Shut da bona, gimme a cool corona!
pi_192060554
Ik ben werkzaam in de melkpoeder&babyfood industrie en dat moet wel doorgaan want je kunt moeilijk een knoop in de uier van een koe leggen. De boeren zouden anders melk moeten gaan lozen. Alhoewel het vooral export is lijkt het me voor de importerende landen van belang dat de leveringen blijven doorgaan. Zal me niet verbazen als de vraag en prijs van onze producten juist gaat stijgen trouwens.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192060591
Man en ik beide, ik twijfelde maar heb het net bevestigd gekregen (drogist). Zoon gaat naar de opvang woensdag, thuiswerken kan onmogelijk en veel vakantiedagen zijn er niet meer. Hier 'leeft' het ook nog niet echt. Mail van de opvang zei wel dat als de kinderen niet komen, je de uren als ruiluren later in mag zetten. Vrijdag ben ik wel thuis en heb hem dan wel afgemeld.
pi_192060647
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:50 schreef Fred2 het volgende:
Check, meerdere zelfs :@
Same here.
pi_192060814
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:05 schreef Nazil het volgende:
Man en ik beide, ik twijfelde maar heb het net bevestigd gekregen (drogist). Zoon gaat naar de opvang woensdag, thuiswerken kan onmogelijk en veel vakantiedagen zijn er niet meer. Hier 'leeft' het ook nog niet echt. Mail van de opvang zei wel dat als de kinderen niet komen, je de uren als ruiluren later in mag zetten. Vrijdag ben ik wel thuis en heb hem dan wel afgemeld.
Is een drogist ook een onmisbaar beroep???
pi_192061278
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:15 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Is een drogist ook een onmisbaar beroep???
Lijkt mij ook niet, apotheek wel.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 15 maart 2020 @ 23:41:24 #54
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192061313
Ik tik drie criteria aan :')
Morgen om 7.15 uur ben ik dus gewoon op mijn werk. Eens kijken of ik mijn collega's op 1,5 meter afstand kan houden :P
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 15 maart 2020 @ 23:42:47 #55
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_192061340
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:15 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Is een drogist ook een onmisbaar beroep???
Iemand moet de vakken vullen :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 15 maart 2020 @ 23:44:04 #56
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192061363
Ik ben software engineer, maar wij hebben klanten in de levensmiddelenindustrie. Zit dus in het grijze gebied.
pi_192061630
Nope. Ik vraag me ook af hoelang ik nog werk. Ik geef het nog één week.
Somebody that I used to know
pi_192061660
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:15 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Is een drogist ook een onmisbaar beroep???
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Allemaal zelfmedicatie, hygiëneproducten, etc. Tuurlijk heeft de supermarkt wel veel, maar drogisterijen hebben net wat meer en kennis.
Somebody that I used to know
  One tough cookie maandag 16 maart 2020 @ 00:02:17 #59
169210 liesje1979
pi_192061694
Lief van al die mensen hier die wel een vitaal beroep hebben maar het toch proberen te regelen om thuis op te vangen. En ik begrijp heel goed dat dat niet voor iedereen mogelijk is.
Ik heb een vitaal beroep, ik werk in de kinderopvang. BSO.
Vanuit school is er wel in de brief vermeld dat het gaat om beide ouders en wanneer echt geen andere oplossing, vanuit de stichting niet.
En echt, ik ga met liefde de kinderen opvangen van mensen die onmisbaar zijn! Hoop alleen dat er geen misbruik van gemaakt gaat worden. :@
pi_192064269
quote:
17s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:02 schreef liesje1979 het volgende:
Lief van al die mensen hier die wel een vitaal beroep hebben maar het toch proberen te regelen om thuis op te vangen. En ik begrijp heel goed dat dat niet voor iedereen mogelijk is.
Ik heb een vitaal beroep, ik werk in de kinderopvang. BSO.
Vanuit school is er wel in de brief vermeld dat het gaat om beide ouders en wanneer echt geen andere oplossing, vanuit de stichting niet.
En echt, ik ga met liefde de kinderen opvangen van mensen die onmisbaar zijn! Hoop alleen dat er geen misbruik van gemaakt gaat worden. :@
hier ook beiden in de vitale beroepsgroepen maar we gaan ze niet naar kdv brengen tenzij echt heel erge nood. Opa's en oma's ook maar afgezegd voorlopig

Maar goed, de kinderen die thuis zitten moeten ook schoolwerk blijven doen, dus als ouder die thuis blijft krijg je dat er ook nog bij :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192064282
Nope.
pi_192064291
Ze moeten wel ff salarisadministratie toevoegen aan dit rijtje. Anders geen loon.
pi_192064294
Ik werk zowel bij een bank als energiemaatschappij, echter niet in cruciale functies. Kortom formeel wel, in de praktijk niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192064306
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:55 schreef HPoi het volgende:
Ze moeten wel ff salarisadministratie toevoegen aan dit rijtje. Anders geen loon.
Ja dat kan niet vanuit huis bijvoorbeeld?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192064319
Ik niet maar mijn partner wel, die werkt op de NICU bij het UMC. Die is nogal huiverig over deze ziekte. Het is eigenlijk het omgekeerde proces als bij een vroeggeboorte. Dan vecht de kleine om zijn longen te ontwikkelen. BIJ covid vechten de mensen om hun longen niet compleet vernietigd te laten worden.
pi_192064330
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:15 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Is een drogist ook een onmisbaar beroep???
Ja, bevestigd gekregen van cbd. Als wij dicht gaan wordt de druk op de apotheek te groot.
pi_192064360
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:44 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik ben software engineer, maar wij hebben klanten in de levensmiddelenindustrie. Zit dus in het grijze gebied.
Same here. Vooralsnog werken wij "gewoon" thuis.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_192064376
quote:
10s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:42 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Iemand moet de vakken vullen :+
Ja super lollig vakken vullen, maar drogist is wel degelijk een vak. Inclusief opleiding, meerdere malen per jaar cursussen en elk jaar nascholing. En over sommige dingen hebben wij meer kennis in huis dan een apotheek. Wacht maar tot drogisten dicht gaan en jij voor je paracetamol naar de apotheek moet, hoe lang jij dan buiten in een rijtje mag gaan staan wachten. Nog maar te zwijgen over wanneer iedereen advies nodig heeft, daar ben je wel even mee bezig.

En nee ik maag geen misbruik van de opvang, het is gewoon niet anders te regelen. Alsof ik voor mijn lol de hele dag tussen de hoestende en niesende klanten sta. Want die komen juist bij ons.
  maandag 16 maart 2020 @ 07:12:27 #69
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192064385
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:44 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik ben software engineer, maar wij hebben klanten in de levensmiddelenindustrie. Zit dus in het grijze gebied.
Dat kan je toch thuis doen? Op onze school wordt gezegd; vitaal beroep én als je niet thuis kunt werken.
pi_192064419
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:51 schreef Ferdii het volgende:
ja zorg, ik voel mij ineens belangrijk *O* nu echter de passende beloning nog :7 :{w
Misschien een goed moment om er voor te staken!
  maandag 16 maart 2020 @ 07:25:15 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192064491
quote:
3s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:51 schreef Cactus1 het volgende:
Volgens mij hoorde ik dat ze op RTL4 zeiden dat iedereen de opvang moet blijven doorbetalen, immers worden de toeslag ook doorbetaald.
Ja klopt. Een brancheorganisatie had onlangs in een FAQ staan dat er niet betaald hoefde te worden, maar schreven 3 dagen later compleet het tegenovergestelde. Overigens is nu heel hun website plat.

Maar lijkt erop dat er gewoon betaald moet worden inderdaad :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 maart 2020 @ 07:27:42 #72
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192064514
ict-er hier. Werkte al twee dagen thuis.
Mijn werkgever heeft me onmisbaar verklaard en verwacht me nu fysiek aanwezig. Vrijwel al mijn werk kan ik van huis.Halve bedrijf zit thuis dus ik verwacht een rustig dagje.
Tot nooit .......
pi_192064668
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:02 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja, bevestigd gekregen van cbd. Als wij dicht gaan wordt de druk op de apotheek te groot.
De wat? Wie gaat hierover?
Somebody that I used to know
pi_192064750
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

De wat? Wie gaat hierover?
Centraal bureau voor drogisterijbedrijven
pi_192064777
Niet echt... ik ben eens benieuwd hoe het met de huizenmarkt gaat, als dat doorloopt heb ik werk...
Ik was hier...
pi_192064790
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:02 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja, bevestigd gekregen van cbd. Als wij dicht gaan wordt de druk op de apotheek te groot.
Wat een onzin :D drogist is wat mij betreft een veredelde parfumerie/supermarkt . Alsof er maar 1 iemand is die meer info wil over een neusspray of ibuprofen
hardcoholic
pi_192064846
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:54 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Wat een onzin :D drogist is wat mij betreft een veredelde parfumerie/supermarkt . Alsof er maar 1 iemand is die meer info wil over een neusspray of ibuprofen
Loop jij maar eens een dagje mee en dan niet in de kruidvat. Dan piep je wel anders. Maar ik sluit deze discussie nu, prima als jullie vinden dat wij totaal misbaar zijn, de overheid denkt er blijkbaar anders over.
  maandag 16 maart 2020 @ 08:04:21 #78
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192064930
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:54 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Wat een onzin :D drogist is wat mij betreft een veredelde parfumerie/supermarkt . Alsof er maar 1 iemand is die meer info wil over een neusspray of ibuprofen
Maar als ze dichtgaan moet iedereen voor een hoop medicatie naar de apotheek.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192065155
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:50 schreef Nazil het volgende:

[..]

Centraal bureau voor drogisterijbedrijven
Aah.. Ik dacht misschien één of ander overheidsorgaan die gaat over alle bedrijfstakken. (die ik nog niet ken)
Somebody that I used to know
pi_192065177
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar als ze dichtgaan moet iedereen voor een hoop medicatie naar de apotheek.
Ja precies.
Somebody that I used to know
pi_192065221
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar als ze dichtgaan moet iedereen voor een hoop medicatie naar de apotheek.
Alsof je niet zonder je voltaren gel, neusspraytje of molletje kan :{
hardcoholic
  maandag 16 maart 2020 @ 08:43:30 #82
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192065503
Absoluut niet, maar ik heb ook geen kinderen *O*
  maandag 16 maart 2020 @ 08:49:08 #83
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192065603
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:24 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Alsof je niet zonder je voltaren gel, neusspraytje of molletje kan :{
Ja, alsof je niet zonder levens voorraad wc papier kan.

Maar je ziet wat er gebeurt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 maart 2020 @ 09:30:30 #84
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_192066290
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:10 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja super lollig vakken vullen, maar drogist is wel degelijk een vak. Inclusief opleiding, meerdere malen per jaar cursussen en elk jaar nascholing. En over sommige dingen hebben wij meer kennis in huis dan een apotheek. Wacht maar tot drogisten dicht gaan en jij voor je paracetamol naar de apotheek moet, hoe lang jij dan buiten in een rijtje mag gaan staan wachten. Nog maar te zwijgen over wanneer iedereen advies nodig heeft, daar ben je wel even mee bezig.

En nee ik maag geen misbruik van de opvang, het is gewoon niet anders te regelen. Alsof ik voor mijn lol de hele dag tussen de hoestende en niesende klanten sta. Want die komen juist bij ons.
Is er ook een medicijn tegen happeritus? :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 16 maart 2020 @ 09:34:22 #85
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192066361
Al die ITers die denken dat ze onmisbaar zijn op kantoor :') .
Als dat zo is, heb je je werk niet goed gedaan :P .
Enige cruciale ITers onder deze regeling zijn de mannen en vrouwen in datacenters die richting de servers moeten rennen als de boel begint te roken.
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 09:34:59 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192066371
Nope, wetenschapper, dus volledig onnodig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192066389
Ja want werk in de zorg, maar we hebben geen kinderen.
Ik had graag een paar weken thuisgewerkt :P
  maandag 16 maart 2020 @ 09:39:14 #88
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_192066432
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 09:34 schreef bleiblei het volgende:
Al die ITers die denken dat ze onmisbaar zijn op kantoor :') .
Al het kantoorvolk hadden ze veel eerder moeten ophokken, want als het moet kan het thuiswerken dus wel. Moet je eens kijken hoe leeg het op de weg is. De maximumsnelheid kan gerust naar 160 km/u :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_192066834
Zorg maar op kantoor. Echter is er bij ons beslist dat iedereen moet komen opdagen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 16 maart 2020 @ 10:14:44 #90
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_192067061
Sector wel, werkzaamheden niet. Werk al een week thuis.
Mijn man in de it bij een grote retailer. Die valt wel onder de noemer “vitaal”. Sowieso wordt hier tot 16 april thuisgewerkt en ik verwacht een uitloop naar twee maanden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_192067552
Nee. Werk in de zakelijke dienstverlening.

Succes voor al het zorgpersoneel en mensen met vitale beroepen deze komende weken! :Y _O_ ^O^

[ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2020 10:45:41 ]
pi_192067577
Nee. Gelukkig zou ik haast zeggen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 16 maart 2020 @ 16:19:57 #93
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192074265
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 09:34 schreef bleiblei het volgende:
Al die ITers die denken dat ze onmisbaar zijn op kantoor :') .
Als dat zo is, heb je je werk niet goed gedaan :P .
Enige cruciale ITers onder deze regeling zijn de mannen en vrouwen in datacenters die richting de servers moeten rennen als de boel begint te roken.
Dat is wat ik bedoel, ik werk al jaren 1 of twee dagen per week thuis.
Nu vinden ze me ineens onmisbaar en moet ik op in een leeg gebouw gaan zitten neuspeuteren.
Als mijn gebruikers zitten thuis te werken.
Tot nooit .......
pi_192074303
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:49 schreef Underdoggy het volgende:
Krijg net te horen dat allebei de ouders een cruciaal beroep moeten hebben voordat dit opgaat - ergens wel logisch maar wel jammer
Er zijn wel degelijk uitzonderingen.
pi_192096366
Check, noodzakelijke overheidsprocessen. :7
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')