abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192042143
Ook maar eens iets positiefs melden in deze akelige tijd:
In deze post kun je voorbeelden van internationale solidariteit d.m.v. hulpacties melden:
Ik las in de krant het volgende:
"Een belangrijke hulp is donderdagavond laat met het vliegtuig China Eastern Airlines uit Shanghai naar Rome gekomen. Een team van negen Chinese experts om het coronavirus te bestrijden is ingevlogen met een lading van 31 ton materiaal met 1.000 longventilatoren, 100.000 maskers, 20.000 beschermende pakken en 50.000 wattenstaafjes om te testen. Het gaat om een initiatief van het Chinese Rode Kruis. Zowel de equipe als al het materiaal zijn broodnodig in Italië."

Ik vind dit een heel goed internationaal initiatief.
Wellicht weten ander Fokleden nog meer voorbeelden. Bijvoorbeeld het onwaarschijnlijke geval dat Trump hulp naar het zwaargetroffen Iran zou sturen. Zulke internationale diplomatie helpt meer dan bommen gooien
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192042167
Dat is toch meer schuldgevoel van China, deze ellende komt wel bij hun vandaan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 15 maart 2020 @ 08:32:46 #3
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_192042586
HOE LAAT IS HET? SO-LI-DA-RI-TEIT!
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_194569820
Iets positiefs verdient altijd een topic-kick.
Ik ben het helemaal met TS eens.
Ondanks al het gekissebis over en weer tussen de verschillende landen zijn "we" als wereldburgers een stuk beter bezig dan zo'n 100 jaar geleden tijdens de Spaanse Griep.
Toen werd alles "onder de pet" gehouden ivm de Wereldoorlog.
Er is nu veel meer sprake van internationale samenwerking.
Zoals patienten naar Duitse IC-bedden. Dat was 100 jaar geleden niet het geval...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')