Allereerst ben ik niet iemand die uitvoerig teksten leest en analyseert. Alleen wanneer ik iets mee wil zingen of ik vraag me ineens af waar een bepaald nummer over gaat, lees ik het wel eens door.quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:43 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dat vind ik ook eigenlijk wel leuk aan Interpol. De tekst is wellicht niet heel expressief, maar het mysterie wordt eigenlijk opgelost door de drum-, bas- en gitaarpartijen. Deze tekst is wellicht exemplarisch voor de algehele sfeer van de plaat, een soort afgewezen berusting en niet meer het oneindige gezwelg. Wat vind jij eigenlijk zo goed aan Interpol, Gizpat?
Wist je dat het nummer Everything is Everything van Phoenix precies hierover gaat. Dat nummer gaat over het geven van eigen interpretatie van een tekst (Phoenix is een Franse groep) en dat de grip op een nummer verdwijnt zodra ze de werkelijke teksten horen/zien.quote:Op woensdag 24 november 2004 12:28 schreef Gizpat het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het gevoel wat ik erbij krijg.
Ah, dus hetzelfde als wat ik vind.quote:Op woensdag 24 november 2004 12:28 schreef Gizpat het volgende:
Allereerst ben ik niet iemand die uitvoerig teksten leest en analyseert. Alleen wanneer ik iets mee wil zingen of ik vraag me ineens af waar een bepaald nummer over gaat, lees ik het wel eens door.
Ik vind wel dat in het geval van Interpol de onduidelijkheid van de teksten zijn charme hebben. Op Bij sommige partijen versterkt het de muziek wat meer, zet het net iets meer kracht bij.
Inhoudelijk heb ik vaak geen idee waar het bij Interpol over gaat. Ik geef er dan gewoon een beetje mijn eigen interpretatie aan.
Hoe vaak heb je niet dat je een liedje hoort en je denkt de strekking van het nummer wel begrepen te hebben, om uiteindelijk het tekstboekje ter hand te nemen en te concluderen dat je er volledig naast zit.
quote:Op woensdag 24 november 2004 13:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je bedoelt dat je jezelf op die manier goed voor de gek kan houden?
Ja, dat geloof ik ook best.
quote:Op woensdag 24 november 2004 13:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar goed, voor mij is de stem vooral een ( -extra, en zeker niet onbelangrijk- ) instrument.
Muziek dus.
Dit had ook in 1 post gekund he!quote:Op woensdag 24 november 2004 13:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik luister nu overigens naar het ( nieuwe ) album van Dungen...
Ik versta geen klap van wat ie zingt,
maar het klinkt wel fe-no-me-naal goed...
quote:Je bedoelt dat je jezelf op die manier goed voor de gek kan houden? Ja, dat geloof ik ook best. Maar goed, voor mij is de stem vooral een (-extra, en zeker niet onbelangrijk-) instrument. Muziek dus. Zo luister ik nu naar het (nieuwe) album van Dungen. Ik versta geen klap van wat ie zingt, maar het klinkt wel fe-no-me-naal goed.
Dat is een goede plaat idd. Ken je meer van ze dan 'Ta Det Lugnt'?quote:Op woensdag 24 november 2004 13:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, hallo,quote:Op woensdag 24 november 2004 14:22 schreef zodiakk het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit had ook in 1 post gekund he!
Kijk dit was veel mooier geweest:
[..]
Nee, maar deze plaat smaakt wel naar meer.quote:Op woensdag 24 november 2004 14:22 schreef Z het volgende:
[..]
Dat is een goede plaat idd. Ken je meer van ze dan 'Ta Det Lugnt'?
quote:Op woensdag 24 november 2004 13:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een karaoke-party waarbij luidkeels wordt meegezongen op de tekst van Det Du Tänker Idag Är Du I Morgon is er sowieso eentje die ik niet zou willen missen.quote:Op woensdag 24 november 2004 14:57 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Dungen
Met het wonderschone Det Du Tänker Idag Är Du I Morgon. Ook erg populair op karaoke-parties. Luid meezingen aanbevolen.
En toch is het jammer, dat je er geen bal van verstaat. Ik zal wel een semantiek-freak zijn. Van poëzie kan ik vreselijk genieten, maar ik moet weten wat deze betekent. Dit is een volkomen egocentrische onderneming. Het gaat het niet om het achterhalen van een intentie of bedoeling, maar om uiterste pogingen vat op de emoties te krijgen. Eeuwig aftasten zonder ooit de kern te raken. Een hermeneutiek-semantiek-freak dus.quote:Op woensdag 24 november 2004 13:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik vind het soms juist héérlijk om niet alles te weten of te begrijpen...quote:Op donderdag 25 november 2004 19:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En toch is het jammer, dat je er geen bal van verstaat. Ik zal wel een semantiek-freak zijn. Van poëzie kan ik vreselijk genieten, maar ik moet weten wat deze betekent. Dit is een volkomen egocentrische onderneming. Het gaat het niet om het achterhalen van een intentie of bedoeling, maar om uiterste pogingen vat op de emoties te krijgen. Eeuwig aftasten zonder ooit de kern te raken. Een hermeneutiek-semantiek-freak dus.
Wat dan wel weer aardig aan Dungen is, is dat je je kunt verbeelden wat hij zingt.
En Interpol is fantastisch.
Maar iets meer interactie mag wel.... da's het enige piepkleine puntje van kritiek....quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:40 schreef DonStefano het volgende:
ow ow, wat waren ze goed afgelopen Zondag! Strak, stijlvol en foutloos... en wat zien ze er ook stoer uit!![]()
Ja dat is waar... Radiohead heeft het niet nodig en Interpol wellicht ook niet, maar zo ver zijn ze nog niet denk ik. De spanning die bij een optreden van Radiohead heerst, is nog niet groot genoeg bij Interpol om enige vorm van saaiheid te voorkomen. Vind ik dan...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:54 schreef thaleia het volgende:
Ik heb ooit eens een fenomenaal optreden van Radiohead (Gelredome nov '93) door een kennis op de volgende manier horen bespreken: "ik vond het maar niks, ze kwamen op en zeiden helemaal niets. Ze begonnen gewoon te spelen zonder iets te zeggen, stom hoor. Gelukkig ging hij na een paar nummers wel iets zeggen, toen vond ik ze wel weer leuk."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |