Bah. Had voor deze keer geen slaapplaats kunnen regelen, maar ik ging er van uit dat het concert wel op een beetje redelijke tijd afgelopen zou zijn (kwart over 11 of zo). Beginnen ze pas om half elf, een half uur later dan aangegeven...
![]()
Ben gebleven tot Slow Hands, ben daarna zo snel mogelijk naar het station gegaan (om te voorkomen dat ik de hele nacht op het station zou moeten bivakkeren), alleen maar om er achter te komen dat mijn trein toch al een fikse vertraging had en ik bij nader inzien zeker nog wel 20 minuten langer bij Interpol had kunnen blijven.
![]()
Volgende keer maar weer wat regelen.
![]()
En er werden geen cd's verkocht, had toch graag de Bloc Party EP willen aanschaffen. Navraag leerde me dat ze niet aan de verkoop van CDs deden tijdens concerten omdat ze anders niet zouden meetellen voor de charts.
![]()
Dat terzijde, Bloc Party was geweldig, en Interpol was prima in vorm.
![]()
Natuurlijk helpt het als je beide Interpol-cd's zo een beetje uit je hoofd kent, maar ik heb er zeker van genoten, die drie kwartier dat ik ze bezig gezien heb. Opvallend dat ze erg dichtbij de albumversies blijven live (weinig improvisatie en zo), verder ook geen nieuwe nummers gehoord (kan zijn dat die nog in de staart van het concert zijn gespeeld, was toen al weg). Geluid was bij Bloc Party nog wat schel af en toe, maar bij Interpol was het precies goed, ook. Ondanks het gedwongen vroege vertrek van mijn kant was het toch wel een fantastisch concert.
![]()
Tot hoe laat zijn ze uiteindelijk nog doorgegaan? En zijn ze nog aan PDA toegekomen (toegift of zo)?