abonnement Unibet Coolblue
pi_192030817
In Europa loopt het aantal besmettingen uit de hand terwijl China de zaak onder controle begint te krijgen:
Italie is met 17,660 besmettingen op 62 miljoen inwoners verhoudingsgewijs 4,5 keer meer besmet per inwoner dan China met 80,824 corona besmettingen op 1,3 miljard inwoners van dat land.

Het is in Italie dus veel ernstiger geworden het aantal nieuwe besmettingen in Italie is niet eens meer bekend( zie onderstaande site) In China zouden dat er maar 11 ? zijn.

Dit allemaal is het gevolg van wanbeleid in de EU. In de EU werken gezondheidszorg instanties totaal langs elkaar heen. Er is nauwelijks sprake van afstemming en het ene land sluit terecht wel haar grenzen, maar het andere land niet.

Een ander land waar de corona epidemie vergelijkbaar uit de hand loopt is Iran met 12,729 besmettingsgevallen, waaronder 1,365 nieuwe gevallen en 97 doden gisteren.

Waar blijft de internationale steun voor landen als Italie, Iran en alle derde wereld landen bij de bestrijding van deze epidemie?
Als wij niets doen in dat opzicht, krijgen wij later de rekening gepresenteerd door al het gereis tegenwoordig.

Dan krijgen wij met de nieuwe vluchtelingen stromen in de toekomst ook een toevloed van corona virussen er gratis bij. Deze virussen houden helemaal geen rekening met douane formaliteiten

https://www.worldometers.info/coronavirus/
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192030830
Geef het nog 2 weken en Nederland staat fier aan kop.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:31:40 #3
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192030845
Communisme invoeren - totalitair dictatoriaal regime kiezen en we zijn bij een volgend griepje veilig
Mai pben rai~!
pi_192031275
In China is dat niet zo gek als niemand meer de straat op mag, ooit zullen ze weer naar buiten moeten.
En vergeet niet, in Europa is het ook met 1 persoon begonnen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192031332
Het heeft geen bal met de EU te maken. We hebben allemaal soevereine landen die terecht over de eigen volksgezondheid gaan. Ik heb liever niet dat een bureaucraat in Brussel beslist over een noodtoestand of iets dergelijks.
pi_192031342
In China hebben ze de zaak voorlopig onder controle. Ik ben benieuwd hoe het in Italie afloopt. Hopelijk lukt het de Italianen.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192031376
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:53 schreef paulgo het volgende:
In China hebben ze de zaak voorlopig onder controle. Ik ben benieuwd hoe het in Italie afloopt. Hopelijk lukt het de Italianen.
China is veel verder hiermee, die hebben ook sars en mers meegemaakt, dit is waarom europa overrompeld wordt en het hier een gigantische schade gaat aanrichten, geloof me maar dat het volgende virus stukken serieuzer genomen gaat worden.

Wat denken jullie, bioweapon of natuurlijke uitbraak?
As above, so below.
pi_192031399
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Geef het nog 2 weken en Nederland staat fier aan kop.
pi_192031437
China is ook een dictatuur met een gehoorzame onderdanige bevolking. Die valt goed te sturen in tijden van crisis. Dus dat heeft veel nadelen maar één groot voordeel: strenge quarantaine maatregelen worden 99% opgevolgd door de bevolking. Hier moet ik nog wel zien of burgers zich aan een straatverbod zullen houden.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192031589
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:58 schreef paulgo het volgende:
China is ook een dictatuur met een gehoorzame onderdanige bevolking. Die valt goed te sturen in tijden van crisis. Dus dat heeft veel nadelen maar één groot voordeel: strenge quarantaine maatregelen worden 99% opgevolgd door de bevolking. Hier moet ik nog wel zien of burgers zich aan een straatverbod zullen houden.
Zuid-Korea was ruim 2 weken geleden ook foute boel, daar lijkt het ook goed te gaan :).
pi_192033492
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:58 schreef paulgo het volgende:
China is ook een dictatuur met een gehoorzame onderdanige bevolking. Die valt goed te sturen in tijden van crisis. Dus dat heeft veel nadelen maar één groot voordeel: strenge quarantaine maatregelen worden 99% opgevolgd door de bevolking. Hier moet ik nog wel zien of burgers zich aan een straatverbod zullen houden.
Laat de cijfers voor zich spreken. Na de lockdown in China is de exponentiële toename van Corona een halt toegeroepen. In Nederland verdubbelt het aantal Corona-patienten nu iedere 2 dagen. Het zal niet lang meer duren voordat we hier ook over gaan tot een lockdown vermoed ik zo.

One man's trash, another man's treasure.
pi_192033564
Overigens is het aantal bedden in Nederland per hoofd van de bevolking bijna gelijk aan die van China. De beelden van stampvolle ziekenhuizen in China waar de mensen op de grond moeten slapen kan dus hier ook gewoon gebeuren. Dan kun je wat dat betreft dus beter in Duitsland wonen.

One man's trash, another man's treasure.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:12:31 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_192034732
China liegt ...

Procentueel gezien heeft Italie nu 6x zoveel doden en 2x zoveel besmettingen als China ...

We zien nu pas de echte cijfers.

China doet er nu alles aan om de schijn op te wekken dat het beter gaat, om de economische schade te beperken. Alles ligt daar nog steeds half op z'n gat.
Dum de dum
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:34:03 #14
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_192035270
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:12 schreef Fe2O3 het volgende:
China liegt ...

Procentueel gezien heeft Italie nu 6x zoveel doden en 2x zoveel besmettingen als China ...

We zien nu pas de echte cijfers.

China doet er nu alles aan om de schijn op te wekken dat het beter gaat, om de economische schade te beperken. Alles ligt daar nog steeds half op z'n gat.
Als het om cijfers gaat vertrouw ik landen als China voor geen meter.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:34:24 #15
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_192035286
Begint nu ook in Afrika, dat wordt een ramp.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')