Klopt.quote:
Jij begrijpt het punt nog stééds niet? Het gaat er niet om dát mensen ziek worden of dát ze dood gaan, het gaat er om dat ze het allemaal tegelijk worden door de enorme besmettelijkheid van het virus. Als gevolg kunnen ‘gezonde’ mensen met complicaties ook niet of te laat geholpen worden, evenals mensen met andere oorzaken voor verzorging (die gaan ook gewoon door).quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De stand tot nu toe: 10 mensen zijn een maand eerder doodgegaan dan zonder Corona.
Ik heb gehoord dat de helft van de mensen uiteindelijk Corona gaat krijgen. De meeste mensen zijn na een paar dagen weer beter. En de ouderen en zieken gaan een maand eerder dood.
De bevolking is te vergelijken met een bos bomen.
Je hebt onder meer hele oude bomen waarvan je weet dat ze binnen een maand zullen omvallen.
Als er na een dag sprake is van windkracht 6 zullen de meeste oude bomen omvallen. Als het die dag windstil zou zijn geweest staat zo'n boom er nog. Maar die zal dan bij het verstrijken van de tijd met windracht 5 om gaan vallen.
En zo komt er altijd een windkracht (wellicht uiteindelijk windkracht één) die de boom doet neervallen.
Corona is nooit de enige doodsoorzaak. Het is net als bij de Spaanse griep. Kijk op Wikipedia en deze honderd jaar oude griep eiste destijds tussen de 20 en 100 miljoen doden.
Dat is dus een enorme marge. Dat komt omdat veel van de slachtoffers meerdere ziektes hadden.
Plunderaars? Heb ik wat gemist?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:18 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Hier in de buurtapp wordt opgeroepen om vanavond in kleine groepjes door de wijk te gaan patrouilleren om plunderaars en ander geboefte uit de wijk te houden
Nee joh maar in Nederland weten we alles beter met onze 1.000 ic beddenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:23 schreef Greys het volgende:
Op CNN die Amerikaanse mevrouw die in Italië woont die zit te huilen omdat ze daar elke dag zulk slecht nieuws krijgen. Krijg er wel echt een brok van in m'n keel. De kinderen vinden het enig zegt ze omdat ze elke dag thuis zijn en elke dag cake bakken maar de ouders zitten er doorheen geestelijk met alle slechte cijfers en angst.
En ze smeekt nog net niet of iedereen zich ajb aan de richtlijnen wil houden. Dat laatste is vooral erg belangrijk denk ik als je ziet hoeveel mensen er hier allemaal nog gewoon overal door elkaar hollen.
Mijn neefje stuurde me een screenshot met zijn ouders. Of hij ze van het vliegveld wil halen ipv F. die het zou doen, want ze zijn ziek en willen F. niet aansteken want als die ziek wordt, dan gaat zijn vrouw hun de schuld geven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]![]()
Mijn bejaarde buurvrouw is een paar dagen geleden naar Brabant vertrokken, eigenwijs kreng dat het is (hele lieve vrouw hoor, maar allejezus eigenwijs). Overbuurvrouw, die enorm veel voor haar doet, is goed boos geworden en weigert haar ook van het station te halen als ze terug komt(en dat is geen kutactie, ze is zelf hartpatiënt en haar man is longpatiënt)
Lief dagboek enzo.
In België zijn alle cafes vanaf vandaag gesloten; dus veel mensen gingen gisteren maar naar de cafes toequote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:23 schreef Greys het volgende:
Op CNN die Amerikaanse mevrouw die in Italië woont die zit te huilen omdat ze daar elke dag zulk slecht nieuws krijgen. Krijg er wel echt een brok van in m'n keel. De kinderen vinden het enig zegt ze omdat ze elke dag thuis zijn en elke dag cake bakken maar de ouders zitten er doorheen geestelijk met alle slechte cijfers en angst.
En ze smeekt nog net niet of iedereen zich ajb aan de richtlijnen wil houden. Dat laatste is vooral erg belangrijk denk ik als je ziet hoeveel mensen er hier allemaal nog gewoon overal door elkaar hollen.
Exact. Of je gaat als een cowboy solo, of je doet het als EU. Dan wacht je op elkaar en neem je samen beslissingen. Als elke dag telt is dat funest. Maar als de economie opgaat krabbelen, wat best snel gaat na een virus, dan is er geen land meer dat met je wil handelen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Had wel op europees niveau gemoeten. Anders ga jij dicht, lijkt alles veilig voor een maand, ga je weer open en dan gaat het opeens in Duitsland los. Dan moet je weer dicht.
Preventief bedoelen ze natuurlijkquote:
Ik ook ja, mensen die meteen eenzaam en depri zijn van een tijdje thuiszitten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef kapiteintje het volgende:
Verbaas me over de hoeveelheid mensen die er zo’n enorme moeite mee hebben om een week afstand van anderen te houden.
Het is vechten tegen de bierkaai.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Jij begrijpt het punt nog stééds niet? Het gaat er niet om dát mensen ziek worden of dát ze dood gaan, het gaat er om dat ze het allemaal tegelijk worden door de enorme besmettelijkheid van het virus. Als gevolg kunnen ‘gezonde’ mensen met complicaties ook niet of te laat geholpen worden, evenals mensen met andere oorzaken voor verzorging (die gaan ook gewoon door). Als jij over een week het aan je hart krijgt of valt tegen de rand van de badkuip met je hoofd heb je een heel erg groot probleem als het zo doorgaat. En wat denk je van politie, brandweer, gas, water, elektriciteit bij grote aantallen zieken? Zijn achter de schermen altijd nog mensen die de problemen daarmee moeten oplossen.
Net een Belg op de radio: gemiddeld drink ik 1 pintje per dag, nu gaan we 21 dagen dicht dus ik heb er nu 21 op.😂quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In België zijn alle cafes vanaf vandaag gesloten; dus veel mensen gingen gisteren maar naar de cafes toe
Ik zou graag wat foto's of nieuwsberichten daarvan willen zien. Want je verhalen zijn een stukje extremer dan ik elders tegen kom.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:26 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Preventief bedoelen ze natuurlijk
Maar hier in de Haagse regio gaat er al hard aan toe in en rond de supermarkten![]()
Hagenezen he
Ook benieuwd naar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Hoe is het vandaag met de slag om de albert heijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een week geleden was eenzelfde aanpak geplaatst en deed iedereen er nog lacherig over:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: sorry, beetje grote afbeeldingen
Wat is dat voor sneue wijkquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:18 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Hier in de buurtapp wordt opgeroepen om vanavond in kleine groepjes door de wijk te gaan patrouilleren om plunderaars en ander geboefte uit de wijk te houden
Ik ben benieuwt hoe het vandaag er aan toe gaat bij de supermarkten..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:26 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Maar hier in de Haagse regio gaat er al hard aan toe in en rond de supermarkten![]()
Hagenezen he
Ja man je zou er bijna depri van worden 2 weken lang geen selfie kunnen maken in een fancy restaurant of nachtclub in je blote reetquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:27 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ook ja, mensen die meteen eenzaam en depri zijn van een tijdje thuiszitten.
Mee eens dat het niet altijd meerwaarde heeft. Maar nu lijkt het alsof het met de besmettingen wel mee valt en dat is natuurlijk niet zo. En daarom nemen veel mensen het niet serieus en houden dan bv niet genoeg afstand, of gaan wel werken met verkoudheid etc.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het testen heeft lang niet altijd meerwaarde. Dan kun je het beter bewaren voor de gevallen waarin het wel nodig is.
Hier in Rdam ook..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:26 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Hagenezen he
Alles is altijd een stukje extremer in de Haagse regioquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou graag wat foto's of nieuwsberichten daarvan willen zien. Want je verhalen zijn een stukje extremer dan ik elders tegen kom.
idd die cijfers zeggen niet zoveel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:24 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Het is maar wat je meevallen noemt.
De daadwerkelijke cijfers liggen namelijk tig keer hoger.
Precies dit maakt dat hele RIVM incapabel. Die 900 hadden er nooit heen gemogen en alles wat er terug kwam naar Nederland uit Italië had voor die gasten naar Italië gingen al 2 weken in quarantaine gemoeten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:11 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Italie liep al ver voor op Duitsland met het aantal besmettingen. Maar het RIVM sloeg alle waarschuwingen in de wind vond het zelfs nog een goed idee op 900 studenten naar Noord Italie te sturen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |