abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 maart 2020 @ 11:23:26 #121
163650 Greys
pi_192022693
Op CNN die Amerikaanse mevrouw die in Italië woont die zit te huilen omdat ze daar elke dag zulk slecht nieuws krijgen. Krijg er wel echt een brok van in m'n keel. De kinderen vinden het enig zegt ze omdat ze elke dag thuis zijn en elke dag cake bakken maar de ouders zitten er doorheen geestelijk met alle slechte cijfers en angst.

En ze smeekt nog net niet of iedereen zich ajb aan de richtlijnen wil houden. Dat laatste is vooral erg belangrijk denk ik als je ziet hoeveel mensen er hier allemaal nog gewoon overal door elkaar hollen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192022695
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:22 schreef iBenny het volgende:

[..]

Dafuq :') ?!

Waar is dat dan?
Regio Den Haag 8)7
pi_192022707
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:23 schreef chipitovandenbroek het volgende:

[..]

Regio Den Haag 8)7
Oef. Ja...
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:24:16 #124
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192022708
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:22 schreef Faraday01 het volgende:
Belgie +133

Valt nog mee
Klopt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:24:20 #125
22565 asco
Los in deze tent
pi_192022711
quote:
Belgie +133

Valt nog mee
Van de 1.737 getest. 4 doden erbij.
pi_192022712
quote:
Belgie +133

Valt nog mee
Het is maar wat je meevallen noemt.
De daadwerkelijke cijfers liggen namelijk tig keer hoger.
pi_192022716
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 10:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De stand tot nu toe: 10 mensen zijn een maand eerder doodgegaan dan zonder Corona.
Ik heb gehoord dat de helft van de mensen uiteindelijk Corona gaat krijgen. De meeste mensen zijn na een paar dagen weer beter. En de ouderen en zieken gaan een maand eerder dood.
De bevolking is te vergelijken met een bos bomen.
Je hebt onder meer hele oude bomen waarvan je weet dat ze binnen een maand zullen omvallen.
Als er na een dag sprake is van windkracht 6 zullen de meeste oude bomen omvallen. Als het die dag windstil zou zijn geweest staat zo'n boom er nog. Maar die zal dan bij het verstrijken van de tijd met windracht 5 om gaan vallen.
En zo komt er altijd een windkracht (wellicht uiteindelijk windkracht één) die de boom doet neervallen.
Corona is nooit de enige doodsoorzaak. Het is net als bij de Spaanse griep. Kijk op Wikipedia en deze honderd jaar oude griep eiste destijds tussen de 20 en 100 miljoen doden.
Dat is dus een enorme marge. Dat komt omdat veel van de slachtoffers meerdere ziektes hadden.
Jij begrijpt het punt nog stééds niet? Het gaat er niet om dát mensen ziek worden of dát ze dood gaan, het gaat er om dat ze het allemaal tegelijk worden door de enorme besmettelijkheid van het virus. Als gevolg kunnen ‘gezonde’ mensen met complicaties ook niet of te laat geholpen worden, evenals mensen met andere oorzaken voor verzorging (die gaan ook gewoon door).

Als jij over een week het aan je hart krijgt of valt tegen de rand van de badkuip met je hoofd heb je een heel erg groot probleem als het zo doorgaat. En wat denk je van politie, brandweer, gas, water, elektriciteit bij grote aantallen zieken? Zijn achter de schermen altijd nog mensen die de problemen daarmee moeten oplossen.

Het is niet omdat veel dingen in Nederland goed geregeld zijn dat ze ook onfeilbaar zijn bij bijzondere voorvallen. Heel het land lijkt wel gebrainwashed dat niks ooit mis kan gaan. Lekker naief

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2020 11:26:34 ]
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:24:47 #128
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192022717
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:18 schreef chipitovandenbroek het volgende:

[..]

Hier in de buurtapp wordt opgeroepen om vanavond in kleine groepjes door de wijk te gaan patrouilleren om plunderaars en ander geboefte uit de wijk te houden :7
Plunderaars? Heb ik wat gemist?
pi_192022718
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:23 schreef Greys het volgende:
Op CNN die Amerikaanse mevrouw die in Italië woont die zit te huilen omdat ze daar elke dag zulk slecht nieuws krijgen. Krijg er wel echt een brok van in m'n keel. De kinderen vinden het enig zegt ze omdat ze elke dag thuis zijn en elke dag cake bakken maar de ouders zitten er doorheen geestelijk met alle slechte cijfers en angst.

En ze smeekt nog net niet of iedereen zich ajb aan de richtlijnen wil houden. Dat laatste is vooral erg belangrijk denk ik als je ziet hoeveel mensen er hier allemaal nog gewoon overal door elkaar hollen.
Nee joh maar in Nederland weten we alles beter met onze 1.000 ic bedden :')
pi_192022721
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

^O^

Mijn bejaarde buurvrouw is een paar dagen geleden naar Brabant vertrokken, eigenwijs kreng dat het is (hele lieve vrouw hoor, maar allejezus eigenwijs). Overbuurvrouw, die enorm veel voor haar doet, is goed boos geworden en weigert haar ook van het station te halen als ze terug komt :P (en dat is geen kutactie, ze is zelf hartpatiënt en haar man is longpatiënt)

Lief dagboek enzo.
Mijn neefje stuurde me een screenshot met zijn ouders. Of hij ze van het vliegveld wil halen ipv F. die het zou doen, want ze zijn ziek en willen F. niet aansteken want als die ziek wordt, dan gaat zijn vrouw hun de schuld geven.

Dus neefje heel droog “Je wil je kennis niet aansteken maar je kind wel? :') Bedankt hè. ^O^
pi_192022724
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:23 schreef Greys het volgende:

In België zijn alle cafes vanaf vandaag gesloten; dus veel mensen gingen gisteren maar naar de cafes toe 8)7
pi_192022726
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Had wel op europees niveau gemoeten. Anders ga jij dicht, lijkt alles veilig voor een maand, ga je weer open en dan gaat het opeens in Duitsland los. Dan moet je weer dicht.
Exact. Of je gaat als een cowboy solo, of je doet het als EU. Dan wacht je op elkaar en neem je samen beslissingen. Als elke dag telt is dat funest. Maar als de economie opgaat krabbelen, wat best snel gaat na een virus, dan is er geen land meer dat met je wil handelen.

En je moet ook maar alle middelen in huis hebben om je te kunnen isoleren. Plus dat je paniek creëert in andere landen, ben ik bang.
pi_192022742
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:24 schreef Markesh het volgende:

[..]

Plunderaars? Heb ik wat gemist?
Preventief bedoelen ze natuurlijk

Maar hier in de Haagse regio gaat er al hard aan toe in en rond de supermarkten :')

Hagenezen he :N
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:26:25 #134
22565 asco
Los in deze tent
pi_192022743
BE:
97 patiënten zijn gehospitaliseerd, van wie 24 op intensieve zorgen. 22 patiënten worden beademd. Vier personen zijn overleden. Het gaat om patiënten van 73, 80, 86 en 90 jaar oud.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:27:15 #135
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192022752
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef kapiteintje het volgende:
Verbaas me over de hoeveelheid mensen die er zo’n enorme moeite mee hebben om een week afstand van anderen te houden.
Ik ook ja, mensen die meteen eenzaam en depri zijn van een tijdje thuiszitten.
Koel en donker bewaren
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:27:28 #136
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192022756
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:24 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Jij begrijpt het punt nog stééds niet? Het gaat er niet om dát mensen ziek worden of dát ze dood gaan, het gaat er om dat ze het allemaal tegelijk worden door de enorme besmettelijkheid van het virus. Als gevolg kunnen ‘gezonde’ mensen met complicaties ook niet of te laat geholpen worden, evenals mensen met andere oorzaken voor verzorging (die gaan ook gewoon door). Als jij over een week het aan je hart krijgt of valt tegen de rand van de badkuip met je hoofd heb je een heel erg groot probleem als het zo doorgaat. En wat denk je van politie, brandweer, gas, water, elektriciteit bij grote aantallen zieken? Zijn achter de schermen altijd nog mensen die de problemen daarmee moeten oplossen.
Het is vechten tegen de bierkaai.
Sommigen weigeren het te zien😔
pi_192022767
Hoe is het vandaag met de slag om de albert heijn?
pi_192022768
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:25 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In België zijn alle cafes vanaf vandaag gesloten; dus veel mensen gingen gisteren maar naar de cafes toe 8)7
Net een Belg op de radio: gemiddeld drink ik 1 pintje per dag, nu gaan we 21 dagen dicht dus ik heb er nu 21 op.😂
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 11:28:25 #139
236264 crew  capricia
pi_192022770
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:26 schreef chipitovandenbroek het volgende:

[..]

Maar hier in de Haagse regio gaat er al hard aan toe in en rond de supermarkten :')

Ik zou graag wat foto's of nieuwsberichten daarvan willen zien. Want je verhalen zijn een stukje extremer dan ik elders tegen kom.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:28:35 #140
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192022772
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Hoe is het vandaag met de slag om de albert heijn?
Ook benieuwd naar.
Koel en donker bewaren
pi_192022777
Nu in het liveblog van de NOS...:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een week geleden was eenzelfde aanpak geplaatst en deed iedereen er nog lacherig over:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: sorry, beetje grote afbeeldingen
pi_192022778
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:18 schreef chipitovandenbroek het volgende:

[..]

Hier in de buurtapp wordt opgeroepen om vanavond in kleine groepjes door de wijk te gaan patrouilleren om plunderaars en ander geboefte uit de wijk te houden :7
Wat is dat voor sneue wijk :')
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:29:16 #143
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192022788
quote:

[..]

Ik ben benieuwt hoe het vandaag er aan toe gaat bij de supermarkten..
Nog een groter gekkenhuis vermoed ik
pi_192022790
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:27 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik ook ja, mensen die meteen eenzaam en depri zijn van een tijdje thuiszitten.
Ja man je zou er bijna depri van worden 2 weken lang geen selfie kunnen maken in een fancy restaurant of nachtclub in je blote reet :')

Wat een generatie :N
pi_192022792
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het testen heeft lang niet altijd meerwaarde. Dan kun je het beter bewaren voor de gevallen waarin het wel nodig is.
Mee eens dat het niet altijd meerwaarde heeft. Maar nu lijkt het alsof het met de besmettingen wel mee valt en dat is natuurlijk niet zo. En daarom nemen veel mensen het niet serieus en houden dan bv niet genoeg afstand, of gaan wel werken met verkoudheid etc.

Geef dan tenminste aan dat het aantal besmettingen wss veel hoger is zodat mensen zich hopelijk wat bewuster worden. Maar goed, snap aan de ene kant wel dat men niet te veel paniek wil veroorzaken (zie het hamsteren) maar indenk dat er nog te veel mensen het downplayen en niet hun gezond verstand gebruiken. Al lijkt dat hier op fok wel mee te vallen de laatste dagen, it’s just a flu bro hoor je al stukken minder.
pi_192022793
quote:

[..]

Hier in Rdam ook..
pi_192022814
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zou graag wat foto's of nieuwsberichten daarvan willen zien. Want je verhalen zijn een stukje extremer dan ik elders tegen kom.
Alles is altijd een stukje extremer in de Haagse regio :Y
pi_192022816
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:24 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Het is maar wat je meevallen noemt.
De daadwerkelijke cijfers liggen namelijk tig keer hoger.
idd die cijfers zeggen niet zoveel.
pi_192022817
Mijn onderbuik zegt dat Italie cijfers van jonge mensen achter moet houden.

Als mensen onder de 50 overleven, maar wel 3-6 weken IC zorg nodig hebben, dan zal je bij triage ook jonge mensen moeten afwijzen. Gewoon omdat alle bedden al vol liggen met andere jongen mensen.

Dan krijg je alsnog een spaanse griep scenario, waarbij gezonde mensen in hun piekjaren komen te overlijden, omdat juist zij langer zorg nodig hebben. Die cijfers zie je pas vlak na code zwart, als het al te laat is. Zeg maar waar Italie nu is.
pi_192022823
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:11 schreef chipitovandenbroek het volgende:

[..]

Italie liep al ver voor op Duitsland met het aantal besmettingen. Maar het RIVM sloeg alle waarschuwingen in de wind vond het zelfs nog een goed idee op 900 studenten naar Noord Italie te sturen :')
Precies dit maakt dat hele RIVM incapabel. Die 900 hadden er nooit heen gemogen en alles wat er terug kwam naar Nederland uit Italië had voor die gasten naar Italië gingen al 2 weken in quarantaine gemoeten.
Narf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')