Goed filmpje inderdaadquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:52 schreef iBenny het volgende:
Wat een mooi filmpje. Lekker simpel uitgelegd
45 gevallen? Hahaha waarschijnlijk x100. Wat een gekkies daar toch joh.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:06 schreef chipitovandenbroek het volgende:
De Russen komen toch niet![]()
Rusland sluit vanavond de grenzen met Noorwegen en Polen om het nieuwe coronavirus te bestrijden. Dat laat het kantoor van de Russische premier weten in ene verklaring.
Het inreisverbod gaat in om middernacht Moskou-tijd, 22 uur onze tijd, en geldt voor buitenlanders die reizen "om professionele, privé-, studie- of toeristische redenen.'' Een uitzondering wordt gemaakt voor Wit-Russische burgers, "leden van officiële delegaties" en mensen met een Russische verblijfsvergunning, aldus het communiqué.
Rusland sloot eerder al de overgangen langs de 4200 kilometer lange grens met China en beval onderdanen terug te keren uit risicogebieden om zichzelf in quarantaine te plaatsen. Voor Chinese burgers geldt een tijdelijk inreisverbod.
In Rusland zijn tot nu toe 45 gevallen van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld, meldt The Moscow Times.
Bron AD
Dat laatste weet je niet. Er zijn geen miljoenen gevallen bekend en met symptomen. Dat is wat anders.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef Za het volgende:
[..]
Het aantal geregistreerde corona geïnduceerde longontstekingen dan. Zelf zeiden ze ook dat het aantal besmette personen een veelvoud was.
Ook in Nederland wordt niet iedereen getest.
Toch is het daar nu rustig en zijn er geen miljard mensen besmet.
Maar dat is natuurlijk niet alleen het geval in Nederland... sinds het begin lees ik ook al in andere landen dat er niet zoveel getest word.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
We lijken de lijn van Zwitserland en Noorwegen te volgen, dus ik ben benieuwd wat er in NL uitkomt.
Maar goed, met zo min mogelijk testen is de uitslag over het aantal besmette personen ook nutteloos natuurlijk.
Wat dat betreft snap ik echt niet waar ze mee bezig zijn.
Nederland kan je ook rustig x10 doen hoor.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
45 gevallen? Hahaha waarschijnlijk x100. Wat een gekkies daar toch joh.
Zeker, maar 45 gevallen is wel echt lachwekkendquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Nederland kan je ook rustig x10 doen hoor.
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:05 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dit.
En ik erger mij eveneens aan mensen die maar dingen blijven roepen als "slappe maatregelen" en heel het gekut op het RIVM. Het is gewoon simpelweg het minste wat je kunt doen. Je hebt nog altijd een eigen verantwoordelijkheid. Neem het aan, kijk wat je zelf kunt doen en denk gewoon logisch na.
Wil je meer doen, dan ben je daarin vrij en heb je... nogmaals... je eigen verantwoordelijkheid. Je kunt hoogstens kijken naar wat er in de landen om ons heen gebeurt. Je kunt nu haast 1-op-1 al voorspellen wat de volgende stappen zijn die genomen gaan worden. Wil je meer doen, kijk dan daarna.
Een kleine (vrij interperteerbare) lijstje:
België (bepaalde delen) loopt 1-2 dagen voor qua maatregelen
Spanje loopt 4 dagen voor qua maatregelen
Italie loopt 2 weken voor qua maatregelen
Het niet testen (of alleen wanneer het wel nodig is) maakt de cijfers over het aantal besmettingen iig al waardeloos.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het testen heeft lang niet altijd meerwaarde. Dan kun je het beter bewaren voor de gevallen waarin het wel nodig is.
Het ECDC heest de criteria gesteld. Dus de meeste EU landen zullen dezelfde stappen door zijn gegaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk niet alleen het geval in Nederland... sinds het begin lees ik ook al in andere landen dat er niet zoveel getest word.
De eerste gevallen uit Italië werden pas vlak na carnaval ontdekt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Bizar of verstandig? Hadden ze in Nederland ook moeten doen toen de eerste uit Italië kwamen. Maar die hebben lekker carnaval kunnen vieren.
In het algemeen wel, maar vaststellen waar het meer/minder aanwezig is kan wel van belang zijn. Dat er in Nederland straks 850 of 1050 bevestigde gevallen zijn is niet echt boeiend nee.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het niet testen (of alleen wanneer het wel nodig is) maakt de cijfers over het aantal besmettingen iig al waardeloos.
Maar in Nederland weten Rutte en het RIVM alles beterquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:09 schreef _I het volgende:
[..]
Het ECDC heest de criteria gesteld. Dus de meeste EU landen zullen dezelfde stappen door zijn gegaan.
Misschien, als het niet anders kan, moet ik ook weer de games uit de kast trekken. Netflix heb ik niet en series downloaden en streamen lukt niet altijd of gaat traag/haperend. Alle sport die ik keek (NBA, wielrennen) is afgelast en de sportschool is ook amper een optie.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Voor mij veranderd er vrijwel niks. Werk altijd al thuis, en genoeg games om jaren mee te vullen
Of er in Zwitserland en Noorwegen getest wordt en op welke schaal is dus wel interessant.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk niet alleen het geval in Nederland... sinds het begin lees ik ook al in andere landen dat er niet zoveel getest word.
Dat kun je dan toch bespreken? Als ze moeilijk doen verwijs je naar de maatregelen van het RIVM.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef Kalgoorlie het volgende:
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.
Als ik eerlijk ben, werk ik de komende weken gewoon het liefste thuis. Ik heb immers astma, en behoor dan toch tot een zekere risico groep.
Maar mijn werkgever heeft personeel opgesplitst in teams A/B en mijn team moet volgende week gewoon elke dag naar kantoor komen. Dan zeg je toch niet zo gemakkelijk nee. Terwijl als de overheid nu gewoon leiderschap neemt en voor bepaalde sectoren thuiswerken verplicht, wordt het ook veel concreter ingevuld. Nu doet iedereen maar wat en werkgevers die het onzin vinden, laten hun personeel gewoon komen. En ga daar maar eens tegenein.
Wat dat betreft mis ik toch wel leiderschap en is het allemaal erg vrijblijvend.
Maar als dat zo is moet dus 60 tot 70% vd bevolking ziek worden (en weer beter).quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:05 schreef _I het volgende:
[..]
Zo werkt het ook. Of opsluiten in je huizen en nooit meer naar buiten. Dat is toch geen leven.
Italie liep al ver voor op Duitsland met het aantal besmettingen. Maar het RIVM sloeg alle waarschuwingen in de wind vond het zelfs nog een goed idee op 900 studenten naar Noord Italie te sturenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:10 schreef -0- het volgende:
[..]
De eerste gevallen uit Italië werden pas vlak na carnaval ontdekt.
Wijsheid achteraf, maar volgens mij focuste iedereen hier zich toen ook op de Duits gevallen en had weinig oog voor Italiaanse
Het RIVM heeft die studenten weggestuurd?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:11 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Italie liep al ver voor op Duitsland met het aantal besmettingen. Maar het RIVM sloeg alle waarschuwingen in de wind vond het zelfs nog een goed idee op 900 studenten naar Noord Italie te sturen
In Zwitserland worden alleen nog risico groepen gestest sinds eerder deze week. Dus die cijfers zeggen eigenlijk niks meer behalve hoeveel nieuwe risico-gevallen ziek zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of er in Zwitserland en Noorwegen getest wordt en op welke schaal is dus wel interessant.
Nee, het plan is hetzelfde. Er staan dezelfde voorstellen in. Ze kiezen alleen het tijdspad. En onze regering kiest voor een snel scenario. Kinderen naar school, zoveel mogelijk eigen verantwoordelijkheid en lang downplayen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:10 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Maar in Nederland weten Rutte en het RIVM alles beter
Bij het RIVM hadden ALLE alarmbellen af moeten gaan toen China Wuhan in lockdown gezet had.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:11 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Italie liep al ver voor op Duitsland met het aantal besmettingen. Maar het RIVM sloeg alle waarschuwingen in de wind vond het zelfs nog een goed idee op 900 studenten naar Noord Italie te sturen
RIPquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:13 schreef Snowpea het volgende:
Gisteravond een fles witte wijn opgeslobberd, kijk ik vanochtend eens goed naar het etiket was het MezzaCorona prodotto in Italia
En ook hier zit gewoon een groot deel eigen verantwoordelijkheid in. Je weet dat je al binnen een risicogroep zit. Je kunt ze nu letterlijk naar het RIVM verwijzen... "Ik behoor tot een van de risicogroepen. Ik kies voor mijn en de gezondheid van anderen... de groeten". Daar hebben ze op het moment volgens mij vrij weinig tegenin te brengenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.
Als ik eerlijk ben, werk ik de komende weken gewoon het liefste thuis. Ik heb immers astma, en behoor dan toch tot een zekere risico groep.
Maar mijn werkgever heeft personeel opgesplitst in teams A/B en mijn team moet volgende week gewoon elke dag naar kantoor komen. Dan zeg je toch niet zo gemakkelijk nee. Terwijl als de overheid nu gewoon leiderschap neemt en voor bepaalde sectoren thuiswerken verplicht, wordt het ook veel concreter ingevuld. Nu doet iedereen maar wat en werkgevers die het onzin vinden, laten hun personeel gewoon komen. En ga daar maar eens tegenein.
Wat dat betreft mis ik toch wel leiderschap en is het allemaal erg vrijblijvend.
RIPquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:13 schreef Snowpea het volgende:
Gisteravond een fles witte wijn opgeslobberd, kijk ik vanochtend eens goed naar het etiket was het MezzaCorona prodotto in Italia
Waar maak je druk om it is just a flu broquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Bij het RIVM hadden ALLE alarmbellen af moeten gaan toen China Wuhan in lockdown gezet had.
We hebben 2 maanden voorbereiding gewoon compleet laten liggen. Toen al hadden we honderden beademingsunits moeten aanschaffen, evenals mondkapjes en andere persoonlijke beschermingsmiddelen.
Ja dit dus.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:14 schreef iBenny het volgende:
[..]
En ook hier zit gewoon een groot deel eigen verantwoordelijkheid in. Je weet dat je al binnen een risicogroep zit. Je kunt ze nu letterlijk naar het RIVM verwijzen... "Ik behoor tot een van de risicogroepen. Ik kies voor mijn en de gezondheid van anderen... de groeten". Daar hebben ze op het moment volgens mij vrij weinig tegenin te brengen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |