abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192022459
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 10:52 schreef iBenny het volgende:

Wat een mooi filmpje. Lekker simpel uitgelegd _O_
Goed filmpje inderdaad ^O^
pi_192022461
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:06 schreef chipitovandenbroek het volgende:
De Russen komen toch niet :D

Rusland sluit vanavond de grenzen met Noorwegen en Polen om het nieuwe coronavirus te bestrijden. Dat laat het kantoor van de Russische premier weten in ene verklaring.

Het inreisverbod gaat in om middernacht Moskou-tijd, 22 uur onze tijd, en geldt voor buitenlanders die reizen "om professionele, privé-, studie- of toeristische redenen.'' Een uitzondering wordt gemaakt voor Wit-Russische burgers, "leden van officiële delegaties" en mensen met een Russische verblijfsvergunning, aldus het communiqué.

Rusland sloot eerder al de overgangen langs de 4200 kilometer lange grens met China en beval onderdanen terug te keren uit risicogebieden om zichzelf in quarantaine te plaatsen. Voor Chinese burgers geldt een tijdelijk inreisverbod.

In Rusland zijn tot nu toe 45 gevallen van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld, meldt The Moscow Times.

Bron AD
45 gevallen? Hahaha waarschijnlijk x100. Wat een gekkies daar toch joh.
pi_192022473
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef Za het volgende:

[..]

Het aantal geregistreerde corona geïnduceerde longontstekingen dan. Zelf zeiden ze ook dat het aantal besmette personen een veelvoud was.
Ook in Nederland wordt niet iedereen getest.

Toch is het daar nu rustig en zijn er geen miljard mensen besmet.
Dat laatste weet je niet. Er zijn geen miljoenen gevallen bekend en met symptomen. Dat is wat anders.

Het is inderdaad rustig, maar dat komt dan vooral door die extreme maatregelen die ze genomen hebben en die ik in de westerse wereld nog niet zie gebeuren. Adviezen om binnen te blijven en thuis te werken, maar geen totale verplichte lockdown, straten schoonspuiten met desincectiemiddel of wat dan ook, handhaving en toezien op hanteren van de regels via drones en dergelijke.

Ik zeg niet dat we in alles het Chinese voorbeeld moeten volgen, maar je kunt niet zeggen dat het niet effectief is geweest. Al hebben ze te laat gehandeld natuurlijk.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192022474
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

We lijken de lijn van Zwitserland en Noorwegen te volgen, dus ik ben benieuwd wat er in NL uitkomt.
Maar goed, met zo min mogelijk testen is de uitslag over het aantal besmette personen ook nutteloos natuurlijk.

Wat dat betreft snap ik echt niet waar ze mee bezig zijn.
Maar dat is natuurlijk niet alleen het geval in Nederland... sinds het begin lees ik ook al in andere landen dat er niet zoveel getest word.
pi_192022481
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

45 gevallen? Hahaha waarschijnlijk x100. Wat een gekkies daar toch joh.
Nederland kan je ook rustig x10 doen hoor.
pi_192022487
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Nederland kan je ook rustig x10 doen hoor.
Zeker, maar 45 gevallen is wel echt lachwekkend
pi_192022490
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:05 schreef iBenny het volgende:

[..]

Dit.

En ik erger mij eveneens aan mensen die maar dingen blijven roepen als "slappe maatregelen" en heel het gekut op het RIVM. Het is gewoon simpelweg het minste wat je kunt doen. Je hebt nog altijd een eigen verantwoordelijkheid. Neem het aan, kijk wat je zelf kunt doen en denk gewoon logisch na.

Wil je meer doen, dan ben je daarin vrij en heb je... nogmaals... je eigen verantwoordelijkheid. Je kunt hoogstens kijken naar wat er in de landen om ons heen gebeurt. Je kunt nu haast 1-op-1 al voorspellen wat de volgende stappen zijn die genomen gaan worden. Wil je meer doen, kijk dan daarna.

Een kleine (vrij interperteerbare) lijstje:
België (bepaalde delen) loopt 1-2 dagen voor qua maatregelen
Spanje loopt 4 dagen voor qua maatregelen
Italie loopt 2 weken voor qua maatregelen
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.

Als ik eerlijk ben, werk ik de komende weken gewoon het liefste thuis. Ik heb immers astma, en behoor dan toch tot een zekere risico groep.

Maar mijn werkgever heeft personeel opgesplitst in teams A/B en mijn team moet volgende week gewoon elke dag naar kantoor komen. Dan zeg je toch niet zo gemakkelijk nee. Terwijl als de overheid nu gewoon leiderschap neemt en voor bepaalde sectoren thuiswerken verplicht, wordt het ook veel concreter ingevuld. Nu doet iedereen maar wat en werkgevers die het onzin vinden, laten hun personeel gewoon komen. En ga daar maar eens tegenein.

Wat dat betreft mis ik toch wel leiderschap en is het allemaal erg vrijblijvend.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:09:13 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192022494
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het testen heeft lang niet altijd meerwaarde. Dan kun je het beter bewaren voor de gevallen waarin het wel nodig is.
Het niet testen (of alleen wanneer het wel nodig is) maakt de cijfers over het aantal besmettingen iig al waardeloos.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192022495
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar dat is natuurlijk niet alleen het geval in Nederland... sinds het begin lees ik ook al in andere landen dat er niet zoveel getest word.
Het ECDC heest de criteria gesteld. Dus de meeste EU landen zullen dezelfde stappen door zijn gegaan.
pi_192022506
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:01 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Bizar of verstandig? Hadden ze in Nederland ook moeten doen toen de eerste uit Italië kwamen. Maar die hebben lekker carnaval kunnen vieren.
De eerste gevallen uit Italië werden pas vlak na carnaval ontdekt.

Wijsheid achteraf, maar volgens mij focuste iedereen hier zich toen ook op de Duits gevallen en had weinig oog voor Italiaanse
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 maart 2020 @ 11:10:11 #71
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192022509
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het niet testen (of alleen wanneer het wel nodig is) maakt de cijfers over het aantal besmettingen iig al waardeloos.
In het algemeen wel, maar vaststellen waar het meer/minder aanwezig is kan wel van belang zijn. Dat er in Nederland straks 850 of 1050 bevestigde gevallen zijn is niet echt boeiend nee.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192022510
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:09 schreef _I het volgende:

[..]

Het ECDC heest de criteria gesteld. Dus de meeste EU landen zullen dezelfde stappen door zijn gegaan.
Maar in Nederland weten Rutte en het RIVM alles beter
pi_192022515
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Voor mij veranderd er vrijwel niks. Werk altijd al thuis, en genoeg games om jaren mee te vullen _O-
Misschien, als het niet anders kan, moet ik ook weer de games uit de kast trekken. Netflix heb ik niet en series downloaden en streamen lukt niet altijd of gaat traag/haperend. Alle sport die ik keek (NBA, wielrennen) is afgelast en de sportschool is ook amper een optie.

Dan maar gamen misschien.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:11:12 #74
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192022522
Op zich is het wel interessant om te zien hoe kwetsbaar de rijkere landen zijn door al dat gereis. En dat minder rijke landen zich nu tegen ons moeten gaan beschermen.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:11:27 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192022524
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Of er in Zwitserland en Noorwegen getest wordt en op welke schaal is dus wel interessant.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 maart 2020 @ 11:11:34 #76
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192022527
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef Kalgoorlie het volgende:

Als ik eerlijk ben, werk ik de komende weken gewoon het liefste thuis. Ik heb immers astma, en behoor dan toch tot een zekere risico groep.

Maar mijn werkgever heeft personeel opgesplitst in teams A/B en mijn team moet volgende week gewoon elke dag naar kantoor komen. Dan zeg je toch niet zo gemakkelijk nee. Terwijl als de overheid nu gewoon leiderschap neemt en voor bepaalde sectoren thuiswerken verplicht, wordt het ook veel concreter ingevuld. Nu doet iedereen maar wat en werkgevers die het onzin vinden, laten hun personeel gewoon komen. En ga daar maar eens tegenein.

Wat dat betreft mis ik toch wel leiderschap en is het allemaal erg vrijblijvend.
Dat kun je dan toch bespreken? Als ze moeilijk doen verwijs je naar de maatregelen van het RIVM.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192022529
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:05 schreef _I het volgende:

[..]

Zo werkt het ook. Of opsluiten in je huizen en nooit meer naar buiten. Dat is toch geen leven.
Maar als dat zo is moet dus 60 tot 70% vd bevolking ziek worden (en weer beter).
En daar is waar de experts dus de twijfel neerleggen mbt of de ziekenhuizen/zorg dit trekken etc.
pi_192022531
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:10 schreef -0- het volgende:

[..]

De eerste gevallen uit Italië werden pas vlak na carnaval ontdekt.

Wijsheid achteraf, maar volgens mij focuste iedereen hier zich toen ook op de Duits gevallen en had weinig oog voor Italiaanse
Italie liep al ver voor op Duitsland met het aantal besmettingen. Maar het RIVM sloeg alle waarschuwingen in de wind vond het zelfs nog een goed idee op 900 studenten naar Noord Italie te sturen :')
pi_192022541
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:11 schreef chipitovandenbroek het volgende:

[..]

Italie liep al ver voor op Duitsland met het aantal besmettingen. Maar het RIVM sloeg alle waarschuwingen in de wind vond het zelfs nog een goed idee op 900 studenten naar Noord Italie te sturen :')
Het RIVM heeft die studenten weggestuurd? :o
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:13:15 #80
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192022547
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of er in Zwitserland en Noorwegen getest wordt en op welke schaal is dus wel interessant.
In Zwitserland worden alleen nog risico groepen gestest sinds eerder deze week. Dus die cijfers zeggen eigenlijk niks meer behalve hoeveel nieuwe risico-gevallen ziek zijn.
pi_192022550
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:10 schreef chipitovandenbroek het volgende:

[..]

Maar in Nederland weten Rutte en het RIVM alles beter
Nee, het plan is hetzelfde. Er staan dezelfde voorstellen in. Ze kiezen alleen het tijdspad. En onze regering kiest voor een snel scenario. Kinderen naar school, zoveel mogelijk eigen verantwoordelijkheid en lang downplayen.

Straks krijg je de leugens dat het virus sneller ging dan gedacht door de experts, dat we niet wisten dat er al zoveel besmettingen waren, dat de incubatietijd langer was dan gedacht, dat kinderen toch besmettelijk bleken en vreemd genoeg blijft het ook langer leven dan gedacht op materialen.

Je kan het nu al uittekenen hoe het zal lopen. En men haalt z'n schouders weer op, gaat weer aan het werk en meandert verder in 't leven.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:13:51 #82
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192022553
Gisteravond een fles witte wijn opgeslobberd, kijk ik vanochtend eens goed naar het etiket was het MezzaCorona prodotto in Italia :P
pi_192022557
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:11 schreef chipitovandenbroek het volgende:

[..]

Bij het RIVM hadden ALLE alarmbellen af moeten gaan toen China Wuhan in lockdown gezet had.

We hebben 2 maanden voorbereiding gewoon compleet laten liggen. Toen al hadden we honderden beademingsunits moeten aanschaffen, evenals mondkapjes en andere persoonlijke beschermingsmiddelen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:14:19 #84
22565 asco
Los in deze tent
pi_192022560
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:13 schreef Snowpea het volgende:
Gisteravond een fles witte wijn opgeslobberd, kijk ik vanochtend eens goed naar het etiket was het MezzaCorona prodotto in Italia :P
RIP :+
pi_192022564
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

En ook hier zit gewoon een groot deel eigen verantwoordelijkheid in. Je weet dat je al binnen een risicogroep zit. Je kunt ze nu letterlijk naar het RIVM verwijzen... "Ik behoor tot een van de risicogroepen. Ik kies voor mijn en de gezondheid van anderen... de groeten". Daar hebben ze op het moment volgens mij vrij weinig tegenin te brengen
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 maart 2020 @ 11:14:44 #86
163650 Greys
pi_192022565
Het is in m'n buurtje nu eigenlijk leuker dan daarvoor. Stom eigenlijk. :@ Buren met kinderen verderop die bijna geen pleepapier hadden in huis (omdat ze niet gehamsterd hadden) die gewoon wat rollen van een ander krijgen. Ben zelf net naar de 91-jarige achterburen geweest dat als ze boodschappen nodig hebben bel me maar dan krijg je wat van mij of ga ik voor je halen etc. Ze hadden al meer dat aanbod gehad uit de wijk. Daar word ik dan wel weer echt blij van. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192022568
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:13 schreef Snowpea het volgende:
RIP :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:14:59 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192022573
Als je het aantal sterfgevallen als basis neemt en dan ongeveer 3 weken nodig hebt tussen besmet worden en overlijden, en het percentage sterfgevallen is 2% dan weet je dat we met 10 doden gisteren 3 weken geleden (22-02) al op 500 besmettingen zaten.
De eerste besmetting in NL is gemeld op 27-02.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192022574
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Bij het RIVM hadden ALLE alarmbellen af moeten gaan toen China Wuhan in lockdown gezet had.

We hebben 2 maanden voorbereiding gewoon compleet laten liggen. Toen al hadden we honderden beademingsunits moeten aanschaffen, evenals mondkapjes en andere persoonlijke beschermingsmiddelen.
Waar maak je druk om it is just a flu bro :+
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:15:32 #90
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192022580
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:14 schreef iBenny het volgende:

[..]

En ook hier zit gewoon een groot deel eigen verantwoordelijkheid in. Je weet dat je al binnen een risicogroep zit. Je kunt ze nu letterlijk naar het RIVM verwijzen... "Ik behoor tot een van de risicogroepen. Ik kies voor mijn en de gezondheid van anderen... de groeten". Daar hebben ze op het moment volgens mij vrij weinig tegenin te brengen
Ja dit dus.
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')