abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:50:06 #226
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192023168
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik vind trouwens niet dat het daar over gaat. Het gaat erover dat de regering weet dat bepaalde mensen 10 tot 15% risico lopen te sterven als ze besmet raken. En ze weten welke mensen dat zijn. Als ze niet alles in het werk stellen om die mensen te beschermen, en die mensen sterven, dan moeten wat mij betreft de verantwoordelijken aangeklaagd worden wegens dood door schuld.
Dit is een éénmalige situatie, geen jaarlijks griepseizoen. In een aantal landen (Singapore bvb) wordt alles in het werk gesteld om de bevolking te beschermen, overheden die minder doen moeten verantwoordelijk gehouden worden voor de slachtoffers die er vallen.
Helemaal niet bekend of dit een eenmalig iets is. Buiten dat hebben mensen ook gewoon hun eigen verantwoordelijkheid.

Ook hier nog zat oude mensen die op hun gemakje met z'n allen buiten een wijntje aan het drinken zijn.

Sterf dan maar ook.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192023169
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Dan doe je iets meer boodschappen. Haal je 2 of 3 pakjes pasta ipv 1. Hoe ego ben je als je 20 pakken melk gaat halen?
Ja eens, da's wel erg overdreven
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:50:37 #228
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192023176
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich juist. Maar op de manier waar op een virus zich kan verspreiden kan het je wel wat leren. Rond WO1 waren veel mensen betrokken uit diverse landen die weer naar huis gingen. Reisverboden met mensen vanuit China hadden door de Chinese regering al veel eerder gekund om maar wat te noemen. Die wisten als in het begin van dit jaar wat er aan de hand was heb ik begrepen. En de overheid van deze samenleving houd wel degelijk informatie achter helaas.
Informatie uitwisseling tussen overheden is een drama inderdaad. Hopelijk leren ze nadat de piek weer is gaan liggen ervan om sneller onderling te schakelen. Maar dat verwacht ik niet.
Weisst
pi_192023177
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef Pumpalov het volgende:
Ook hier nog zat oude mensen die op hun gemakje met z'n allen buiten een wijntje aan het drinken zijn.

Sterf dan maar ook.
:o
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:50:57 #230
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192023186
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:47 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Iedereen met een beetje verstand had dit allang zien aankomen en heeft vorige week al op z'n dooie gemakje genoeg boodschappen gedaan.
Donderdag nog een extra groot pak wc-papier meegenomen. Niks aan de hand B-)
pi_192023194
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Helemaal niet bekend of dit een eenmalig iets is. Buiten dat hebben mensen ook gewoon hun eigen verantwoordelijkheid.

Sterf dan maar ook.
Oudere mensen hebben er vaak vrede mee, laat ze.
pi_192023198
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef Tijn het volgende:

[..]

Donderdag nog een extra groot pak wc-papier meegenomen. Niks aan de hand B-)
Nee het zit pas aan je handen als je wc papier op is natuurlijk!!! :% :% :%
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192023202
Iran gaat lekker -O-

Griekenland meldt twee doden door het coronavirus. Het totaal aantal mensen dat is overleden aan het virus loopt daarmee op tot drie.

In Iran is de uitbraak van het virus vele malen groter. Autoriteiten melden zojuist dat in totaal 12729 mensen zijn besmet. Met 79 nieuwe doden in één dag tijd is het totaal aantal mensen dat in Iran is overleden aan het coronavirus opgelopen tot 611. Het land staat na China en Italië op de derde plaats als het gaat om coronabesmettingen.

Wereldwijd raakten al meer dan 145.000 mensen besmet met het virus, dat eind vorig jaar uitbrak in de Chinese provincie Hubei. Meer dan 5000 stierven aan de gevolgen.

Voor de bron fetisjisten onder ons AD :')
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:52:05 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192023203
moet iedereen toch lekker zelf weten, het wordt toch aangevuld en vers is er voldoende
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:52:47 #235
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192023214
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee het zit pas aan je handen als je wc papier op is natuurlijk!!! :% :% :%
Maar dat gaat dus niet gebeuren, want we hadden voor de hausse al toegeslagen :7
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 maart 2020 @ 11:52:49 #236
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192023215
Morgen zijn er verkiezingen in Bayern. Die gaan door, maar de verkiezingsbijeenkomsten van de partijen zijn afgezegd. Mensen mogen hun eigen pen meenemen om te stemmen :D (stemmen gaat in DLD simpelweg door een kruisje te zetten op een papiertje - geen voorgeschreven rood potlood :P )

quote:
Abstand halten zu den Mitbürgern in der Schlange, vor und nach der Stimmabgabe Hände waschen, Nies-Etikette beachten, das sind die einschlägigen Tipps. Wer will, kann seinen eigenen Stift fürs Kreuzchenmachen mitbringen, das hat das Innenministerium erlaubt. Die Behörde empfiehlt auch, Desinfektionsmittel in den Wahllokalen bereitzustellen, vor allem für die Wahlhelfer.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192023218
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Dan doe je iets meer boodschappen. Haal je 2 of 3 pakjes pasta ipv 1. Hoe ego ben je als je 20 pakken melk gaat halen?
Ik weet nog vroeger, toen hadden we dat gewoon standaard in de kelder staan. Maar deze generatie is van het lenen, geen spaargeld, geen voorraad en dan ben je al ego als je dat gewoon hebt :') Zo weinig mensen hebben ook maar enig idee zo lijkt het, maar wel lekker tieren op anderen
pi_192023221
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Bang maken dus. Dat doen we met peuken namelijk ook.

Daar ben ik van meet af aan al op tegen. Die bangmakerij werkt echt alleen maar tegen het belang van ons allen. Als je dat nu nog niet doorhebt met een blik op de AH dan heb je net zo goed een bord voor je kop als mensen die het niet serieus willen nemen
Normaal eens, en het had ook niet gehoeven als ze dit eerlijk in januari verteld hadden.

Als doktoren aan gaan geven dat ze code zwart aan voelen komen, dan mag die angst best wel vertaald worden naar de burger. Zij zijn de enige die hier verandering in kunnen brengen.

Wat wil je dan doen. Blijven roepen dat het wel mee gaat vallen, als elke arts in Italie moord en rand schreeuwt. Elke dag dat wij als volk beter reageren, scheelt vele procenten in slachtoffers als we code zwart krijgen in (bijna) alle ziekenhuizen. Dat is een kwestie van dagen na een kritiek punt.

Waarom doe jij alsof dat niet kan gebeuren als iedereen laks reageert en elkaar in de nek staat te spugen in een supermarkt.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:53:22 #239
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192023223
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:48 schreef _I het volgende:

[..]

Daar begon ik mn eerste zin zelfs mee. Ook ik heb gevoelens. :P
Oh dacht niet aan een typo :P Stond eerst onderduik.
Weisst
pi_192023224
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef tompsv18 het volgende:
Ben het hier wel mee eens:

Hamsteren is NIET dom en onnodig. Hoe meer je in huis hebt, hoe minder je de komende tijd naar de supermarkt hoeft. Hoe minder je je in dergelijke publieke ruimtes hoeft te begeven, hoe kleiner de kans op besmetting. Kortom, het past perfect in het plaatje van sociale onthouding.
Er is een verschil tussen voorraad en hamsteren.
Ik had het er met mijn zus over. Toen 'vroeger' de supermarkten niet zo lang en veel open waren als tegenwoordig was mijn boodschappenkar ook veel voller dan nu.
Het was normaal dat je zorgde dat je boodschappen voor de hele week in huis had.
Vandaag de dag rent iedereen, inclusief ik, iedere dag om een boodschapje naar de super op bijna ieder willekeurig tijdstip.
pi_192023227
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:52 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ik weet nog vroeger, toen hadden we dat gewoon standaard in de kelder staan. Maar deze generatie is van het lenen, geen spaargeld, geen voorraad en dan ben je al ego als je dat gewoon hebt :') Zo weinig mensen hebben ook maar enig idee zo lijkt het, maar wel lekker tieren op anderen
Ok boomer hier wel op z'n plaats
pi_192023228
Ik gok dat het woord 'Coronahamster' hoog gaat eindigen in het lijstje met woord van het jaar
Oi!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:54:15 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192023235
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Goeie maatregelen en straffen dit _O_

Waar zat je alweer, Bulgarije of die kanten toch? :@
Is in Bulgarije ja. Lees net dat er al vier gearresteerd zijn omdat ze buiten zijn geweest ondanks opgelegde quarantaineplicht.

Cordaat optreden, als het hier tegen eind komende midweek niet ontploft is dan komen we er goed vanaf. Maar even afwachten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192023237
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Waar haal je deze bewering nou weer vandaan.
Dat stond hier van de week op een overzicht van alle onderliggende ziektes in een onderzoek. daarvan had de helft geen bekende onderliggende oorzaak.
pi_192023238
Ik ben nu wel een beetje jaloers op die Amerikanen met hun AR-15’s...
pi_192023241
Even een stukje ethiek op FOK

Behandeling van patiënt mag niet stoppen bij 80

OPINIEHet coronavirus mag niet medisch-etische kwesties gaan overstijgen zoals het weigeren van 80-plussers op de intensive care, stelt Manon Vanderkaa van seniorenorganisatie KBO-PCOB. Kijk naar de lichamelijke conditie, niet naar de leeftijd.

Manon Vanderkaa 14-03-20, 11:17
2
Het zal je maar gebeuren. Op het hoogtepunt van de coronacrisis zitten de ziekenhuizen vol. Je ziet het leven nog helemaal zitten, maar dan moet je, om welke reden dan ook, met spoed naar de intensive care van een ziekenhuis.

Er wordt niet meer gekeken naar wie de grootste kans heeft, maar naar leeftijd

Maar daar word je geweigerd en krijg je niet de zorg die je op dat moment nodig hebt. Die krijg je niet omdat je simpelweg te oud bent. Dit is geen hoofdstuk uit een sciencefictionverhaal of een schoolboek van 80 jaar geleden. Dit kan realiteit worden als het coronavirus verder om zich heen grijpt. De mogelijkheid werd naar buiten gebracht door de vereniging van ic-artsen. Deze artsen hebben een 'draaiboek pandemie' gemaakt en daarin staat dat ze voor een pijnlijke keuze komen te staan als alle ic-bedden door coronapatiënten bezet worden.

Verder lezen check the link :Y

https://www.ad.nl/opinie/(...)pen-bij-80~a8521f81/
pi_192023249
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:53 schreef erkel het volgende:

[..]

Oh dacht niet aan een typo :P Stond eerst onderduik.
:@
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:54:58 #248
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192023250
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:43 schreef maily het volgende:

[..]

Bron?
Het nieuws in het algemeen denk ik?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192023258
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 10:03 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik wou deze toch nog een keer herhalen, omdat ik hier vrij weinig discussie over lees.
[..]

Ik heb er een topic over gemaakt:

COR / De gok van "herd immunity"
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 11:55:44 #250
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192023262
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:51 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Iran gaat lekker -O-

Griekenland meldt twee doden door het coronavirus. Het totaal aantal mensen dat is overleden aan het virus loopt daarmee op tot drie.

In Iran is de uitbraak van het virus vele malen groter. Autoriteiten melden zojuist dat in totaal 12729 mensen zijn besmet. Met 79 nieuwe doden in één dag tijd is het totaal aantal mensen dat in Iran is overleden aan het coronavirus opgelopen tot 611. Het land staat na China en Italië op de derde plaats als het gaat om coronabesmettingen.

Wereldwijd raakten al meer dan 145.000 mensen besmet met het virus, dat eind vorig jaar uitbrak in de Chinese provincie Hubei. Meer dan 5000 stierven aan de gevolgen.

Voor de bron fetisjisten onder ons AD :')
Doe even een linkje dan. Als je niet snapt waarom bronvermelding belangrijk is, dan kun je beter gaan lopen roeptoeteren op feesboek
Weisst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')