Ik zal het nog 1x proberen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zal het nog 1x proberen:
- je hebt een beperkt aantal IC bedden
- je wil die bedden het liefst niet vol hebben
- om ze niet vol te krijgen zal je het aantal besmettingen willen beperken
Ja, die uitbraak was er geweest maar in een lager tempo dat onze ziekenhuizen nog aankunnen.
Ja?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik probeer al dagenlang uit te leggen wat exponentieel is, maar heb het opgegeven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is zelfs niet eens zeker dat ze het dan wel aangekund zouden hebben. Je ziet nu al de eerste zorgwekkende berichten naar buiten komen. We zijn net begonnen. En verdubbelen elke 4 dagen ongeveer. Misschien had het ons onder de streep maar 2 weken uitstel gegeven. Dat zullen we nooit weten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ja, die uitbraak was er geweest maar in een lager tempo dat onze ziekenhuizen nog aankunnen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef matigeuser het volgende:
Ik begrijp de lakse houding van onze overheid totaal niet. Maar wat helemaal vreemd is is dat ze nu zo'n beetje dagelijks of om de zoveel dagen nieuwe maatregelen nemen. Maatregelen die steeds een beetje verder gaan. Eerst mag je niet meer met 1000 man bij elkaar in een ruimte, daarna 100 man. Eerst alleen Brabant 'advies tot thuiswerken', een paar dagen later de rest van Nederland.
Waarom? Wat verwachten ze nou? Dat de 1e maatregel al zo effectief is dat de rest niet meer nodig is? Dat het dan onder controle is? Valt het ze dan elke paar dagen weer 'tegen'? Oh shit, toch nog meer besmettingen... Hmm, misschien moeten we er dan maar weer een maatregel bij verzinnen".
Zijn ze nou echt zo naïef? Je zag dit toch al 6 weken geleden aankomen? Waarom niet meteen, de maatregelen die nu gelden, in 1 keer invoeren? Of nog beter, net zoals de rest van de wereld, veel actiever er bovenop zitten?
Laakbaar vind ik het.
Kijk weet je wat je doet je luistert naar de adviezen en bekijkt hoe het virus zich ontwikkeld en indien nodig verhoog je het medicijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef matigeuser het volgende:
Ik begrijp de lakse houding van onze overheid totaal niet. Maar wat helemaal vreemd is is dat ze nu zo'n beetje dagelijks of om de zoveel dagen nieuwe maatregelen nemen. Maatregelen die steeds een beetje verder gaan. Eerst mag je niet meer met 1000 man bij elkaar in een ruimte, daarna 100 man. Eerst alleen Brabant 'advies tot thuiswerken', een paar dagen later de rest van Nederland.
Waarom? Wat verwachten ze nou? Dat de 1e maatregel al zo effectief is dat de rest niet meer nodig is? Dat het dan onder controle is? Valt het ze dan elke paar dagen weer 'tegen'? Oh shit, toch nog meer besmettingen... Hmm, misschien moeten we er dan maar weer een maatregel bij verzinnen".
Zijn ze nou echt zo naïef? Je zag dit toch al 6 weken geleden aankomen? Waarom niet meteen, de maatregelen die nu gelden, in 1 keer invoeren? Of nog beter, net zoals de rest van de wereld, veel actiever er bovenop zitten?
Laakbaar vind ik het.
Normaal ontstress ik door de F1 (ok behalve dan als een of andere debiel Max weer van de baan rijdt danquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:24 schreef Sjemmert het volgende:
Rustig blijven mensen stressen is niet goed voor je immuunsysteem.
Waarom denk je dat er 'wellicht' in m'n post staat?quote:
Geen idee. Ik reageerde slechts op je vraag of er met harde maatregelen dan geen uitbraak was geweest.quote:En was dat voor mensen, ondernemers en kinderen beter geweest?
Vertel ze dat in Brabant, waar nu al code rood geldt in alle ziekenhuizen terwijl de piek nog moet komen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zal het nog 1x proberen.
Onze ziekenhuizen zitten niet overvol.
Sommige in Brabant zitten wel degelijk tegen de maximale capaciteit aan (bijna).quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk naar de hysterie die er nu al is, hoe denk je dat dat gaat als in een keer alles wordt gedaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef matigeuser het volgende:
Laakbaar vind ik het.
Dan zou enige lockdown toch geen enkel nut hebben?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef PinkLow het volgende:
Vraagje.. heel wat topic terug was er te lezen dat het virus overdraagbaar is via verpakkingen? Klopt dat nog? Linkje? Of kul?
Ik denk: ja.quote:
Overdracht is een aanname want men veronderstelde dat symptomen = het door geven aan anderen wat niet lijkt te kloppen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:27 schreef kilon het volgende:
Heeft iemand trouwens een linkje naar al die onderzoeken die er volgens Rutte zijn waarin staat dat kinderen het corona virus minder overdragen?
Ik ken alleen onderzoeken dat kinderen iets minder vatbaar zijn (met symptomen). Over de overdraging is mij niks bekend.
Nouja de zelfdenkende normale mensen hebben weken terug al gewoon wat extra boodschapjes in huis gehaald.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef S95Sedan het volgende:
De meeste mensen kunnen gewoon niet normaal zelf nadenken.
Hooguit een paar uur max.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef PinkLow het volgende:
Vraagje.. heel wat topic terug was er te lezen dat het virus overdraagbaar is via verpakkingen? Klopt dat nog? Linkje? Of kul?
HALLO BRABANT, JULLIE ZITTEN NOG NIET OVERVOL. ZOJA DAN STUUR ZE NAAR OMLIGGENDE ZIEKENHUIZEN. OF BOUW EEN VERPLEEGHUIS OM.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vertel ze dat in Brabant, waar nu al code rood geldt in alle ziekenhuizen terwijl de piek nog moet komen.
Nog niet, over een week wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als het zover is praten we verder ok?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:30 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nog niet, over een week wel.
Wat is je punt?
Nee, maar als we elke 4 dagen verdubbelen, wat ongeveer het geval is, dan heb je over 12 dagen wel alles op zeker vol liggen. Waarschijnlijk al eerder.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |