abonnement Unibet Coolblue
pi_193654598
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:01 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Als ik zie hoe ranzig sauna's (en sportscholen überhaupt) vaak zijn denk ik dat ook _O-
Ben dan ook heel benieuw of de bezoekers nu wel de apparaten en gewichten na gebruik gaan reinigen. Voordat de sportscholen dicht gingen deed het merendeel dat niet.
pi_193654758
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:18 schreef Salina het volgende:

[..]

Hoop het.

Heeft elke sportschool een eigen app dan? Ik zou verwachten dat er wel een soort van standaard app is die iedereen gebruikt.

EDIT: dat is dus zoals in dat bericht van BasicFit. Pas reserveren voor de volgende keer als je bent wezen sporten.
Maar eens in de vijf dagen...ik sport niet bij BF (of FfF), maar dat is niet genoeg hoor.

Zelfs niet met 1-2 keer per week buiten blijven sporten daarnaast.

Ik hoop dat het bij mijn sportschool anders geregeld gaat worden.

Anyway, nog steeds zin in.
Bij mijn sportschool kan je nu per 10 man buiten krachttrainen. Je mag 1 keer per dag een sessie inplannen. En je kan ongeveer 1 week vooruit zien. Dus je kan niet je hele week volgooien van te voren. Maar dus wel bijvoorbeeld zaterdag inplannen voor maandag. Zondag voor dinsdag etc.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 13:26:11 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193654944
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:14 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Bij mijn sportschool kan je nu per 10 man buiten krachttrainen. Je mag 1 keer per dag een sessie inplannen. En je kan ongeveer 1 week vooruit zien. Dus je kan niet je hele week volgooien van te voren. Maar dus wel bijvoorbeeld zaterdag inplannen voor maandag. Zondag voor dinsdag etc.
zoiets lijkt me prima te doen
pi_193654968
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ben dan ook heel benieuw of de bezoekers nu wel de apparaten en gewichten na gebruik gaan reinigen. Voordat de sportscholen dicht gingen deed het merendeel dat niet.
In mijn sportschool is er niet eens de mogelijkheid om apparaten en gewichten na gebruik schoon te maken. En vaak genoeg dat ik in de kleedkamer de wastafel zag en dacht: hey dat lag er eergister ook :') Douchen deed ik nooit daar. Zweet nooit. En anders: ik ben binnen 10 min. thuis so why bother om in sportschool te douchen en waar iedereen zo binnen kan lopen. Nope.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_193655032
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:27 schreef Apotheose het volgende:

[..]

In mijn sportschool is er niet eens de mogelijkheid om apparaten en gewichten na gebruik schoon te maken. En vaak genoeg dat ik in de kleedkamer de wastafel zag en dacht: hey dat lag er eergister ook :') Douchen deed ik nooit daar. Zweet nooit. En anders: ik ben binnen 10 min. thuis so why bother om in sportschool te douchen en waar iedereen zo binnen kan lopen. Nope.
Dat kan echt niet meer. Daar zou ik niet gaan sporten in coronatijd. Dat is vragen om besmet te raken :').
pi_193655277
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]


[..]

Dit zijn de richtlijnen voor sportscholen die hun sauna's weer willen openen. Denk dat veel sportscholen hier geen trek in gaan hebben. Vooral in het elke keer schoon moeten maken.
Onzin zeg...
Love is in the air!
pi_193655306
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:27 schreef Apotheose het volgende:

[..]

In mijn sportschool is er niet eens de mogelijkheid om apparaten en gewichten na gebruik schoon te maken. En vaak genoeg dat ik in de kleedkamer de wastafel zag en dacht: hey dat lag er eergister ook :') Douchen deed ik nooit daar. Zweet nooit. En anders: ik ben binnen 10 min. thuis so why bother om in sportschool te douchen en waar iedereen zo binnen kan lopen. Nope.
Precorona of nog steeds niet? Bij ons was er voor corona de mogelijkheid wel, maar werden dingen alleen schoongemaakt als ze echt nog nat van het zweet waren en nu gewoon alles wat je hebt aangeraakt, dus er is veel meer schoonmaakmateriaal dan eerst zodat iedereen snel zijn spullen kan schoonmaken.
pi_193656287
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:49 schreef Chia het volgende:

[..]

Maximaal 5 dagen van tevoren is niet te doen. Dan krijg je dat de tijden waarvan mensen op voorhand zeker weten dat ze het gaan redden, zeg van 7 tot 9 's avonds standaard overvol komen te zitten en buiten het spitsuur onderbezetting. Bovendien is het wel zo handig om de optie erin te houden om tot enkele uren van tevoren te kunnen uitschrijven zodat er weer plek ontstaat voor iemand anders.

Ik denk dat het op zich wel kan leiden tot een mooie spreiding, want degenen die vaak willen en thuiswerken/studeren moeten maar voor een tijdstip midden op de dag gaan of een ander rustig tijdstip.
Ik denk dat we langs elkaar heen praten. Met maximaal 5 dagen van tevoren boeken bedoel ik eigenlijk: niet langer dan 5 dagen van tevoren boeken, dus niet een week van tevoren. Liefst een dag, of twee of drie dagen van tevoren en inderdaad de mogelijkheid om af te melden op het laatst. Maar niet dat het dus 5 dagen voordat je wilt gaan sporten "vaststaat" en in beton gegoten is.

En inderdaad een goede spreiding kan geen kwaad. Nu ben ik al 2 keer 's ochtends wezen sporten, tussen het (thuis)werken door. Maar dat wil ik ook niet standaard doen. Waarom zou ik niet 's avonds of aan het eind van de dag (kunnen) gaan sporten nu ik thuiswerk? Dat vind ik toch fijner dan mijn werkdag onderbreken. Nog even afgezien van of het wel altijd kan (ivm vergaderingen etcetera; heb best wel wat verplichtingen; niet anders dan mensen die op kantoor werken). Maar goed, we zien wel wat het brengt. Als ik eens om 15 uur moet sporten ipv 17 uur, soit.

Normaliter sportte ik altijd voor het avondeten trouwens, zo tussen pakweg 16.30 en 18.30. Ideaal (want direct uit werk en mijn sportschool staat zowat naast mijn kantoor). Als ik weer op kantoor mag opdraven, dan hou ik dat ritme wel weer aan. Alleen dan een oplossing verzinnen voor het omkleden ergens.
Alleen de groepslessen zou ik dan 's avonds doen. Die deed ik voor Corona trouwens nooit.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193656326
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Kleine sportschool dan. De mijne heeft/had er 5000+.
5000!

Geen idee hoeveel mijn sportschool er heeft. Ik heb een tijdje terug wel eens wat geschreven over mijn sportschool; prima geregeld, netjes, iets duurder segment. Perfecte begeleiding, proactief ook. Fysiotherapie ook in hetzelfde gebouw. Jongeren, ouderen, beginner, gevorderde. Geen echte bodybuilders. Betaal iets meer maar krijg veel terug. In de zaal zie ik toch veel dezelfde mensen. Groepslessen deed ik nooit (nu wel, buiten, dus veel nieuwe gezichten) maar die waren wel druk.

Maar duizenden, nee. Ik ben wel blij met mijn sportschool. En ik rolde vanuit mijn werk zo de sportschool binnen. :Y)

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:14 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Bij mijn sportschool kan je nu per 10 man buiten krachttrainen. Je mag 1 keer per dag een sessie inplannen. En je kan ongeveer 1 week vooruit zien. Dus je kan niet je hele week volgooien van te voren. Maar dus wel bijvoorbeeld zaterdag inplannen voor maandag. Zondag voor dinsdag etc.
Klinkt goed. Zo iets zie ik wel zitten. Jammer dat we nu nog niet echt buiten kunnen krachttrainen, maar goed, met wat groepslessen hou ik mezelf wel enigszins "op peil".
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:26:12 #285
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_193660173
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:45 schreef capricia het volgende:
BasicFitNL twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 08:26:09 @:Lady60427845 Hi! Je hebt straks de mogelijkheid om 5 dagen van tevoren, één tijdslot te reserveren van maximaal 60 minuten. Na de training kun je opnieuw een tijdslot reserveren. Hopelijk zien we je snel op één van onze clubs! 😄 ^Team Social Basic-Fit reageer retweet
Je mag dan eens per 5 dagen 60 minuten sporten. :{
:{ :{ :{
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_193660284
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:26 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

:{ :{ :{
Dat staat er toch niet? Voor zover ik begrijp kan je 5 dagen van tevoren reserveren maar kan je na jouw training bijvoorbeeld gewoon weer reserveren voor de dag erna.
pi_193660383
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:26 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

:{ :{ :{
Lijkt mij heel vreemd. Ik neem aan dat ze bedoelen dat je 5 dagen vooruit kan zien. Althans dat is bij mijn sportschool. Zie mijn eerdere post.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:54:36 #288
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_193661395
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:32 schreef Jas9011 het volgende:

[..]

Dat staat er toch niet? Voor zover ik begrijp kan je 5 dagen van tevoren reserveren maar kan je na jouw training bijvoorbeeld gewoon weer reserveren voor de dag erna.
Ik bedoel max een uur fitnessen
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 20:59:48 #289
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_193661476
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:45 schreef capricia het volgende:
BasicFitNL twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 08:26:09 @:Lady60427845 Hi! Je hebt straks de mogelijkheid om 5 dagen van tevoren, één tijdslot te reserveren van maximaal 60 minuten. Na de training kun je opnieuw een tijdslot reserveren. Hopelijk zien we je snel op één van onze clubs! 😄 ^Team Social Basic-Fit reageer retweet
Je mag dan eens per 5 dagen 60 minuten sporten. :{
Ik mag er toch van uit gaan dat dit een fout is van de social-media-stagiaire. Eén uur per 5 dagen voor het tarief van onbeperkt sporten. :')
F.K.A. SuperwormJim
pi_193666597
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:59 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ik mag er toch van uit gaan dat dit een fout is van de social-media-stagiaire. Eén uur per 5 dagen voor het tarief van onbeperkt sporten. :')
Ik hoop het ook ... dit is anders echt kansloos.
Gewoon open, met boekingssysteem. moet prima kunnen. Ook toiletten, douches, sauna's open.

Geen gezeik, iedereen is dat Corona gebeuren wel een beetje beu nu.
Love is in the air!
pi_193684106
Mijne heeft al paar keer uitgebreid aangekondigd dat ze 1-7 weer mogen, maar hallo die planning moet nog wel even door de regering daadwerkelijk goedgekeurd worden, net als eerdere versoepelingen.

Nou denk ik dat het wel doorgaat maar ik zou het toch iets terughoudender verwoorden denk ik.
pi_193684204
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 08:49 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ik hoop het ook ... dit is anders echt kansloos.
Gewoon open, met boekingssysteem. moet prima kunnen. Ook toiletten, douches, sauna's open.

Geen gezeik, iedereen is dat Corona gebeuren wel een beetje beu nu.
Ow dan zal corona vast wel wegblijven nu we het beu zijn.
pi_193716302
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:59 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ik mag er toch van uit gaan dat dit een fout is van de social-media-stagiaire. Eén uur per 5 dagen voor het tarief van onbeperkt sporten. :')
Kan ook dat basic shit bang is dat al die abo's die ze eigenlijk teveel hebben nu wel willen gaan sporten ineens. Ze hebben hier geen ledenstop, en dat is lekker cashen in de normale tijden natuurlijk.
Ik hoop dat mijn gym gewoon normale openingstijden en voorwaarden heeft :/
pi_193717809
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:59 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ik mag er toch van uit gaan dat dit een fout is van de social-media-stagiaire. Eén uur per 5 dagen voor het tarief van onbeperkt sporten. :')
Ik werk als groepslesinstructeur bij Basic-Fit en ik kan je zeggen dat dit wel degelijk klopt: je kan maar 1 tijdslot boeken. Pas als deze er op zit kun je weer een nieuwe aanmaken. En het boeken kan vanaf 5 dagen van te voren.

Stel op maandag reserveer je een plekje Voor de vrijdag tussen 20:00 en 21:00 uur. Dan kun je pas op vrijdag om 21:00 uur weer opnieuw reserveren voor een volgende keer.

Als er nog plek is kun je er zonder problemen nog een uur er achter aan plakken (dus van 21:00 tot 22:00 uur) en dit tijdslot ter plekke reserveren.

Kun je op dinsdag pas weer sporten dan kun je dit pas na afloop van je vorige reservering doen. Is deze dinsdag al volgeboekt dan heb je pech. Het gaat er om dat er maximaal een X aantal personen tegelijk binnen mogen zijn.

En ja: als er groepslessen zijn tellen deze deelnemers ook mee. Stel er mogen 60 mensen naar binnen en er zijn 2 groepslessen tegelijk bezig waar elk 20 mensen in de les zijn, dan ben je met maximaal 20 mensen in de hele fitnessruimte. Ga je een uur eerder als er nog geen groepslessen bezig zijn, dan zit je met 60 mensen in dezelfde fitnessruimte.

In het nieuwste (definitieve) ingediende protocol door de brancheorganisatie (ik meen dat woensdag de “uitslag” hier van volgt tijdens de persconferentie) staat nu dat kleedkamers en douches veilig open kunnen. Let wel: dat wil niet zeggen dat dat ook gaat gebeuren.

Er zijn grofweg 3 opties:
- Het RIVM neemt alles 1 op 1 over uit het protocol omdat het voldoende veiligheid biedt en dat wordt de leidraad;
- Het RIVM keurt alles af en de sportscholen moeten nog gesloten blijven;
- Een tussen”oplossing”: het RIVM stelt strenge eisen aan de heropening waar bijna niet aan voldaan kan worden (naar alle waarschijnlijkheid draait alles om de ventilatie. De rest is geen probleem). In dat geval hebben sportscholen die er aan kunnen voldoen (lees de juiste apparatuur hebben) geluk en kunnen open en de rest moet gesloten blijven.
pi_193733210
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 23:01 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Ik werk als groepslesinstructeur bij Basic-Fit en ik kan je zeggen dat dit wel degelijk klopt: je kan maar 1 tijdslot boeken. Pas als deze er op zit kun je weer een nieuwe aanmaken. En het boeken kan vanaf 5 dagen van te voren.

Stel op maandag reserveer je een plekje Voor de vrijdag tussen 20:00 en 21:00 uur. Dan kun je pas op vrijdag om 21:00 uur weer opnieuw reserveren voor een volgende keer.

Als er nog plek is kun je er zonder problemen nog een uur er achter aan plakken (dus van 21:00 tot 22:00 uur) en dit tijdslot ter plekke reserveren.

Kun je op dinsdag pas weer sporten dan kun je dit pas na afloop van je vorige reservering doen. Is deze dinsdag al volgeboekt dan heb je pech. Het gaat er om dat er maximaal een X aantal personen tegelijk binnen mogen zijn.

En ja: als er groepslessen zijn tellen deze deelnemers ook mee. Stel er mogen 60 mensen naar binnen en er zijn 2 groepslessen tegelijk bezig waar elk 20 mensen in de les zijn, dan ben je met maximaal 20 mensen in de hele fitnessruimte. Ga je een uur eerder als er nog geen groepslessen bezig zijn, dan zit je met 60 mensen in dezelfde fitnessruimte.

In het nieuwste (definitieve) ingediende protocol door de brancheorganisatie (ik meen dat woensdag de “uitslag” hier van volgt tijdens de persconferentie) staat nu dat kleedkamers en douches veilig open kunnen. Let wel: dat wil niet zeggen dat dat ook gaat gebeuren.

Er zijn grofweg 3 opties:
- Het RIVM neemt alles 1 op 1 over uit het protocol omdat het voldoende veiligheid biedt en dat wordt de leidraad;
- Het RIVM keurt alles af en de sportscholen moeten nog gesloten blijven;
- Een tussen”oplossing”: het RIVM stelt strenge eisen aan de heropening waar bijna niet aan voldaan kan worden (naar alle waarschijnlijkheid draait alles om de ventilatie. De rest is geen probleem). In dat geval hebben sportscholen die er aan kunnen voldoen (lees de juiste apparatuur hebben) geluk en kunnen open en de rest moet gesloten blijven.
Is dit per vestiging of totaal?
pi_193733577
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 08:02 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Is dit per vestiging of totaal?
Wat is per vestiging of totaal? Het gedeelte over het inschrijven of de opties voor het RIVM?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193733813
Wij hebben recent een mail ontvangen met de situatie per 1 juli.

Over reserveren:

Vanaf 1 juli kun je komen sporten nadat je een les hebt gereserveerd via een mail met een link die je voor de eerste keer dinsdagavond 23 juni zult ontvangen. Elk mailtje met link kun je 2 keer gebruiken om een activiteit te reserveren bij Medifit. Na afloop van een gereserveerde activiteit krijg je een nieuw mailtje met link. Er kunnen per persoon maximaal 4 activiteiten in de toekomst gereserveerd staan. De reserveringen kunnen maximaal 21 dagen vooruit gepland worden. Wanneer je 2 groepslessen achter elkaar doet geldt dit als 2 activiteiten.

Toch wel anders dan Basic-Fit dus. Daar kun je dus schijnbaar 1 activiteit per keer reserveren; bij ons dus 4. En tot 21 dagen in de toekomst.
Daar ben ik dus geen voorstander van. Dan gaan mensen toch ver van tevoren reserveren op tijdstippen die hun het beste uitkomen. Of dat handig is, moet nog maar worden bezien.

Hoe dan ook: zin in! Nog 10 dagen! *O*

Ik blijf wel de groepslessen doen, lekker de hele zomer buiten, maar eens in de zaal is het wel weer knallen geblazen met de dumbells en de bench press. :Y)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193734149
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 09:10 schreef Salina het volgende:

[..]

Wat is per vestiging of totaal? Het gedeelte over het inschrijven of de opties voor het RIVM?
Ik bedoel dat je per stad meerdere BF filialen heb. Mag je je maar 1 keer per keer inschrijven per filiaal en dus wel tegelijkertijd bij verschillende filialen of gewoon echt maar 1 keer.
pi_193734409
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:08 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je per stad meerdere BF filialen heb. Mag je je maar 1 keer per keer inschrijven per filiaal en dus wel tegelijkertijd bij verschillende filialen of gewoon echt maar 1 keer.
Ah, dat dacht ik al, maar wist het niet zeker. ;)
Ja, in veel steden heb je meer BF's. Geen idee hoe dat werkt. Maar als je per locatie kunt inschrijven en sporten: maak er gebruik van, zou ik zeggen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193734452
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:45 schreef Modus het volgende:
Mijne heeft al paar keer uitgebreid aangekondigd dat ze 1-7 weer mogen, maar hallo die planning moet nog wel even door de regering daadwerkelijk goedgekeurd worden, net als eerdere versoepelingen.

Nou denk ik dat het wel doorgaat maar ik zou het toch iets terughoudender verwoorden denk ik.
Gaat wel gebeuren h oor ;) Corona is al bijna over hier in NL. Amper meer opnames, besmettingen.

Kortom, laten we niet zo krampachtig doen.

Ook gewoon douche- en sauna open.
Love is in the air!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')