osodevo | vrijdag 13 maart 2020 @ 00:10 |
Ik vraag me af na het zien van onderstaand filmpje. Waarom rijden alle taxi's (in Nederland) in altijd van die nieuwe dure auto's zoals BMW en Mercedes terwijl de meeste reizigers liever goedkoop van A naar B willen. Waarom is er niet zoiets van een goedkope budget taxi maar dan met een oudere auto en minder service. https://www.at5.nl/artike(...)s-niemand-in-de-stad | |
fathank | vrijdag 13 maart 2020 @ 00:13 |
Omdat ze zelf ook een beetje comfortabel willen rijden ipv een Hyundai Excel uit 1994. | |
Fer | vrijdag 13 maart 2020 @ 00:13 |
Meeste ubers zijn tegenwoordig Prius of een Megane Octavia hoor. Soms zelfs aov met Fabia’ Misschien dat het voor een standplaats taxi wel iets duurder moet zijn. | |
osodevo | vrijdag 13 maart 2020 @ 00:30 |
De goedkopere versie van Uber heb je niet in Nederland. Traditionele taxi bedrijven zijn nog altijd stukken groter en rijker. | |
ludovico | vrijdag 13 maart 2020 @ 00:31 |
Omdat die 10 cent extra per kilometer... Op het totaal van 40 per uur.... Niet de zwaarste kosten zijn. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 13 maart 2020 @ 00:32 |
Momenteel omdat er een wetswijziging is geweest en veel eigen rijders op het laatste moment nog een dikke bak hebben gekocht. Nu zijn alleen de instapmodellen nog te doen. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2020 @ 00:34 |
Nog even snel profiteren van de oude regeling dus. Wat houdt die wijziging ongeveer in? | |
Fer | vrijdag 13 maart 2020 @ 01:12 |
Ze betalen nu ook de bpm, net als de gewone autokoper. En dat is veel op de dikke bak met dito motor | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2020 @ 02:00 |
Aaah. Nou ja getuigende het artikel van TS komt het die chauffeurs nu duur te staan. | |
osodevo | vrijdag 13 maart 2020 @ 03:00 |
of ze hebben al deze auto's zitten leasen? | |
Fer | vrijdag 13 maart 2020 @ 06:33 |
Uiteraard, meeste hebben geen 40k klaarliggen. Wat denk je wat een Mercedes busje kost personen uitvoering. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2020 @ 10:04 |
Als ik wat gedronken heb in de stad ben ik toch blij dat ik met een Mercedes thuis wordt gebracht. Een degelijke auto waar je comfortabel in kan zitten. Dat ben ik zelf ook gewend en verwacht ik dus van een taxi. Natuurlijk is het luxe, maar is een taxi dat niet per definitie? Als je het niet kan betalen kun je altijd de benenwagen nemen of bijvoorbeeld de trein. Als taxi's alleen nog maar rare kleine autootjes worden ga ik wel zelf rijden denk ik. | |
borbit | vrijdag 13 maart 2020 @ 10:18 |
Soort minderwaardigheidscomplex ofzo? Ik snap dat ze niet hele dagen in 3de hands clio willen zitten. Maar een enigzins moderne Volvo of iets dergelijks is natuurlijk ook prima. Net als dat het niet nodig in 3 delig pak op te komen dagen om een auto te bedienen. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2020 @ 13:27 |
Dan blijft een duurdere bak nog steeds duurder dan een goedkopere bak. | |
Sjemmert | vrijdag 13 maart 2020 @ 13:33 |
Taxi prijzen zijn gelijk dus dan stap je niet een Hyundai als er een Mercedes naast staat. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2020 @ 14:15 |
Hoe bedoel je taxiprijzen zijn gelijk? | |
Karina | vrijdag 13 maart 2020 @ 14:21 |
Dit ja, je zit de hele dag in zo een auto en je klanten willen ook goed zitten. | |
Fer | vrijdag 13 maart 2020 @ 15:04 |
Uberx is goedkoper dan uber black. Die weer goedkoper is dan gemiddelde taxicentrale/standplaats taxi. Limo service is weer duurder | |
Sjemmert | vrijdag 13 maart 2020 @ 15:06 |
Er zijn maximale tarieven, lijkt me dat ze die allemaal hanteren ? | |
XanderH | vrijdag 13 maart 2020 @ 15:12 |
Hoeveel goedkoper verwacht je dat een goedkope taxi is? De gemiddelde taxi maakt volgens mij ruim 500.000km in zijn levensduur, ze zijn hele dagen onderweg he. Als je de totale running costs (inclusief brandstof, onderhoud etc.) van 500.000km op een rijtje zet, hoeveel denk je dat een hogere aanschafprijs dan uitmaakt in het totaalplaatje? Dit lijkt me haast verwaarloosbaar. Natuurlijk wil je dan lekker comfortabel rondrijden. Met oudere auto's rijden lijkt me onhandig. Een taxi moet natuurlijk vooral betrouwbaar zijn. Staat zo'n taxi een keer met een defect een dag bij de garage, dan heb je niet alleen kosten van de reparatie maar ook de kosten van een auto die je een dag niet kunt inzetten. | |
Zilverberk | vrijdag 13 maart 2020 @ 15:49 |
Eens met TS, ik zou graag een goedkopere en minder luxe taxi pakken. Dat zou voor mij ook een reden zijn vaker een taxi te nemen, nu heb ik altijd het idee dat ik moet betalen voor het patsergedrag van de chauffeur. Taxiritjes duren meestal toch geen uren, dus comfort is voor mij totaal onnodig. Bij lesauto's kan het blijkbaar wel en daar zitten instructeurs ook 400 uur per week in. | |
WammesWaggel | vrijdag 13 maart 2020 @ 20:51 |
Het was in Amsterdam vroeger verplicht via de TCA en is nog altijd wel een statusdingetje. Op een Mercedes schrijf je wel minder af dan zeg een Focus de eerste tien jaar want die Focus gaat het geen 300.000 KM redden wellicht.. De trend in Amsterdam is steeds meer Prius en elektrische wagens. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2020 @ 20:55 |
Het ging toch over de kosten van de wagen? | |
Mrmime | zaterdag 14 maart 2020 @ 09:48 |
Smartcab. Rijden in een Cactus, 1 euro per kilometer ![]() | |
osodevo | zaterdag 14 maart 2020 @ 11:20 |
Wel jammer dat Uber POP niet meer in Amsterdam mag rijden. Zou de taxiprijzen een stuk goedkoper maken... | |
TheFreshPrince | zaterdag 14 maart 2020 @ 11:32 |
- comfort (ook achterin) - hoge kilometerstanden aan kunnen | |
Fer | zaterdag 14 maart 2020 @ 11:41 |
UberX is ook goedkoop | |
devlinmr | zaterdag 14 maart 2020 @ 12:10 |
Hoogstens lager | |
Weltschmerz | maandag 16 maart 2020 @ 11:53 |
Een taxi moet natuurlijk 4 duren en een kofferbak hebben. Daarnaast is het een bedrijfsmiddel dat zwaar belast wordt en geen consumentengoed. Bouwvakkers en timmermannen e.d. gebruiken ook ander gereedschap dan wat de incidentele klusser bij de bouwmarkt haalt. Zo'n klein motortje dat zo hard moet werken in een autootje licht van al het plastic gaat na 200.000 km niet iemand netjes en betrouwbaar vervoeren. Misschien ook wel, maar de verwachting van een taxi is ook een beetje een chique auto. Tradtitioneel waren het vooral Mercedessen, in de jaren 70 en 80 waren die veel betrouwbaarder en gingen die veel langer mee dan bijvoorbeeld Renaults. In Duitsland hebben chauffeurs nog eens gestaakt begin jaren 80 omdat Mercedes stopte met de 6 in lijn carburateur motor. Die kon het taxibedrijf zelf heel makkelijk onderhouden itt de injectiemotor. |