abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:50:34 #51
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_192024296
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:12 schreef rododendronneke het volgende:
Ik kan best aardig doorwerken als de klus moeilijk genoeg is, maar ik vind er echt geen réét aan, thuiswerken. Heel demotiverend op termijn. Het vooruitzicht dat ik de komende weken moet thuiswerken stemt me echt niet vrolijk.
Dat armoedige werklaptopje aan dezelfde tafel waar ik ’s ochtends ontbijt, ’s avonds dineer en in het weekend biertjes drink.

Ik wil mijn huis helemaal geen werkplek laten zijn.

Mijn huis is mijn plek.
Daar heeft mijn werkgever met al zijn gedoe en besognes helemaal niks te zoeken.

Ik kan nu al niet wachten om weer gewoon naar kantoor te gaan.
Ik maak er niet zo'n probleem van om thuis te werken, nood breekt wetten. Maar ik ben het wel 100% met je eens dat er geen reet aan is. Ik heb het eerder 1 dag in de week gedaan, maar voor mij is het niks. Ik mis prikkels en reuring, waardoor ik steeds minder productief word.
pi_192026717
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:50 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik maak er niet zo'n probleem van om thuis te werken, nood breekt wetten. Maar ik ben het wel 100% met je eens dat er geen reet aan is. Ik heb het eerder 1 dag in de week gedaan, maar voor mij is het niks. Ik mis prikkels en reuring, waardoor ik steeds minder productief word.
Neuh, ik ga maandag ook gewoon met frisse tegenzin aan de slag en de dagen daarna heus ook en alles went (zelfs hangen) maar voor mij persoonlijk is het helemaal niks en ik denk dat dat (stiekem) voor véél meer thuiswerkers geldt.

Maar voor sommige thuiswerkevangelisten lijkt zo’n bekentenis taboe.
J’ai faim.
pi_192033241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:52 schreef Scrapyard het volgende:
Ik weet het niet.

Het is iets dat je in principe niet 'mag' zeggen, maar ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat er nog altijd een hoop lui zijn die toch in meer of mindere mate misbruik maken van thuis werken. Vooral mensen met kinderen thuis en/of een druk huishouden.

Dat is de reden waarom thuiswerken door veel werkgevers jegens werknemers ook post-corona denk ik als een gunst zal blijven worden gezien in plaats van als een wederzijds voordeel.
'Op kantoor' werken mensen ook maar half productief. Als ze hun werk af krijgen thuis, dan maakt het niet uit dat ze dat in 4 of 5 uur doen ipv 8 uur.

NB: er zijn natuurlijk uitzonderingen, hoog productieve achievers, carrieretijgers die daadwerkelijk de hele dag op de zaak bezig zijn, maar dat zijn uitzonderingen en dat soort mensen blijven vaak niet lang in zo'n functie, die beginnen voor zichzelf of krijgen promotie
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 14 maart 2020 @ 20:23:20 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_192033405
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:16 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

'Op kantoor' werken mensen ook maar half productief. Als ze hun werk af krijgen thuis, dan maakt het niet uit dat ze dat in 4 of 5 uur doen ipv 8 uur.

NB: er zijn natuurlijk uitzonderingen, hoog productieve achievers, carrieretijgers die daadwerkelijk de hele dag op de zaak bezig zijn, maar dat zijn uitzonderingen en dat soort mensen blijven vaak niet lang in zo'n functie, die beginnen voor zichzelf of krijgen promotie
Of zijn met hun 35e opgebrand.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:03:11 #55
422382 Ygritte
You know nothing!
pi_192034498
Ik hoop stiekem wel een beetje dat dit leidt tot meer thuiswerken (5 dagen op kantoor half productief zijn vind ik echt onzin).

Ik doe al jaren niet anders. Werk ongeveer 50% van mijn werkzaamheden thuis, +/- 25% kan niet thuis en de overige 25% zou in theorie ook thuis kunnen maar zou ik niet trekken omdat ik het toch fijn vind om af en toe op kantoor te zijn samen met collega's of voor overleg/vergaderingen (en een beetje ouwehoeren en koffiedrinken :p).

Werkgever vind het allemaal dikke prima en stimuleert het zelfs. Bij ons vraag niemand zich af of je wel daadwerkelijk aan het werk bent, men begrijpt dat mensen thuis (in de meeste gevallen) productiever zijn, vertrouwt personeel hierin en uit de resultaten blijkt dat mensen prima hun werk doen en uitvoeren (het gros werkt met zeer grote regelmaat thuis).
Wanneer ik werk mag ik eigenlijk ook zelf weten, maar in praktische zin is het wel handig om dit een beetje tussen de 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds te laten vallen).
Het bespaart mij uuuren reistijd in de week, drink lekkerdere koffie thuis en doe meer werk in minder tijd. Nadeel is dat ik thuis eerder te lang achter elkaar werk en te weinig pauze neem.
pi_192039281
Wel lekker zo zonder reistijd. Hoop dat ze hierna gaan inzien dat dit best vaker mag en kan. Waarom ook niet, we kunnen toch bellen via Skype en vaste overlegmomenten inplannen. Dat is even efficiënt als op kantoor.
pi_192039590
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:16 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

'Op kantoor' werken mensen ook maar half productief. Als ze hun werk af krijgen thuis, dan maakt het niet uit dat ze dat in 4 of 5 uur doen ipv 8 uur.
Een beetje werkgever zegt dan: als ik je voor 8 uur betaal en je doet je werk in 4 uur kun je er voor die andere 4 uur eenzelfde portie bij krijgen.
J’ai faim.
  zondag 15 maart 2020 @ 01:17:22 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192040600
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:54 schreef Red_85 het volgende:
Als dat de legacy is van deze periode... TOP!!!!!
Gelukkig heb ik een baan van 55% thuiswerk, en kan het iedereen aanraden.

Enige wat je nodig hebt is een laptop met internet aansluiting, werkende IT afdeling die het slim inricht en een dockingstation.

Men wat werkt dat lekker.
Ik doe het 6 jaar nu en ik wil niet meer terug. Ik werk ook ca. 50% thuis, 30% bij klanten en 20% (nu 0%) op kantoor ongeveer. Wat een vrijheid ^O^
  zondag 15 maart 2020 @ 01:46:20 #59
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192040903
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:56 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Neuh, ik ga maandag ook gewoon met frisse tegenzin aan de slag en de dagen daarna heus ook en alles went (zelfs hangen) maar voor mij persoonlijk is het helemaal niks en ik denk dat dat (stiekem) voor véél meer thuiswerkers geldt.

Maar voor sommige thuiswerkevangelisten lijkt zo’n bekentenis taboe.
Nee hoor, ieder zijn ding. Ik moet er echter niet aan denken om weer om de haverklap gestoord te worden door collega's, 1,5 uur voor jan doedel in de auto te moeten zitten, slechte koffie te drinken en geïrriteerd te raken door al het geklaag op de werkvloer. Ik zie mijn belangrijkste collega's vaak buiten de deur, bij klanten en/of bij een lunch bijvoorbeeld. Dat is voor mij veel prettiger dan 40/5 op kantoor met die saaie kantine waar al 10 jaar hetzelfde kaartspelletje wordt gespeeld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:03 schreef Ygritte het volgende:
Ik hoop stiekem wel een beetje dat dit leidt tot meer thuiswerken (5 dagen op kantoor half productief zijn vind ik echt onzin).

Ik doe al jaren niet anders. Werk ongeveer 50% van mijn werkzaamheden thuis, +/- 25% kan niet thuis en de overige 25% zou in theorie ook thuis kunnen maar zou ik niet trekken omdat ik het toch fijn vind om af en toe op kantoor te zijn samen met collega's of voor overleg/vergaderingen (en een beetje ouwehoeren en koffiedrinken :p).

Werkgever vind het allemaal dikke prima en stimuleert het zelfs. Bij ons vraag niemand zich af of je wel daadwerkelijk aan het werk bent, men begrijpt dat mensen thuis (in de meeste gevallen) productiever zijn, vertrouwt personeel hierin en uit de resultaten blijkt dat mensen prima hun werk doen en uitvoeren (het gros werkt met zeer grote regelmaat thuis).
Wanneer ik werk mag ik eigenlijk ook zelf weten, maar in praktische zin is het wel handig om dit een beetje tussen de 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds te laten vallen).
Het bespaart mij uuuren reistijd in de week, drink lekkerdere koffie thuis en doe meer werk in minder tijd. Nadeel is dat ik thuis eerder te lang achter elkaar werk en te weinig pauze neem.
Precies dat dus ^O^
pi_192041967
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 00:15 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Een beetje werkgever zegt dan: als ik je voor 8 uur betaal en je doet je werk in 4 uur kun je er voor die andere 4 uur eenzelfde portie bij krijgen.
En een beetje vrouw deeptroat je naar wens elk moment.
  zondag 15 maart 2020 @ 09:45:10 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192043538
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 01:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik doe het 6 jaar nu en ik wil niet meer terug. Ik werk ook ca. 50% thuis, 30% bij klanten en 20% (nu 0%) op kantoor ongeveer. Wat een vrijheid ^O^
Nieuwe baan sinds november en zo fijn inderdaad :D
Ik wil ook niet meer terug.

Enige wat ik aanraadt is wel dat je een werkplek/kamer moet maken en niet aan de keukentafel moet gaan blijven hangen. Voor de rest een dockingstation en wel gewoon een fijne stoel.

Daarna: rammenmetdiehandel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 15 maart 2020 @ 09:48:34 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192043584
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nieuwe baan sinds november en zo fijn inderdaad :D
Ik wil ook niet meer terug.

Enige wat ik aanraadt is wel dat je een werkplek/kamer moet maken en niet aan de keukentafel moet gaan blijven hangen. Voor de rest een dockingstation en wel gewoon een fijne stoel.

Daarna: rammenmetdiehandel.
Ja dat is wel een vereiste. Ik heb een compleet thuiskantoor met bureau + stoel, docking, kast, airco etc. Bewust geen koffieapparaat, 2 trappen af en op is goed voor de beweging :P
  zondag 15 maart 2020 @ 09:52:14 #63
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192043626
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja dat is wel een vereiste. Ik heb een compleet thuiskantoor met bureau + stoel, docking, kast, airco etc. Bewust geen koffieapparaat, 2 trappen af en op is goed voor de beweging :P
Ook de koffie beneden gehouden om die reden.
Kantoor zit op t oosten in mn huis. Altijd relatief de koudste kamer geweest. Fijn voor in de zomer en dus geen airco nodig. Mss een fan, zien we dan wel weer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192043634
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 22:18 schreef roos94 het volgende:
Raar hoeveel er gesproken wordt over thuiswerken. Er zijn toch veel meer beroepen waarbij dit helemaal niet kan. Werk in de zorg, maar ga dit lekker vanaf huis doen? :?
:') :')
pi_192043652
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:45 schreef Red_85 het volgende:
Enige wat ik aanraadt is wel dat je een werkplek/kamer moet maken en niet aan de keukentafel moet gaan blijven hangen. Voor de rest een dockingstation en wel gewoon een fijne stoel.
Eens. Maar met één kamer (+ slaaphok waar net een bed past) wordt dat nogal lastig.
J’ai faim.
pi_192043654
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:54 schreef Red_85 het volgende:
Als dat de legacy is van deze periode... TOP!!!!!
Gelukkig heb ik een baan van 55% thuiswerk, en kan het iedereen aanraden.

Enige wat je nodig hebt is een laptop met internet aansluiting, werkende IT afdeling die het slim inricht en een dockingstation.

Men wat werkt dat lekker.
Wat doe je precies met dat docking station dan? Voor je 2e beeldscherm en internet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2020 09:54:32 ]
pi_192043709
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja dat is wel een vereiste. Ik heb een compleet thuiskantoor met bureau + stoel, docking, kast, airco etc. Bewust geen koffieapparaat, 2 trappen af en op is goed voor de beweging :P
Ik kon twee oude beeldschermen en een docking station meekrijgen van het werk. Had nog een oude bureaustoel. De nespresso staat gewoon in de keuken wil ik koffie halen. Ik merk ook dat ik thuis langer doorga voor ik een pauze inlas.

Werkt prima zo :Y

quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:54 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat doe je precies met dat docking station dan? Voor je 2e beeldscherm en internet?
Docking is idd voor verbinden met twee schermen. En mijn laptop is crap qua accu: na 3 uur mag je hem aan de oplader hangen. Het in het docking station klikken scheelt het voedingsblok uit de tas halen.
mag het weten
  zondag 15 maart 2020 @ 10:08:43 #68
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192043862
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:57 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik kon twee oude beeldschermen en een docking station meekrijgen van het werk. Had nog een oude bureaustoel. De nespresso staat gewoon in de keuken wil ik koffie halen. Ik merk ook dat ik thuis langer doorga voor ik een pauze inlas.

Werkt prima zo :Y
[..]

Docking is idd voor verbinden met twee schermen. En mijn laptop is crap qua accu: na 3 uur mag je hem aan de oplader hangen. Het in het docking station klikken scheelt het voedingsblok uit de tas halen.
Mijn docking verbindt direct voeding, 2 schermen, bekabeld internet, muis, toetsenbord, printer, headset, USB geluidskaart. Best handig.
  zondag 15 maart 2020 @ 10:10:12 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192043882
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:54 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat doe je precies met dat docking station dan? Voor je 2e beeldscherm en internet?
Makkelijk in en uitpluggen met je laptop en daar grote dingen opzetten als toetsenbord, muis en beeld. Zodat je niet gebogen over je laptop gaat hangen, maar gezond ergonomisch kan zitten werken en als je weg moet e later terugkomt, je niet alles individueel weer in moet pluggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 15 maart 2020 @ 10:11:02 #70
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192043892
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mijn docking verbindt direct voeding, 2 schermen, bekabeld internet, muis, toetsenbord, printer, headset, USB geluidskaart. Best handig.
Inet heb ik wel gewoon via wifi, maar een landline kan er ook op idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192043955
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Makkelijk in en uitpluggen met je laptop en daar grote dingen opzetten als toetsenbord, muis en beeld. Zodat je niet gebogen over je laptop gaat hangen, maar gezond ergonomisch kan zitten werken en als je weg moet e later terugkomt, je niet alles individueel weer in moet pluggen.
Ik heb gewoon een HDMI omvormer en sluit vervolgens alle twee de beeldschermen, toetsenbord en muis op mijn laptop aan. Is 30 seconden werk.

Heb voor privé gebruik namelijk ook nog gewoon een pc, dus daar zit buiten werktijd alles in ingeplugd.
  zondag 15 maart 2020 @ 10:22:06 #72
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192044051
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:15 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een HDMI omvormer en sluit vervolgens alle twee de beeldschermen, toetsenbord en muis op mijn laptop aan. Is 30 seconden werk.

Heb voor privé gebruik namelijk ook nog gewoon een pc, dus daar zit buiten werktijd alles in ingeplugd.
Wat jij wil en makkelijk is.. ik heb te weinig ruimte op mn laptop qua stekkers en wat ik er aan gekoppeld wil/moet hebben, dus zo'n dockingstation is wel van belang.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192044069
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat jij wil en makkelijk is.. ik heb te weinig ruimte op mn laptop qua stekkers en wat ik er aan gekoppeld wil/moet hebben, dus zo'n dockingstation is wel van belang.
Ik ook, maar met die HDMI omvormer lukt het wel precies.

Deelde het gewoon als alternatief voor mensen, want denk dat aan zo'n dingetje nog iets makkelijker te komen is dan een heel docking station. Rustig maar. :')
  zondag 15 maart 2020 @ 10:46:11 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192044430
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik ook, maar met die HDMI omvormer lukt het wel precies.

Deelde het gewoon als alternatief voor mensen, want denk dat aan zo'n dingetje nog iets makkelijker te komen is dan een heel docking station. Rustig maar. :')
Rustig maar? Hoezo?
Wat voor ieder hetbeste werkt :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192044649
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mijn docking verbindt direct voeding, 2 schermen, bekabeld internet, muis, toetsenbord, printer, headset, USB geluidskaart. Best handig.
Het is net een extern mobo in een voor je laptop. Want op de laptop zelf kan ik niet en een displayport en hdmi aansluiten voor twee beeldschermen, te weinig usb poorten voor headset, tobo en muis.
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')