Nou nee, zo simpel is dat niet. Ook die kunnen ziek genoeg worden om een ziekenhuis nodig te hebben, en als iedereen dan in 1 grote piek komt zijn daar de bedden en materialen niet voor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:13 schreef illusions het volgende:
[..]
Maar gezonde mensen die het virus krijgen hebben geen ziekenhuisopname nodig.
Dit is het probleem van veel mensen. Waarom zouden gezonde mensen niet ziek kunnen worden? Verder negeer je dan compleet de berichtgeving.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:13 schreef illusions het volgende:
[..]
Maar gezonde mensen die het virus krijgen hebben geen ziekenhuisopname nodig.
Ja het zijn vooral de fake news websites die dat doen. Misschien eens tijd om bronnen te checken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:38 schreef controlaltdelete het volgende:
UK could be in coronavirus lockdown for 18 MONTHS: Stark warnings from experts that 260,000 people could die in epidemic prompted Government to dramatically change battle plan after watching Italy's spiralling death toll
The Daily Fail is weer lekker bezig, bangmakerij? ..shame on you zoals al meerdere comments roepen.
This is why people are so terrified because there is constant negativity going around in news and social media.
Ok, zit wat in.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou nee, zo simpel is dat niet. Ook die kunnen ziek genoeg worden om een ziekenhuis nodig te hebben, en als iedereen dan in 1 grote piek komt zijn daar de bedden en materialen niet voor.
Ziek wel, maar ziekenhuisopname?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit is het probleem van veel mensen. Waarom zouden gezonde mensen niet ziek kunnen worden? Verder negeer je dan compleet de berichtgeving.
Ook ziekenhuisopname ja. Laat ik het zo zeggen, de kans om aan covid-19 dood te gaan als je in de 10-39 jaar oud groep zit is grofweg even groot als voor griep als je de gehele populatie (dus ook de bejaarden) meeneemt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:43 schreef illusions het volgende:
[..]
Ok, zit wat in.
[..]
Ziek wel, maar ziekenhuisopname?
Dat is toch ook hoe ze het meten qua "flatten the curve'' het aantal IC ziekenhuisbeddenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou nee, zo simpel is dat niet. Ook die kunnen ziek genoeg worden om een ziekenhuis nodig te hebben, en als iedereen dan in 1 grote piek komt zijn daar de bedden en materialen niet voor.
Klopt ja, capaciteit eigenlijk in brede zin. Bedden, zorgmedewerkers, consumables etc.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:03 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat is toch ook hoe ze het meten qua "flatten the curve'' het aantal IC ziekenhuisbedden
Inderdaad. Zelfde als wat ik zei, maar toen was de repliek:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:03 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat is toch ook hoe ze het meten qua "flatten the curve'' het aantal IC ziekenhuisbedden
quote:
Dus dan zou een quarantaine voor mensen van 10-39 jaar die niet in aanraking komen met mensen uit de risicogroep, in principe niet hoeven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ook ziekenhuisopname ja. Laat ik het zo zeggen, de kans om aan covid-19 dood te gaan als je in de 10-39 jaar oud groep zit is grofweg even groot als voor griep als je de gehele populatie (dus ook de bejaarden) meeneemt.
Jij vroeg of ik de bronnen niet vertrouw. Nee, ik vertrouw de cijfers waar China mee uitkomt absoluut niet. Jammer dat je daar zo ongesteld van wordt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelfde als wat ik zei, maar toen was de repliek:
[..]![]()
Goed dat het kwartje gevallen is in ieder geval.
De belangrijkste bron van dat artikel was een eerdere versie van dit draaiboek: https://nvic.nl/sites/nvi(...)%201%20versie1.3.pdfquote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:25 schreef illusions het volgende:
[..]
Jij vroeg of ik de bronnen niet vertrouw. Nee, ik vertrouw de cijfers waar China mee uitkomt absoluut niet. Jammer dat je daar zo ongesteld van wordt.
Volgens mij lees je verkeerd, zowel mijn post als het artikel. Ik heb het namelijk over de ernst van de ziekte en of daar ziekenhuisopname voor nodig is, jouw artikel vermeldt heel duidelijk dat ze hun informatie wat dat betreft op de cijfers van CDC China baseren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De belangrijkste bron van dat artikel was dit draaiboek: https://nvic.nl/sites/nvi(...)%201%20versie1.3.pdf
Verder boeit je een goede bron kennelijk niet zo erg, want later accepteer je het beginsel wel, zonder bron.
Het artikel opent met:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:30 schreef illusions het volgende:
[..]
Volgens mij lees je verkeerd, zowel mijn post als het artikel. Ik heb het namelijk over de ernst van de ziekte en of daar ziekenhuisopname voor nodig is, jouw artikel vermeldt heel duidelijk dat ze hun informatie wat dat betreft op de cijfers van CDC China baseren.
Later wordt het cijfer aangehaald van 1 op de 20 positief getesten in China in kritieke toestand is met als bron de Chinese CDC inderdaad. Als je dat specifieke cijfer niet vertrouwt kun je natuurlijk op zoek naar hoe dat cijfer is in andere landen of daar om vragen, wat je niet deed. Ik zou eerder denken dat ze hun cijfers positiever weergeven dan de realiteit als ze al spelen met de cijfers, maar het staat je vrij om te vermoeden dat ze de boel negatiever wilden weergeven.quote:In het draaiboek voor de coronacrisis van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) staat een koele, maar akelige rekensom. Bij 12 duizend besmettingen, waarbij 1 op de 10 geïnfecteerden zorg in het ziekenhuiszorg nodig heeft, zijn de bedden op de intensive care (IC) op, zo legde voorzitter Diederik Gommers deze week uit.
Juist wel, als een percentage van die groep ook een ziekenhuisbed nodig gaat hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 18:24 schreef illusions het volgende:
[..]
Dus dan zou een quarantaine voor mensen van 10-39 jaar die niet in aanraking komen met mensen uit de risicogroep, in principe niet hoeven.
Social engineering, control, manipulation, a stock-market crash which may have been on the cards anyway ? I don't know. Maybe our pension funds will go tits up and it will be announced that we all have to work until we are 70 years-old and they can blame that on the dreaded corona virus. You're asking me to speculate and I'm not that interested in discussing/arguing about that with certain people here. People will believe what they want to believe and I don't really care much about that anymore either.quote:Op maandag 16 maart 2020 15:05 schreef schommelstoel het volgende:
En wat is het doel dan van deze fake corona outbreak?
@:Tingo
Re : Corona pandemic/ WC papierquote:
Zoals cluesforum.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:11 schreef Tingo het volgende:
[..]
So it depends on how much trust you have in what you are being told by news/propaganda/information sources.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |