Interessant, dank voor het delen!quote:Op donderdag 12 maart 2020 15:46 schreef SeLang het volgende:
Mooi die boom & bust cycles.
[ afbeelding ]
Europe Stoxx 600 is nu terug op het punt dat voor het eerst in 1998 werd bereikt. Iemand die in 20 jaar (!) geleden instapte staat nu 25% negatief. Natuurlijk heb je in de tussentijd wat dividend ontvangen, maar het illustreert wel dat op lange termijn ook een goed gespreide aandelenportefeuille een teleurstellend resultaat kan opleveren als je op te hoge waardering koopt.
Bux is een speculatie app geen investeringsapp. Je kan dan beter kiezen voor DeGiro of Lynxquote:Op donderdag 12 maart 2020 16:57 schreef Beursaap het volgende:
Ik wil over paar weken 3k investeren, welke aanbieder is goed qua prijs en service? Bux of Binck? Denk 1500 + 1500 en dan uiteraard zo laag mogelijke transactiekosten.
In ieder geval qua uitslagen nu al. Twee keer trading curb (circuit breaker) in 1 week. Echt uniek.quote:Op donderdag 12 maart 2020 15:37 schreef KINGIEE het volgende:
2008 all over again, ik vermoed alleen heftiger.
Nee man. We zakken gewoon door de komende tijd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:59 schreef xminator het volgende:
Hmm, had mijn short posities moeten sluiten net...
HODL is ook bs.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:59 schreef SeLang het volgende:
Wat een flut rendement is dat toch ook eigenlijk, buy&hold op een index
Zo'n EUROSTOXX 50, dat zijn gewoon de 50 grootste Europese aandelen. Kan toch niets mis mee zijn zou je denken? Nou dik plezier had je daaraan beleefd de afgelopen 20 jaar.
[ afbeelding ]
Japan: Wereldklasse bedrijven! In 1989 top van de bubble ingestapt, sta je nu 30(!) jaar later nog steeds op bijna 60% verlies
[ afbeelding ]
De Amerikaanse markt is natuurlijk wel erg goed geweest, met dank aan de explosieve stijging van de afgelopen paar jaar, maar de eerste helft van onderstaande chart was natuurlijk ook prut. En wie zegt dat het niet terug naar 1500 of lager gaat? De afgelopen 20 jaar heeft de Amerikaanse markt al 2x een daling van 50% of meer laten zien, dus op zich is dat niets bijzonders als dat zou gebeuren.
[ afbeelding ]
En ja, dividend... Het grootste deel van de afgelopen 20 jaar was spaarrente en/of obligatie yield hoger dan dividend, met heel wat minder hartklachten.
Ow, en fuck TINA! Amper een jaar geleden kon je nog ruim 3% krijgen op een Amerikaanse 10-yr staatsobligatie.
Tot zover mijn rants voor vandaag
Dead cat bouncequote:Op donderdag 12 maart 2020 18:04 schreef PippenScottie het volgende:
Wat veroorzaakt nu die rally op de Amerikaanse beurzen?
Is er goed nieuws dat dit veroorzaakt? Of zijn een handvol miljardairs massaal aandelen aan het kopen?
Op Europese beurzen zie je dit soort rallies in mijn ogen (ik ben maar een noob) niet.
Ah, ik zie het idd op mijn conto staanquote:Op donderdag 12 maart 2020 18:11 schreef ItaloDancer het volgende:
1000 miljard aan liquiditeit toegevoegd door New York Fed.
twitter:durkveenstra twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:07:31De NY FED pompt extra geld in het bankwezen https://t.co/E8i7Cy7Rpv reageer retweet
twitter:durkveenstra twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:18:42Het bericht zorgde even voor wat opluchting, de verliezen op Wall Street halveerden. Maar van opluchting lijken die gevoelens omgeslagen in oplichting, want de verliezen lopen weer op. Het was toch niet de gehoopte virustemmer... reageer retweet
Ik denk dat het te ingewikkeld is voor het virus om dit te begrijpenquote:Op donderdag 12 maart 2020 18:19 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:durkveenstra twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:18:42Het bericht zorgde even voor wat opluchting, de verliezen op Wall Street halveerden. Maar van opluchting lijken die gevoelens omgeslagen in oplichting, want de verliezen lopen weer op. Het was toch niet de gehoopte virustemmer... reageer retweet
quote:Op zondag 8 december 2013 14:57 schreef SeLang het volgende:
De relevantie van QE zit imo niet in één of ander "mechanisch" effect maar in de perceptie die het heeft gewekt dat de Fed alles kan en wil backstoppen. Een onderdeel van de bekende "Fed put". De realisatie dat de Fed niet alles kan en wil backstoppen zal vroeg of laat leiden tot her-prijzen van risico.
De echte effecten (schade) die de Fed aanricht is vooral het gevolg van de veel te lage rente en niet van QE. De Fed is ver behind the curve. We hebben straks ZIRP op de top van de business cycle! Dat wordt nog interessant...
Precies dit probeer ik vaak aan mensen uit te leggen die altijd roepen dat aandelen op de langere termijn per definitie meer opleveren dan sparen etc. Op de een of andere manier dringt het bij velen alleen nooit helemaal doorquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:59 schreef SeLang het volgende:
Wat een flut rendement is dat toch ook eigenlijk, buy&hold op een index
Zo'n EUROSTOXX 50, dat zijn gewoon de 50 grootste Europese aandelen. Kan toch niets mis mee zijn zou je denken? Nou dik plezier had je daaraan beleefd de afgelopen 20 jaar.
[ afbeelding ]
Japan: Wereldklasse bedrijven! In 1989 top van de bubble ingestapt, sta je nu 30(!) jaar later nog steeds op bijna 60% verlies
[ afbeelding ]
De Amerikaanse markt is natuurlijk wel erg goed geweest, met dank aan de explosieve stijging van de afgelopen paar jaar, maar de eerste helft van onderstaande chart was natuurlijk ook prut. En wie zegt dat het niet terug naar 1500 of lager gaat? De afgelopen 20 jaar heeft de Amerikaanse markt al 2x een daling van 50% of meer laten zien, dus op zich is dat niets bijzonders als dat zou gebeuren.
[ afbeelding ]
En ja, dividend... Het grootste deel van de afgelopen 20 jaar was spaarrente en/of obligatie yield hoger dan dividend, met heel wat minder hartklachten.
Ow, en fuck TINA! Amper een jaar geleden kon je nog ruim 3% krijgen op een Amerikaanse 10-yr staatsobligatie.
Tot zover mijn rants voor vandaag
Dat was een korte oplevingquote:Op donderdag 12 maart 2020 18:11 schreef ItaloDancer het volgende:
1000 miljard aan liquiditeit toegevoegd door New York Fed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |