ik bedoel met lange termijn 15-30 jaar en met korte termijn tussen nu en 3 jaar ofzoquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:32 schreef xminator het volgende:
[..]
Korte termijn en dan beleggen in lufthansa, airfrance/klm?
Komt puur door de speculanten. Men dacht bitcoin zal wel in prijs stijgen als de beurzen zakken en wanneer dat uitblijft stapt iedereen eruitquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Bitcoin lijkt iig geen veilige haven, met min 28%
Weer op de AEX?quote:
Goud blijft ook nog wat achter. Verwacht wel dat de goudprijs binnen korte tijd door de $1700 gaat.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Bitcoin lijkt iig geen veilige haven, met min 28%
Ik vind het eerder verrassend hoe goed de goudprijs nog blijft liggen. Dat is typisch iets wat wordt verkocht tijdens een crash als deze. Margin calls en veel illiquide assets, dan verkoop je wat je nog kunt verkopen (goud).quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:03 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Goud blijft ook nog wat achter. Verwacht wel dat de goudprijs binnen korte tijd door de $1700 gaat.
Ik heb wat orders staan voor een paar ETF's die ik hier meerdere keren voorbij heb zien komen en een erg lage voor AF/KLM, mocht die nog een duikvlucht nemen vandaag.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:31 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
Ik wil deze week beginnen met beleggen. Mag ik weten welke bedrijven jij gekozen of overwogen hebt?
Ik zit zelf te denken aan Lufthansa of AirFrance/KLM, Bayer, Shell.
'Normaal' gesproken zou ik aan Ahold denken voor een lange termijn belegging, maar op dit moment denk ik vooral aan korte termijn investeringen en dan vind ik de koers van Ahold iets te hoog. Galapagos en ASML vind ik ook te hoog om nu in te stappen.
Periode Prestatie S&P 500 Prestatie goudquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vind het eerder verrassend hoe goed de goudprijs nog blijft liggen. Dat is typisch iets wat wordt verkocht tijdens een crash als deze. Margin calls en veel illiquide assets, dan verkoop je wat je nog kunt verkopen (goud).
Verder vraag ik mij af hoe Rusland aan buitenlandse valuta gaat komen (voor imports) tijdens deze olieprijs oorlog. Dan kijk je toch al snel naar de goud reserves die ze de afgelopen jaren hebben opgebouwd.
En dan natuurlijk de dalende vraag naar sieraden tijdens een wereldwijde recessie. Dat is nog steeds verreweg de grootste bestemming voor fysiek goud. Ondanks het appeal als alternatieve currency is het natuurlijk ook nog steeds gewoon een grondstof.
Een verdere renteverlaging zal ook wel weer resulteren in een nog lagere of negative rente op onze spaarrekening. Er zal toch ergens winst op gemaakt moeten gaan worden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:13 schreef SeLang het volgende:
Benieuwd waar de ECB vandaag mee komt. Hopelijk geen verdere renteverlaging (dat werkt averechts), maar ik acht ze stom genoeg om dat toch te doen. Ze zullen wel de kapitaaleisen van banken gaan versoepelen en misschien met iets LTRO-achtigs komen om te faciliteren dat leningen aan midden en kleinbedrijf kunnen blijven worden verstrekt, zodat niet meteen de stekker eruit hoeft tijdens deze crisis. Dat kan wel helpen.
Denk ik
Zoom even in naar de Lehman crisis. Dan begrijp je wat ik bedoel. Je zag precies hetzelfde gebeuren in de afgelopen dagen, alleen lang niet zo sterk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:31 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Periode Prestatie S&P 500 Prestatie goud
Oktober 2007 - maart 2009 -56,8% +25,5%
Maart 2000 - oktober 2002 -49% +12,4%
Augustus 1987 - december 1987 -33,5% +6,2%
bron https://www.iex.nl/Column/495635/Goud-hoezo-een-safe-haven.aspx
Een lichte stijging dus meestal tijdens een crisis
Is geen verassing maar volledig te verwachten. Zie mijn eerdere postsquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:51 schreef KINGIEE het volgende:
Opvallend vind ik de zogenaamde veilige havens als goud. Zelfs die dalen
Een IEX columnist heeft hier een verklaring voor: https://www.iex.nl/Column/495635/Goud-hoezo-een-safe-haven.aspxquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:03 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Goud blijft ook nog wat achter. Verwacht wel dat de goudprijs binnen korte tijd door de $1700 gaat.
Het zijn vooral de banken die dat verlies moeten slikken want het blijft moeilijk om negatieve rentes door te berekenen aan de klant. De banken moeten dat geld dus ergens anders vandaan halen, bijvoorbeeld met hogere rente op leningen die ze verstrekken. Of, doordat hun kapitaal wordt aangetast, kunnen ze minder leningen verstrekken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:36 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Een verdere renteverlaging zal ook wel weer resulteren in een nog lagere of negative rente op onze spaarrekening. Er zal toch ergens winst op gemaakt moeten gaan worden.
Duidelijkquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Is geen verassing maar volledig te verwachten. Zie mijn eerdere posts
Deze columnist heeft gelijk met zijn uitleg over de margincalls en dergelijke (wat ik zelf ook al postte). Maar hij gaat m.i. de mist in met zijn conclusie dat goud altijd goed uit een crisis komt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:03 schreef jaco het volgende:
[..]
Een IEX columnist heeft hier een verklaring voor: https://www.iex.nl/Column/495635/Goud-hoezo-een-safe-haven.aspx
Word nog leuk , kunnen tusseb nu en 14.30 nog rare sprongen maken met de vs opening en de plannen van de ecbquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |