abonnement Unibet Coolblue
pi_191966679
Vandaag stond er en artikel in de Volkskrant:
‘Nederland is laks in de bestrijding van het virus’
Volgens Volkskrant China-correspondent Leen Vervaeke wordt in Azië verbaasd gekeken naar wat Nederland en andere Europese landen doen om het virus te bestrijden. Het lijkt wel of men niet heeft begrepen hoe ernstig de situatie is. De ervaring van China is dat als je niet snel optreedt, de epidemie heel snel uit de hand kan lopen. Maar in Nederland blijft men achter de feiten aanlopen.
"Als je de verspreiding van het virus wil voorkomen, moet je alle besmette personen opsporen en afzonderen. Evenals hun naaste contacten. Maar Nederland is daar halfslachtig in."
"En waarom worden de Nederlanders niet opgeroepen om zo veel mogelijk thuis te blijven?"

Helaas gaan wij snel het Italiaanse voorbeeld opvolgen. Schandalig dat het kabinet vooral aan paniek bestrijding doet.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_191966715
Nederlanders as in Brabanders worden toch opgeroepen om zo veel mogelijk thuis te blijven? Voor Friezen en Groningers lijkt me dit niet zo relevant aangezien daar nog 0 besmettingen zijn.
pi_191966749
Crosstpost uit een ander topic.

De grootste 'onnodige paniek' hier lijkt wel de onnodige paniek voor onnodige paniek ;)

Bij noodsituaties als deze lijkt het wel alsof onze autoriteiten banger zijn voor die ‘onnodige paniek’ dan voor de gevolgen van de ramp zelf.

Ik snap dat een scenario van een massapaniek zorgen baart. Maar naar mijn weten is er nog nooit ergens de pleuris uitgebroken omdat de overheid te ijverig was met maatregelen nemen. Het omgekeerde, daar kent de wereldgeschiedenis al wel vele trieste voorbeelden van.

Talloze grote en kleine ongelukken zijn nodeloos verergerd omdat de plaatselijke overheid in eerste instantie vooral druk was om het gebeurde onder het tapijt te schuiven. Uit angst voor die ‘onnodige paniek’. Als overheid kun je denk ik beter kijken naar al die voorbeelden, dan bang te zijn voor een een scenario dat nog nooit is voorgekomen (bij mijn weten dan).

Denk zelfs dat iets strengere maatregelen kunnen helpen onnodige paniek te voorkomen. Nu krijg je de angst dat de boel escaleert omdat de overheid niet in staat is om in te grijpen er helemaal gratis bij.

(Dat is natuurlijk niet een vrijbrief om allemaal enge big-brother achtige dingen te gaan doen, zoals muren bouwen, hele groepen apart zetten enzovoort. Maar iets meer doorpakken zou niet slecht zijn, denk ik.)

[ Bericht 4% gewijzigd door Jake_Skywalker op 11-03-2020 20:47:17 ]
pi_191966770
preaching to the choir hier. Dit is zowat de enige plek waar dit de consensus is. In echt is men nog steeds nuchter in de waan dat het maar een griepje is.
pi_191966812
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:38 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Crosstpost uit een ander topic :)

Bij noodsituaties als deze lijkt het wel alsof onze autoriteiten banger zijn voor die ‘onnodige paniek’ dan voor de gevolgen van de ramp zelf.

Ik snap dat een scenario van een massapaniek zorgen baart. Maar naar mijn weten is er nog nooit ergens de pleuris uitgebroken omdat de overheid te ijverig was met maatregelen nemen. Het omgekeerde, daar kennen we al wel vele trieste voorbeelden van. Talloze grote en kleine ongelukken zijn nodeloos verergerd omdat de overheid in eerste instantie vooral druk was om het gebeurde onder het tapijt te schuiven. Uit angst voor die ‘onnodige paniek’.

Als overheid kun je denk ik beter kijken naar al die voorbeelden, dan bang te zijn voor een een scenario dat nog nooit is voorgekomen (bij mijn weten dan).

Denk zelfs dat iets strengere maatregelen kunnen helpen onnodige paniek te voorkomen. Nu krijg je de angst dat de boel escaleert omdat de overheid niet in staat is om in te grijpen er gratis bij.

(Dat is natuurlijk niet een vrijbrief om allemaal enge big-brother achtige dingen te gaan doen, zoals muren bouwen, hele groepen apart zetten enzovoort. Maar iets meer doorpakken zou niet slecht zijn, denk ik.)
Ook echt een belediging naar de burger toe vanuit hun ivoren torentje in Den Haag.
pi_191966824
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nederlanders as in Brabanders worden toch opgeroepen om zo veel mogelijk thuis te blijven? Voor Friezen en Groningers lijkt me dit niet zo relevant aangezien daar nog 0 besmettingen zijn.
lijkt me een kwestie van tijd toch? of blijft t virus alleen binnen bepaalde provincies. liever proactief dan reactief. over een week kan t heel anders zijn, zie italie.
pi_191967196
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:34 schreef paulgo het volgende:
Vandaag stond er en artikel in de Volkskrant:
‘Nederland is laks in de bestrijding van het virus’
Volgens Volkskrant China-correspondent Leen Vervaeke wordt in Azië verbaasd gekeken naar wat Nederland en andere Europese landen doen om het virus te bestrijden. Het lijkt wel of men niet heeft begrepen hoe ernstig de situatie is. De ervaring van China is dat als je niet snel optreedt, de epidemie heel snel uit de hand kan lopen. Maar in Nederland blijft men achter de feiten aanlopen.
"Als je de verspreiding van het virus wil voorkomen, moet je alle besmette personen opsporen en afzonderen. Evenals hun naaste contacten. Maar Nederland is daar halfslachtig in."
"En waarom worden de Nederlanders niet opgeroepen om zo veel mogelijk thuis te blijven?"

Helaas gaan wij snel het Italiaanse voorbeeld opvolgen. Schandalig dat het kabinet vooral aan paniek bestrijding doet.
Je snapt er ook geen hol van he?
Al diverse experts gehoord die zeggen dat het niet te stoppen is daarom gaan ze het spreiden over een langere tijd, om de ziekenhuizen te ontlasten. 60% gaat het virus krijgen wat inhoud 200-300.000 doden
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_191968959
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:38 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Crosstpost uit een ander topic.

De grootste 'onnodige paniek' hier lijkt wel de onnodige paniek voor onnodige paniek ;)

Bij noodsituaties als deze lijkt het wel alsof onze autoriteiten banger zijn voor die ‘onnodige paniek’ dan voor de gevolgen van de ramp zelf.

Ik snap dat een scenario van een massapaniek zorgen baart. Maar naar mijn weten is er nog nooit ergens de pleuris uitgebroken omdat de overheid te ijverig was met maatregelen nemen. Het omgekeerde, daar kent de wereldgeschiedenis al wel vele trieste voorbeelden van.

Talloze grote en kleine ongelukken zijn nodeloos verergerd omdat de plaatselijke overheid in eerste instantie vooral druk was om het gebeurde onder het tapijt te schuiven. Uit angst voor die ‘onnodige paniek’. Als overheid kun je denk ik beter kijken naar al die voorbeelden, dan bang te zijn voor een een scenario dat nog nooit is voorgekomen (bij mijn weten dan).

Helemaal mee eens. Alleen al dat de bussen en treinen nog overal rijden en de grenzen gewoon open zijn, is een teken aan de wand. Dicht op elkaar gepakt zitten in het openbaarvervoer is vragen om besmetting. Als iemand achter je niest, kan je al besmet worden. Moeten wij dan wachten totdat er in ons land 50.000 patienten besmet zijn en de ziekenhuisen propvol liggen?
Vroegtijdig krachtig ingrijpen is juist de beste remedie. Gewoon drie weken thuis zitten en geen scholen/ openbaar vervoer, is nu nog voldoende om de epidemie in te dammen. Of willen wij wachten totdat zelfs dat niet meer helpt? Net was er op EénVandaag een interessante rapportage over de Spaanse Griep en de zeer effectieve maatregel van "social distancing"Meer afstand houden van elkaar en geen openbare gelegenheden als bars cafes bioscopen bezoeken: In Amerikaanse steden bijv. St Louis waar dit op tijd uitgevoerd werd was de epidemie veel beperkter dan in steden zoals bijv. Philadelphia waar er niet aan social distancing werd gedaan: In de deze laatste stad kwam er een enorme piek aan besmettingsgvallen en raakten de ziekenhuizen overvol met vele doden tot gevolg in tegenstelling tot St Louis waar door Social Distancing de epidemie veel geleidelijker verliep en de ziekenhuizen de epidemie goed aankonden.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/eenvandaag-11-03-2020/
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  woensdag 11 maart 2020 @ 22:36:12 #9
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_191969668
Is de Nederlandse koopmansgeest, alles om de economie maar geen schade te berokkenen.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_191972463
Dit is gewoon het verschil tussen een land geregeerd door economen en managers en een land geregeerd door technici en ingenieurs. Andere prioriteiten.
pi_191973035
Het is minder erg dan de griep
pi_191973469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 02:09 schreef Fox. het volgende:
Dit is gewoon het verschil tussen een land geregeerd door economen en managers en een land geregeerd door technici en ingenieurs. Andere prioriteiten.
Klopt en het zijn bovendien vaak slechte economen en managers. Dat ze vaak beweren dat het in economisch opzicht juist voordelig is dat met name ouderen overlijden( minder pensioenen en lagere kosten ouderenzorg) spreekt boekdelen. "Laat die epidemie maar lekker over ons heen komen." Wordt zelfs soms hier op dit forum beweerd. Tjonge jonge wat een smeerlappen zijn het. Ik hoop van harte dat zij ook zelf besmet raken.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_191974173
Het schip zinkt maar blijf allemaal in je cabienetje anders zou er een chaos kunnen ontstaan.
pi_191974433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 04:12 schreef osodevo het volgende:
[ afbeelding ] Het is minder erg dan de griep
?
pi_191974748
Achja. En China pakken ze gewoon de artsen op die als klokkenluiders dienden.

Tis maar net wat je laks noemt eh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')