abonnement Unibet Coolblue
pi_191965799
quote:
Het wordt niet per dag, maar met de minuut gekker met dat virus. Wat is het probleem? Alleen oudere bejaarden met een slechte gezondheid zijn kwetsbaar voor het virus. Maar de Italianen zetten in een vlaag van monumentale verstandsverbijstering het land op slot. De maatregelen maken de mensen bang en verwoesten de economie, het middel is extreem veel erger dan de kwaal.

Je moet niet een land in quarantaine zetten, je moet een ring leggen om bejaarden met een zwakke gezondheid - dus als je oma bezoekt, dan doe je dat met een mondkapje en gewassen handen. Je gaat toch geen hele bevolking opofferen? Het is geen coronacrisis, het is een leiderschapscrisis, we worden echt krankzinnig slecht bestuurd.

https://www.bnr.nl/podcas(...)nnig-slecht-bestuurd
Kees de Kort is macro econoom en mag dagelijks zijn ongenuanceerde mening ventileren bij BNR (podcast te beluisteren op de gelinkte pagina).

Hij is van mening dat je in plaats van een complete lockdown enkel de zwakkeren moet beschermen. Door het hele land maar op slot te gooien zullen de economische gevolgen waarschijnlijk zo groot zijn dat er nog veel meer levens worden verwoest.

Op zich een interessante inval. Wat jullie?
  woensdag 11 maart 2020 @ 19:51:33 #2
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191965874
Ik denk dat de groep zwakkeren te groot is om dit uitvoerbaar te maken, maar economisch interessant.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191965917
Er wordt nogal veel gezegd dat er paniek gezaaid wordt, maar de enige paniek die ik zie zijn de mensen die zich de hele dag druk maken over te strenge maatregelen.

De waarheid zal in het midden liggen, achteraf kunnen we pas echt goed evalueren en inschatten of het reëel was.

Op zich wel interessant, zijn idee om vooral de zwakkeren te helpen. Maar de idioot strenge maatregelen die China nam, waren wel weer zeer effectief, daar ettert het virus niet door. En dat is uiteindelijk wat je wil, dat niemand ziek wordt. Om nou heel veel mensen in ziekenhuisbedden te krijgen met het idee ‘no worries, die zijn sterk genoeg’, dat lijkt me ook niks.
-nee-
  Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 19:56:25 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191965950
Proactief handelen levert kleine economische nadelen in eerste instantie om de grotere nadelen te beperken.

Die economische nadelen komen ofwel door de negatieve blik op het land ofwel door het feit dat je het land op slot gooit.

De zorg moet niet gefrustreerd worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191965957
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2020 19:53 schreef Marsenal het volgende:
Er wordt nogal veel gezegd dat er paniek gezaaid wordt, maar de enige paniek die ik zie zijn de mensen die zich de hele dag druk maken over te strenge maatregelen.

De waarheid zal in het midden liggen, achteraf kunnen we pas echt goed evalueren en inschatten of het reëel was.

Op zich wel interessant, zijn idee om vooral de zwakkeren te helpen. Maar de idioot strenge maatregelen die China nam, waren wel weer zeer effectief, daar ettert het virus niet door. En dat is uiteindelijk wat je wil, dat niemand ziek wordt. Om nou heel veel mensen in ziekenhuisbedden te krijgen met het idee ‘no worries, die zijn sterk genoeg’, dat lijkt me ook niks.
Dit idd.

Eigenlijk moet je die paniekschreeuwers voor de lol 220 op hun ballen zetten. Hebben ze tenminste echt een reden om te schreeuwen :)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191966634
Deo volente Kees, deo volente
pi_191966670
8x4
quote:
3s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:32 schreef opgebaarde het volgende:
Deo volente Kees, deo volente
8x4
pi_191966706
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2020 19:53 schreef Marsenal het volgende:
Er wordt nogal veel gezegd dat er paniek gezaaid wordt, maar de enige paniek die ik zie zijn de mensen die zich de hele dag druk maken over te strenge maatregelen.

De waarheid zal in het midden liggen, achteraf kunnen we pas echt goed evalueren en inschatten of het reëel was.

Op zich wel interessant, zijn idee om vooral de zwakkeren te helpen. Maar de idioot strenge maatregelen die China nam, waren wel weer zeer effectief, daar ettert het virus niet door. En dat is uiteindelijk wat je wil, dat niemand ziek wordt. Om nou heel veel mensen in ziekenhuisbedden te krijgen met het idee ‘no worries, die zijn sterk genoeg’, dat lijkt me ook niks.
idd gewoon doen wat heeft gewerkt in andere landen, zie de grafieken van Zuid-korea en China (voor zover die betrouwbaar zijn). Die grafieken met besmettingen dalen. Wil Kees nu het wiel opnieuw gaan uitvinden met een methode die nog niet getest is en met het gevaar dat als blijkt dat t niet werkt, we alsnog in lockdown moeten.
  woensdag 11 maart 2020 @ 20:37:55 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191966731
Kees de Kort, de Sheldon Cooper onder de economen met z'n PMI-fetish.
We have always been at war with Eastasia.
  Redactie Frontpage woensdag 11 maart 2020 @ 20:50:45 #10
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_191967048
Ah, weer een meninkje van iemand die geen kaas van virologie heeft gegeten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')