Ga mij nou niet vertellen dat er in Europa nog niemand is besmet die dik is maar onder de 40 is, niemand is overleden in die age range onder de 40.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:50 schreef Belg het volgende:
[..]
Ik neem geen risico. ik ben 5kg verwijderd van de obesitas grens dus nog een extra inspanning
Veel ouderen bewegen nog amper en zijn dus dik, werkt dus twee kanten op.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:52 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ga mij nou niet vertellen dat er in Europa nog niemand is besmet die dik is maar onder de 40 is, niemand is overleden in die age range onder de 40.
RIVM doet haar eigen ding tegen het strenge advies van de WHO in, daarom nemen vele die RIVM niet serieus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:50 schreef Kekster het volgende:
[..]
Als burgers moeten wij luisteren naar het RIVM en niet zelf onze conclusies trekken uit de cijfers. Misschien hebben wij er nog een beetje verstand van maar de gemiddelde Henk en Ingrid helemaal niet. Laat dat aan de experts over die er voor gestudeerd hebben.
Ik lees toch elke keer een hele negatieve sneer richting de overheid en het RIVM. En ja, dat weet ik van te voren als als ik jouw user icon zie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat het RIVM dit niet weet? Als je mijn posts nou eens echt leest, in plaats van alleen maar mijn usericon te kijken voordat je in je toetsenbord klimt zou het wel eens kunnen helpen.
Ik zeg juist dat het RIVM het wel weet en zelfs modellen heeft om hier verder mee te rekenen.
Mijn grootste punt van kritiek is dat zij ONS niet goed inlichten, terwijl WIJ de belangrijkste schakel zijn. Wij zijn de verspreiders en passen ons over het algemeen niet aan zonder goede voorlichting.
Zo moeilijk is het niet.
quote:. Als je alleen verkoudsheidsklachten hebt, nauwelijks koorts hebt en toch in de buurt van een coronapatiënt bent geweest, hoeft er niet getest te worden
quote:Er zijn in Nederland 12 laboratoria dagelijks bezig met honderden testen. Inmiddels zijn er al zo’n 10.000 testen afgenomen. Dat betekent niet dat 10.000 mensen zijn getest omdat aanvankelijk twee keer getest werd en later niet meer.
Want overgewicht is verder geen risico, als jij maar lekker slaapt vannachtquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mensen beweren dat als je overgewicht hebt dat dat een risico is, dat is het alleen als je diabetes hebt zei mijn arts.
Nemen we het WHO nu wél serieus? Die werden toch gesponsord door China?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
RIVM doet haar eigen ding tegen het strenge advies van de WHO in, daarom nemen vele die RIVM niet serieus.
Wel olijker.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Overgewicht lijkt mij altijd een risico. Je wordt er niet kansrijker van.n.
Je vergeet nog een belangrijke groep:quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:41 schreef Elan het volgende:
[..]
-rokers
-obesitas
- hartpatiënten
-diabetes
Op zich klopt dat wat je arts zegt, maar obesitas zorgt nou juist vaak voor weer andere klachten zoals b.v. hoge bloeddruk, etcetera.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mensen beweren dat als je overgewicht hebt dat dat een risico is, dat is het alleen als je diabetes hebt zei mijn arts.
Dit dus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Meer kans op een hartaanval als je last krijgt van de benauwdheid die het virus met zich mee brengt.
Meer kans op een hartaanval als je last krijgt van de benauwdheid die het virus met zich mee brengt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:54 schreef Aventura het volgende:
Hoezo loop je meer risico bij diabetes en overgewicht?
bron RIVM en hetzelfde gelul over risico gebied. Nederland zelf is al een risicogebied vind ikquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:54 schreef SunZomer het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ere-prangende-vragen Openen in incognito venster
[..]
[..]
Algehele gezondheidquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:54 schreef Aventura het volgende:
Hoezo loop je meer risico bij diabetes en overgewicht?
De sterkte van je immuunsysteem is nog veel belangrijker.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:56 schreef Belg het volgende:
Als corona benauwdheid veroorzaakt lijkt me beter dat je een topconditie hebt. Ik kan nu 5 minuten aan een stuk hardlopen, 2 maanden geleden was dit maar 30 seconden. Ik denk persoonlijk dat dit e.v.t de doorslag kan geven om het virus te overleven
iedereen heeft zo hun eigen filter, maar wij, het Nederlandse volk zullen het moeten doen, ik zou niet op de regering vertrouwen als ik jou was.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:54 schreef Kekster het volgende:
[..]
Nemen we het WHO nu wél serieus? Die werden toch gesponsord door China?
Makes sense.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Meer kans op een hartaanval als je last krijgt van de benauwdheid die het virus met zich mee brengt.
Hoge bloeddruk is nog nergens goed voor geweest dus waarom het in dit geval wel zo zijn is mij een raadsel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:58 schreef Aventura het volgende:
[..]
Makes sense.
Zelf een gezond gewicht en geen diabetes maar wel een chronisch hoge bloeddruk (160/110 gemiddeld). Dus dan loop ik ook een verhoogd risico op complicaties als ik het coronavirus oploop?
Er wordt ook niet gevraagd of het een voordeel is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hoge bloeddruk is nog nergens goed voor geweest dus waarom het in dit geval wel zo zijn is mij een raadsel.
Dat moet je een arts vragen. Je lijf moet in elk geval tyfushard werken om dat virus te bestrijden, alles wat je reeds aan bestaande klachten hebt maakt je dus kwetsbaarder.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:58 schreef Aventura het volgende:
[..]
Makes sense.
Zelf een gezond gewicht en geen diabetes maar wel een chronisch hoge bloeddruk (160/110 gemiddeld). Dus dan loop ik ook een verhoogd risico op complicaties als ik het coronavirus oploop?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |