In China was dat ook zo, letterlijk zorgmedewerkers die zich dood hebben gewerkt. Respect voor die mensen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:18 schreef Kyran het volgende:
Respect voor alle zorgmedewerkers in al die overvolle Italiaanse ziekenhuizen hoor. Indrukwekkende foto op NOS.
Nee de echoput van de schreeuwers dat het rivm incapabel is in hun optiek mag niet verstoord worden door rationalisten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:12 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
hoezo jammer?
die moeten we toch net hebben?
gewaarschuwde FOKkertjes tellen voor 2,
en hopelijk lezen RIVMmertjes het ook
Respect voor de opoffering. Slim vind ik het nietquote:Op woensdag 11 maart 2020 11:24 schreef Xenorium het volgende:
[..]
In China was dat ook zo, letterlijk zorgmedewerkers die zich dood hebben gewerkt. Respect voor die mensen.
Goede beeldspraak. Zoals ik het ook ervaarquote:Op woensdag 11 maart 2020 11:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee de echoput van de schreeuwers dat het rivm incapabel is in hun optiek mag niet verstoord worden door rationalisten.
Weten we zeker dat dit heerschap geen vitamine handeltje heeft?quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:01 schreef SeLang het volgende:
Naar aanleiding van deze video ben ik trouwens begonnen met vitamine D slikken. Waarschijnlijk overbodig want ik ben veel buiten, maar toch
Dat alles langer duurt is juist dé manier om onze ziekenhuizen niet te overbelasten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:09 schreef HPoi het volgende:
Door die afremming duurt alleen alles gewoon langer, dus of dat nu zoveel uithaalt.... Sterker nog, je moet je afvragen of dat juist niet tot meer besmettingen gaat leiden in totaal, aangezien als meer dan zeg 60 procent drager is geweest het virus natuurlijk gezien zou moeten uitdoven. (er zijn dan niet zoveel mensen meer die niet immuun zijn)
Of GIFje daar:quote:Will Most of Humanity Be Infected by the New Coronavirus?
It is likely that eventually it will become endemic, and most of us will get infected. But one question is super important: How long will it take for that to happen?
If it happens in a few months, every hospital will be overwhelmed and people will not be treated for coronavirus or other diseases. If it happens that fast, it will be an unprecedented disaster.
However, if we do our best in terms of prevention by practicing social distancing, reducing travel, not going to work when we’re sick, we could slow spread of the disease. If the same 60-70% infection of the global population is spread over 3 years, then hospitals don’t get overwhelmed, people can get treated, and we have time to develop a vaccine—it’s a completely different story.
The difference between it happening fast or slow is potentially the difference between a 1918 flu level event and a bad flu season level event. We have control over that.
Justin Lessler is an associate professor of Epidemiology at the Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health.
De machine draait weer op volle toeren in China.twitter:czhuijgen twitterde op woensdag 11-03-2020 om 11:23:19Ook vandaag is het bezoek van president Xi aan Wuhan een 20 minuten lang onderwerp in het 6-uur journaal op de staatstelevisie https://t.co/Y46JpEgLJE reageer retweet
Op zich speelt het RIVM een sleutelrol in dit hele proces. En dit mag best bejubeld worden of juist heel kritisch besproken worden. Ze hebben best al een aardige collectie onbegrijpelijke uitspraken cq handelingen gedaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee de echoput van de schreeuwers dat het rivm incapabel is in hun optiek mag niet verstoord worden door rationalisten.
Droeg hij wel een masker?quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
De machine draait weer op volle toeren in China.twitter:czhuijgen twitterde op woensdag 11-03-2020 om 11:23:19Ook vandaag is het bezoek van president Xi aan Wuhan een 20 minuten lang onderwerp in het 6-uur journaal op de staatstelevisie https://t.co/Y46JpEgLJE reageer retweet
Nee joh, Nederlands met vissershoedjes zie je nog opduiken in Afrikaanse dorpen waar Ebola heerst.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gister ging ik met de trein. Zit 1ste klas dus ik dacht: niet druk, moet kunnen. Zit er op de terugweg toch zo'n gepensioneerd Bep en Henk stel in de coupé met van die gratis reisdagen... Allebei de hele tijd lekker naar elkaar kuchen en hoesten... Maar nee thuisblijven ho maar, niemand neemt hen hun dagje winkelen in Utrecht af...
Waarbij dit de ergste is geweest:quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op zich speelt het RIVM een sleutelrol in dit hele proces. En dit mag best bejubeld worden of juist heel kritisch besproken worden. Ze hebben best al een aardige collectie onbegrijpelijke uitspraken cq handelingen gedaan.
hoe is brabant nog geen risicogebied vraag je je dan afquote:Op woensdag 11 maart 2020 11:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maat van me heeft nu al een week klachten (hoesten, geen stem meer over, koorts) en woont in Tilburg. Vandaag gebeld naar huisarts en GGD.
Huisarts: we gaan je niet testen omdat je niet in een risicogebied bent geweest
GGD: je moet bij je huisarts zijn
TILBURGED
Zolang de aantallen die we publiceren maar laag zijn.
Noord Brabant is toch ondertussen een risicogebied?quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maat van me heeft nu al een week klachten (hoesten, geen stem meer over, koorts) en woont in Tilburg. Vandaag gebeld naar huisarts en GGD.
TILBURGED
Waarom melden ze dan telkens dat het bij warm weer minder wordt?quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
In Madrid is het momenteel rond de 25gr. Dus dat verwacht ik niet.
kloptquote:Op woensdag 11 maart 2020 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Noord Brabant is toch ondertussen een risicogebied?
Hoe oud is die metgezel?quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
TILBURGED
quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:31 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoe is brabant nog geen risicogebied vraag je je dan af
Ik ging er vanuit dat risicogebied allang achterhaald was en mensen met dergelijke klachten gewoon getest worden. Helemaal in Tilburg en omgeving. Niet dus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Noord Brabant is toch ondertussen een risicogebied?
Zo’n verhaal heb ik ook al gehoord van uit Brabant. Gooi er maar een hek omheen gekkies daar :’)quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
TILBURGED
quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:43 schreef Remco het volgende:
[..]
In de paardenwereld is daar veel te veel geld mee gemoeid lijkt mij.
Ik mag hopen dat die rijke stinkerds met hun elitair gebral zelf ernstig ziek worden van dit virusquote:Op woensdag 11 maart 2020 10:45 schreef Kyran het volgende:
In VK zitten ze ook met alle rijke bobo's lekker bij Cheltenham Festival deze week. Paardensport moet blijkbaar altijd doorgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |