abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 3 april 2020 @ 17:05:44 #201
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_192433182
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:10 schreef KingRadler het volgende:
4 Subway’s failliet in Nederland

https://www.ad.nl/koken-e(...)ledig-stil~aef2aa3c/
Ooit was er wel plaats voor de Subway, als min of meer gezond alternatief voor Mc Donalds en Burger King. Inmiddels struikel je over de broodjeszaken, zoals Panos en Bakker Bart. Subway is niks bijzonders meer en ik vind ze ook wat schimmig, als in donker ingerichte zaken, vaak wat achteraf. Ik vind ze ook niet zo fris en hygiėnisch overkomen. Ik ga ze niet missen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:12:05 #202
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_192434224
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:49:20 #203
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192437998
Corona lost wel het retail en restaurants op.
pi_192445335
https://www.nu.nl/economi(...)-schuldsanering.html

HEMA :'( Al die stumpers die de hele situatie toe juichen omdat HEMA zwarte piet in de ban heeft gegooid :') Het zal al die kinderen een zorg zijn hoe de Piet eruit ziet, zolang ze cadeautjes krijgen :D Laten we het er maar op houden dat het een bepaalde slag mensen zijn.
  zaterdag 4 april 2020 @ 12:05:05 #205
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192445463
https://www.mediacourant.(...)et-gaat-door-crisis/

quote:
Gordon denkt dat Blushing failliet gaat als de huidige crisissituatie nog langer aanhoudt. Dat heeft de SBS 6-presentator vrijdagavond gezegd in Beau Blijft Binnen. Naast de eerste Blushing-zaak in Blaricum, heeft Gordon tegenover het Van Gogh Museum in Amsterdam nog twee zaken: een tweede Blushing en The Burger Room. Die zijn vanwege de coronamaatregelen allemaal gesloten en dat is een flinke aderlating. “Ik heb drie zaken met zestig man personeel die thuiszitten.“

De horecaruimte in Blaricum huurt hij van de plaatselijke Albert Heijn, terwijl hij de ruimte in Amsterdam van een vriend huurt. “Ik heb goede afspraken met de verhuurder gemaakt. Ik denk dat het vele honderdduizenden ondernemers veel erger treft.”

Toch is het voor Gordon ook erg, zegt hij zelf. “Het is voor mij ook erg hoor, want mijn zaken liepen als een trein. Als je dan zo je droom en alles wat je hebt opgebouwd in één keer weggevaagd ziet worden…”

Gordon ziet het niet snel goed komen. “Wij zijn afhankelijk van de toeristen en het duurt zeker een jaar voordat het weer op gang is in Amsterdam. Het is ook niet te zeggen dat als mijn zaken straks weer open gaan dat mijn omzet weer daar is.”

“Ik denk heel eerlijk dat als het zo doorgaat, dat een faillissement onvermijdelijk is. Ook voor mij.”
pi_192445707
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-schuldsanering.html

HEMA :'( Al die stumpers die de hele situatie toe juichen omdat HEMA zwarte piet in de ban heeft gegooid :') Het zal al die kinderen een zorg zijn hoe de Piet eruit ziet, zolang ze cadeautjes krijgen :D Laten we het er maar op houden dat het een bepaalde slag mensen zijn.
Jezus zeg, ik lees in dit hele stuk totaal helemaal niets, 0,0, nada, over zwarte piet, maar JIJ moet dit er perse bijhalen. Reageer ontopic, of reageer gewoon niet. Je faal troll is imo zo doorzichtig als wat :|W .

En ja, je zal nu wel weer reageren dat ik vast bij dat 'bepaalde slag mensen' hoor, ik kan je nu alvast vertellen: ga je gang en toon vooral je zwakte... :W
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_192445717
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:29 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Jezus zeg, ik lees in dit hele stuk totaal helemaal niets, 0,0, nada, over zwarte piet, maar JIJ moet dit er perse bijhalen. Reageer ontopic, of reageer gewoon niet. Je faal troll is imo zó doorzichtig als wat :|W .

En ja, je zal nu wel weer reageren dat ik vast bij dat 'bepaalde slag mensen' hoor, ik kan je nu alvast vertellen: ga je gang en toon vooral je zwakte... :W
Ik heb het over de reacties op Facebook.
pi_192445745
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb het over de reacties op Facebook.
}:|
Je verwijst alleen naar een nieuwsitem op nu.nl (waar vast ook gereageerd kan worden middels een FB account), en reageert alsof het je eigen mening is. Had dit duidelijk in je eerste post gezet.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_192445816
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:32 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

}:|
Je verwijst alleen naar een nieuwsitem op nu.nl (waar vast ook gereageerd kan worden middels een FB account), en reageert alsof het je eigen mening is. Had dit duidelijk in je eerste post gezet.
True, je hebt gelijk. Maar jij had ook minder uit je naadje kunnen gaan :)
pi_192445984
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

True, je hebt gelijk. Maar jij had ook minder uit je naadje kunnen gaan :)
Neuh, gezien de inhoud van je post en de titel van dit topic, sta ik nog steeds achter mijn reactie (en de manier waarop). Je had zelf gewoon iets duidelijker mogen zijn. Maar zand erover... ;)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_192446034
Hema ;(
Ik ga zo maar weer ff wat kopen daar, aan mij ligt t niet oO<
pi_192506323
Welk groot bedrijf zal het eerste omvallen als gevolg van de coronacrisis?

Ik denk Corendon of een ander reisbureau.
Of een attractiepark als De Efteling, Slagharen

Wat denken jullie?
pi_192506369
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:58 schreef Kirumba het volgende:
Welk groot bedrijf zal het eerste omvallen als gevolg van de coronacrisis?

Ik denk Corendon of een ander reisbureau.
Of een attractiepark als De Efteling, Slagharen

Wat denken jullie?
Oef, ja, al die pretparken :X
Somebody that I used to know
pi_192506523
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:58 schreef Kirumba het volgende:
Welk groot bedrijf zal het eerste omvallen als gevolg van de coronacrisis?

Ik denk Corendon of een ander reisbureau.
Of een attractiepark als De Efteling, Slagharen

Wat denken jullie?
Stichting Natuurpark de Efteling zal niet snel failliet gaan, dat is een solide constructie.
Slagharen is ook onderdeel van een groter concern, dat hele concern zal nu wel klappen krijgen.
De eigenaar van Corendon ( hotels, reisbureau en vliegmaatschappij) vertelde onlangs ook over zijn toekomstblik na deze crisis. Dus die durft ook wel verder te kijken.. Daar ben ik nu niet direct bang voor.
Blokker, Xenos en andere probleembedrijven hebben het veel moeilijker nu..
dag
  woensdag 8 april 2020 @ 00:15:25 #215
131800 Tarado
capō de fusca
pi_192506562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:12 schreef Peter het volgende:
De eigenaar van Corendon ( hotels, reisbureau en vliegmaatschappij) vertelde onlangs ook over zijn toekomstblik na deze
Corendon is toch van Sunweb?
pi_192506703
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:12 schreef Peter het volgende:

[..]

Stichting Natuurpark de Efteling zal niet snel failliet gaan, dat is een solide constructie.
Slagharen is ook onderdeel van een groter concern, dat hele concern zal nu wel klappen krijgen.
De eigenaar van Corendon ( hotels, reisbureau en vliegmaatschappij) vertelde onlangs ook over zijn toekomstblik na deze crisis. Dus die durft ook wel verder te kijken.. Daar ben ik nu niet direct bang voor.
Blokker, Xenos en andere probleembedrijven hebben het veel moeilijker nu..
CoolBlue ook een kandidaat. Vergeet niet dat die onder aan de streep weinig overhouden.
pi_192506790
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:28 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

CoolBlue ook een kandidaat. Vergeet niet dat die onder aan de streep weinig overhouden.
Maar online kopen is nu haast de enige manier om omzet te halen.. juist als je veel vaste lasten hebt aan winkels en winkelpersoneel heb je nu tegenvallers.. Ik hoop voor ze dat de online verkoop op peil blijft.
dag
  woensdag 8 april 2020 @ 01:07:59 #219
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192506988
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:12 schreef Peter het volgende:

[..]

Stichting Natuurpark de Efteling zal niet snel failliet gaan, dat is een solide constructie.
Slagharen is ook onderdeel van een groter concern, dat hele concern zal nu wel klappen krijgen.
De eigenaar van Corendon ( hotels, reisbureau en vliegmaatschappij) vertelde onlangs ook over zijn toekomstblik na deze crisis. Dus die durft ook wel verder te kijken.. Daar ben ik nu niet direct bang voor.
Blokker, Xenos en andere probleembedrijven hebben het veel moeilijker nu..
Kan het me niet voorstellen. Zo lang het kan en mag blijven mensen toch wle naar die winkels gaan.
  woensdag 8 april 2020 @ 01:10:03 #220
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192506998
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar online kopen is nu haast de enige manier om omzet te halen.. juist als je veel vaste lasten hebt aan winkels en winkelpersoneel heb je nu tegenvallers.. Ik hoop voor ze dat de online verkoop op peil blijft.
Ik heb geen cijfers, maar denk dat die online verkopen juist zijn toegenomen. Waar men vroeger naar een fysieke winkel zou gaan, koopt men nu online. De enige rede die ik kan bedenken waardoor er minder verkocht wordt, is dat mensen minder te besteden hebben of op hun geld blijven zitten. Dat treft bijna iedere sector.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:05:14 #221
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192509174
Hema zal wel als eerste omvallen

'Schuldeisers trekken samen op tegen Hema-eigenaar Boekhoorn'

De schuldeisers van warenhuisketen Hema maken zich op voor een harde confrontatie met Marcel Boekhoorn, die het bedrijf anderhalf jaar geleden kocht.

Dat schrijft Het Financieele Dagblad (FD) op basis van ingewijden. De schuldeisers zouden vrezen dat zij een aanzienlijk deel van de 750 miljoen euro die ze hebben uitgeleend niet meer terugkrijgen.

https://www.rtlz.nl/beurs(...)a-eigenaar-boekhoorn
  woensdag 8 april 2020 @ 09:20:58 #222
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192509450
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:05 schreef KingRadler het volgende:
Hema zal wel als eerste omvallen

'Schuldeisers trekken samen op tegen Hema-eigenaar Boekhoorn'

De schuldeisers van warenhuisketen Hema maken zich op voor een harde confrontatie met Marcel Boekhoorn, die het bedrijf anderhalf jaar geleden kocht.

Dat schrijft Het Financieele Dagblad (FD) op basis van ingewijden. De schuldeisers zouden vrezen dat zij een aanzienlijk deel van de 750 miljoen euro die ze hebben uitgeleend niet meer terugkrijgen.

https://www.rtlz.nl/beurs(...)a-eigenaar-boekhoorn
Ik snap het wel van die schuldeisers. Als Hema nu omvalt krijgt dat na de corona crisis toch weer een doorstart onder een andere investeringsmaatschappij en kunnen ze fluiten naar een deel van hun geld.
pi_192509481
Gewoon zijn pandaberen kidnappen voor 750 miljoen euro losgeld :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192509601
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Corendon is toch van Sunweb?
Ik dacht andersom.

Plus ik denk niet dat Corendon omvalt. Ik las van de week ergens dat hij het wel kon uitzingen tot juni , en daarna pas verlies ging maken. En ik schat de eigenaar slim genoeg om het niet tot een faillissement te laten komen, omdat hij tijdig gaat ingrijpen.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:32:50 #225
131800 Tarado
capō de fusca
pi_192509639
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:30 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik dacht andersom.

Plus ik denk niet dat Corendon omvalt.
Eigenaar Sunweb koopt Corendon

quote:
De Scandinavische investeerder Triton Partners, eigenaar van onder meer Sunweb, koopt de touroperator en airline Corendon.

De melden verscheidene media vanmiddag. Corendon-eigenaar Atilay Uslu blijft volgens De Telegraaf wel eigenaar van de Corendon-hotels en de airlines in Turkije en Malta.

Hoeveel geld met de transactie is gemoeid, houden de partijen voor zich.

Volgens De Ondernemer wil Triton zijn dochter Sunweb en Corendon op termijn samenvoegen. Dat fusiebedrijf zou een gezamenlijke omzet hebben van rond de 1,5 miljard euro.

Tot Sunweb Group behoren labels als Sunweb, Jiba, GOGO, Husk, Eliza was Here en X-Travel.
https://www.emerce.nl/nieuws/eigenaar-sunweb-koopt-corendon
  woensdag 8 april 2020 @ 09:33:08 #226
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192509645
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:05 schreef KingRadler het volgende:
De schuldeisers zouden vrezen dat zij een aanzienlijk deel van de 750 miljoen euro die ze hebben uitgeleend niet meer terugkrijgen.
Zo hee, een obligatie 2023 tegen 8,5% (deze zou tot 2023 dus ongeveer 20 euro rente en aan het einde 100 euro aflossing uitkeren) is nu te koop voor 10,75 euro. Hema is nu echt voer voor speculanten.
Tot nooit .......
  woensdag 8 april 2020 @ 09:34:41 #227
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192509669
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:30 schreef Idisrom het volgende:
En ik schat de eigenaar slim genoeg om het niet tot een faillissement te laten komen, omdat hij tijdig gaat ingrijpen.
Die slimme eigenaar (Atilay Uslu) de je bedoeld heeft de boel juist een jaar geleden verkocht.
Die was dus inderdaad slim genoeg om zelf niet failliet te gaan.
Tot nooit .......
pi_192509711
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:05 schreef KingRadler het volgende:
Hema zal wel als eerste omvallen

'Schuldeisers trekken samen op tegen Hema-eigenaar Boekhoorn'

De schuldeisers van warenhuisketen Hema maken zich op voor een harde confrontatie met Marcel Boekhoorn, die het bedrijf anderhalf jaar geleden kocht.

Dat schrijft Het Financieele Dagblad (FD) op basis van ingewijden. De schuldeisers zouden vrezen dat zij een aanzienlijk deel van de 750 miljoen euro die ze hebben uitgeleend niet meer terugkrijgen.

https://www.rtlz.nl/beurs(...)a-eigenaar-boekhoorn
Quote uit hierboven

quote:
.....
De koers van de obligatielening van in totaal 600 miljoen euro met 6,25 procent rente die in juli 2022 moet worden afbetaald is gedaald tot 38 euro, wat betekent dat de beleggers op papier al 62 procent van hun geld kwijt zijn.

De koers van de obligatielening van 150 miljoen euro, die in januari 2023 moet worden afgelost en waarop een rente van 8,5 procent wordt vergoed, is zelfs gedaald tot 10,75 euro. De markt gaat er dus vanuit dat er een grote kans is dat beleggers bijna 90 procent van hun geld kwijt zullen zijn.

.....
Als ik Boekhoorn was, dan kocht ik deze obligaties voor een groot deel snel op tegen deze koersen.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:39:00 #229
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192509731
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:37 schreef Idisrom het volgende:
Als ik Boekhoorn was, dan kocht ik deze obligaties voor een groot deel snel op tegen deze koersen.
Maar jij ben Boekhoorn niet en jij hebt geen 75 miljoen in je achterzak zitten.

En blijkbaar is de Hema geen 75,1 miljoen waard anders was dat al lang gebeurt door een ander.
Tot nooit .......
pi_192509760
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Maar jij ben boekhoorn niet en jij hebt geen 75 miljoen in je achterzak zitten.
En blijkbaar is de Hema geen 75,1 miljoen waard anders was dat al lang gebeurt door een ander.
Maar Boekhoorn wilde juist wel geld in de Hema steken, als de schuldeisers zouden afwaarderen. Maar dan kun je beter de obligaties nu opkopen, want dan heb je de afwaardering al binnengeharkt.
  woensdag 8 april 2020 @ 09:42:13 #231
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192509779
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:41 schreef Idisrom het volgende:
Maar Boekhoorn wilde juist wel geld in de Hema steken, als de schuldeisers zouden afwaarderen. Maar dan kun je beter de obligaties nu opkopen, want dan heb je de afwaardering al binnengeharkt.
De afwaardering die Boekhoorn wil is dus meer dan 90% :)
Tot nooit .......
pi_192509781
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Die slimme eigenaar (Atilay Uslu) de je bedoeld heeft de boel juist een jaar geleden verkocht.
Die was dus inderdaad slim genoeg om zelf niet failliet te gaan.
Ja, die bedoelde ik. (Ik loop blijkbaar een poosje achter).
  woensdag 8 april 2020 @ 09:45:46 #233
131800 Tarado
capō de fusca
pi_192509832
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Die slimme eigenaar (Atilay Uslu) de je bedoeld heeft de boel juist een jaar geleden verkocht.
Die was dus inderdaad slim genoeg om zelf niet failliet te gaan.
ligt dus niet helemaal zo volgens dat artikel in #225 wat ik net heb opgezocht

quote:
Corendon-eigenaar Atilay Uslu blijft volgens De Telegraaf wel eigenaar van de Corendon-hotels en de airlines in Turkije en Malta.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:16:24 #234
62913 Blik
The one and Only!
pi_192510303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:28 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

CoolBlue ook een kandidaat. Vergeet niet dat die onder aan de streep weinig overhouden.
valt denk ik wel mee, omzet van cool.blue is primair online. Denk wel dat ze er last van hebben, want ze hebben toch hogere vaste lasten vanwege de fysieke winkels
  woensdag 8 april 2020 @ 10:26:23 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_192510462
Volgens hans van tellingen is er niks aan de hand met Hema en met retail in zijn algemeenheid.

“Na de crisis gaan consumenten massaal geld spenderen net als koeien die in de lente weer de wei in mogen”

Echt, wat een vent :D
pi_192510989
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:26 schreef Blik het volgende:
Volgens hans van tellingen is er niks aan de hand met Hema en met retail in zijn algemeenheid.

“Na de crisis gaan consumenten massaal geld spenderen net als koeien die in de lente weer de wei in mogen”

Echt, wat een vent :D
Die uitspraak is wel degelijk te verwachten natuurlijk - iedereen spendeert nu relatief stukken minder en als dit straks voorbij is zullen horeca en winkels dat zeker gaan merken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 8 april 2020 @ 11:10:10 #237
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192511150
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:16 schreef Blik het volgende:

[..]

valt denk ik wel mee, omzet van cool.blue is primair online. Denk wel dat ze er last van hebben, want ze hebben toch hogere vaste lasten vanwege de fysieke winkels
Ze zijn wel zo verstandig geweest om niet op a-locaties te gaan zitten.

Al zitten sommige filialen er niet ver uit de buurt.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:15:13 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_192511256
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die uitspraak is wel degelijk te verwachten natuurlijk - iedereen spendeert nu relatief stukken minder en als dit straks voorbij is zullen horeca en winkels dat zeker gaan merken.
Horeca geloof ik wel, iedereen wil er weer op uit als het weer mogelijk is. Daar gaat de horeca van profiteren. Of winkels daar ook zo van profiteren, ik betwijfel het. En al helemaal niet in die mate dat het de afgelopen periode gaat compenseren.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:16:07 #239
62913 Blik
The one and Only!
pi_192511266
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:10 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ze zijn wel zo verstandig geweest om niet op a-locaties te gaan zitten.

Al zitten sommige filialen er niet ver uit de buurt.
Daarom, en het meeste winkelpersoneel (zo heel veel zal dat niet zijn) is ook nog wel met wat training op andere plekken neer te zetten zoals customer service, distributie, etc.
pi_192511511
Maar horeca krijgt veel minder extra omzet dan dat ze verloren hebben. Als je normaal elke dag 1 biertje koopt in de kroeg, de kroeg 3 maanden dicht is, dan ga je op de eerste dag dat die open is geen 90 bier kopen. Voor retail kan dat wel zo gelden (en die verkopen natuurlijk al online).
  woensdag 8 april 2020 @ 11:51:40 #241
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_192511844
Een keten als Primark is nu ook helemaal dicht en die hebben geen online verkoop. Die zitten wel in panden op A-lokaties. Ben benieuwd hoe lang die het volhouden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_192511955
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:51 schreef SEMTEX het volgende:
Een keten als Primark is nu ook helemaal dicht en die hebben geen online verkoop. Die zitten wel in panden op A-lokaties. Ben benieuwd hoe lang die het volhouden.
Dacht dat kledingwinkels wel open móchten zijn? Maar bij voorkeur niet?
  woensdag 8 april 2020 @ 11:58:03 #243
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_192511980
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:56 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dacht dat kledingwinkels wel open móchten zijn? Maar bij voorkeur niet?
https://www.hartvannederl(...)inkels-coronacrisis/

quote:
Primark sluit ook alle winkels in Nederland vanwege coronacrisis
18 MRT 2020, 18:36

Kledingwinkelketen Primark sluit per direct al zijn winkels in Nederland vanwege de coronacrisis. Dat blijkt uit een mail van het bedrijf die is gestuurd naar de werknemers. Hart van Nederland heeft die mail ingezien.

“Met het oog op de gezondheid van alle collega’s en klanten heeft Primark zojuist besloten om met ingang van heden alle Primark-winkels in Nederland te sluiten tot nader bericht”, zo valt te lezen in de mail. Ook op de site van de kledingketen is te lezen dat alle filialen ‘even’ dicht zijn. Dit om ‘ieders gezondheid te garanderen’.

Werknemers Primark krijgen doorbetaald
Werknemers van het bedrijf kunnen en hoeven voorlopig niet meer naar hun werk te komen. Hun loon zal gewoon worden doorbetaald.

Primark geeft aan dat het nog onduidelijk is hoelang de sluiting gaat duren. “Afhankelijk van de omstandigheden zal besloten worden wanneer de winkels weer zullen worden geopend.”

Eerder maakten ook andere grote winkelketens bekend voorlopig de deuren te sluiten. C&A, Bijenkorf en WE bijvoorbeeld. Winkels zijn niet verplicht op slot te gaan in deze coronacrisis, maar veel ondernemers doen dat wel uit eigen beweging.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_192511984
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:26 schreef Blik het volgende:
Volgens hans van tellingen is er niks aan de hand met Hema en met retail in zijn algemeenheid.

“Na de crisis gaan consumenten massaal geld spenderen net als koeien die in de lente weer de wei in mogen”

Echt, wat een vent :D
Als mensen niet massaal hun baan(zekerheid) verloren zijn. :')
  woensdag 8 april 2020 @ 12:00:32 #246
62913 Blik
The one and Only!
pi_192512031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:33 schreef BEFEM het volgende:
Maar horeca krijgt veel minder extra omzet dan dat ze verloren hebben. Als je normaal elke dag 1 biertje koopt in de kroeg, de kroeg 3 maanden dicht is, dan ga je op de eerste dag dat die open is geen 90 bier kopen. Voor retail kan dat wel zo gelden (en die verkopen natuurlijk al online).
Jij in je eentje niet, maar de grotere gemeenschap heeft daar natuurlijk wel flinke impact op
  woensdag 8 april 2020 @ 12:01:12 #247
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192512042
hoe kom ik aan zomer kleren als alle kleding winkels tijdelijk sluiten
  woensdag 8 april 2020 @ 12:01:50 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_192512058
Primark heeft blijkbaar voor ¤1 miljard+ aan orders gecancelled, dat heeft enorme impact op de kledingbranche
  woensdag 8 april 2020 @ 12:07:47 #249
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192512160
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:26 schreef Blik het volgende:
Volgens hans van tellingen is er niks aan de hand met Hema en met retail in zijn algemeenheid.

“Na de crisis gaan consumenten massaal geld spenderen net als koeien die in de lente weer de wei in mogen”

Echt, wat een vent
• als de winkels in de herfst weer open gaan dan koop ik mijn gemiste zomer-kleding en gelijk een nieuwe wintercollectie.

• ook ga ik de dag dat de restaurants weer open mogen 12x uit eten.
• verder heb ik veel spullen online gekocht. Die gooi ik gelijk weg en koop ze nog een keer, maar dan in een winkel.
Tot nooit .......
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 april 2020 @ 12:13:00 #250
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_192512250
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:58 schreef Kirumba het volgende:
Welk groot bedrijf zal het eerste omvallen als gevolg van de coronacrisis?

Ik denk Corendon of een ander reisbureau.
Of een attractiepark als De Efteling, Slagharen

Wat denken jullie?
het voordeel is dat de efteling volgens mij een groot eigen vermogen heeft
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')