abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191932911
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:

RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie

ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19

WHO World Health Organisation - Q & A

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

https://corona-scanner.com/ World live counter

• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Alle gevallen, in een lijst

Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:

• Timelapse: Mapping the Outbreak

Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)

Preppers kaart verspreiding in NL

Nog een kaartje van NL

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

CoronaVirus Freedom Of Speech

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland
.

En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet :)

Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 00:01:50 #2
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191932917
Wel irritant dit zeg, nu twijfel ik of ik het gewoon verkeerd gelezen heb. Sorry.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 00:02:40 #3
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_191932923
Alleen maar waarheden in de TT
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_191932927
quote:
Dit verhaal vertelde hij vanavond ook in Nieuwsuur. Was goed te horen dat ze weten wat op ze af gaat komen.

Video in tweet:
Nieuwsuur twitterde op maandag 09-03-2020 om 21:57:45 “We hebben 1150 IC-bedden in Nederland. De corona-uitbraak kunnen we nog goed handelen”, zegt Diederik Gommers van de Vereniging voor Intensive Care. “Maar als er straks duizenden patiënten zijn, van wie 10 procent op de IC, moeten we aan andere scenario’s denken.” #Nieuwsuur https://t.co/Q2ZO4X3MHG reageer retweet
pi_191932928
Over een week is het hier full panic mode.
pi_191932932
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 00:03 schreef Scorpie het volgende:
Over een week is het hier full panic mode.
Hehehe. In ieder geval deze maand nog.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191932939
Al die lockdowns zijn leuk, maar dat kan je niet eindeloos doen. Duurt nog even tot er een vaccin is. Virus gaat niet opeens weg. Misschien iets minder snel voor een paar weekjes, maar dan gaat het daarna gewoon weer door.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 00:06:10 #8
416575 crew  Evenstar
pi_191932943
@Greys @vosss

Van RIVM site:

quote:
Hoogrisicocontact met symptomen
Bij een hoogrisicogezinscontact met symptomen wordt door de controlerende instantie alleen nog diagnostiek ingezet indien deze persoon werkzaam is in de zorg, of bij een mogelijke opname-indicatie, ouderen >70 jaar en bij onderliggend lijden. Indien nodig, kan de arts van de GGD met het LCI hierover overleggen. De gezinscontacten van de patiënt blijven immers al thuis, een testuitslag heeft vanuit volksgezondheidsoogpunt geen meerwaarde.
Gelukkig, ik ben niet gek. Volgens mij stond dit dus op een "kort door de bocht" manier in de Volkskrant vanmorgen en is het nu aangepast.

Ik vind dit op zich geen slecht beleid hoor, maar het gaat de cijfers wel flink vertekenen.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 00:07:41 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_191932951
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 23:55 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nooit in Milaan geweest maar Amsterdam is een smerig riool. De rest van de Randstad trouwens ook.
Amsterdam is echt goor, ik heb nooit zulke ranzige toiletten in restaurants gezien als in Amsterdam. En niet per ongeluk één keer, nee heel regelmatig.
pi_191932953
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 00:06 schreef Kyran het volgende:
Van RIVM site:
[..]

Gelukkig, ik ben niet gek. Volgens mij stond dit dus op een "kort door de bocht" manier in de Volkskrant vanmorgen en is het nu aangepast.

Ik vind dit op zich geen slecht beleid hoor, maar het gaat de cijfers wel flink vertekenen.
Mja ga er maar vanuit dat je het krijgt :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 00:09:21 #11
416575 crew  Evenstar
pi_191932967
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 00:07 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Mja ga er maar vanuit dat je het krijgt :P
Mja, een heel groot deel van de bevolking gaat dit uiteindelijk krijgen. De vraag is wanneer.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 00:09:32 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191932969
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 00:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Amsterdam is echt goor, ik heb nooit zulke ranzige toiletten in restaurants gezien als in Amsterdam. En niet per ongeluk één keer, nee heel regelmatig.
ik weet niet in wat voor restaurants jij komt maar zal dan niet veel soeps zijn, cafe's kan ik wel met je eens zijn maar of dat alleen in Amsterdam is
pi_191932973
quote:
Van RIVM site:
[..]

Dan veranderd er niks, zijn nu al vertekend. Zoveel mensen hebben het al. Milde gevallen in de meeste gevallen. Positief voordeel is dat het death percentage dan ook lager uitvalt, zie Zuid Korea.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 00:10:58 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191932975
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 00:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik weet niet in wat voor restaurants jij komt maar zal dan niet veel soeps zijn, cafe's kan ik wel met je eens zijn maar of dat alleen in Amsterdam is
Gewoon negeren, puur troll bashing zoals altijd.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 maart 2020 @ 00:12:04 #15
163650 Greys
pi_191932980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 00:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan veranderd er niks, zijn nu al vertekend. Zoveel mensen hebben het al. Milde gevallen in de meeste gevallen. Positief voordeel is dat het death percentage dan ook lager uitvalt, zie Zuid Korea.
Juist als je al die milde gevallen wél meeneemt in de testen gaat het percentage doden toch naar beneden? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 10 maart 2020 @ 00:12:13 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_191932982
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 00:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Normale restaurants, niet eens die ranzige steakhouses in het centrum, daar durf ik niet eens te eten. Nederlanders zijn helemaal niet zo hygiënisch, zeker niet vergeleken met Zwitserland en Noord-Italië.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 00:12:28 #17
416575 crew  Evenstar
pi_191932983
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 00:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Gevaar is dat dan nog meer mensen gaan denken "ach, zie je wel het valt wel mee" en minder voorzichtig gaan doen.

Als straks uit het niets de ziekenhuizen vol gaan lopen moeten wij in ieder geval niet verbaasd gaan doen en afvragen hoe het toch kan met maar 2000 BEVESTIGDE patiënten.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 maart 2020 @ 00:14:49 #18
163650 Greys
pi_191932992
quote:
@:Greys @:Vosss

Van RIVM site:
[..]

Ja true. Dank voor het opzoeken. Maar dan toch maar liever dat ze - als die mensen dan toch al in quarantaine moeten - de testen bewaren voor een ander.

Vraag me wel af hoe het kan dat er in andere landen duizenden en duizenden tests doorheen vliegen en in NL men kennelijk nu al een tekort heeft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 00:15:47 #19
416575 crew  Evenstar
pi_191932998
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 00:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja true. Dank voor het opzoeken. Maar dan toch maar liever dat ze - als die mensen dan toch al in quarantaine moeten - de testen bewaren voor een ander.

Vraag me wel af hoe het kan dat er in andere landen duizenden en duizenden tests doorheen vliegen en in NL men kennelijk nu al een tekort heeft.
Omdat wij geen directe vluchten vanuit Wuhan hadden.

Sad, but true.

Zelfs in Duitsland hebben ze nu drive-ins.
pi_191933000
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 00:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Las dat Bill gates bijna de productie klaar heeft van thuistestkits die naar een lab gestuurd kunnen worden

https://www.bright.nl/nie(...)sten-kit-test-corona
  dinsdag 10 maart 2020 @ 00:16:38 #21
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_191933003
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 00:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Omdat wij geen directe vluchten vanuit Wuhan hadden.

Sad, but true.
Kyran, ouwe reus, jij bent het toch wel met mij eens dat wij een klein beetje aan het overdrijven zijn toch? klein griepje man.
graag op anoniem
pi_191933004
Het decreet is gepubliceerd. Ipv de paar provincies gelden de regels voor het gehele territorium van Italië. Ik denk dan ook dat de treinen en vliegtuigen blijven gaan zoals voorheen. Wat dus gewoon verwarring brengt. De meesten zullen wel niet buiten durven als de magische grens van 10.000 geïnfecteerden wordt bereikt.

Het is niet makkelijk vast te stellen of er een aantal mensen stiekem naar Oostenrijk en Frankrijk zitten te rijden. Zij die zaterdagavond de trein van Milaan naar Rome namen zijn er uiteraard aan voor de moeite.

https://www.slideshare.net/Palazzo_Chigi/dpcm-9-marzo-2020
http://www.governo.it/it/(...)m-9-marzo-2020/14276
Palazzo_Chigi twitterde op maandag 09-03-2020 om 23:54:07 Il Presidente @GiuseppeConteIT ha firmato il Dpcm 9 marzo 2020 recante nuove misure per il contenimento e il contrasto del diffondersi del virus Covid-19 sull'intero territorio nazionale https://t.co/IhNACZz91A reageer retweet
  dinsdag 10 maart 2020 @ 00:17:06 #23
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_191933006
beetje de ouderen en de zwakke van de samenleving beschermen dan komt het allemaal goed
graag op anoniem
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 00:17:34 #24
416575 crew  Evenstar
pi_191933009
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 00:16 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Kyran, ouwe reus, jij bent het toch wel met mij eens dat wij een klein beetje aan het overdrijven zijn toch? klein griepje man.
Als je dit topic een beetje heb gevolgd weet je wel waar ik sta denk ik :D
pi_191933011
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 00:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als straks uit het niets de ziekenhuizen vol gaan lopen moeten wij in ieder geval niet verbaasd gaan doen en afvragen hoe het toch kan met maar 2000 BEVESTIGDE patiënten.
Heeft het RIVM dan ondertussen nix bijbesteld aan bedden???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')