quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet![]()
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Wel irritant dit zeg, nu twijfel ik of ik het gewoon verkeerd gelezen heb. Sorry.![]()
Dit verhaal vertelde hij vanavond ook in Nieuwsuur. Was goed te horen dat ze weten wat op ze af gaat komen.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:56 schreef iBenny het volgende:
[..]
https://nvic.nl/covid-19-bericht-van-de-voorzitter
Video in tweet:twitter:Nieuwsuur twitterde op maandag 09-03-2020 om 21:57:45“We hebben 1150 IC-bedden in Nederland. De corona-uitbraak kunnen we nog goed handelen”, zegt Diederik Gommers van de Vereniging voor Intensive Care. “Maar als er straks duizenden patiënten zijn, van wie 10 procent op de IC, moeten we aan andere scenario’s denken.” #Nieuwsuur https://t.co/Q2ZO4X3MHG reageer retweet
![]()
Hehehe. In ieder geval deze maand nog.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:03 schreef Scorpie het volgende:
Over een week is het hier full panic mode.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Al die lockdowns zijn leuk, maar dat kan je niet eindeloos doen. Duurt nog even tot er een vaccin is. Virus gaat niet opeens weg. Misschien iets minder snel voor een paar weekjes, maar dan gaat het daarna gewoon weer door.![]()
Evenstar
![]()
@Greys @vosss
Van RIVM site:Gelukkig, ik ben niet gek. Volgens mij stond dit dus op een "kort door de bocht" manier in de Volkskrant vanmorgen en is het nu aangepast.quote:Hoogrisicocontact met symptomen
Bij een hoogrisicogezinscontact met symptomen wordt door de controlerende instantie alleen nog diagnostiek ingezet indien deze persoon werkzaam is in de zorg, of bij een mogelijke opname-indicatie, ouderen >70 jaar en bij onderliggend lijden. Indien nodig, kan de arts van de GGD met het LCI hierover overleggen. De gezinscontacten van de patiënt blijven immers al thuis, een testuitslag heeft vanuit volksgezondheidsoogpunt geen meerwaarde.
Ik vind dit op zich geen slecht beleid hoor, maar het gaat de cijfers wel flink vertekenen.![]()
Amsterdam is echt goor, ik heb nooit zulke ranzige toiletten in restaurants gezien als in Amsterdam. En niet per ongeluk één keer, nee heel regelmatig.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:55 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nooit in Milaan geweest maar Amsterdam is een smerig riool. De rest van de Randstad trouwens ook.![]()
Mja ga er maar vanuit dat je het krijgtquote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:06 schreef Kyran het volgende:
Van RIVM site:
[..]
Gelukkig, ik ben niet gek. Volgens mij stond dit dus op een "kort door de bocht" manier in de Volkskrant vanmorgen en is het nu aangepast.
Ik vind dit op zich geen slecht beleid hoor, maar het gaat de cijfers wel flink vertekenen.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Mja, een heel groot deel van de bevolking gaat dit uiteindelijk krijgen. De vraag is wanneer.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja ga er maar vanuit dat je het krijgt![]()
ik weet niet in wat voor restaurants jij komt maar zal dan niet veel soeps zijn, cafe's kan ik wel met je eens zijn maar of dat alleen in Amsterdam isquote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Amsterdam is echt goor, ik heb nooit zulke ranzige toiletten in restaurants gezien als in Amsterdam. En niet per ongeluk één keer, nee heel regelmatig.![]()
Dan veranderd er niks, zijn nu al vertekend. Zoveel mensen hebben het al. Milde gevallen in de meeste gevallen. Positief voordeel is dat het death percentage dan ook lager uitvalt, zie Zuid Korea.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:06 schreef Kyran het volgende:
Van RIVM site:
[..]
Gelukkig, ik ben niet gek. Volgens mij stond dit dus op een "kort door de bocht" manier in de Volkskrant vanmorgen en is het nu aangepast.
Gewoon negeren, puur troll bashing zoals altijd.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet in wat voor restaurants jij komt maar zal dan niet veel soeps zijn, cafe's kan ik wel met je eens zijn maar of dat alleen in Amsterdam isA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Juist als je al die milde gevallen wél meeneemt in de testen gaat het percentage doden toch naar beneden?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan veranderd er niks, zijn nu al vertekend. Zoveel mensen hebben het al. Milde gevallen in de meeste gevallen. Positief voordeel is dat het death percentage dan ook lager uitvalt, zie Zuid Korea.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Normale restaurants, niet eens die ranzige steakhouses in het centrum, daar durf ik niet eens te eten. Nederlanders zijn helemaal niet zo hygiënisch, zeker niet vergeleken met Zwitserland en Noord-Italië.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet in wat voor restaurants jij komt maar zal dan niet veel soeps zijn, cafe's kan ik wel met je eens zijn maar of dat alleen in Amsterdam is![]()
Evenstar
![]()
Gevaar is dat dan nog meer mensen gaan denken "ach, zie je wel het valt wel mee" en minder voorzichtig gaan doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan veranderd er niks, zijn nu al vertekend. Zoveel mensen hebben het al. Milde gevallen in de meeste gevallen. Positief voordeel is dat het death percentage dan ook lager uitvalt, zie Zuid Korea.
Als straks uit het niets de ziekenhuizen vol gaan lopen moeten wij in ieder geval niet verbaasd gaan doen en afvragen hoe het toch kan met maar 2000 BEVESTIGDE patiënten.![]()
Ja true. Dank voor het opzoeken. Maar dan toch maar liever dat ze - als die mensen dan toch al in quarantaine moeten - de testen bewaren voor een ander.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:06 schreef Kyran het volgende:
@:Greys @:Vosss
Van RIVM site:
[..]
Ik vind dit op zich geen slecht beleid hoor, maar het gaat de cijfers wel flink vertekenen.
Vraag me wel af hoe het kan dat er in andere landen duizenden en duizenden tests doorheen vliegen en in NL men kennelijk nu al een tekort heeft.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Evenstar
![]()
Omdat wij geen directe vluchten vanuit Wuhan hadden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja true. Dank voor het opzoeken. Maar dan toch maar liever dat ze - als die mensen dan toch al in quarantaine moeten - de testen bewaren voor een ander.
Vraag me wel af hoe het kan dat er in andere landen duizenden en duizenden tests doorheen vliegen en in NL men kennelijk nu al een tekort heeft.
Sad, but true.
Zelfs in Duitsland hebben ze nu drive-ins.![]()
Las dat Bill gates bijna de productie klaar heeft van thuistestkits die naar een lab gestuurd kunnen wordenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja true. Dank voor het opzoeken. Maar dan toch maar liever dat ze - als die mensen dan toch al in quarantaine moeten - de testen bewaren voor een ander.
Vraag me wel af hoe het kan dat er in andere landen duizenden en duizenden tests doorheen vliegen en in NL men kennelijk nu al een tekort heeft.
https://www.bright.nl/nie(...)sten-kit-test-corona![]()
Kyran, ouwe reus, jij bent het toch wel met mij eens dat wij een klein beetje aan het overdrijven zijn toch? klein griepje man.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat wij geen directe vluchten vanuit Wuhan hadden.
Sad, but true.graag op anoniem![]()
Het decreet is gepubliceerd. Ipv de paar provincies gelden de regels voor het gehele territorium van Italië. Ik denk dan ook dat de treinen en vliegtuigen blijven gaan zoals voorheen. Wat dus gewoon verwarring brengt. De meesten zullen wel niet buiten durven als de magische grens van 10.000 geïnfecteerden wordt bereikt.
Het is niet makkelijk vast te stellen of er een aantal mensen stiekem naar Oostenrijk en Frankrijk zitten te rijden. Zij die zaterdagavond de trein van Milaan naar Rome namen zijn er uiteraard aan voor de moeite.
https://www.slideshare.net/Palazzo_Chigi/dpcm-9-marzo-2020
http://www.governo.it/it/(...)m-9-marzo-2020/14276twitter:Palazzo_Chigi twitterde op maandag 09-03-2020 om 23:54:07Il Presidente @GiuseppeConteIT ha firmato il Dpcm 9 marzo 2020 recante nuove misure per il contenimento e il contrasto del diffondersi del virus Covid-19 sull'intero territorio nazionale https://t.co/IhNACZz91A reageer retweet
![]()
beetje de ouderen en de zwakke van de samenleving beschermen dan komt het allemaal goedgraag op anoniem![]()
Evenstar
![]()
Als je dit topic een beetje heb gevolgd weet je wel waar ik sta denk ikquote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:16 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Kyran, ouwe reus, jij bent het toch wel met mij eens dat wij een klein beetje aan het overdrijven zijn toch? klein griepje man.![]()
![]()
Heeft het RIVM dan ondertussen nix bijbesteld aan bedden???quote:Op dinsdag 10 maart 2020 00:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als straks uit het niets de ziekenhuizen vol gaan lopen moeten wij in ieder geval niet verbaasd gaan doen en afvragen hoe het toch kan met maar 2000 BEVESTIGDE patiënten.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: