abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:27:23 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191979334
Ja, zoiets idd. :Y
Ik ga het tegen die tijd wel gewoon vragen.
***
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:31:08 #227
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191979396
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:24 schreef SaskiaR het volgende:
Ik zie het echt niet voor me hoe dit gaat werken....als de basisschool dicht gaat, zullen de ouders toch moeten werken, dus dan gaan de kinderen naar opa en oma, dat lijkt me niet handig. Of je spreekt met andere ouders een oppasregeling, maar dan ziend e kinderen elkaar nog steeds.
Of de ouders en kinderen blijven thuis, maar dat is echt niet fijn voor mensen zoals ik met een eigen bedrijf. Als mijn man en ik niet kunnen werken gedurende een par weken, kost ons dat zo tienduizenden euro's. Gaat iemand ons dat vergoeden, vast niet... Maargoed, het lijkt zo ongeveer alsof ik de enige ben die tegen het sluiten van scholen is...
Als we dezelfde kant op gaan als Italië, gaat er wel meer dicht dan alleen de scholen... En tja, dan draait het niet meer om wat onhandig is voor jou of mij, maar wat gedaan moet worden om de gezondheidszorg in het land overeind te houden.

Ik sta ook niet te juichen als de scholen dichtgaan, maar ik hou rekening met dat scenario, en denk vast na over hoe en wat. Vriend kan als het nodig is thuiswerken. Ik ben dan ook thuis (want school dicht), maar kan nog wel wat werk doen. En de kinderen blijven dan ook thuis en gaan niet naar opa en oma. En nee, ik ga dan ook niet fungeren als oppas voor anderen, want dan is het idee van schoolsluiting idd weg...
pi_191979403
Iets als eten rond brengen, moet ook wel kunnen toch. Misschien gaan ze dat tzt ook nog wel vragen, als het uit de hand loopt.

Al zou ik dan liever het virus al gehad hebben. Dan is de kans ook kleiner dat je het daar kunt overdragen, toch?

Van mij mag de school best dicht. Maar ik werk niet, dus dat is simpel.
Misschien vandaag aankondiging dat ze na het weekend dicht gaan. Dan kunnen kinderen morgen nog iets meenemen naar huis.
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:34:48 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191979462
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:24 schreef SaskiaR het volgende:
Ik zie het echt niet voor me hoe dit gaat werken....als de basisschool dicht gaat, zullen de ouders toch moeten werken, dus dan gaan de kinderen naar opa en oma, dat lijkt me niet handig. Of je spreekt met andere ouders een oppasregeling, maar dan ziend e kinderen elkaar nog steeds.
Of de ouders en kinderen blijven thuis, maar dat is echt niet fijn voor mensen zoals ik met een eigen bedrijf. Als mijn man en ik niet kunnen werken gedurende een par weken, kost ons dat zo tienduizenden euro's. Gaat iemand ons dat vergoeden, vast niet... Maargoed, het lijkt zo ongeveer alsof ik de enige ben die tegen het sluiten van scholen is...
Tsja, ik denk dat niemand voor de lol voor die maatregelen is.
***
pi_191979485
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:24 schreef SaskiaR het volgende:
Ik zie het echt niet voor me hoe dit gaat werken....als de basisschool dicht gaat, zullen de ouders toch moeten werken, dus dan gaan de kinderen naar opa en oma, dat lijkt me niet handig. Of je spreekt met andere ouders een oppasregeling, maar dan ziend e kinderen elkaar nog steeds.
Of de ouders en kinderen blijven thuis, maar dat is echt niet fijn voor mensen zoals ik met een eigen bedrijf. Als mijn man en ik niet kunnen werken gedurende een par weken, kost ons dat zo tienduizenden euro's. Gaat iemand ons dat vergoeden, vast niet... Maargoed, het lijkt zo ongeveer alsof ik de enige ben die tegen het sluiten van scholen is...
Nou. Ik zit momenteel thuis met zwangerschapsverlof. Ik zou dus niet eens een issue hebben met oppas regelen nu, maar ik ben er ook niet voor. Wat moet moet hoor. Maar enigszins vast kunnen houden aan het vaste ritme en regelmaat is voor iedereen gewoon prettig.
Plus. Ik zie het nut niet van de scholen sluiten alleen, als vervolgens volwassenen wel contact buiten de deur gaan hebben (bijv. Om te werken). Dan kan je beter iedereen waar mogelijk in thuisquarantaine zetten komende weken. Maarja. Dan is het daarna wachten op de eerstvolgende buitenlander of vakantieganger die het virus weer terug meeneemt NL in. Begint het hele feest weer opnieuw.
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:41:02 #231
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_191979613
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:36 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou. Ik zit momenteel thuis met zwangerschapsverlof. Ik zou dus niet eens een issue hebben met oppas regelen nu, maar ik ben er ook niet voor. Wat moet moet hoor. Maar enigszins vast kunnen houden aan het vaste ritme en regelmaat is voor iedereen gewoon prettig.
Plus. Ik zie het nu niet van de scholen sluiten alleen, als vervolgens volwassenen wel contact buiten de deur gaan hebben (bijv. Om te werken). Dan kan je beter iedereen waar mogelijk in thuisquarantaine zetten komende weken. Maarja. Dan is het daarna wachten op de eerstvolgende buitenlander of vakantieganger die het virus weer terug meeneemt NL in. Begint het hele feest weer opnieuw.
Nouja dat dus.... je moet alles sluiten, anders heeft het geen effect.
Maar ik vraag me nog steeds af waarom de meningen nu ineens zo veranderd lijken te zijn, terwijl het RIVM nog steeds aangeeft dat het niet nodig is om van alles te sluiten. En bij de meeste mensen die ziek zijn, vallen de verschijnselen nogal mee, dus is dit nou erg genoeg om de hele economie plat te gooien? Voor iedereen die gewoon een baan heeft, zal het allemaal wel goedkomen, maar voor zzp’ers kunnen de gevolgen heel ernstig zijn. Dus tja, sorry dat ik me zorgen maak om de toekomst van ons gezin?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:43:47 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191979675
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:41 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nouja dat dus.... je moet alles sluiten, anders heeft het geen effect.
Maar ik vraag me nog steeds af waarom de meningen nu ineens zo veranderd lijken te zijn, terwijl het RIVM nog steeds aangeeft dat het niet nodig is om van alles te sluiten. En bij de meeste mensen die ziek zijn, vallen de verschijnselen nogal mee, dus is dit nou erg genoeg om de hele economie plat te gooien? Voor iedereen die gewoon een baan heeft, zal het allemaal wel goedkomen, maar voor zzp’ers kunnen de gevolgen heel ernstig zijn. Dus tja, sorry dat ik me zorgen maak om de toekomst van ons gezin?
Tja, misschien hierom: https://www.omroepbrabant(...)flink-blijft-stijgen

Sorry dat ik me zorgen maak om de gezondheid van diegenen om me heen met minder weerstand...
pi_191979717
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:41 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nouja dat dus.... je moet alles sluiten, anders heeft het geen effect.
Maar ik vraag me nog steeds af waarom de meningen nu ineens zo veranderd lijken te zijn, terwijl het RIVM nog steeds aangeeft dat het niet nodig is om van alles te sluiten. En bij de meeste mensen die ziek zijn, vallen de verschijnselen nogal mee, dus is dit nou erg genoeg om de hele economie plat te gooien? Voor iedereen die gewoon een baan heeft, zal het allemaal wel goedkomen, maar voor zzp’ers kunnen de gevolgen heel ernstig zijn. Dus tja, sorry dat ik me zorgen maak om de toekomst van ons gezin?
Nou. Als je dit leest: https://www.nu.nl/coronav(...)talen-belasting.html

Dan is dat ook de eerste zorg van het kabinet in het huidige overleg..

Ik verwacht ook niks qua maatregelen rondom scholen sluiten oid voor nu. Het RIVM lijkt me leidend hierin en die blijven vooral van mening dat het tot dusver zo slecht niet gaat.

Het zijn vooral de mediakanalen die komen met “over 8 dagen zijn wij waar Italie nu is”. Maar dat lijkt weinig gedragen te worden door de instanties hier.
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:45:35 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191979719
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:41 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nouja dat dus.... je moet alles sluiten, anders heeft het geen effect.
Maar ik vraag me nog steeds af waarom de meningen nu ineens zo veranderd lijken te zijn, terwijl het RIVM nog steeds aangeeft dat het niet nodig is om van alles te sluiten. En bij de meeste mensen die ziek zijn, vallen de verschijnselen nogal mee, dus is dit nou erg genoeg om de hele economie plat te gooien? Voor iedereen die gewoon een baan heeft, zal het allemaal wel goedkomen, maar voor zzp’ers kunnen de gevolgen heel ernstig zijn. Dus tja, sorry dat ik me zorgen maak om de toekomst van ons gezin?
Het gaat nu volgens mij niet eens zo zin meer om angst voor de ziekte of het overlijden als wel voor het overbelasten van het zorgstelsel:



Er zijn in Italie heel veel mensen die niet per se dood gaan, maar wel medische zorg nodig hebben en daardoor is het hele zorgstelsel compleet overbelast. Zodanig dat men daar soms keuzes moet gaan maken tussen wie kunnen ze wel helpen en wie niet. Al het medisch personeel is totaal oververmoeid, dat levert alleen maar meer risico's op.
En door hier nu al zo veel mogelijk het openbare leven plat te leggen kan je proberen dat hier in NL te voorkomen.
***
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:45:54 #235
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_191979724
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:43 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Tja, misschien hierom: https://www.omroepbrabant(...)flink-blijft-stijgen

Sorry dat ik me zorgen maak om de gezondheid van diegenen om me heen met minder weerstand...
Hm ja, dat had ik nog niet gezien, dat de ziekenhuizen nu problemen krijgen. Meestal hoor je alleen 'de patiënt zit in thuisisolatie', dus daarom leek het voor mij wel mee te vallen. Maarja, ik woon ook niet in Brabant.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_191979796
Er is voor scholen in Brabant vooral behoefte aan duidelijkheid. We moeten open zijn en lesgeven. Maar er zijn amper docenten (ziek thuis of uit voorzorg thuis) en amper studenten en als ze er zijn hoesten ze. Fijn dat zij amper last hebben van een besmetting, maar anderen wel. Dus of dicht en dan is dat irritant en lastig of iedereen weer naar school, ook zij die hoesten. Wat we nu doen werkt niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:49:32 #237
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191979803
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:45 schreef BE het volgende:

[..]

Het gaat nu volgens mij niet eens zo zin meer om angst voor de ziekte of het overlijden als wel voor het overbelasten van het zorgstelsel:

[ afbeelding ]

Er zijn in Italie heel veel mensen die niet per se dood gaan, maar wel medische zorg nodig hebben en daardoor is het hele zorgstelsel compleet overbelast. Zodanig dat men daar soms keuzes moet gaan maken tussen wie kunnen ze wel helpen en wie niet. Al het medisch personeel is totaal oververmoeid, dat levert alleen maar meer risico's op.
En door hier nu al zo veel mogelijk het openbare leven plat te leggen kan je proberen dat hier in NL te voorkomen.
Ja, dat dus! Ik wist ff niet meer hoe plaatjes te plakken.

Ziek zijn of Corona krijgen kunnen heel veel mensen prima hebben, en die zullen dan in thuisisolatie gewoon beter worden. Het gaat er om dat niet al die mensen die wèl in het ziekenhuis opgenomen moeten worden tegelijk ziek zijn, waardoor iemand anders met een andere kwaal niet meer geholpen kan worden, omdat het ziekenhuis gewoon vol is, alle beademingsapparatuur in gebruik is, of de artsen omvallen vanwege oververmoeidheid.
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:49:36 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_191979804
Het is niet alleen Brabant hoor. Er zijn in heel Nederland al vele vele duizenden mensen besmet.
Ze weten het alleen nog niet :+
disclaimer
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:50:39 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191979829
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:49 schreef SQ het volgende:
Het is niet alleen Brabant hoor. Er zijn in heel Nederland al vele vele duizenden mensen besmet.
Ze weten het alleen nog niet :+
Dat denk ik ook ja. Kan toch bijna niet anders.
***
pi_191979831
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:45 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hm ja, dat had ik nog niet gezien, dat de ziekenhuizen nu problemen krijgen. Meestal hoor je alleen 'de patiënt zit in thuisisolatie', dus daarom leek het voor mij wel mee te vallen. Maarja, ik woon ook niet in Brabant.
Je merkt nu al veel in ziekenhuizen, ondanks dat er geen/weinig corona-patienten liggen. Tekort aan goede mondkapjes die voor OK's en andere onderzoeken ook noodzakelijk zijn. Zo vind ik het wel fijn dat als ik assisteer bij een punctie bij een TBC-verdachte patiënt , ik ook een fatsoenlijke beschermmiddelen kan gebruiken. Maar ook telefoontjes van patienten die vragen hebben, dagelijkse updates vanuit infectiepreventie etc. Ook de reguliere zorg zal door moeten kunnen gaan en ik vind het juist in een ziekenhuis zo lastig, want veel patienten met een minder goede weerstand bij elkaar :X
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:51:02 #241
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191979839
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:49 schreef SQ het volgende:
Het is niet alleen Brabant hoor. Er zijn in heel Nederland al vele vele duizenden mensen besmet.
Ze weten het alleen nog niet :+
Maar SQ, je weet toch dat er aan de provinciegrens een onzichtbare immuniteits-sluis is, waardoor je daar safe zit?
pi_191979847
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:51 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Maar SQ, je weet toch dat er aan de provinciegrens een onzichtbare immuniteits-sluis is, waardoor je daar safe zit?
Bedoel je die alcoholdouche waar je doorheen mag rijden? :')
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:52:39 #243
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191979870
quote:
17s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:51 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bedoel je die alcoholdouche waar je doorheen mag rijden? :')
Zoiets :P

Maar het moge duidelijk zijn dat ik de provinciegrens behoorlijk arbitrair vind ;)
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:52:46 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_191979872
Een glitch in the dome :+
disclaimer
  donderdag 12 maart 2020 @ 14:04:32 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191980096
Dat artikel dat phaidra gisteren plaatste vond ik een hele interessante met cases you know en true cases qua aantallen.

De besmettingsgraad is veel hoger dan dat we weten.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 12 maart 2020 @ 14:16:21 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191980359
quote:
17s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:51 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bedoel je die alcoholdouche waar je doorheen mag rijden? :')
En al die brabo's natuurlijk met hun mond open! ;)
***
  donderdag 12 maart 2020 @ 14:23:23 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191980533
Ik wilde trouwens mezelf eindelijk een schop onder mijn kont geven en een verwijzing voor de orthopedisch chirurg vragen (ivm achillespeesklachten) en meteen ook voor de gyn voor de novasure, maar ik wacht gewoon nog wel even.
Geen zin om nu ineens met niet-urgente dingen aan te komen. Ze hebben wel betere dingen te doen. ;)
***
  donderdag 12 maart 2020 @ 14:56:54 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191981264
Prul zou volgende week haar bmr-enting krijgen en krijg net een mail dat het merendeel van de cb's hier gesloten is nu en per afspraak bekeken moet worden of ze moet doorgaan of niet. Ze gaat alleen per eind april naar een nieuwe opvang waarvan we weten dat niet alle kindjes geënt zijn.

Weet iemand of ik voor die enting ook ergens anders terecht kan?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 12 maart 2020 @ 14:58:26 #249
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191981300
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 14:23 schreef BE het volgende:
Ik wilde trouwens mezelf eindelijk een schop onder mijn kont geven en een verwijzing voor de orthopedisch chirurg vragen (ivm achillespeesklachten) en meteen ook voor de gyn voor de novasure, maar ik wacht gewoon nog wel even.
Geen zin om nu ineens met niet-urgente dingen aan te komen. Ze hebben wel betere dingen te doen. ;)
Nou Ja.. die gyn zal heus niet ineens iets anders gaan doen lijkt me..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191981316
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 14:56 schreef Tink89 het volgende:
Prul zou volgende week haar bmr-enting krijgen en krijg net een mail dat het merendeel van de cb's hier gesloten is nu en per afspraak bekeken moet worden of ze moet doorgaan of niet. Ze gaat alleen per eind april naar een nieuwe opvang waarvan we weten dat niet alle kindjes geënt zijn.

Weet iemand of ik voor die enting ook ergens anders terecht kan?
Via de huisarts kan ook wel denk ik. Of eventueel via zo'n prikpunt wat ook reisvacvinaties doet?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')