abonnement Unibet Coolblue
pi_523067
Aan de stoel gekluisterd gezeten. Bekaf ben ik van alle spannende gebeurtenissen die mekaar in een hels tempo opvolgden. Kapot was ik al na dat gesprekje over het Gevoel dat Verliefdheid heet - Robin had wat mij betreft volkomen gelijk dat verliefd zijn vreselijk is. Je denkt de hele dag aan dat mokkel dat zonder jouw aanwezigheid vast en zeker door duizend plagen getroffen zal worden. Je maag draait je om, man! Bianca en Desirée zagen dat toch ietsje anders. Lesje geleerd: vrouwen weten niet wat verliefdheid is. Kwam ik vanavond pas achter, damn!

Yeah damn! Prachtig hoe onze Helden hun respectieve dialecten larderen met kreten uit de mindere Amerikaanse televisiefilm. Idee voor Big Brother USA deel II. Smijt er wat Texanen, New Yorkers etc. in die een spoedcursus Nederlands voor beginners hebben gevolgd, selecteer ze daar op. "Hey Pete, yah haven't done the dishes yet, yo big kelerelijder." "Don't annoy me, potverdikkeme Nancy, did the dishes yesterday. You muts." Pure Monty Python, Jiskefet.

Vanavond ook weer pure Jiskefet. Michiel Romeyn kwam verkleed als beer het huis in. Moet de hele dag vertroeteld worden. Ik schrok me wezenloos. Is deze opdracht niet te gevaarlijk? Jazeker, gevaarlijk van potsierlijkheid. Hebben ze weer een hele week over zitten te vergaderen, daar bij Veronica. Na Bart, wat nu? Potten koffie erbij, de snelle boys van de denktank om de haverklap naar de wc om wat wit poeder naar binnen te duwen opdat het creatieve proces een handje geholpen wordt, en dan en dan: Een Speelgoedbeer! Eentje die piept als je z'n bol niet op tijd kriebelt. 24 uur per dag net doen of ie écht is! Bewoners zo blij als een kind. Hoewel Robin keek alsof zojuist z'n grootste vijand was binnengekomen, maar hij zat later gelukkig toch nog innig met Balou op de bank, want fiets van Sinterklaas gekregen inclusief prachtgedicht en dat maakt mild.

Goed, Sinterklaas. Het regende pepernoten en dus holden onze Lieverds als bezetenen naar buiten. Ze vonden het allemaal even prachtig, alleen Koos kermde wat omdat uitgerekend hij er eentje bovenop z'n knijter kreeg. Surprises! Ademloos naar de dagboekkamer. Bij het voorlezen van de gedichten brak het zweet me uit. Hieke die de Friese folklore van het plattelandstoneel eer aandeed door zo geanimeerd mogelijk voor te lezen. Gedicht stond bol van de emotionele chantage. Knutsel jij maar eens wat voor jouw kind. "Heel leuk, heel leuk", zei Hieke terwijl ze wel kon janken. Toen Ferdi voorlas, kreeg ik een schok. Leest net zo als ie praat. Vooruit, dat doen we allemaal, maar bij Ferdi werkte het bevreemdend. Je hoopt toch dat één of andere schoolmeester hem er ooit op heeft gewezen dat wanneer je voorleest de R rollend en niet met gierende banden uitgesproken dient te worden. Grote vergissing mijnerzijds. De glazen stonden bij mij in de huiskamer te trillen in de kast bij al dat Formule-I geweld. Straks de schade opnemen.

Verder nog wat? Even denken, ben nog erg confuus van deze bloedstollende uitzending. Ach ja, die blikken... Hoe ze mekaar beloerden bij het poëzie-voordragen. Bianca bijvoorbeeld die de anderen nauwlettend in de gaten hield, in de startblokken om de helpende hand te bieden mocht er eentje ook maar een ietsjepietsje emotioneel worden. Ze hield haar hart vast toen Georgie voorlas. Verscholen achter het stuk papier zijn rijmelarij afraffelend. Je zag haar denken: Als ie nou maar geen amok gaat maken, want zo te zien hakt de Sint er behoorlijk in bij Sjors.

Leukste moment: Koos die een kruik kreeg. Zowat het hele stel gniffelde, maar Koos zei blij verrast: "Dank u wel, Sinterklaas. Want ik heb inderdaad last van koude voeten." Goudeerlijk is die man. Wil oprecht graag 250.000 gulden en denkt warempel dat dat zeer veel geld is.
Kan "Bedrijvend Nederland" (Ferdi Freudiaan) niet ook wat in Koos' pantoffel doen? Ik gun het die man. Van harte.

pi_523085
* PalinG lacht hardop, maar vraagt zich af of Havoc een slotje gaat zetten

Eelco, beter was hier.

[Dit bericht is gewijzigd door PalinG op 05-12-2000 23:47]

  dinsdag 5 december 2000 @ 23:52:03 #3
5886 LionHeart
lid van BBAnonymous
pi_523108
leuk leuk.. blijf posten en ons vermaken !!

[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 05-12-2000 23:59]

pi_523117
quote:
Op 05 december 2000 23:45 schreef PalinG het volgende:
* PalinG lacht hardop, maar vraagt zich af of Havoc een slotje gaat zetten

Eelco, beter was hier.


Aspiraties voor moderatorschap, PalinG ?

Mooi stukkie, Eelco !

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 05-12-2000 23:54]

pi_523126
quote:
Op 05 december 2000 23:53 schreef Moor het volgende:
Aspiraties voor moderatorschap, PalinG ?
* PalinG biedt Moor een excuus aan en kruipt in zijn schulp, zo had hij het niet bedoeld
  Moderator woensdag 6 december 2000 @ 10:27:05 #6
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_523937
Best wel aardig, maar niet erg autentiek: stijl en toonzetting lijken wel héél erg op dat van Doordevil. Alleen kan het daar (nog) niet aan tippen.

En.. de beste stuurlui staan aan wal.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_524847
Gert,

Toch heb ik niet afgekeken van Doordevil. Daarnaast is Doordevil, voor wie het nog niet wist en dit nieuws vast als een bom zal inslaan, niet de uitvinder van de triviale column. Geloof me, stijl en toonzetting komen uit het boekje 'Stukjes over trivia en hoe dat stacatto te verwezenlijken' (ISBN 56241).
Tot slot: Doordevil kan nooit en te nimmer aan mij tippen, ik schrijf namelijk stukken beter. Voor wie daar oog voor heeft...
Doordevil is niveau Jensen, ik ben niveau Eelco. En ik heb mijn ziel niet verkocht, en een masker heb ik evenmin nodig.

Groet,
Eelco

  woensdag 6 december 2000 @ 15:10:00 #8
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_524870
Eelco, je brengt zeker wat teweeg vermoed ik.

Zelf ben ik een grote fan van DD, en ben van mening dat dit de typische DD-stijl is, zoals Nico het een en ander verwoord in zijn columns.

Overschat je jezelf niet .

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_524907
Eelco,

Of ik je column wel of niet leuk, boeiend, confronterend vind doet er niet toe. Maar open een eigen site om daar je column op te publiceren, in plaats van het misbruiken van een forum.

Ik vind je trouwens beter dan DD, maar dat zegt niet veel want DD heeft absoluut geen niveau.

Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
pi_524911
Ik vond het wel een leuk stukje,
moest zelfs bijna hardop lachen.
Dat vind ik wel mooi, maar

hmm, wat fijn dat je die stijl uit zo'n boekje kunt halen, de manier van schrijven lijkt inderdaad heel veel op elkaar.

Goed dat je zo lekker authenthiek bezig bent, zeg.
En dan je collega een beetje afzeiken ?

Ik begin een stukje steeds minder leuk te vinden. Eigenlijk is het een grote herhalingsoefening.
Misschien kun je voor een volgend stukje eens een ander boekje raadplegen. Dan lijkt het tenminste weer wat orgineler.

pi_525009
BB niet meer leuk dus hier maar gaan zitten ouwenelen over stukkies schrijven en wie de beste is.
Afschuwelijk die vergelijkingsdrang van een aantal hier.

Ga lekker door man met schrijven, de rest boeit niet!!!

fake a dream
  woensdag 6 december 2000 @ 16:11:32 #12
4490 Tinkepink@work
Kloon van Tinkepink.
pi_525080
quote:
Op 06 december 2000 15:04 schreef Eelco het volgende:
Gert,

Toch heb ik niet afgekeken van Doordevil. Daarnaast is Doordevil, voor wie het nog niet wist en dit nieuws vast als een bom zal inslaan, niet de uitvinder van de triviale column. Geloof me, stijl en toonzetting komen uit het boekje 'Stukjes over trivia en hoe dat stacatto te verwezenlijken' (ISBN 56241).
Tot slot: Doordevil kan nooit en te nimmer aan mij tippen, ik schrijf namelijk stukken beter. Voor wie daar oog voor heeft...
Doordevil is niveau Jensen, ik ben niveau Eelco. En ik heb mijn ziel niet verkocht, en een masker heb ik evenmin nodig.

Groet,
Eelco


Go, Eelco! GO,GO,GO!!!

[edit] Schreef Gert, maar bedoelde natuurlijk Eelco!/]

[Dit bericht is gewijzigd door Tinkepink@work op 07-12-2000 14:14]

Nee, ik ben niet aardig!
  Moderator woensdag 6 december 2000 @ 16:13:24 #13
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_525086
quote:
Op 06 december 2000 15:44 schreef Kimmie het volgende:
BB niet meer leuk dus hier maar gaan zitten ouwenelen over stukkies schrijven en wie de beste is.
Afschuwelijk die vergelijkingsdrang van een aantal hier.

Ga lekker door man met schrijven, de rest boeit niet!!!


"Afschuwelijk"? Stel je niet aan mens. Het is logisch dat iemand die zich als nieuwe 'columnist' presenteert kritiek kan verwachten, positief én negatief. Zeker als diegene dat doet met veel eigendunk (de nadrukkelijke ik-vorm, het nadrukkelijk vermelden van de gevoelens van de schrijver), met van die -zoals hij zelf al zegt- stacatto-zinnetjes, en daarmee de stijl hanteert die de enige andere columnist hier ook beoefent. De vergelijking wordt door hemzelf geforceerd. Het zou haast satire kunnen zijn, maar daar is niet subtiel genoeg voor.

Als je daar niet tegen kan, moet je de krant gaan lezen. Dan heb je geen 'last' van terugpratende lezers.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 06-12-2000 16:19]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 6 december 2000 @ 16:35:58 #14
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_525156
Ik wil hier helemaal niet reageren maar ik doe het toch omdat ik gebruik ga maken van mijn vrijheid van meningsuiting.

Ik wil weten hoe vaak je het woord potsierlijk gebruikt in je dagelijkse leven Eelco. Ik vind de weekopdracht raar, stom, een beetje vreemd, maar potsierlijk? Potsierlijk vind ik een gek hoedje bij een dikke mevrouw of een geblokt vlinderdasje bij een verder onberispelijk geklede meneer. Maar de titel van je stukje doet toch vermoeden dat, nadat je het woord bloedstollend had gekozen om als eyecatcher te dienen, op zoek moest naar een ander dramatisch woord. Jammer genoeg koos je Potsierlijk. Bloedstollend potsierlijk is hetgeen je beschrijft niet, wel je reactie op mensen die niet direct staan te juichen om meer bij een middelmatig stukje tekst van een GVdD-poster die het eens op FOK! probeert.

Stort de stront maar uit, ik kan het hebben...

Ben te zaai voor een signature
  † In Memoriam † woensdag 6 december 2000 @ 16:56:49 #15
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_525266
quote:
Op 06 december 2000 15:21 schreef Delta het volgende:
Eelco,

Of ik je column wel of niet leuk, boeiend, confronterend vind doet er niet toe. Maar open een eigen site om daar je column op te publiceren, in plaats van het misbruiken van een forum.

Ik vind je trouwens beter dan DD, maar dat zegt niet veel want DD heeft absoluut geen niveau.



Is dit forum dan niet voor iedereen?
Juist erg aardig van Eelco dat hij dat ook hier wil neerzetten.
en er kwam niet een keer "leuk woonidee" in voor, ook geen verwijzingen aar folkloristische kunstenaars of andere duistere sporten.

Het leest hier ook een stuk makkelijker.

The future is after you
  woensdag 6 december 2000 @ 17:10:00 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_525334
het is een beetje als BB1 vergelijken met BB2,net iets anders, en hoewel het de potentie heeft is het toch een aftreksel van de verwachtingen van vorig jaar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 6 december 2000 @ 17:15:18 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_525357
quote:
Op 06 december 2000 15:04 schreef Eelco het volgende:
Geloof me, stijl en toonzetting komen uit het boekje 'Stukjes over trivia en hoe dat stacatto te verwezenlijken' (ISBN 56241).
Zal ik ook even wijsneuzerig zijn:

Een 5-cijferig ISBN? Ok, de 1e 2 cijfers (90), die kennen we allemaal (NL), maar wat daarna komt staat voor de uitgever en dat kunnen we toch niet gaan raden?

***
  † In Memoriam † woensdag 6 december 2000 @ 17:36:37 #18
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_525436
Ik vind het eigenlijk een prima idee om, liefst in een apart topic, columns te plaatsen over BB2. Ik zie niet in waarom daar een eigen site voor opgetuigd moet worden, noch waarom Nico Dijkshoorn het alleenrecht zou hebben om hier (een link naar) zijn columns te plaatsen. Ik ben het wel met Gert eens dat de stijl erg veel lijkt op die van Nico Dijkshoorn, alsof er geen andere manieren zouden zijn om op een aardige leesbare manier uitdrukking te geven aan je zieleroerselen.

Op zich best een aardig stukje, los van de, laten we zeggen, 'herkenbare' stijl. Ik houd persoonlijk wel van lekker leesbare staccato-zinnetjes, als die tenminste niet verworden tot het plaatsen van losse woorden. Dus ik zou willen zeggen: kom maar op met die columns! Maar dan niet voor elke column een nieuw topic openenen, a.u.b.

Noot 1: Net als Otaku-san kan ik na drie keer de woorden 'leuk woonidee' of 'pielemoos', al dan niet in combinatie met 'klapperen', gelezen te hebben, ook niet meer lachen om deze 'woordvondsten'. Wat dat betreft valt het kennelijk niet mee origineel te blijven.
Noot 2: Jammer dat de tweede columnist alhier, Eelco dus, direct al de eerste, Nico, begint af te zeiken. Zo komen we er natuurlijk niet. Maar niettemin, ik ben benieuwd naar meer, van welke poster dan ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 06-12-2000 17:38]

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_525464
* Cynix ziet meer dan z'n naam doet vermoeden

Cynix rulezzzz... (er komt nog eens een fanclubje)

  woensdag 6 december 2000 @ 17:55:02 #20
798 voyeur
bemoeit zich
pi_525506
Cynix, benieuwd naar meer? Het stukje van Eelco was al weer deel 83 van de serie columns op http://www.gesprekvandedag.nl/forum. Het project waarbij zeven schrijvers iedere dag een verse BB-column schrijven. Je zult zien dat er inderdaad zeven schrijvers en dus ook zeven stijlen van schrijven zijn. Gelukkig maar want iedere dag hetzelfde zou snel vervelen.
Doordevil verrast gelukkig nog regelmatig met leuke beelden, maar niemand is in staat om honderd columns lang leuk, scherp en fris uit de hoek te komen. Ik vind het al bewonderenswaardig dat iemand elke dag de motivatie weer weet op te hoesten.

[Dit bericht is gewijzigd door voyeur op 06-12-2000 18:01]

Here we are now, entertain us.
  † In Memoriam † woensdag 6 december 2000 @ 18:03:20 #21
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_525544
Ik had er al eens van gehoord, voyeur. Leuk idee en ik zal zeker eens langskomen om er een aantal te gaan lezen. De eerlijkheid gebiedt mij toe te moeten geven niet zeer frequent op het door jou genoemde forum te kijken. Kwestie van keuzes maken, daar er toch wel erg veel sites met een forum over BB2 zijn. Om over de tientallen info- en achtergrondverhalen- en fotosites nog maar te zwijgen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 6 december 2000 @ 18:12:38 #22
798 voyeur
bemoeit zich
pi_525583
Snap het probleem van die keuzes, Cynix. Ik volg inmiddels drie forums intensief en hop dan zo nu en dan nog eens bij een ander langs. Tis wat uit de hand gelopen met dat forummen
Here we are now, entertain us.
pi_525636
* PalinG denkt bij zichzelf dat sommigen zichzelf voorbij rennen en hoopt dat voyeur vanavond eens rustig op z'n gat gaat zitten (in Club Pannonica?)
pi_525727
quote:
Op 06 december 2000 17:36 schreef Cynix ® het volgende:
Ik vind het eigenlijk een prima idee om, liefst in een apart topic, columns te plaatsen over BB2.
Volgens mij bestaat dat topic al. Je vindt het hier. Beetje stoffig is ie wel, maar nog lang niet vol.

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 06-12-2000 18:45]

Sometimes, to be silent is to be most eloquent
  † In Memoriam † woensdag 6 december 2000 @ 19:44:07 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_526055
Verrek! Toen volgde ik BB2 nog niet (op fok!). Thnx Qt, ik zal er eens gaan neuzen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_527463
quote:
Op 06 december 2000 16:35 schreef Roache_ het volgende:
Ik wil hier helemaal niet reageren maar ik doe het toch omdat ik gebruik ga maken van mijn vrijheid van meningsuiting.

Ik wil weten hoe vaak je het woord potsierlijk gebruikt in je dagelijkse leven Eelco. Ik vind de weekopdracht raar, stom, een beetje vreemd, maar potsierlijk? Potsierlijk vind ik een gek hoedje bij een dikke mevrouw of een geblokt vlinderdasje bij een verder onberispelijk geklede meneer. Maar de titel van je stukje doet toch vermoeden dat, nadat je het woord bloedstollend had gekozen om als eyecatcher te dienen, op zoek moest naar een ander dramatisch woord. Jammer genoeg koos je Potsierlijk. Bloedstollend potsierlijk is hetgeen je beschrijft niet, wel je reactie op mensen die niet direct staan te juichen om meer bij een middelmatig stukje tekst van een GVdD-poster die het eens op FOK! probeert.

Stort de stront maar uit, ik kan het hebben...


'Potsierlijk' zegt alles... (raar, stom, een beetje vreemd). 'Bloedstollend' was een geintje omdat de desbetreffende DAG UIT HET LEVEN VAN DE BEWONERS uitermate saai was.
Warempel, ik meen het wanneer ik zeg dat ik terdege ingenomen ben met de vele goed onderbouwde reacties.
Dank u.

Groet van een
stoethaspel (proef het woord...)

[Dit bericht is gewijzigd door Eelco op 07-12-2000 01:37]

pi_527492
Dit zelfde geneuzel was vorig jaar ook aan de orde.
Iemand die ook aardig schreef, ben helaas zijn naam vergeten, werd in exact de zelfde bewoordingen terug in zijn mand gestuurd.

Eelco, ga lekker door. Sommige lezen het wel, sommige lezen het niet. Sommige hebben kritiek, sommige hebben lol.

Tis altijd wat!

pi_527513
quote:
Op 06 december 2000 15:04 schreef Eelco het volgende:
Gert,

Toch heb ik niet afgekeken van Doordevil.


Ontkenningsfase?
quote:
En ik heb mijn ziel niet verkocht, en een masker heb ik evenmin nodig.

Groet,
Eelco


Vandaar dat je diverse namen gebruikt om te reageren op je eigen colums


Voyeur heeft een duidelijke ,zeer eigen schrijfstijl en is voor mij de absolute topper !

Doordevil idem.

[Dit bericht is gewijzigd door Xamira op 07-12-2000 02:15]

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  donderdag 7 december 2000 @ 02:28:09 #29
798 voyeur
bemoeit zich
pi_527523
Xamira, ben vergeten hoe de bloos smiley moet; hoop dat jij hem je hier voor kan stellen ->bloos<

Tis iig lief van je en ik denk dat Doordevil er ook wel blij mee is. Niemand kan nu eenmaal zo schrijven dat iedereen het leuk vindt; een goede columnist wekt net zoveel wrevel op als hij dankwoorden in ontvangst mag nemen. Gelukkig krijgen we allemaal het publiek dat we verdienen

Here we are now, entertain us.
pi_527525

Welterusten Voyeur.

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_527532
Af en toe word ik wel wat verdrietig van het lezen van deze topics. Hoeveel fora zijn er in Nederland? Dan neemt iemand weer eens de tijd om gewoon naar BB te kijken en er meer dan een one-liner aan vuil te maken, dan is hij meteen weer een kloon.
Doordevil is iedere dag ongelooflijk scherp en ik moet mij regelmatig inhouden anders donder ik uit de stoel van het lachen.
Maar het fenomeen column, kent U dat, belt u maandag boos naar de NRC omdat Youp dezelfde komma heeft gebruikt als meneer Mulder op de achterpagina van het katholieke ochtendhumeur.
Laten we eerlijk zijn, zo veel humor is er niet te halen uit de dagelijkse BB-uitzending. Maar als u behoefte heeft aan een rode pen, wil ik graag meestrepen.
Tsja?
  donderdag 7 december 2000 @ 02:52:25 #32
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_527544
Ach, ik zou zeggen, laat iedereen die het beter denkt te kunnen, hier z'n columnpje neerzetten...en dan zien we wel weer verder, dames en heren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')