abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 22 maart 2020 @ 22:12:47 #201
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_192214917
Iedereen morgen mad over die flitshandelaren.


Lekker boeiend. Bovendien betalen ze allemaal kneiterveel belasting. Dus hoezo voegen ze niks toe?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_192214933
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:12 schreef fathank het volgende:

Bovendien betalen ze allemaal kneiterveel belasting. Dus hoezo voegen ze niks toe?
:')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 22 maart 2020 @ 22:14:59 #203
481998 K21
Cappuccino
pi_192214957
quote:
10s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:07 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Ik krijg deze als het goed is morgen op het werk.
Waar hebben jullie dat laten doen? :P
pi_192214978
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:56 schreef Rabieluh het volgende:
Was weer een goeie.
:Y
  Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 22:24:44 #205
274204 crew  Mexicanobakker
pi_192215157
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:12 schreef fathank het volgende:
Iedereen morgen mad over die flitshandelaren.


Lekker boeiend. Bovendien betalen ze allemaal kneiterveel belasting. Dus hoezo voegen ze niks toe?
Die kant wordt idd niet belicht, maar je hebt bij ons econometriestudenten wel een naam als je dat echt helemaal top vindt. En ‘wij’ zijn dan nog overwegend rechts.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport zondag 22 maart 2020 @ 22:25:48 #206
274204 crew  Mexicanobakker
pi_192215176
De “optyfer” grap maakten wij ook echt al jaaaaaren
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Games zondag 22 maart 2020 @ 22:26:16 #207
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_192215189
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:12 schreef fathank het volgende:
Iedereen morgen mad over die flitshandelaren.

Lekker boeiend. Bovendien betalen ze allemaal kneiterveel belasting. Dus hoezo voegen ze niks toe?
als je zo slim bent, dan verzin je wel wat om weinig belasting te betalen :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_192215659
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:12 schreef fathank het volgende:
Iedereen morgen mad over die flitshandelaren.

Lekker boeiend. Bovendien betalen ze allemaal kneiterveel belasting. Dus hoezo voegen ze niks toe?
Meen je dat nou werkelijk? Ja, ze betalen belasting maar wel over en dus ook van geld wat volkomen nutteloos uit de maatschappij wordt getrokken. Sterker nog, er worden dus ook kosten gemaakt om dit een beetje af te vlakken. Ook al verspilling van geld en moeite.

Het heeft totaal geen toegevoegde waarde voor de maatschappij. Maar het kan en mag inderdaad.
pi_192215872
Ik vond het behoorlijk tegenvallen.
pi_192216075
Beste aflevering van het seizoen.
  zondag 22 maart 2020 @ 23:05:15 #211
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_192216095
Was mooi _O_ blijf maar zonder publiek
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_192216542
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:12 schreef fathank het volgende:
Iedereen morgen mad over die flitshandelaren.

Lekker boeiend. Bovendien betalen ze allemaal kneiterveel belasting. Dus hoezo voegen ze niks toe?
Zo kun je heel veel beroepen als nutteloos zien. Iedere handel is hierop gebaseerd. Waar ligt de grens van het onethische. Het principe is hetzelfde als bij een bakker. Je hebt geen tijd of geen zin om zelf brood te bakken. Dus dat laat je doen. Ook al betaal je veel meer dan de kosten van het deeg en het meel.
Een profvoetballer misbruikt de zwakte van een voetbalfan, die zijn eigen geluk laat afhangen van "bij een groep willen horen".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192216928
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:12 schreef fathank het volgende:
Iedereen morgen mad over die flitshandelaren.


Lekker boeiend. Bovendien betalen ze allemaal kneiterveel belasting. Dus hoezo voegen ze niks toe?
Het ging er natuurlijk ook om dat ze op dit moment hun capaciteiten op een andere manier zouden kunnen aanwenden ipv geld verdienen.
pi_192216937
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 23:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zo kun je heel veel beroepen als nutteloos zien. Iedere handel is hierop gebaseerd. Waar ligt de grens van het onethische. Het principe is hetzelfde als bij een bakker. Je hebt geen tijd of geen zin om zelf brood te bakken. Dus dat laat je doen. Ook al betaal je veel meer dan de kosten van het deeg en het meel.
Een profvoetballer misbruikt de zwakte van een voetbalfan, die zijn eigen geluk laat afhangen van "bij een groep willen horen".
Hele slechte vergelijking.
Jij wil graag een brood. Je geeft de bakker geld. Jij hebt een brood. Bakker blij, jij blij.
Jij wil graag een voetbalwedstrijd zien. Je geeft de voetballer geld. Jij hebt vermaak. Voetballer blij, jij blij.
Allebei transacties waar beide partijen gelukkig van worden.
pi_192217066
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 23:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hele slechte vergelijking.
Jij wil graag een brood. Je geeft de bakker geld. Jij hebt een brood. Bakker blij, jij blij.
Jij wil graag een voetbalwedstrijd zien. Je geeft de voetballer geld. Jij hebt vermaak. Voetballer blij, jij blij.
Allebei transacties waar beide partijen gelukkig van worden.
Iedere handelaar weet heel snel de vrager te bereiken, dat is de meerwaarde. Er is geen verschil tussen handelaar en flits-handelaar.
Als je heel snel iets koopt, heeft dat alleen zin dat je ook weet wie er daarna behoefte heeft aan dat product. Zonder de handelaar moet de vrager zelf op zoek naar de aanbieder. Een handelaar weet heel snel wie de vrager is. En dat is tijdwinst voor de vrager. Dus het is niet "zero sum" zoals wordt gesuggereerd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192217099
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 00:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Iedere handelaar weet heel snel de vrager te bereiken, dat is de meerwaarde. Er is geen verschil tussen handelaar en flits-handelaar.
Als je heel snel iets koopt, heeft dat alleen zin dat je ook weet wie er daarna behoefte heeft aan dat product. Zonder de handelaar moet de vrager zelf op zoek naar de aanbieder. Een handelaar weet heel snel wie de vrager is. En dat is tijdwinst voor de vrager. Dus het is niet "zero sum" zoals wordt gesuggereerd.
Als je de flitshandelaar ertussen uithaalt wordt niemand er minder van behalve de flitshandelaar.
Haal de bakker en de voetballer weg uit je voorbeelden en de klant heeft er nadeel van.
pi_192217116
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 23:05 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Was mooi _O_ blijf maar zonder publiek
Precies. Vooral dat stomme gelach op de band kun je missen als kiespijn. Het doet denken aan Amerikaanse series. De grappen zijn altijd schijnbaar zo dat je 2 seconde moet lachen en dat het dan ook gelijk wegsterft. Totale waanzin en enorme tegenvaller bij Lubach. Omdat hij verder zo kien is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192217157
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je de flitshandelaar ertussen uithaalt wordt niemand er minder van behalve de flitshandelaar.
Haal de bakker en de voetballer weg uit je voorbeelden en de klant heeft er nadeel van.
Volgens mij toch niet helemaal waar. De vrager zou ook zelf zo snel kunnen zijn als de flitshandelaar. Dat is schijnbaar niet zo.
De metafoor ging als volgt: De aanbieder op de markt moet een krijtje pakken etc. Daarnaast geldt: De vrager moet even kijken wanneer ie naar de markt kan, etc. Allemaal rompslomp en vertraging.
De (flits)handelaar maakt het vraag en aanbod efficienter. Hij weet wie de aanbieder is en wie de vrager is. Dat scheelt ook tijd voor de vrager. Nogmaals: volgens mij is er geen verschil (alleen wellicht gradueel) tussen handelaar en flitshandelaar.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192217390
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 00:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Volgens mij toch niet helemaal waar. De vrager zou ook zelf zo snel kunnen zijn als de flitshandelaar. Dat is schijnbaar niet zo.
Alleen de snelsten mogen iets kopen (wat ze zelf niet eens willen, ze verkopen het immers direct weer)?

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 00:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
De metafoor ging als volgt: De aanbieder op de markt moet een krijtje pakken etc. Daarnaast geldt: De vrager moet even kijken wanneer ie naar de markt kan, etc. Allemaal rompslomp en vertraging.
De (flits)handelaar maakt het vraag en aanbod efficienter. Hij weet wie de aanbieder is en wie de vrager is. Dat scheelt ook tijd voor de vrager. Nogmaals: volgens mij is er geen verschil (alleen wellicht gradueel) tussen handelaar en flitshandelaar.
Nee, het wordt niet efficiënter, het wordt juist inefficiënter, want er zit een tussenpersoon tussen die zowel voor de verkoper als de uiteindelijke koper niets toevoegt.
pi_192218742
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 00:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Iedere handelaar weet heel snel de vrager te bereiken, dat is de meerwaarde. Er is geen verschil tussen handelaar en flits-handelaar.
Als je heel snel iets koopt, heeft dat alleen zin dat je ook weet wie er daarna behoefte heeft aan dat product. Zonder de handelaar moet de vrager zelf op zoek naar de aanbieder. Een handelaar weet heel snel wie de vrager is. En dat is tijdwinst voor de vrager. Dus het is niet "zero sum" zoals wordt gesuggereerd.
Zie het meer als: je rijdt over de A2 en ziet een tankstation van Texaco waar je wil en moet tanken. Op dat bord staat 1,65 per liter. Je rijdt naar de pomp, stapt uit en wanneer je de tankslang pakt is de prijs ineens 1,70 omdat Bedrijf X alle benzine van Texaco heeft gekocht op het moment dat jij over de afrit naar 't tankstation reed.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192218758
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 23:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zo kun je heel veel beroepen als nutteloos zien. Iedere handel is hierop gebaseerd. Waar ligt de grens van het onethische. Het principe is hetzelfde als bij een bakker. Je hebt geen tijd of geen zin om zelf brood te bakken. Dus dat laat je doen. Ook al betaal je veel meer dan de kosten van het deeg en het meel.
Een profvoetballer misbruikt de zwakte van een voetbalfan, die zijn eigen geluk laat afhangen van "bij een groep willen horen".
Nee, flitshandelaren weten al dat Partij A iets gaat verkopen en dat Partij B dat gaat kopen van Partij A.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 23 maart 2020 @ 07:17:15 #222
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_192218860
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 23:47 schreef mootie het volgende:

[..]

Het ging er natuurlijk ook om dat ze op dit moment hun capaciteiten op een andere manier zouden kunnen aanwenden ipv geld verdienen.
Dan moet je in een communistische heilstaat gaan wonen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Redactie Sport maandag 23 maart 2020 @ 08:04:03 #223
274204 crew  Mexicanobakker
pi_192219219
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2020 07:17 schreef fathank het volgende:

[..]

Dan moet je in een communistische heilstaat gaan wonen.
Eens, als het altijd legaal is, zou het vreemd zijn het nu te verbieden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_192219236
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2020 07:17 schreef fathank het volgende:

[..]

Dan moet je in een communistische heilstaat gaan wonen.
Of de beurzen zelf een vertraging van een seconde laten inbouwen.

In het voorbeeld van @Nielsh kan de prijs dan pas omhoog als je het tankstation al weer aan het verlaten hebt.
pi_192219356
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2020 07:17 schreef fathank het volgende:

[..]

Dan moet je in een communistische heilstaat gaan wonen.
Dat was het punt niet dat ze probeerde te maken.

Je hebt nu de slimste mensen van het land die alleen maar bezig zijn met 0.00000005 seconden sneller handelen. Dat voegt niks toen aan Nederland. Als deze mensen zouden gaan werken aan de gezondheidszorg, wereldvrede of desnoods ruimtevaart dan voegde ze wat toe aan de samenleving. Flink wat, het zijn immers de slimste mensen die we hebben.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')