abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 maart 2020 @ 16:06:08 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191942139
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:03 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Samengestelde woorden zijn pas basisschoolkennis.
Dat kan. Maar onzin posten is erger.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191942865
Nog steeds geen wetenschappelijke informatie maar ik ken 1 persoon die getroffen is door de corona (inmiddels weer aan de betere hand) Hij omschreef dat hij eerst knallende hoofdpijn had, vervolgens hoesten en benauwd. Daarna pijn tussen de schouderbladen en hoge koorts. Zoals hij het omschreef, zo ziek ben ik nog nooit geweest.Dus voor de mensen die het nog steeds als een griep af doen, het lijkt mij toch wel wat ernstiger.
pi_191960604
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Even een apart topic om het ziekteverloop en eventueel herstel te bespreken.
Om wellicht af te komen van het is maar een griepje onzin tot nunance wanneer het omschreven wordt als de pest 2.0

Het gaat te veel over nieuwe aantal besmettingen, verspreiding voorkomen en eventuele doden.
Maar te weinig over het hoe het men vergaat, wanneer het over is, gevolgen van de ziekte en of je nogmaals besnet kunt worden of dat je dan grotendeels immuum bent?

Hoe ziet ziekteverloop eruit, hoe lang duurt het? We weten dat 20% in het ziekenhuis terecht komt en 5% op de ic.
Hoe lang liggen de mensen
Daar voor ze naar huis kunnen en weer 100% zijn.

En wat kan je doen om je herstel te bevorderen, symptonen te beperken of preventief zodat je minder erg ziek wordt?

Als we ervanuitgaan dat geest uit de fles is en bijna iedereen het krijgt kunnen we het net zo goed bespreken.
quote:
Edwin is één van de eerste Nederlanders die is genezen van het coronavirus
https://www.rtlnieuws.nl/(...)k-edwin-vivian-jinek
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191967908
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:30 schreef Queryn het volgende:
Nog steeds geen wetenschappelijke informatie maar ik ken 1 persoon die getroffen is door de corona (inmiddels weer aan de betere hand) Hij omschreef dat hij eerst knallende hoofdpijn had, vervolgens hoesten en benauwd. Daarna pijn tussen de schouderbladen en hoge koorts. Zoals hij het omschreef, zo ziek ben ik nog nooit geweest.Dus voor de mensen die het nog steeds als een griep af doen, het lijkt mij toch wel wat ernstiger.
Dat is de ervaring van 1 persoon. In Volkskrant stond een interview met een patiënt en die had maar paar uurtjes koorts, een zoon ook en tweede geïnfecteerde zoon heeft niks gemerkt.
Je weet niet in welke categorie je gaat vallen
pi_191968012
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:30 schreef Queryn het volgende:
Nog steeds geen wetenschappelijke informatie maar ik ken 1 persoon die getroffen is door de corona (inmiddels weer aan de betere hand) Hij omschreef dat hij eerst knallende hoofdpijn had, vervolgens hoesten en benauwd. Daarna pijn tussen de schouderbladen en hoge koorts. Zoals hij het omschreef, zo ziek ben ik nog nooit geweest.Dus voor de mensen die het nog steeds als een griep af doen, het lijkt mij toch wel wat ernstiger.
Zo voelde ik me ook twee weken lang toen ik de Mexicaanse griep had.
pi_192143518
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe zit het met de blijvende longschade? Is dat zo voor iedereen of enkel de zwaarst getroffenen?
Interview met een longarts.

quote:
1) Als we genezen zijn van het coronavirus, dat klachten aan de luchtwegen en longen veroorzaakt, hebben de longen dan schade opgelopen?

„We weten het niet zeker. Maar het ligt in de lijn der verwachting dat de mensen die het coronavirus hebben doorlopen met milde klachten, in de meerderheid van de gevallen geen schade oplopen. Die longen kunnen helemaal genezen.”

2) Toch hebben artsen uit België en Italië scans laten zien met zwaar littekenweefsel op de longen nadat patiënten corona hadden gehad.
„Dan gaat het meestal om (langdurig) beademde patiënten op de ic. Van de H1N1-epidemie (Mexicaanse griep) weten we dat een ernstige ontsteking in de longen ten gevolge van een virusinfectie kan leiden tot littekenvorming in de longen. We noemen dat fibrose.”

3) En wat gebeurt er dan bij fibrose?
„Door littekenweefsel in de longen worden de longen stug en verliezen ze dus elasticiteit. Door die stugheid heb je minder longinhoud. En met minder longinhoud worden mensen eerder kortademig.”

4) Verwacht u longherstel bij langdurig beademde mensen?
„Als patiënten wekenlang aan de beademing hebben gelegen, volgt een lang revalidatieproces. Bij een aantal patiënten blijven er longklachten bestaan. Ik heb nog steeds mensen onder behandeling die klachten aan de longen hebben overgehouden als gevolg van zware beademing ten tijde van de Mexicaanse griep (2009-2010). Maar er zijn ook patiënten die geen enkele klacht meer hebben en goed functioneren in het dagelijks leven.”

5) Dus: longschade is mogelijk na heftige corona. Is er nog meer?
„Als we het vergelijken met de Mexicaanse griep, dan zie je dat een categorie mensen die tóen op de ic terechtkwamen, wel klachten is blijven houden. Sommigen zijn ook gevoeliger voor het krijgen van longinfecties. Maar nogmaals, dat geldt niet voor alle patiënten die destijds op de ic waren opgenomen.”

6) Wat zijn nou de alarmsignalen die wijzen op mogelijke probleempatiënten?
„Dat zijn mensen die naast koorts ook kortademig zijn. Het gaat dan echt om een forse kortademigheid die continu aanwezig is en niet het uithijgen na het oplopen van een trap. Vaak is dat een teken dat het zuurstofgehalte in het bloed wat lager is.”
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192194980
Een goede en prettige video met alle statistieken van symptomen verdeeld over verschillende categorieën. Als je wil weten hoe de ziekte te herkennen of, als je denkt besmet te zijn, wat je kan verwachten dan is dit een nuttige video.

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')